Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Phoenix »

SB92 schreef: 23 jul 2021 08:24 Streetlab als influencers betitelen snap ik nog wel.
Dat snap ik juist niet. In welk opzicht zijn zij influencers?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
SB92

Bericht door SB92 »

Phoenix schreef: 23 jul 2021 10:32
SB92 schreef: 23 jul 2021 08:24 Streetlab als influencers betitelen snap ik nog wel.
60 duizend volgers op Instagram, YouTuber en via The Dean ook nog een soort van artiest..
Geen idee of hij die populariteit inzet om merken te promoten of geld te verdienen. Maar van alle DJ's van 3FM past dit het beste bij het label 'influencer' wat mij betreft.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

SB92 schreef: 23 jul 2021 11:42
60 duizend volgers op Instagram, YouTuber en via The Dean ook nog een soort van artiest..
Geen idee of hij die populariteit inzet om merken te promoten of geld te verdienen. Maar van alle DJ's van 3FM past dit het beste bij het label 'influencer' wat mij betreft.
Ok. Je maakt populariteit (aantal volgers) gelijk aan influencer. Dan zijn we in één klap een behoorlijk aantal influencers rijker.

Overigens vind ik de term "influencer" zelf ook behoorlijk misleidend. Zeker wanneer je het naar het Nederlands vertaald. Maar zoals eerder aangegeven wordt deze term (met name / uitsluitend) in een marketing context gemaakt.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
SB92

Bericht door SB92 »

Phoenix schreef: 23 jul 2021 11:46
SB92 schreef: 23 jul 2021 11:42

Ok. Je maakt populariteit (aantal volgers) gelijk aan influencer. Dan zijn we in één klap een behoorlijk aantal influencers rijker.

Overigens vind ik de term "influencer" zelf ook behoorlijk misleidend. Zeker wanneer je het naar het Nederlands vertaald. Maar zoals eerder aangegeven wordt deze term (met name / uitsluitend) in een marketing context gemaakt.
Ja, ik zie influencer vaak voorbijkomen in de context van populariteit en invloed. Dit heb ik niet specifiek bekeken in de context van het promoten van producten. Influencers kunnen ook 'influencen' zonder daarvoor direct of indirect voor te worden betaald naar mijn mening. Influencermarketing is wanneer influencers worden ingezet om bepaalde producten aan de man te brengen.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

wire schreef: 23 jul 2021 09:05 En de prijs is voor 5 mensen een compleet verzorgde 'vakantie'.....
Wel slimmer dan die Escape Room van Qmusic, want daar kon je als luisteraar niks winnen toch?
Pot

Bericht door Pot »

Moorkop schreef: 23 jul 2021 07:30 Snap echt niet dat driekwart van het team tegelijk op vakantie is. Je kunt dat toch beter verdelen?
Is bij veel stations het geval. Zelf zou ik alles goed verdelen over de zomerperiode. Je zou in deze week ook een lijstje uit kunnen zenden met invaljocks. Meer luisteraars luisteren gerichter radio tijdens hun vakantie ipv op het werk én je kunt het grootste deel van de doordeweekse programmering tegelijk op vakantie sturen. Alleen doen maar weinig zenders dit.
Oren open!
wire

Bericht door wire »

JulesKluivert schreef: 23 jul 2021 14:18
wire schreef: 23 jul 2021 09:05 En de prijs is voor 5 mensen een compleet verzorgde 'vakantie'.....
Wel slimmer dan die Escape Room van Qmusic, want daar kon je als luisteraar niks winnen toch?
Geen idee maar ik hoorde Sander in de laatste seconde nog even zeggen: Hij (Luc Sarneel) zit toch onder de tafel? :lol:

Voor de spoorzoekers, het zit in een groene Audi.
Durashift

Bericht door Durashift »

SB92 schreef: 23 jul 2021 08:00 (..)

Wie zijn al die influencers dan? Of is een presentator op NPO 3/Zapp ook al een influencer?
Nou ja, hij (Edson) heeft van het voorjaar wel ophef (invloed?) veroorzaakt met het programma Gewoon bloot dat hij presenteerde.

Staat dit weekend een interview met hem in de NRC.
Hij is zzp'er en heeft het, kennelijk, in Hilversum voor elkaar gekregen een radioklus binnen te hengelen.
JulesKluivert

Heeft iemand Morning Glory vanochtend kunnen luisteren?

De 'Laat Je Zoeken' actie dit weekend was wel leuk vond ik
SB92

Bericht door SB92 »

Ik was niet zo enthousiast. Een beetje alsof ik Radio 1 met meer muziek aan het luisteren was.
Pot

Bericht door Pot »

SB92 schreef: 26 jul 2021 09:51 Ik was niet zo enthousiast. Een beetje alsof ik Radio 1 met meer muziek aan het luisteren was.
Ik schakelde in tijdens iets van Big2. Dan ben je mij al helemaal kwijt. Blijkbaar mag Edson zelf ook iets over de muziek zeggen op het belangrijkste moment van de dag...
Oren open!
petoi

Bericht door petoi »

Pot schreef: 26 jul 2021 10:13
SB92 schreef: 26 jul 2021 09:51 Ik was niet zo enthousiast. Een beetje alsof ik Radio 1 met meer muziek aan het luisteren was.
Ik schakelde in tijdens iets van Big2. Dan ben je mij al helemaal kwijt. Blijkbaar mag Edson zelf ook iets over de muziek zeggen op het belangrijkste moment van de dag...
De Opposites zijn jaren lang, zeker in de hoogtij dagen een vast onderdeel van de muziek van 3FM geweest. Dus dat hoeft niet per se Edsons keuze te zijn.
JulesKluivert

Even snel wat geluisterd, maar inderdaad geen bedjes tijdens de talks (behalve bij het nieuws), dan gaat het al snel naar Radio 1 klinken ja :))
Pot

Bericht door Pot »

petoi schreef: 26 jul 2021 11:19
De Opposites zijn jaren lang, zeker in de hoogtij dagen een vast onderdeel van de muziek van 3FM geweest. Dus dat hoeft niet per se Edsons keuze te zijn.
Het was niet eens van de Opposites zelf maar van Big2/Willie Wartaal/Donnie. Nummer heette Ey Gap. Op de playlist zie ik dat Frenna en Kevin er ook tussenstonden. Laat Edson dan op FunX een programma maken.
Oren open!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pot schreef: 26 jul 2021 17:32
petoi schreef: 26 jul 2021 11:19

Het was niet eens van de Opposites zelf maar van Big2/Willie Wartaal/Donnie. Nummer heette Ey Gap. Op de playlist zie ik dat Frenna en Kevin er ook tussenstonden. Laat Edson dan op FunX een programma maken.
Ik ben geen Funx liefhebber - verre van, maar dat nummer van Big2 staat hier al een paar dagen op repeat, prima plaat.
Plaats reactie