Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Pot »

SB92 schreef: 15 mei 2021 15:10 Ik blijf erbij dat de Mega Top 30 niet op 3FM past. De zender gaat opeens van een alternatieve popzender naar een soort Q-Music kloon gedurende 2 uren zendtijd midden op de dag.

Niets ten nadele van Olivier overigens. Ik weet dat er leden op dit forum zijn die geen fan van hem zijn, maar ik vind zijn programma op vrijdagnacht prima freakradio. En ook op zondag luistert het prima weg. Heeft ook een goede muzieksmaak.
We vallen in herhaling. Zometeen komen er weer dezelfde meningen als een jaar geleden weer tevoorschijn.

Het punt is dat (AVRO)TROS deze uren in handen heeft en al tientallen jaren de Mega Top 30/50/100 bezit en uitzendt op 3FM. Daarnaast draait 3FM nog gewoon 50% van de nummers die in de MT30 staan. Zo wijkt 3VOOR12 ook af.

Zolang de omroeppolitiek (of omroepproblematiek) er is bij 3FM zal dit programma niet verdwijnen en blijft BNNVARA heer en meester over de zendtijd, ongeacht kwaliteit en invulling.
Oren open!
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Pot schreef: 15 mei 2021 15:31 Zolang de omroeppolitiek (of omroepproblematiek) er is bij 3FM zal dit programma niet verdwijnen en blijft BNNVARA heer en meester over de zendtijd, ongeacht kwaliteit en invulling.
Kleine nuance: Zolang er geen sterke zenderbaas op 3FM zit blijft BNNVARA heer en meester over de zendtijd, ongeacht kwaliteit en invulling. Een type Florent Luyckx had al lang BNNVARA ter verantwoording geroepen en andere omroepen de kans gegeven de belangrijke uren in te vullen.
Maar de huidige zenderbaas lijkt wel fan van BNNVARA, elke wijziging in de programmering gaat ten gunste van BNNVARA.
Pot

Bericht door Pot »

Lotte van der Neven schreef: 15 mei 2021 16:36
Pot schreef: 15 mei 2021 15:31 Zolang de omroeppolitiek (of omroepproblematiek) er is bij 3FM zal dit programma niet verdwijnen en blijft BNNVARA heer en meester over de zendtijd, ongeacht kwaliteit en invulling.
Kleine nuance: Zolang er geen sterke zenderbaas op 3FM zit blijft BNNVARA heer en meester over de zendtijd, ongeacht kwaliteit en invulling. Een type Florent Luyckx had al lang BNNVARA ter verantwoording geroepen en andere omroepen de kans gegeven de belangrijke uren in te vullen.
Maar de huidige zenderbaas lijkt wel fan van BNNVARA, elke wijziging in de programmering gaat ten gunste van BNNVARA.
Maar dat BNNVARA heer en meester was, was in 2015, onder leiding van het ander, ook het geval.

Zenderbaasjes moeten gewoon doen wat ze opgedragen is door de NPO. Dus als er gezegd wordt dat 3FM zich op jongeren moet richten, dan kun je er als zendermanager niet veel tegen inbrengen, alleen de invulling daarvan bepalen. Dat zal wel in overeenstemming gedaan worden met de omroepen, die een flinke vinger in de pap hebben. Dus wat kun je als zendermanager bij 3FM nou écht?

Het is niets voor niets waarom Minneboo van Qmusic niet bij 3FM aan de slag wou. Zolang dit niet opgelost wordt, kom je niet veel verder. Je zou als omroepen samen de neus dezelfde kant op hebben staan, maar ze kijken naar eigen belang (zo veel mogelijk uren). Dat zal ook voor een volgende zendermanager gelden.

In mijn ogen ligt de fout niet alleen bij de huidige zendermanager, maar minstens zo erg bij Jurre Bosman. Hij is de man die haar heeft angesteld en was voorstander van de enorme verjongingsslag (als directeur van NPO Radio). Waarom zit die man er dan nog? En met het zinnetje "we hebben wel 100.000 volgers" als argument om de luistercijfers minder belangrijk te maken vind ik helemaal gek.
Oren open!
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Herman was er gisteren weer een uurtje op, van 8 tot 9. Tweede week op rij op zaterdag.
Joop

Bericht door Joop »

Dan lijkt er een stijgende lijn bij hem in te zitten, fijn!
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Onlangs weer een paar dagen zitten luisteren naar 3FM. Nu zal ik niet snel een dj afvallen, maar die Frank van der Lende, wat is dat toch een vreemde vogel. Heb hem meerdere keren orale geluiden horen uitstoten waarvan ik niet weet wat het is. Herrie maken om het herrie maken. Dan spoor je toch niet. Weet niet wat de luistercijfers zijn, maar persoonlijk hield ik het nog geen half uur vol.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Toch wel fijn dat 3FM deze week het onbekende en alternatieve talent Olivia Rodrigo in het zonnetje zet.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

DavyGer schreef: 21 mei 2021 11:24 Toch wel fijn dat 3FM deze week het onbekende en alternatieve talent Olivia Rodrigo in het zonnetje zet.
Airplay op 3fm zal niet veel zoden aan de dijk zetten...

Alleen al op spotify: 37,649,233 monthly listeners

37,6 miljoen luisteraars voor haar muziek online dus... dan voegt 3fm weinig toe met de 1.8 procent in luistercijfers
Pot

Bericht door Pot »

DavyGer schreef: 21 mei 2021 11:24 Toch wel fijn dat 3FM deze week het onbekende en alternatieve talent Olivia Rodrigo in het zonnetje zet.
Jammer Davy dat je steeds in herhaling valt. Deze discussie is al vaker gevoerd en de meningen kennen we inmiddels.

Het nummer is gewoon terecht megahit als je kijkt naar de betekenis van de Megahit.
Wikipedia schreef: De 3FM Megahit is een recent uitgebrachte of te brengen single met mogelijke hitpotentie
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Het is een popliedje zoals er velen zijn.Ik heb het allemaal al eens eerder gehoord door andere dus in die zin niet echt heel vernieuwend of zo. Past het op 3FM? Ja.
SB92

Bericht door SB92 »

Jaaaa, de wekelijkse megahitdiscussie. Leuk.
petoi

Bericht door petoi »

SB92 schreef: 21 mei 2021 13:40 Jaaaa, de wekelijkse megahitdiscussie. Leuk.
Krijgen we daar ook vette hap bij net zoals de DJ's destijds? Anders doe ik niet mee :))
SB92

Bericht door SB92 »

petoi schreef: 21 mei 2021 14:14
Krijgen we daar ook vette hap bij net zoals de DJ's destijds? Anders doe ik niet mee :))
Ik ben voor!
jessica

Bericht door jessica »

SB92 schreef: 21 mei 2021 16:32
petoi schreef: 21 mei 2021 14:14
Ik ben voor!
Direct Gerard Ekdom en Holy Moly wat ligt er onder het folie terughalen. Ik ben voor!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

density1 schreef: 21 mei 2021 12:57
Het is een popliedje zoals er velen zijn.Ik heb het allemaal al eens eerder gehoord door andere dus in die zin niet echt heel vernieuwend of zo. Past het op 3FM? Ja.
Meningen verschillen. Ik vind het geen verschrikkelijk nummer trouwens, sterker nog: ik vind 'm leuk genoeg voor de persoonlijkecollectie. Maar is dit nou het nummer waarmee 3FM alternativiteit uitstraalt? Ik vind van niet.
Plaats reactie