Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

SamH

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door SamH »

Sophie zal er wel voor vast in de ochtend bijkomen. Misschien in plaats van Thijs Boontjes als die weer meer kan gaan touren en op festivals kan spelen.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Vanaf volgende week inderdaad ook nog Mark en Ramon in plaats van Frank en Eva. En dan duurt het niet lang meer voordat Eva met zwangerschapsverlof is. Misschien dat Rob de tweede periode veel invalt?

Ook gek is dat Frank en Eva er morgen niet zijn vanwege het nieuws dat in Sanders Vriendenteam bekend wordt.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

SamH schreef: 22 jul 2021 17:35 Sophie zal er wel voor vast in de ochtend bijkomen. Misschien in plaats van Thijs Boontjes als die weer meer kan gaan touren en op festivals kan spelen.
Dacht ik ook, maar geen één van de DJs weet er iets van af toch?
Feivel

Bericht door Feivel »

Pot schreef: 22 jul 2021 16:56
Maargoed; dit is de toekomst van 3FM. De NPO wil graag presentatoren uit het 'online domein' op 3FM.
Ik zie die trend bij allerlei stations wereldwijd. YouTubers, TikTokkers en andere influencers krijgen belangrijke tijdsloten omdat wordt verondersteld dat zij wel weten hoe ze zich moeten presenteren en verstand hebben van content.

En dat zal ook best zo zijn, maar online en radio zijn twee hele verschillende disciplines. Ik ken voorbeelden zat van influencers die online ontzettend goed werk leveren, maar op de radio niet uit de verf komen of kwamen. Stop toch met die gekke trend en huur weer mensen met verstand van radio of op z’n minst ervaring in.
SB92

Bericht door SB92 »

Feivel schreef: 22 jul 2021 19:23
Maargoed; dit is de toekomst van 3FM. De NPO wil graag presentatoren uit het 'online domein' op 3FM.
Ik zie die trend bij allerlei stations wereldwijd. YouTubers, TikTokkers en andere influencers krijgen belangrijke tijdsloten omdat wordt verondersteld dat zij wel weten hoe ze zich moeten presenteren en verstand hebben van content.

En dat zal ook best zo zijn, maar online en radio zijn twee hele verschillende disciplines. Ik ken voorbeelden zat van influencers die online ontzettend goed werk leveren, maar op de radio niet uit de verf komen of kwamen. Stop toch met die gekke trend en huur weer mensen met verstand van radio of op z’n minst ervaring in.
3FM huurt op dit moment geen enkele influencer in behalve tijdelijk Streetlab. En de luistercijfers zitten op een absolute bodem.

Ik kan wel begrijpen waarom de NPO wat anders wil gaan proberen.
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

SB92 schreef: 22 jul 2021 20:10
Feivel schreef: 22 jul 2021 19:23

3FM huurt op dit moment geen enkele influencer in behalve tijdelijk Streetlab. En de luistercijfers zitten op een absolute bodem.

Ik kan wel begrijpen waarom de NPO wat anders wil gaan proberen.
Het is ook niet verkeerd dat ze dit proberen, maar de manier waarop wel.
Je kan best een influencer op de radio zetten voor de presentatie en voor de gesprekken. Maar dit moet dan wel gecombineerd met een radio DJ. Dus niet 2 influencers bij elkaar. Maar een radio dj die de knoppen bedient en een influencer voor de presentatie
Een beetje zoals bij Tom en Bram. Zonder radio dj Tom van der Weerd was Bram Krikke nooit een succes geworden op de radio.
Ze moeten allebei doen waar ze goed in zijn. De 1 in schuiven en muziek samenstellen, en de ander in het presenteren en het contact maken met de jeugd
wire

Bericht door wire »

Maar de DJ op 3FM maakt niet op eigen houtje de playlist daar wordt eerst over vergaderd :-) Maar correct me if I'm wrong.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Snap echt niet dat driekwart van het team tegelijk op vakantie is. Je kunt dat toch beter verdelen? En het inzetten van al die influencers? Begrijp werkelijk niets van het beleid wat ze voeren bij NPO 3FM. Om Mark en Ramon Frank en Eva te laten vervangen vindt ik dan wel een goede zet.
SB92

Bericht door SB92 »

Moorkop schreef: 23 jul 2021 07:30 Snap echt niet dat driekwart van het team tegelijk op vakantie is. Je kunt dat toch beter verdelen? En het inzetten van al die influencers? Begrijp werkelijk niets van het beleid wat ze voeren bij NPO 3FM. Om Mark en Ramon Frank en Eva te laten vervangen vindt ik dan wel een goede zet.
Wie zijn al die influencers dan? Of is een presentator op NPO 3/Zapp ook al een influencer?
rocks

Bericht door rocks »

Ik vindt het toch wel raar.... iemand die geen dj is krijgt meteen een ochtendshow net zoals Genee?
Dat is net zoals iemand die pas begint te werken bijv. in een keer manager wordt zonder ervaring op de werkvloer?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

SB92 schreef: 23 jul 2021 08:00
Moorkop schreef: 23 jul 2021 07:30 Snap echt niet dat driekwart van het team tegelijk op vakantie is. Je kunt dat toch beter verdelen? En het inzetten van al die influencers? Begrijp werkelijk niets van het beleid wat ze voeren bij NPO 3FM. Om Mark en Ramon Frank en Eva te laten vervangen vindt ik dan wel een goede zet.
Wie zijn al die influencers dan? Of is een presentator op NPO 3/Zapp ook al een influencer?
Een influencer beïnvloed of heeft invloed op het koopgedrag van anderen. Dat is de pure definitie vanuit de marketing. Of Bram Krikke en de Streetlab mannen daartoe behoren kan ik niet beoordelen.
Of je influencers, wat dan toch een commerciële rol is, moet inzetten op het publieke 3FM betwijfel ik.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
SB92

Bericht door SB92 »

Phoenix schreef: 23 jul 2021 08:20
SB92 schreef: 23 jul 2021 08:00
Een influencer beïnvloed of heeft invloed op het koopgedrag van anderen. Dat is de pure definitie vanuit de marketing. Of Bram Krikke en de Streetlab mannen daartoe behoren kan ik niet beoordelen.
Of je influencers, wat dan toch een commerciële rol is, moet inzetten op het publieke 3FM betwijfel ik.
Streetlab als influencers betitelen snap ik nog wel. Maar verder vind ik 3FM niet bepaald bol staan van influencers. Zou juist willen zeggen dat het huidige DJ team daar juist minder is dan vroeger.
alex..

Bericht door alex.. »

Het is de 53J8, maar dan op 3FM en maar 1 weekend.

Edit; het was wel een leuk spel, ben benieuwd wat ze ervan maken.
Laatst gewijzigd door alex.. op 23 jul 2021 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Luc Sarneel heeft een prijs voor één luisteraar en houdt zich ergens verstopt in Nederland, Sander en Sophie moeten hem gaan zoeken en om de zoveel tijd komt er een hint. En luisteraars wordt uiteraard gevraagd om mee te helpen
wire

Bericht door wire »

En de prijs is voor 5 mensen een compleet verzorgde 'vakantie'.....
Plaats reactie