Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Iwanvl

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Iwanvl »

1,9% in de laatste meting, alhoewel de muziek meestal prima is (alhoewel sommige Nederlandstalige artiesten wat mij betreft uit de playlist mogen verdwijnen) ben ik ook steeds meer afgehaakt op de 'belangrijke uren' de ochtendshow vind ik met die Jeroen van der Boom helemaal niks, en Frank en Eva zijn 'too much', ik kan me niet echt identificeren met hun show. Enig moment dat ik bewust nog naar 3fm schakel is tijdens de uren van Rob.
SB92

Bericht door SB92 »

Iwanvl schreef: 23 feb 2021 18:54 1,9% in de laatste meting, alhoewel de muziek meestal prima is (alhoewel sommige Nederlandstalige artiesten wat mij betreft uit de playlist mogen verdwijnen) ben ik ook steeds meer afgehaakt op de 'belangrijke uren' de ochtendshow vind ik met die Jeroen van der Boom helemaal niks, en Frank en Eva zijn 'too much', ik kan me niet echt identificeren met hun show. Enig moment dat ik bewust nog naar 3fm schakel is tijdens de uren van Rob.
Jeroen van der Boom?
pietdevries

Bericht door pietdevries »

Iwanvl schreef: 23 feb 2021 18:54 1,9% in de laatste meting, alhoewel de muziek meestal prima is (alhoewel sommige Nederlandstalige artiesten wat mij betreft uit de playlist mogen verdwijnen) ben ik ook steeds meer afgehaakt op de 'belangrijke uren' de ochtendshow vind ik met die Jeroen van der Boom helemaal niks, en Frank en Eva zijn 'too much', ik kan me niet echt identificeren met hun show. Enig moment dat ik bewust nog naar 3fm schakel is tijdens de uren van Rob.
Ik ga ervan uit dat je Thijs Boontjes bedoelt. Ik heb het nog niet genoeg gehoord om daar een oordeel over te vellen. Want ik pak altijd maar maximaal een kwartiertje mee.

Het probleem met Frank en Eva is dat ik soms het gevoel heb dat ze een toneelstukje opvoeren. Tuurlijk moet je wat show maken, maar je voelt soms gewoon dat het niet oprecht is. Ik wordt ook veel blijer van "De Middagshow met Rob van de Radio" zoals deze week, maar dat kan natuurlijk ook de afwisseling zijn. Toch voel je dat daar gewoon even net wat meer moeite in zit. Ook denk ik dat 3FM hem niet te lang in het weekend kan laten zitten, want dan klopt er wel een ander station aan.

Waar ik zelf een beetje klaar mee ben is het lokale radio geklungel van Timur. Zijn presentatie vind ik juist heel verfrissend, maar die witjes tussen platen, het geklungel na het nieuws en schuiven open doen op verkeerde momenten of juist vergeten. Daar is de grap wel van af.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

pietdevries schreef: 23 feb 2021 19:38
Ik ga ervan uit dat je Thijs Boontjes bedoelt. Ik heb het nog niet genoeg gehoord om daar een oordeel over te vellen. Want ik pak altijd maar maximaal een kwartiertje mee.

Het probleem met Frank en Eva is dat ik soms het gevoel heb dat ze een toneelstukje opvoeren. Tuurlijk moet je wat show maken, maar je voelt soms gewoon dat het niet oprecht is. Ik wordt ook veel blijer van "De Middagshow met Rob van de Radio" zoals deze week, maar dat kan natuurlijk ook de afwisseling zijn. Toch voel je dat daar gewoon even net wat meer moeite in zit. Ook denk ik dat 3FM hem niet te lang in het weekend kan laten zitten, want dan klopt er wel een ander station aan.

Waar ik zelf een beetje klaar mee ben is het lokale radio geklungel van Timur. Zijn presentatie vind ik juist heel verfrissend, maar die witjes tussen platen, het geklungel na het nieuws en schuiven open doen op verkeerde momenten of juist vergeten. Daar is de grap wel van af.
Dat denk ik ook. Ik denk dat Dave Minneboo echt wel aan het kijken is wie hij kan weg halen! Want Rob is klaar voor een ander station. Q gaat hem ooit wel binnen halen, kwestie van geduld!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Frank en Eva voeren geen toneelstuk op. Die zijn van zichzelf zo.
Pot

Bericht door Pot »

Deradiokenner schreef: 23 feb 2021 20:14 Dat denk ik ook. Ik denk dat Dave Minneboo echt wel aan het kijken is wie hij kan weg halen! Want Rob is klaar voor een ander station. Q gaat hem ooit wel binnen halen, kwestie van geduld!
Rob vind ik op weinig landelijke zenders passen. Eerder 538 dan Qmusic. De enige bij 3FM die ik echt bij Qmusic vind passen is Jorien. Misschien Herman of Eva nog, maar dat was het dan wel.
Oren open!
IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD »

Pot schreef: 23 feb 2021 20:34
Deradiokenner schreef: 23 feb 2021 20:14 Dat denk ik ook. Ik denk dat Dave Minneboo echt wel aan het kijken is wie hij kan weg halen! Want Rob is klaar voor een ander station. Q gaat hem ooit wel binnen halen, kwestie van geduld!
Rob vind ik op weinig landelijke zenders passen. Eerder 538 dan Qmusic. De enige bij 3FM die ik echt bij Qmusic vind passen is Jorien. Misschien Herman of Eva nog, maar dat was het dan wel.
Eva komt van q music...
Iwanvl

Bericht door Iwanvl »

Excuus ik bedoelde inderdaad Thijs Boontjes, ik denk persoonlijk ook niet dat Frank en Eva een toneelstukje opvoeren. Het is gewoon de dagelijkse combinatie die ik 'too much' vind. Voor een pre-vrijdag avond show prima, maar niet elke dag. Ik vond Frank solo een stuk sterker, en Eva deed het ook uitstekend bij 3 voor 12.
Pot

Bericht door Pot »

IkbennlXD schreef: 23 feb 2021 20:51
Pot schreef: 23 feb 2021 20:34
Eva komt van q music...
Daarom ook :D
Oren open!
SB92

Bericht door SB92 »

Iwanvl schreef: 23 feb 2021 21:05 Excuus ik bedoelde inderdaad Thijs Boontjes, ik denk persoonlijk ook niet dat Frank en Eva een toneelstukje opvoeren. Het is gewoon de dagelijkse combinatie die ik 'too much' vind. Voor een pre-vrijdag avond show prima, maar niet elke dag. Ik vond Frank solo een stuk sterker, en Eva deed het ook uitstekend bij 3 voor 12.
Thijs Boontjes zou willen dat hij Arena's uitverkocht :D

Vind de ochtendshow met Sander, Thijs en Dieuwke juist veel beter klinken dan voorheen. Er zit wat meer actie in. Thijs durft zo af en toe nog een mening te geven, wat Dieuwke natuurlijk veel minder zal doen. Vind het op dit moment een erg fijne ochtendshow. Verder wel eens wat betreft Frank&Eva. Ik trek dat programma ook slecht. Maar ik ben ook nooit een groot fan van Eva geweest. Vind Frank wel een redelijke radiomaker die in de vroege avond prima op zijn plek was.
Iwanvl

Bericht door Iwanvl »

SB92 schreef: 23 feb 2021 23:07
Iwanvl schreef: 23 feb 2021 21:05 Excuus ik bedoelde inderdaad Thijs Boontjes, ik denk persoonlijk ook niet dat Frank en Eva een toneelstukje opvoeren. Het is gewoon de dagelijkse combinatie die ik 'too much' vind. Voor een pre-vrijdag avond show prima, maar niet elke dag. Ik vond Frank solo een stuk sterker, en Eva deed het ook uitstekend bij 3 voor 12.
Thijs Boontjes zou willen dat hij Arena's uitverkocht :D

Vind de ochtendshow met Sander, Thijs en Dieuwke juist veel beter klinken dan voorheen. Er zit wat meer actie in. Thijs durft zo af en toe nog een mening te geven, wat Dieuwke natuurlijk veel minder zal doen. Vind het op dit moment een erg fijne ochtendshow. Verder wel eens wat betreft Frank&Eva. Ik trek dat programma ook slecht. Maar ik ben ook nooit een groot fan van Eva geweest. Vind Frank wel een redelijke radiomaker die in de vroege avond prima op zijn plek was.
Binnenkort nog maar een keer proberen dan die ochtendshow. Verder eens met je onderbouwing.
Wat ik me overigens afvraag is waarom ze 3fm niet rebooten. Misschien dat de naam nu te negatief beladen is om er nu nog wat uit te halen, in Vlaanderen hebben ze eerder ook Donna 'uitgezet' en een paar dagen later met MNM begonnen. Nu ging het met Donna uiteraard niet slecht waar het met 3fm wel een stuk beter zou moeten met dit FM netwerk. Maar ik ben toch benieuwd
Freddie Mercuryfan

Bericht door Freddie Mercuryfan »

Deradiokenner schreef: 23 feb 2021 20:14
pietdevries schreef: 23 feb 2021 19:38

Dat denk ik ook. Ik denk dat Dave Minneboo echt wel aan het kijken is wie hij kan weg halen! Want Rob is klaar voor een ander station. Q gaat hem ooit wel binnen halen, kwestie van geduld!
Ik zou het Rob van harte afraden om commercieel te gaan. Het afbreukrisico lijkt me enorm groot, en ik weet ook niet of Rob zin heeft om iedere dag dezelfde veilige, uitgekauwde bovenste 20 hits uit de Top 40 te draaien op 538 of Q-music. Rob z'n voorkeur ligt, naast de carnavalsmuziek, volgens mij ook wel bij de alternatieve muziek en bij de klassiekers uit de afgelopen decennia. Daarnaast zou ik, als ik 3FM was, Rob op korte termijn de middagshow geven en van hem het boegbeeld van de zender maken, aangezien Rob wel origineel is in wat hij doet. Ik lees hier dat sommigen Rob in de middag niet zien zitten vanwege bijvoorbeeld zijn grappen, maar hij kan ook wel degelijk serieuze radio maken. Dat bewees hij bij Serious Request, bijvoorbeeld toen Bram van der Vlugt overleed. Rob bracht toen een prachtige, gevoelige hommage aan 'Sinterklaas'.

Ook Jorien zie ik niet snel naar Q-music gaan. Haar voorkeur ligt ook wel heel erg bij de alternatieve muziek van 3FM, en ik denk ook dat ze wel blij heeft met de vrijheid die ze nu bij 3FM heeft, om er af en toe eens een vergeten hitje in te gooien. Die vrijheid krijg je bij Q-music niet. Ik denk dat Jorien de komende jaren nog wel bij 3FM te horen blijft, maar als ze ooit overstapt, dan denk ik dat ze naar Kink of Radio 2 gaat. Persoonlijk vind ik Jorien heel goed op haar plek zitten bij 3FM, maar ik hoop wel dat ze nog wat meer ontdekt wordt, want ze zet een goed programma neer dat muzikaal alle kanten opgaat, en daarnaast vind ik haar ook sympathiek overkomen.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

3FM= BNNVARA FM. Bij elke wijziging zie je AVROTROS of KRO-NCRV-uren sneuvelen voor het Heilige BNNVARA. Zolang Rob Jansen niet bij BNNVARA zit, krijgt hij geen drivetime programma. Idioot, maar helaas gaat het zo. Hij kan tot zijn 45e blijven zitten, gaat niet gebeuren.
marbles

Bericht door marbles »

Lotte van der Neven schreef: 24 feb 2021 23:11 3FM= BNNVARA FM. Bij elke wijziging zie je AVROTROS of KRO-NCRV-uren sneuvelen voor het Heilige BNNVARA. Zolang Rob Jansen niet bij BNNVARA zit, krijgt hij geen drivetime programma. Idioot, maar helaas gaat het zo. Hij kan tot zijn 45e blijven zitten, gaat niet gebeuren.
Precies. De macht van BNNVara is echt stuitend en staat een reboost van de zender in de weg
Minder eenheidsworst op de radio please
Pot

Bericht door Pot »

marbles schreef: 24 feb 2021 23:48
Lotte van der Neven schreef: 24 feb 2021 23:11 3FM= BNNVARA FM. Bij elke wijziging zie je AVROTROS of KRO-NCRV-uren sneuvelen voor het Heilige BNNVARA. Zolang Rob Jansen niet bij BNNVARA zit, krijgt hij geen drivetime programma. Idioot, maar helaas gaat het zo. Hij kan tot zijn 45e blijven zitten, gaat niet gebeuren.
Precies. De macht van BNNVara is echt stuitend en staat een reboost van de zender in de weg
Gedeeltelijk mee eens. BNNVARA heeft eigenlijk te veel belangrijke posities in handen. Maar het is AVROTROS niet gelukt om op een van deze posities een tijdslot te bemachtigen. Dan zal daar toch ook iets niet goed gaan?
Oren open!
Plaats reactie