Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door jessica »

BNNVARA heeft 3FM in luistercijfers alleen maar laten dalen. Nu naar een absoluut dieptepunt van 1,9% Ze kunnen bijna dat kwartier dat mensen gemiddeld nog naar 3FM luisteren beter per podcast persoonlijk versturen tegenwoordig.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Toen BNN en VARA aparte omroepen waren, hadden ze bij elkaar opgeteld veel meer zendtijd als nu. Al is dat aantal de laatste seizoenen wel weer wat gegroeid ja. Vanaf februari gaan er vier uur in de doordeweekse nacht af (naar KRO-NCRV), als Luc naar het weekend gaat en daar 6 i.p.v. 10 uur zendtijd heeft.

AVROTROS is er de afgelopen jaren zelfs op vooruit gegaan met 09.00-12.00 en 14.00-16.00 doordeweeks en 12.00-14.00 op vrijdag.
Tone

Bericht door Tone »

De office hours zijn wel uren waarin meningen minder worden geuit en besproken.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 25 feb 2021 01:38 BNNVARA heeft 3FM in luistercijfers alleen maar laten dalen. Nu naar een absoluut dieptepunt van 1,9% Ze kunnen bijna dat kwartier dat mensen gemiddeld nog naar 3FM luisteren beter per podcast persoonlijk versturen tegenwoordig.
Volgens mij is BNNVARA daarin niet alleen of daarin niet meer verantwoordelijk dan andere omroepen. Of kun je feitelijk beargumenteren dat BNNVARA het qua luistercijfers slechter doet dan andere omroepen op 3FM.

Iets anders. Ik vraag me wel af of Rob Stenders niet wat vriendjes van 3FM meeneemt naar Veronica.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 25 feb 2021 12:39
jessica schreef: 25 feb 2021 01:38 BNNVARA heeft 3FM in luistercijfers alleen maar laten dalen. Nu naar een absoluut dieptepunt van 1,9% Ze kunnen bijna dat kwartier dat mensen gemiddeld nog naar 3FM luisteren beter per podcast persoonlijk versturen tegenwoordig.
Iets anders. Ik vraag me wel af of Rob Stenders niet wat vriendjes van 3FM meeneemt naar Veronica.
Toen ik las dat Stenders ging dacht ik "dan zal Sander vroeg of laat ook wel worden weggekocht". Ik denk sowieso dat er veel mensen mee gaan met Stenders en dan doel ik niet alleen de DJ's. Volgens mij neemt hij sowieso zijn hele team mee, Basyl zal ook wel volgen.
petoi

Bericht door petoi »

Buiten Sander zit er toch helemaal niemand die nog een band heeft met Stenders? In ieder geval geen DJ's meer en Sharid en Roosmarijn behoren ook niet tot de Stenders kliek.

Vraag me ook af of Sander wel weg wil, hij gaat vast niet de ochtendshow krijgen, waarschijnlijk niet eens een plek op de doordeweekse dag dus ik denk dat die blijft zitten.
Pot

Bericht door Pot »

petoi schreef: 25 feb 2021 13:10 Buiten Sander zit er toch helemaal niemand die nog een band heeft met Stenders? In ieder geval geen DJ's meer en Sharid en Roosmarijn behoren ook niet tot de Stenders kliek.

Vraag me ook af of Sander wel weg wil, hij gaat vast niet de ochtendshow krijgen, waarschijnlijk niet eens een plek op de doordeweekse dag dus ik denk dat die blijft zitten.
Ik zou niet begrijpen als hij weggaat bij 3FM, waar hij de ochtendshow presenteert, als er op Veronica niet een redelijk gelijkwaardige plek is.
Wel komt er een lunchshow op Veronica (aangezien Stenders i.i.g. 14-16 blijft). Misschien de lunch?

Frank is ook een talent van Stenders, als ik me niet vergis.
Oren open!
Romeo

Bericht door Romeo »

petoi schreef: 25 feb 2021 13:10 Roosmarijn behoren ook niet tot de Stenders kliek.
Niet? Ze zat toch ook bij KX?
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Het gaat niet alleen om het aantal uren dat BNNVARA heeft, het gaat vooral om de belangrijke tijdsloten die ze bezetten. En ze hebben werkelijk alle belangrijke tijdsloten op 3FM: de doordeweekse ochtend, de doordeweekse lunch, de doordeweekse middagspits, de doordeweekse vroege avond en straks ook nog de middag in het weekend.

Er is niet 1 belangrijk slot voor een andere omroep. Dat is een gotspe, BNNVARA is volledig de baas over 3FM.

En Frank en Sander komen inderdaad uit de Stenders kliek, Roosmarijn zat daar ook in, maar tegenwoordig niet meer zo.
petoi

Bericht door petoi »

Romeo schreef: 25 feb 2021 13:42
petoi schreef: 25 feb 2021 13:10 Roosmarijn behoren ook niet tot de Stenders kliek.
Heel 3FM zat op een moment op KX met een uurtje zelfs de nieuwslezers hadden programma's daar. Maar dan behoor je niet meteen tot de kliek.
Die zender moest ook gevuld worden en als je dan gevraagd wordt door Stenders of je een uurtje wil opnemen voor zijn internetzendertje tegen een vergoeding dan zeggen er weinig nee.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

petoi schreef: 25 feb 2021 14:18
Heel 3FM zat op een moment op KX met een uurtje zelfs de nieuwslezers hadden programma's daar. Maar dan behoor je niet meteen tot de kliek.
Die zender moest ook gevuld worden en als je dan gevraagd wordt door Stenders of je een uurtje wil opnemen voor zijn internetzendertje tegen een vergoeding dan zeggen er weinig nee.
Kregen mensen daar een vergoeding? Ik begreep altijd dat het een vrijwilligersorganisatie was, want het schreef forse rode cijfers jaar in jaar uit.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Inderdaad, met 'retroos' en 'new and improved'

Retroos was een heel leuk programma overigens
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

DavyGer schreef: 25 feb 2021 14:28
petoi schreef: 25 feb 2021 14:18

Kregen mensen daar een vergoeding? Ik begreep altijd dat het een vrijwilligersorganisatie was, want het schreef forse rode cijfers jaar in jaar uit.
Geen vergoedingen inderdaad. In het begin was Reinoud Oerlemans de fincancier, en kon men volgens mij het hoofd redelijk boven water houden.
Daarna is Reinoud gestopt en was het aanmodderen, waarna in 2015-2017 AvroTros Kx overnam. Daarna was het snel over en uit.

De dj's van Kx zitten bijna allemaal op Ice-Radio
RadioPoesPas

Bericht door RadioPoesPas »

Tone

Bericht door Tone »

Er wordt hier vaak gesproken over de verhouding links/rechts op 3fm. In onderstaande link een interview van Rob (nam deze week de middagshow over) met een horeca-ondernemer die z'n terras wil openen. Een boeiend gesprek waarin je twee meningen hoort zonder dat ze elkaar veroordelen en open staan voor elkaars mening waardoor je als luisteraars ongedwongen je eigen mening kan gaan vormen.

https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/391175 ... I-7zlDcFv8
Plaats reactie