Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Haagsegek

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Haagsegek »

Phoenix schreef: 07 mei 2021 09:44 Timur is een heel goede en creatieve radiomaker. Echter de laatste jaren heeft opmerkelijke acties waarbij hij de plank mis slaat. Zo ook met deze actie (mijn inziens). Tuurlijk zijn er luisteraars die het waarderen en zijn er ook luisteraars die het niet waarderen. Dat is ook het punt niet, want dat is met alles wat er gedaan wordt. Je kunt niet iederen 'pleasen'. Echter achter deze actie zit een boodschap. Die komt voor mij onvoldoende uit de verf. Dat achteraf de actie extra duiding nodig heeft zegt genoeg. Dat heeft niets met "boosmensen" te maken. Dat is puur kijken naar de vorm/uitvoering van deze actie. In essentie is met de actie en de boodschap niks mis. Het gaat mij om de uitvoering waarbij de boodschap heel onduidelijk is.
Helemaal mee eens!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Toch fijn dat 3FM deze week het onbekende alternatieve bandje "Coldplay" in de schijnwerpers zet.

Ben benieuwd wat de topsong wordt op radio 2...
density1

Bericht door density1 »

Coldplay zeg je? Ja daar heb ik van de week toevallig eens wat van gehoord. Gaat een hele grote worden.... :???:
Pot

Bericht door Pot »

DavyGer schreef: 07 mei 2021 10:25 Toch fijn dat 3FM deze week het onbekende alternatieve bandje "Coldplay" in de schijnwerpers zet.

Coldplay heeft al +/- 15 megahits gepakt in de afgelopen jaren. Wat is hier zo bijzonder aan?
De 3FM Megahit is een recent uitgebrachte of te brengen single met mogelijke hitpotentie
Oren open!
SB92

Bericht door SB92 »

DavyGer schreef: 07 mei 2021 10:25 Toch fijn dat 3FM deze week het onbekende alternatieve bandje "Coldplay" in de schijnwerpers zet.

Het hoeft van mij ook niet hoor, maar denk dat 3FM niet om één van de grootste bands ter wereld heen kan.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

SB92 schreef: 07 mei 2021 11:13

Het hoeft van mij ook niet hoor, maar denk dat 3FM niet om één van de grootste bands ter wereld heen kan.
Hoeft toch ook helemaal niet? Gooi 'm lekker in je New Music-playlist met hoge rotatie. Maar deze track is totaal niet vernieuwend, laat staan enigzins alternatief (toch het type muziek waar 3FM meer flirt).

Maar in de regel is het een nummer met hitpotentie dus kan het. Maar dat dit een hit wordt daar heb ik geen twijfel over...
Pot

Bericht door Pot »

Voor nieuwe talenten is toch 3FM Talent? Geef de nieuwe artiesten en bandjes daar een mooi platform voor. Een grote naam kun je met een megaHIT 'belonen'. Zeker als dit nummer veel op de playlist voorbij zal gaan komen, is het wel zo fijn als het al een artiest is met bekendheid, voor de herkenbaarheid.
Oren open!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Is een megahit / topsong / alarmschijf er voor de promotie van de artiest of voor de promotie van de zender?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Totti

Bericht door Totti »

In 2010 was Coldplay de favoriete band van 3FM. Chris Martin en Co. waren zo gehyped dat 3FM al de coldplay-zender kon worden genoemd. Het is daarom niet meer dan logisch dat de omroep terugkeert naar geaccepteerde bands. Helemaal neutraal van mijn kant.

Bovendien is het verfrissend als de megahit bekende, maar ook minder bekende artiesten bevat.
Groetjes vanuit Münster [Duitsland]
petoi

Bericht door petoi »

Phoenix schreef: 07 mei 2021 11:48 Is een megahit / topsong / alarmschijf er voor de promotie van de artiest of voor de promotie van de zender?
Beide lijkt me, afhankelijk van de artiest welke kant meer van toepassing is.
Totti schreef: 07 mei 2021 13:27 In 2010 was Coldplay de favoriete band van 3FM. Chris Martin en Co. waren zo gehyped dat 3FM al de coldplay-zender kon worden genoemd. Het is daarom niet meer dan logisch dat de omroep terugkeert naar geaccepteerde bands. Helemaal neutraal van mijn kant.

Bovendien is het verfrissend als de megahit bekende, maar ook minder bekende artiesten bevat.
Goed punt denk dat de impact van het megahit maken van een binnenlandse artiest die doorbreekt wel wat meer impact heeft als de megahit voornamelijk naar de grote namen gaat.

Overigens mis ik op 3FM vrij vaak dat de Megahit gedraaid wordt, blijkbaar filter ik die bumper weg, hij valt mij in ieder geval nog amper op.
Totti

Bericht door Totti »

Vroeger werd de megahit in elke show gespeeld (behalve in de Top 50/30). Ik weet op dit moment niet of dat vandaag nog steeds het geval is.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Totti schreef: 07 mei 2021 15:52 Vroeger werd de megahit in elke show gespeeld (behalve in de Top 50/30). Ik weet op dit moment niet of dat vandaag nog steeds het geval is.
Bij radio 2 wel, bij 3fm niet.

Terug te vinden in 3fm-fan website
Totti

Bericht door Totti »

Ik gebruik deze site altijd. Betrouwbaar zoeken naar afspeellijsten terug tot 2008 - behalve voor titels die met de hand werden geselecteerd of voor opgenomen programma's zoals Tiesto's Club Life. Persoonlijk ben ik blij dat de megahit niet meer op elk programma te horen is. Anders word je er moe van.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Totti schreef: 07 mei 2021 15:52 Vroeger werd de megahit in elke show gespeeld (behalve in de Top 50/30). Ik weet op dit moment niet of dat vandaag nog steeds het geval is.
Zeker.

Overigens had 3FM een jaar of 10 geleden ook wel de autoriteit om een Megahit tot hit te 'maken', dat lukt ze tegenwoordig natuurlijk niet meer alleen
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

JulesKluivert schreef: 07 mei 2021 17:29
Zeker.

Overigens had 3FM een jaar of 10 geleden ook wel de autoriteit om een Megahit tot hit te 'maken', dat lukt ze tegenwoordig natuurlijk niet meer alleen
Radio 2 staat dus eigenlijk in dienst van 3fm :-)
Plaats reactie