Lotte van der Neven schreef: ↑07 apr 2021 20:31
Wat ik interessant vind:
Nu het duidelijk is dat Sharrid Alles het niet meer gaat redden als programmaleider bij 3FM (dan moet er wel echt een wereldwonder gebeuren): wie moet volgens jou dan 3FM nog op de rit krijgen?
Dat moet een zwaargewicht zijn, 3FM kan zich niet nog een falende baas veroorloven. Ik denk dat je dan moet gaan denken aan mensen als Rob Stenders (helaas net te laat) of bijvoorbeeld Jeroen van Inkel. Heeft in het verleden ook ervaring als baas opgedaan in een succesvolle periode van Radio Veronica (1993-1995) en heeft zowel commerciële ervaring als publieke. En hij weet werkelijk alles van radio.
Een andere optie zou Niels Hoogland zijn. Die heeft na een aantal jaren FunX natuurlijk ook realistisch zicht gekregen op werken binnen de publieke omroep.
Of ze zouden eens iemand als Rick van Velthuijsen een kans moeten geven op zo'n plek. Iemand met een echt radiohart, maar die ook weet hoe het bij de publieken werkt. Mensen zouden bij 3FM wel terecht tegen hem opkijken denk ik.
Wie zou volgens jullie een goede zijn?
Inderdaad jammer dat Rob weg is. Van Inkel lijkt mij wel een goede, maar heeft die wel (voldoende) affiniteit met de alternatieve muziek die 3FM draait, en met festivals? En weet hij ook goed wat er speelt onder de jeugd? Want dat is natuurlijk ook belangrijk voor een zendermanager van 3FM.
Niels Hoogland lijkt mij niet geschikt als zendermanager. Misschien was hij wel succesvol bij 538 en FunX, maar hij is ook programmaleider bij Veronica geweest, en dat bleek een groot fiasco. Sinds zijn aantreden heeft Veronica flink wat luisteraars verloren, waarvan een groot deel tot op de dag van vandaag niet is teruggekomen. Misschien is het wel aan Hoogland te wijten dat Veronica zo slecht beluisterd wordt, dus in die zin lijkt het mij niet verstandig als 3FM (dat ook al zo'n 5 jaar kampt met slechte luistercijfers) hem aanstelt als programmaleider. Daarnaast is Niels ook groot liefhebber van hiphop en R&B. 3FM experimenteerde rond 2016/2017 ook met die stijlen, wat ook voor een vrije val in de luistercijfers zorgde.
Rick van Velthuysen lijkt mij dan wél weer geschikt, ook om 3FM van dat linkse imago af te helpen. Rick kan als VVD'er wellicht wel wat meer gelijkheid aanbrengen tussen links en rechts op 3FM. Misschien een idee om bijvoorbeeld de middagshow aan AVROTROS of POWNED te geven, en dat dan de ochtendshow voor BNNVARA blijft? Of andersom?
Maar aan de andere kant vraag ik me bij Rick wel hetzelfde af als bij Jeroen; namelijk of hij ook affiniteit heeft met alternatieve muziek en met festivals, en of hij weet wat er onder jongeren en jongvolwassenen speelt.