Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Durashift

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Durashift »

^^^ Die horeca-ondernemer heeft groot gelijk, wat mij betreft. Alle ondernemers die nu (nog) verplicht dicht moeten zijn en de deuren open doen, vind ik. Het is tijd voor verandering. Verkiezingen kunnen ook gewoon doorgaan, zijn ook allemaal extra bewegingen van mensen (oei, da's eng tegenwoordig.. :roll: )
jessica

Bericht door jessica »

Durashift schreef: 26 feb 2021 20:15 ^^^ Die horeca-ondernemer heeft groot gelijk, wat mij betreft. Alle ondernemers die nu (nog) verplicht dicht moeten zijn en de deuren open doen, vind ik. Het is tijd voor verandering. Verkiezingen kunnen ook gewoon doorgaan, zijn ook allemaal extra bewegingen van mensen (oei, da's eng tegenwoordig.. :roll: )
Denk persoonlijk dat we moeten leren gaan leven met corona, want dat zal er nog heel lang zijn ipv van bang zijn voor. Leven in angst is in principe geen leven. Een heleboel mensen vinden nu al dat ze een goed en gezond jaar uit hun leven hebben weggegooid de afgelopen tijd.

Hiermee zeg ik niet dat alles maar moet kunnen. Maar verstandig dingen openen zou wel goed zijn. Op de achtergrond spelen zoveel meer problemen door het afgelopen jaar en dat is een gevolg van de maatregelen. Ik noem alleen al meer zelfdoding, meer depressies, kindermishandeling, ruzie in huis, leerachterstanden, mensen met andere ziektes dan corona die niet behandeld kunnen worden. En zo kan je nog even doorgaan. Het middel is op dit moment erger dan de kwaal.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

We dwalen een beetje af; On topic maar weer. Wie is nu eigenlijk de vaste presentator van “Slapen kan altijd nog” Op zaterdag- en zondagmorgen op NPO 3FM? Eerst zat daar Jamie Reuter als vervangster van Sophie. Toen zat Andres Odijk er en nu weer Joost Schulte. Wie is nu de vaste vervanger? Vind trouwens Joost een verschrikkelijke DJ: Wat een irritante stem heeft hij. Hebben ze echt niets beters? Vond Andres veel fijner om naar te luisteren. Ik begrijp toch nooit de strategie van de zender als het om vervangers gaat.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Moorkop schreef: 27 feb 2021 07:12 We dwalen een beetje af; On topic maar weer. Wie is nu eigenlijk de vaste presentator van “Slapen kan altijd nog” Op zaterdag- en zondagmorgen op NPO 3FM? Eerst zat daar Jamie Reuter als vervangster van Sophie. Toen zat Andres Odijk er en nu weer Joost Schulte. Wie is nu de vaste vervanger? Vind trouwens Joost een verschrikkelijke DJ: Wat een irritante stem heeft hij. Hebben ze echt niets beters? Vond Andres veel fijner om naar te luisteren. Ik begrijp toch nooit de strategie van de zender als het om vervangers gaat.
Andres, en na 1 maart staat iemand anders geprogrammeerd. Dit is onlangs bekend gemaakt.
Ben alleen even kwijt wie het zou worden.

Andres gaat weer naar de nacht.
alex..

Bericht door alex.. »

https://www.radiofreak.nl/jan-paul-beuk ... sGBtUk71bU

Ik vind de nieuwe aanwas al redelijk dun gezaaid; vrij weinig uitgesproken types met allemaal dezelfde tone of voice, niks zeggende gesprekken, weinig muziekkennis (zo komt het over).
Dan vertrok eerst Lieke Kok, nu Jan-Paul Beukema.

Plaats het in perspectief met de commerciële, zoals Slam of Q, en dan valt helemaal op hoe weinig er de laatste jaren aan talenten is doorgegroeid naar echt een steady programma (enkel Sofie, misschien Luc).

Ik heb het al eerder benoemd, de talks van iedereen die afgelopen jaren uit de campus kwam zijn voorspelbaar (altijd een ik-verhaal met daarna een vraag aan de luisteraar in het eerste kwartier).

Wanneer is de omzwaai geweest van de uitgesproken types naar 13 in een dozijn 'hitjock'?
SB92

Bericht door SB92 »

alex.. schreef: 27 feb 2021 13:36 https://www.radiofreak.nl/jan-paul-beuk ... sGBtUk71bU

Ik vind de nieuwe aanwas al redelijk dun gezaaid; vrij weinig uitgesproken types met allemaal dezelfde tone of voice, niks zeggende gesprekken, weinig muziekkennis (zo komt het over).

Plaats het in perspectief met de commerciële, zoals Slam of Q, en dan valt helemaal op hoe weinig er de laatste jaren aan talenten is doorgegroeid naar echt een steady programma (enkel Sofie, misschien Luc).

Ik heb het al eerder benoemd, de talks van iedereen die afgelopen jaren uit de campus kwam zijn voorspelbaar (altijd een ik-verhaal met daarna een vraag aan de luisteraar in het eerste kwartier).

Wanneer is de omzwaai geweest van de uitgesproken types naar 13 in een dozijn 'hitjock'?
Zouden de uitgesproken types niet veel meer op YouTube en TikTok zitten? Dat is toch veel interessanter voor de creatieve jongeling. Met het ouder worden van de luisteraar, zal ook de aanwas minder divers worden vermoed ik zo.
Pot

Bericht door Pot »

alex.. schreef: 27 feb 2021 13:36 https://www.radiofreak.nl/jan-paul-beuk ... sGBtUk71bU

Inderdaad. Jean-Paul viel me nog redelijk mee. En vond hem als enige een DJ stem hebben
alex.. schreef: 27 feb 2021 13:36 Wanneer is de omzwaai geweest van de uitgesproken types naar 13 in een dozijn 'hitjock'?
Al jaren terug. Ik zou alleen niet weten of er bewust voor gekozen is, of dat er gewoon geen betere/originelere aanwas was.
Oren open!
Tim Lijzenga

Bericht door Tim Lijzenga »

Henkjan2016 schreef: 27 feb 2021 07:34
Moorkop schreef: 27 feb 2021 07:12 We dwalen een beetje af; On topic maar weer. Wie is nu eigenlijk de vaste presentator van “Slapen kan altijd nog” Op zaterdag- en zondagmorgen op NPO 3FM? Eerst zat daar Jamie Reuter als vervangster van Sophie. Toen zat Andres Odijk er en nu weer Joost Schulte. Wie is nu de vaste vervanger? Vind trouwens Joost een verschrikkelijke DJ: Wat een irritante stem heeft hij. Hebben ze echt niets beters? Vond Andres veel fijner om naar te luisteren. Ik begrijp toch nooit de strategie van de zender als het om vervangers gaat.
Andres, en na 1 maart staat iemand anders geprogrammeerd. Dit is onlangs bekend gemaakt.

Volgens de 3FM website wordt Slapen Kan Altijd Nog vanaf nu gepresenteerd door Joost Schulte. Programma lijkt helemaal over te zijn genomen door de NTR als je de website moet geloven. Was van Avrotros.

Anders doet inderdaad vanaf maandagnacht 4-6 s'ochtends
Tim Lijzenga

Bericht door Tim Lijzenga »

Tim Lijzenga schreef: 28 feb 2021 01:13
Henkjan2016 schreef: 27 feb 2021 07:34

Volgens de 3FM website wordt Slapen Kan Altijd Nog vanaf nu gepresenteerd door Joost Schulte. Programma lijkt helemaal over te zijn genomen door de NTR als je de website moet geloven. Was van Avrotros.

Anders doet inderdaad vanaf maandagnacht 4-6 s'ochtends
En om hier op toe te voegen, Obi Raaijmakers neemt op zijn beurt de weekend 4-6 uren weer over van Joost met het programma ''Nachtbraken met Obi''. Verwacht dus dat dit de definitieve vervangingen zijn.
alex..

Bericht door alex.. »

SB92 schreef: 27 feb 2021 14:14
alex.. schreef: 27 feb 2021 13:36 ....
Zouden de uitgesproken types niet veel meer op YouTube en TikTok zitten? Dat is toch veel interessanter voor de creatieve jongeling. Met het ouder worden van de luisteraar, zal ook de aanwas minder divers worden vermoed ik zo.
Dat zou zeker mogelijk zijn, al zijn de meeste van die personen geen potentiele muziekliefhebbers in de gernes van 3FM.
Als die youtubers er wel tussen zouden zitten, waarom laat 3FM dat dan zo links liggen?(oke, we kennen allemaal hoe het met Kaj is afgelopen, maar dat zegt niks over de rest) Het blijft pijnlijk om te zien dat een jongeremerk zich geen vorm weet te geven op jongere platforms.
Pot schreef: 27 feb 2021 14:25
alex.. schreef: 27 feb 2021 13:36 ....
Inderdaad. Jean-Paul viel me nog redelijk mee. En vond hem als enige een DJ stem hebben
alex.. schreef: 27 feb 2021 13:36 Wanneer is de omzwaai geweest van de uitgesproken types naar 13 in een dozijn 'hitjock'?
Al jaren terug. Ik zou alleen niet weten of er bewust voor gekozen is, of dat er gewoon geen betere/originelere aanwas was.
Inderdaad, van iedereen die er de laatste tijd tussen zat, leek hij nog veel potentie te hebben.

Gezien de vacature voor coordinator van de NPO Campus niet meer open staat, hoop ik dat de nieuwe verantwoordelijke eens kritisch kijkt naar wat er afgelopen jaren nu veranderd is waardoor het succes uitblijft. Want met het huidige beleid win je de oorlog niet.
Henkjan2016

En dan borrelt bij mij de vraag weer op: waarom een zender in leven blijven houden die de doelgroep niet bereikt?

Dan kunnen de belastingcenten beter op een andere manier worden ingezet. In ieder geval een manier waarbij je een doelgroep bereikt die niet groot is, maar wel voor hun betaalde belastingcenten eindelijk eens bediend wordt.
Totti

Bericht door Totti »

Henkjan2016 is niet verkeerd. Ik zou niet zo ver gaan om de zender van de ether te halen, maar een herstart is noodzakelijk. De vraag is waar de NPO nu mee bezig is. Zo kan het niet doorgaan. Het feit dat de aantallen blijven dalen, laat zien dat er nog steeds meer mensen zijn die uitschakelen dan weer inschakelen. Er moeten dus impulsen worden gecreëerd die een luisteraar vertellen: Wow, de show zou het waard kunnen zijn.
Groetjes vanuit Münster [Duitsland]
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Joost Schulte de definitieve DJ voor Slapen kan altijd nog? Hoe krijgt men het verzonnen? Hij is nog lang niet toe aan dit tijdslot. Andres is veel beter!
SB92

Bericht door SB92 »

Moorkop schreef: 28 feb 2021 18:51 Joost Schulte de definitieve DJ voor Slapen kan altijd nog? Hoe krijgt men het verzonnen? Hij is nog lang niet toe aan dit tijdslot. Andres is veel beter!
Andres heeft het slot van Luc gekregen. Denk dat 3FM dat slot belangrijker vindt.
Henkjan2016

Het slot 6 -9 luister ik werkelijk nooit. Teveel gezapig en te musicdriven. Ik zie de promotie hier niet in, ook omdat je in de nacht lekker je gang kan gaan.

Van vrijheid in de nacht naar muilkorf in de ochtend. Laat Andres maar lekker van 4-6.

Het was overigens vanaf het begin al gemeld dat Andres tijdelijk zou zitten.
Plaats reactie