Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 »

Omdat de sfeer in het team zo top is, en ze het zo gezellig hebben met zichzelf en met elkaar...oh wacht en die 'luisteraars' dan..?
rocks

Bericht door rocks »

Misschien een gekke vraag, maar waarom zetten ze npo kxradio dan niet op 3fm neer? Dan heb je weer misschien een groot contrast tussen radio 3 en 2, 2 en 5?
jessica

Bericht door jessica »

KX radio is het volgend station dat opgeheven gaat worden. Laten ze nu al langzaam doodbloeden. Zodat straks niemand het meer mist. Het is geen schim meer van het station wat het ooit is geweest.
IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD »

Johanneke schreef: 04 mar 2021 11:07 Wat een geldverspilling weer voor die nieuwe weekendshow van Luc Sarneel met die wisselende sidekicks die (op Emma na) geen hond kent en waar ook weer niemand naar zal luisteren. Op hetzelfde tijdstip zitten Bas Menting en Stephan Bouwman met 6 tot 8 keer zoveel luisteraars zonder belastinggeld met twee of drie man in totaal in de studio. Waarom grijpt er nog steeds niemand in bij 3fm?!
Tsja, ze moeten toch ergens die miljoenen die ze krijgen aan uitgeven.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

jessica schreef: 04 mar 2021 20:00 KX radio is het volgend station dat opgeheven gaat worden. Laten ze nu al langzaam doodbloeden. Zodat straks niemand het meer mist. Het is geen schim meer van het station wat het ooit is geweest.
Geheel mee eens, gelukkig zit een groot deel op ice radio. Maar het is inderdaad wel jammer.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ op de zaterdagochtend zijn er nog wel jongeren die naar hun zaterdagbaan gaan en dan is het wel lekker als er een beetje leuk radioprogramma is. Natuurlijk, menig jongere zal het zelf wel regelen dmv een streamingsdienst.. maar er is een groep die wel luistert.

Voor de hoogtepunten van het 538 ochtendprogramma hoef je niet in te schakelen, wat mij betreft. Dat doe ik alleen nog op vrijdagmorgen tussen 9 en 10 uur. Plus in het uur daavoor, bij Gerard, de Ben Liebrand weekendmix. -+dance

Ik vind het wel jammer dat Luc niet meer in de ochtend zit. Was wel aan zijn stijl gewend. Nu blijf ik maar hangen bij Giel. Gaat al iets beter, de laatste tijd.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Ik vind Wijnand wel een goede toevoeging aan Partij van de Vrijdag, klonk leuk gisteren
Hamkaastosti

Bericht door Hamkaastosti »

Denken jullie dat 3fm ooit nog eens word zoals eerst, met veel meer luister cijfers?
Het zou kunnen denk ik, maar dan moeten ze de programmering eerst eens heel goed onder handen nemen, en ma-vrij nacht dezelfde dj's en za-zo zelfde dj's
Pot

Bericht door Pot »

Hamkaastosti schreef: 06 mar 2021 17:19 Het zou kunnen denk ik, maar dan moeten ze de programmering eerst eens heel goed onder handen nemen, en ma-vrij nacht dezelfde dj's en za-zo zelfde dj's
Dat is toch al zo? Op die twee talentenuurtjes na. In de nacht is niet zo veel te winnen. Focus ligt op ma-vr 6-19u.
Oren open!
Totti

Bericht door Totti »

Ik denk dat het mogelijk zou zijn. Juist omdat de radiomarkt al een beetje in beweging is door diverse personeelswisselingen. Het vergroten van het aantal luisteraars kost echter meer tijd dan het verkleinen, met andere woorden: 3FM moet erg geduldig zijn.

Vandaag las ik een interessant bericht van rutgrrr op het topic over eerdere radiostations, wat ik alleen maar kan bevestigen: Muziektitels op de radio worden gekozen over de status van herkenning. En 3FM is óf te moedig óf te naïef - de verhouding tussen ‘minder bekend’ en ‘bekend’ is overdag te hoog. En het zou mooi zijn als elke DJ ook zijn voorkeuren kan inbrengen, zodat elk programma zijn eigen signatuur heeft en dus de reden om in te schakelen. Dat zou mijn suggestie hierover zijn.
Groetjes vanuit Münster [Duitsland]
density1

Bericht door density1 »

Hamkaastosti schreef: 06 mar 2021 17:19 Denken jullie dat 3fm ooit nog eens word zoals eerst, met veel meer luister cijfers?
Het zou kunnen denk ik, maar dan moeten ze de programmering eerst eens heel goed onder handen nemen, en ma-vrij nacht dezelfde dj's en za-zo zelfde dj's
Daar kan ik kort in zijn: nooit. Tijden zijn veranderd, luistergedrag ook en de manier waar op we radio/audio consumeren. Dus nee, die luistercijfers worden nooit zoals voorheen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

density1 schreef: 06 mar 2021 17:46 Daar kan ik kort in zijn: nooit. Tijden zijn veranderd, luistergedrag ook en de manier waar op we radio/audio consumeren. Dus nee, die luistercijfers worden nooit zoals voorheen.
Toch moet het met bereik en budget van 3FM mogelijk zijn om binnen enkele jaren weer boven de 10% marktaandeel te zitten. Dan moet er wel veel gebeuren, dat wel. Eén van de maatregelen zal focus op muziek moeten zijn, ipv focus op jongeren.
Rock 'n roll is better than music!
SB92

Bericht door SB92 »

Hamkaastosti schreef: 06 mar 2021 17:19 Denken jullie dat 3fm ooit nog eens word zoals eerst, met veel meer luister cijfers?
Nee. Ik denk dat de oorspronkelijke doelgroep grotendeels is vertrokken richting Spotify of Radio 2. 4% is het maximaal haalbare voor dit muziekformat voor mijn gevoel.
density1

Bericht door density1 »

Oortjes schreef: 06 mar 2021 17:50
density1 schreef: 06 mar 2021 17:46 Daar kan ik kort in zijn: nooit. Tijden zijn veranderd, luistergedrag ook en de manier waar op we radio/audio consumeren. Dus nee, die luistercijfers worden nooit zoals voorheen.
Toch moet het met bereik en budget van 3FM mogelijk zijn om binnen enkele jaren weer boven de 10% marktaandeel te zitten. Dan moet er wel veel gebeuren, dat wel. Eén van de maatregelen zal focus op muziek moeten zijn, ipv focus op jongeren.
Ik denk dat dit niet mogelijk is aangezien dat 3FM dan zo moet veranderen dat de publieke taak verdwijnt en het een inwisselbaar station gaat worden zoals er zoveel van zijn, dus meer mainstream muziek/hits. Met het niche format van nu gaan ze dat nooit redden, dat moge duidelijk zijn.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

density1 schreef: 06 mar 2021 17:46
Daar kan ik kort in zijn: nooit. Tijden zijn veranderd, luistergedrag ook en de manier waar op we radio/audio consumeren. Dus nee, die luistercijfers worden nooit zoals voorheen.
Eens. En ik denk dat het imago daarin ook niet helpt. Ik vind ook dat Sharid Alles een brevet van onvermogen heeft als het klopt wat Dennis Schouten zei, namelijk dat hij niet op 3FM mocht omdat zijn rechtse geluid niet op 3FM zou passen.

Ze moeten een keuze maken: óf ze gaan volledig op jongeren richten als dé jongerenzender van de NPO (dan krijg je dus ook een andere muziekmix), of ze gaan echt een muziekmix ontwikkelen dat momenteel mist en waar de NPO een rol in kan spelen. Maar nu proberen ze allebei een beetje en dat werkt gewoon niet
Plaats reactie