Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RobinvanLangerak

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door RobinvanLangerak »

Zou het een goed idee zijn om Edson vast bij de ochtendshow te zetten?
Nu door de versoepelingen Thijs weer kan gaan optreden zou Edson op zijn plek kunnen. Ik vind dat hij het tot nu toe boven verwachting goed doet.
Ik zou hem wel eens in combinatie met Sander willen horen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RobinvanLangerak schreef: 05 aug 2021 18:25 Zou het een goed idee zijn om Edson vast bij de ochtendshow te zetten?
Nu door de versoepelingen Thijs weer kan gaan optreden zou Edson op zijn plek kunnen. Ik vind dat hij het tot nu toe boven verwachting goed doet.
Altijd tijdens de zomervervangingen wordt geopperd om de vervanger een vaste plek te geven. Zelden gebeurt dit of zelden leidt dit tot succes. Destijds was men ook laaiend over de invallers Frank en Eva, maar nadat zij een vaste plek op drive-time hebben gekregen kunnen ze geen potten breken. Met Edson zal dit niet anders zijn.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Phoenix schreef: 05 aug 2021 18:43
RobinvanLangerak schreef: 05 aug 2021 18:25 Zou het een goed idee zijn om Edson vast bij de ochtendshow te zetten?
Altijd tijdens de zomervervangingen wordt geopperd om de vervanger een vaste plek te geven. Zelden gebeurt dit of zelden leidt dit tot succes. Destijds was men ook laaiend over de invallers Frank en Eva, maar nadat zij een vaste plek op drive-time hebben gekregen kunnen ze geen potten breken. Met Edson zal dit niet anders zijn.
Lijkt mij de enige juiste omschrijving. Frank en Eva werden inderdaad bejubeld, en worden nu weer gemaand te worden vervangen.
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

Henkjan2016 schreef: 05 aug 2021 19:08

Lijkt mij de enige juiste omschrijving. Frank en Eva werden inderdaad bejubeld, en worden nu weer gemaand te worden vervangen.
Wie zou je dan graag zien als vervanger voor Thijs?
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

RobinvanLangerak schreef: 05 aug 2021 19:18
Henkjan2016 schreef: 05 aug 2021 19:08

Wie zou je dan graag zien als vervanger voor Thijs?
Mark van der Molen Solo ;-)
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ach, ik vind het goed dat 3FM wat experimenteert in deze periode. Het heeft toch wat meer swung nodig wil het de komende jaren blijven bestaan. Het is goed dat men een aantal dingen gaat proberen, want van een vernieuwend iets zullen ze het toch echt moeten gaan hebben. Je kan wel op de zelfde voet doorgaan of de concurrentie gaan kopiëren maar in beide gevallen zie ik daar weinig publiek nut van in.
Taco Zip

Bericht door Taco Zip »

Ik verwacht ergens dat Sophie co-host wordt als Thijs zou stoppen. Weet alleen niet of dit veel zoden aan de dijk gaat zetten.
Zelf had ik de combinatie Sander met Eva Koreman wel willen horen, ik denk dat zij elkaar goed zouden kunnen aanvullen.
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

aapdedino schreef: 03 aug 2021 17:51 Weet iemand van jullie of Hein Keijser weg is bij 3FM? Is al bijna een maand niet meer te horen. Hij verving Jan-Paul en nu lijkt hij weer geruisloos vervangen door Ilhame. Gaat snel met die talenten bij BNNVARA.
Hij heeft er zelf voor gekozen om te stoppen (een pauze nemen zoals hij zelf zei) omdat hij het niet meer kon combineren met zijn fulltime baan.
Pot

Bericht door Pot »

Met alle respect, Morning Glory kan écht niet op drivetime.

Edson zit meer te lachen en door intro's heen te praten, dan hij echt wat zinnigs te melden heeft. De timing is gewoon slecht. En het is daarnaast geen BN'er waarvan je denkt: als hij er is, zet ik 'm op drie. In tegenstelling tot een Tim Hofman. Qua sound zou hij overigens goed op FunX passen. Maar niet op 3FM.

Ook de dochter van Linda de Mol is niet veel bijzonders. Simpelgezegd: geen toegevoegde waarde. Er zijn toch genoeg sidekicks met radio-ervaring binnen 3FM?

Roelof is wel aardig, qua sport en timing, maar matcht dan niet met Noah en Edson. Toch echt een beetje een generatieverechil die je merkt. Het is al met al niet een goede combi.

Ten slotte is er te veel sport. Radio 1 is er al op afgestemd. Dan snap ik niet dat muziekzender 3FM dat dan ook doet. Natuurlijk begrijp ik een itempje helemaal, maar dit was too much. En de overige items en talks zijn ook niet bijzonder.

--

En zo zakken ze (helaas) wel verder af. Dat niemand ingrijpt bij 3FM/BNNVARA. En dit überhaupt goedgekeurd is.

Al met al heb ik het laatste halfjaar nog nooit zo weinig 3FM geluisterd. Een opsomming van meerdere dingen. Muziek is zeker verbeterd, maar er soms onbegrijpelijke nummers langs komen die er echt totaal niet tussen passen. Met overwegend pop/rockmuziek en dan nog twee keer per uur rap/hiphop en een vreemd Arabisch nummer. Dan zou Roosmarijn toch ook moeten zeggen tegen de baas, dat dit niet werkt. Ik kan er inmiddels niet meer tegen en met mij het laatste jaar nog zo'n 150.000. De radiomarkt wordt harder voor 3FM met o.a. Kink en Radio 2/Veronica. Dan moet je als 3FM toch wel eens je weg vinden.

Verder hebben ze nog steeds veel prima jocks (waarvan de helft dan weer niet op een goede plek zit): Sander, Jorien, Herman, Mark, Rámon (met Timur), Kevin, Rob en Wijnand, Frank enigzins. Ik hoop voor 3FM dat ze blijven, maar ze komen daar geen stap hogerop.

Overigens zullen de cijfers niet meer gaan stijgen als ze blijven aanmodderen. Luisteraars blijven weggaan. Het enige wat er aan te doen is, is dat een deel van de directie van NPO Radio (m.n. Jurre Bosman) en de beleidsbepalers van 3FM opstappen en ze een zendermanager met kennis en ervaring halen om een totaalplan te maken. Het zal helaas niet gaan gebeuren. Maargoed, met zo'n mooi salaris snap ik dat je blijft zitten. Of je moet je echt willen bewijzen en ziet niet in dat je iets niet goed doet.

Ik heb het jarenlang van een positieve kant bekeken, maar de wolken worden donkerder, terwijl er echt zonnestralen mogelijk zijn, maar niet op zo'n manier.
Oren open!
jessica

Bericht door jessica »

Sharid Alles had al lang weg moeten zijn. Onder haar beleid is 3FM alleen maar verder weggezakt. Ze zei dat ze zou weggaan als 3FM niet binnen een jaar zou stijgen. Sinds haar aanstelling is 3FM alleen maar verder weggezakt. Met 2% als dieptepunt.

Ze had de daad bij het woord moeten voegen. Maar toen puntje bij paaltje kwam was dat maandelijkse grote salaris toch wel te fijn om op te zeggen. Dus moddert 3FM vrolijk door met een incapabele manager.
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 06 aug 2021 23:28 Sharid Alles had al lang weg moeten zijn. Onder haar beleid is 3FM alleen maar verder weggezakt. Ze zei dat ze zou weggaan als 3FM niet binnen een jaar zou stijgen. Sinds haar aanstelling is 3FM alleen maar verder weggezakt. Met 2% als dieptepunt.

Ze had de daad bij het woord moeten voegen. Maar toen puntje bij paaltje kwam was dat maandelijkse grote salaris toch wel te fijn om op te zeggen. Dus moddert 3FM vrolijk door met een incapabele manager.
Ben het met je eens. Ze heeft naar eigen zeggen vooral de 'sfeer verbeterd'. Dat kun je in je eerste half jaar doen. Daarna moet je met plannen komen.

Tegelijk kun je het de bestuurders bij de NPO zelf ook kwalijk nemen. Eerst plannen gemaakt om 3FM leeg te halen en opeens volledig op jongeren te richten, de talenten tijdenlang geen vaste zendermanager geven met wie ze konden bouwen; iemand die de rust kon bewaren. En vervolgens Alles aanstellen, terwijl ze geen ervaring had als zendermanager en zelf - lijkt - in te vullen wat zij belangrijk vindt.
Oren open!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Pot schreef: 06 aug 2021 21:10 Met alle respect, Morning Glory kan écht niet op drivetime.

Edson zit meer te lachen en door intro's heen te praten, dan hij echt wat zinnigs te melden heeft. De timing is gewoon slecht. En het is daarnaast geen BN'er waarvan je denkt: als hij er is, zet ik 'm op drie. In tegenstelling tot een Tim Hofman.
Spreek voor jezelf. Tim Hofman. Betweter. Hij ziet zichzelf als een messias. Eng mannetje die enkel gelooft in zijn eigen gelijk, zijn eigen mening, opvattingen en die zijn kijk op de wereld oplegt aan anderen. Hij gedijt goed binnen het publieke Hilversum, maar hij vertegenwoordigt of spreekt een hele kleine minderheid aan.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
SB92

Bericht door SB92 »

Phoenix schreef: 07 aug 2021 10:28
Pot schreef: 06 aug 2021 21:10 Met alle respect, Morning Glory kan écht niet op drivetime.

Edson zit meer te lachen en door intro's heen te praten, dan hij echt wat zinnigs te melden heeft. De timing is gewoon slecht. En het is daarnaast geen BN'er waarvan je denkt: als hij er is, zet ik 'm op drie. In tegenstelling tot een Tim Hofman.
Spreek voor jezelf. Tim Hofman. Betweter. Hij ziet zichzelf als een messias. Eng mannetje die enkel gelooft in zijn eigen gelijk, zijn eigen mening, opvattingen en die zijn kijk op de wereld oplegt aan anderen. Hij gedijt goed binnen het publieke Hilversum, maar hij vertegenwoordigt of spreekt een hele kleine minderheid aan.
Hofman is een prominente BN'er met fans en een uitgesproken mening. Edson niet. Ik denk dat Pot dat bedoelt.

Verder eens dat Edson hele rommelige radio maakt. Het was in ieder geval veel minder strak dan Streetlab, haha. Maar het wordt wel steeds beter qua chemie. Het is vrolijke radio zonder overdrijving.
Pot

Bericht door Pot »

SB92 schreef: 07 aug 2021 11:06
Phoenix schreef: 07 aug 2021 10:28

Hofman is een prominente BN'er met fans en een uitgesproken mening. Edson niet. Ik denk dat Pot dat bedoelt.

Verder eens dat Edson hele rommelige radio maakt. Het was in ieder geval veel minder strak dat Streetlab, haha.
Ja precies.

(En als Tim Hofman niet zo geliefd is, win je ook niet drie prijzen bij de Televizierring. Er is dus zeker een behoorlijke groep die wel van hem houdt. Daar val ik zelf nog niet eens onder.)
Oren open!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik verbaas me nog steeds over die megahits op 3FM. Na het onbekende bandje Silk Sonic krijgt nu The Weeknd (wie?) een podium.

Dat hebben deze gasten toch helemaal niet meer nodig?
Plaats reactie