Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Ingebruik

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Ingebruik »

density1 schreef: 08 apr 2021 00:48 Waarom is de naam van Giel Beelen nog niet gevallen? Die kent 3FM als zijn broekzak. Die zou het nog 1x kunnen proberen, maar ja... al denk ik dat het punt van nieuwe programmaleiders aantrekken al ruim een gepasseerd station is. Kortom: alles is al eens geprobeerd met dit station maar zonder succes.
Uit wat blijkt dat Giel die kwaliteiten heeft? Een goede DJ maakt nog lang geen goede manager (en andersom).

Enige enigszins realistische optie die hier genoemd wordt is Niels Hoogland. Die heeft bewezen dit te kunnen (ondanks ook wat mindere 'klussen').
Pot

Bericht door Pot »

Ingebruik schreef: 08 apr 2021 12:54
density1 schreef: 08 apr 2021 00:48 Waarom is de naam van Giel Beelen nog niet gevallen? Die kent 3FM als zijn broekzak. Die zou het nog 1x kunnen proberen, maar ja... al denk ik dat het punt van nieuwe programmaleiders aantrekken al ruim een gepasseerd station is. Kortom: alles is al eens geprobeerd met dit station maar zonder succes.
Uit wat blijkt dat Giel die kwaliteiten heeft? Een goede DJ maakt nog lang geen goede manager (en andersom).

Enige enigszins realistische optie die hier genoemd wordt is Niels Hoogland. Die heeft bewezen dit te kunnen (ondanks ook wat mindere 'klussen').
Ik ben het helemaal met je eens. Rob Stenders is bij Veronica gehaald vanwege zijn goedscorende programma. Een rol als zendermanager wou hij zelf graag. Dat zou misschien wel eens de doorslag gegeven kunnen hebben. Of Stenders wel de kwaliteiten heeft om er een beter scorende zender neer te zetten, gaan we zien.

Giel Beelen zou om de naam zijn. Wel een icoon, maar of hij hiervoor geschikt is? Ik vraag het me af.
Daarom zou ik kiezen voor iemand met ervaring en successen als manager (heeft Giel niet), kennis van het station (heeft 'ie uit het verleden).

Ik zie Minneboo als de ideale man en Hoogland als de meest haalbare man. Maar of hij wil?
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Ingebruik schreef: 08 apr 2021 12:54

Ik vind dat een beetje te gemakkelijk om iemand die kwaliteiten 'dan maar' niet toe te dichten. Wellicht zou hij als boegbeeld kunnen dienen en aan de hand van iemand mee draaien die wel ervaring heeft in management. Zo is van der Sar ook bij Ajax begonnen als hulpje van de directeur.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Waar is Frank, die is al een paar dagen afwezig?
petoi

Bericht door petoi »

JulesKluivert schreef: 08 apr 2021 17:00 Waar is Frank, die is al een paar dagen afwezig?
Familieomstandigheden hoorde ik gisteren. Als ik het goed had meegekregen moest hij een familielid verzorgen.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

petoi schreef: 08 apr 2021 17:15
JulesKluivert schreef: 08 apr 2021 17:00 Waar is Frank, die is al een paar dagen afwezig?
Familieomstandigheden hoorde ik gisteren. Als ik het goed had meegekregen moest hij een familielid verzorgen.
Aha oké, hij is ook helemaal niet actief op Instagram, niks voor hem. Bedankt petoi!
Freddie Mercuryfan

Bericht door Freddie Mercuryfan »

Lotte van der Neven schreef: 07 apr 2021 20:31 Wat ik interessant vind:

Nu het duidelijk is dat Sharrid Alles het niet meer gaat redden als programmaleider bij 3FM (dan moet er wel echt een wereldwonder gebeuren): wie moet volgens jou dan 3FM nog op de rit krijgen?
Dat moet een zwaargewicht zijn, 3FM kan zich niet nog een falende baas veroorloven. Ik denk dat je dan moet gaan denken aan mensen als Rob Stenders (helaas net te laat) of bijvoorbeeld Jeroen van Inkel. Heeft in het verleden ook ervaring als baas opgedaan in een succesvolle periode van Radio Veronica (1993-1995) en heeft zowel commerciële ervaring als publieke. En hij weet werkelijk alles van radio.

Een andere optie zou Niels Hoogland zijn. Die heeft na een aantal jaren FunX natuurlijk ook realistisch zicht gekregen op werken binnen de publieke omroep.

Of ze zouden eens iemand als Rick van Velthuijsen een kans moeten geven op zo'n plek. Iemand met een echt radiohart, maar die ook weet hoe het bij de publieken werkt. Mensen zouden bij 3FM wel terecht tegen hem opkijken denk ik.

Wie zou volgens jullie een goede zijn?
Inderdaad jammer dat Rob weg is. Van Inkel lijkt mij wel een goede, maar heeft die wel (voldoende) affiniteit met de alternatieve muziek die 3FM draait, en met festivals? En weet hij ook goed wat er speelt onder de jeugd? Want dat is natuurlijk ook belangrijk voor een zendermanager van 3FM.

Niels Hoogland lijkt mij niet geschikt als zendermanager. Misschien was hij wel succesvol bij 538 en FunX, maar hij is ook programmaleider bij Veronica geweest, en dat bleek een groot fiasco. Sinds zijn aantreden heeft Veronica flink wat luisteraars verloren, waarvan een groot deel tot op de dag van vandaag niet is teruggekomen. Misschien is het wel aan Hoogland te wijten dat Veronica zo slecht beluisterd wordt, dus in die zin lijkt het mij niet verstandig als 3FM (dat ook al zo'n 5 jaar kampt met slechte luistercijfers) hem aanstelt als programmaleider. Daarnaast is Niels ook groot liefhebber van hiphop en R&B. 3FM experimenteerde rond 2016/2017 ook met die stijlen, wat ook voor een vrije val in de luistercijfers zorgde.

Rick van Velthuysen lijkt mij dan wél weer geschikt, ook om 3FM van dat linkse imago af te helpen. Rick kan als VVD'er wellicht wel wat meer gelijkheid aanbrengen tussen links en rechts op 3FM. Misschien een idee om bijvoorbeeld de middagshow aan AVROTROS of POWNED te geven, en dat dan de ochtendshow voor BNNVARA blijft? Of andersom?
Maar aan de andere kant vraag ik me bij Rick wel hetzelfde af als bij Jeroen; namelijk of hij ook affiniteit heeft met alternatieve muziek en met festivals, en of hij weet wat er onder jongeren en jongvolwassenen speelt.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Volgens mij handelde Niels bij Veronica uit opdracht van de directeur. En heeft hij bij 538 en FunX bewezen dat hij het goed kan. Maar het is maar welke kant van zijn prestaties je wilt zien natuurlijk.

En ik heb zelf het idee dat 3FM juist helemaal niet van een links imago af wil komen. Dat willen “wij” op het forum alleen maar toch?
Pot

Bericht door Pot »

Nogmaals: waarom een DJ er neerzetten in plaats van iemand met echte kennis en ervaring als zendermanager? Nu zit er een zendermanager die geen ervaring had in deze positie, met veel fouten. Waarom zou je dan voor een DJ kiezen, omdat het een grote DJ is.
Oren open!
Durashift

Bericht door Durashift »

petoi schreef: 08 apr 2021 08:24 (..)

Overigens Sander vanochtend weer een dieptepunt bereikt vanochtend naast de helft van alles wat werd ingestart, te vroeg, te laat of helemaal niet gebeurde om wat voor reden dan ook wenste meneer ook wat Mexicanen (in Mexico) die voorkruipen bij de inenting dood. Dieuwke had ook iets van wat zeg jij nu, maar wilde de discussie niet aangaan, wetende dat Sander het dan meestal niet beter maakt.
Zal wel komen doordat hij zijn bananenbrood niet meegenomen had... dat zat in het geheel in de vriezer ipv de helft. :smile:

Dieuwke had al een paar brakke nachten erop zitten.. dus lijkt mij dat je dan ook weinig zin / energie hebt om discussie met je collega aan te gaan. :wink:
Lotte van der Neven

De dag dat een zenderbaas accepteert dat de ochtendshow niet presteert vanwege brakke nachten is het moment dat de industrie failliet is.
Lotte van der Neven

Pot schreef: 08 apr 2021 21:55 Nogmaals: waarom een DJ er neerzetten in plaats van iemand met echte kennis en ervaring als zendermanager? Nu zit er een zendermanager die geen ervaring had in deze positie, met veel fouten. Waarom zou je dan voor een DJ kiezen, omdat het een grote DJ is.
Ik zou het per persoon bekijken en niet per categorie. Er zijn waarschijnlijk een aantal DJ's die goede zendermanagers zouden zijn. Niet per definitie afschieten omdat ze nu DJ zijn. Maar een goede DJ zijn is natuurlijk geen garantie dat het een goede zenderbaas is.

Iemand die het ook nog zou kunnen, is Uunco Cerfontaine. Die zit al jaren bij Sky, maar zou denk ik iets moois kunnen maken van 3FM, hij is ook baas geweest van Veronica in de periode 2003-2012 of iets dergelijks.
Pot

Bericht door Pot »

Lotte van der Neven schreef: 09 apr 2021 18:01
Pot schreef: 08 apr 2021 21:55 Nogmaals: waarom een DJ er neerzetten in plaats van iemand met echte kennis en ervaring als zendermanager? Nu zit er een zendermanager die geen ervaring had in deze positie, met veel fouten. Waarom zou je dan voor een DJ kiezen, omdat het een grote DJ is.
Ik zou het per persoon bekijken en niet per categorie. Er zijn waarschijnlijk een aantal DJ's die goede zendermanagers zouden zijn. Niet per definitie afschieten omdat ze nu DJ zijn. Maar een goede DJ zijn is natuurlijk geen garantie dat het een goede zenderbaas is.
Dat doe ik ook niet. Ik kijk naar deze criteria. En daar doen weinig dj's aan. Daarmee zeg ik echt niet dat een aantal dj's niet geschikt voor zijn (zie Michiel Veenstra). Maar ik denk dat je nu voor iemand met kennis en ervaring moet kiezen ipv iemand een naam.
Oren open!
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

Niels Hoogland zou natuurlijk de best haalbare naam zijn, hoe hij het bij FunX neerzet is gewoon netjes.
En ook vooral omdat FunX best wel dezelfde doelgroep heeft als 3FM, Alleen moeten ze er wel voor waken dat hij niet wil gaan experimenteren met rap en R&B.
Dan zou het opzich nog een optie kunnen zijn om er een ervaren DJ naast te zetten, dat je bijvoorbeeld Niels Hoogland en Jeroen van Inkel heb die 3FM moeten aansturen en begeleiden.
Niels die de DJ's en de programmering gaat indelen, en Jeroen die het muziekformat in elkaar gaat zetten.
density1

Bericht door density1 »

Zoiets had ik dus ook in gedachten maar dan Giel i.p.v. Jeroen. Iemand met meer ervaring en iemand die als boegbeeld kan dienen.
Plaats reactie