Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Durashift

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Durashift »

Oortjes schreef: 26 jan 2021 21:21
Orange schreef: 26 jan 2021 13:53 Patrick doet een Peter R. de Vriesje. (..)

Die rellen en plunderingen komen niet door 3FM en ook niet door het coronabeleid. Het komt omdat ouders hun kinderen niet opvoeden, bepaalde politieke partijen en ook een aantal wappies zorgen voor opruiing en het respect voor anderen (politie, leraren, winkeliers) er niet is. Daardoor is er een kleine kern klootzakken die georganiseerd geweld tegen o.a. de politie begint (met voetbal, corona of wat dan ook als aanleiding, is voor hun niet relevant) en een iets grotere groep die dat gaat kopieren of er omheen gaat staan.

Het is goedpraten van geweld door te suggereren dat er aanleiding voor is.
(..)

Nee, Orange, de avondklok is wel degelijk aanleiding tot rellen. Het coronabeleid kan je het mee eens zijn of niet, maar is wel de oorzaak van deze rellen. Zelfs een ziekenhuisdirecteur uit Amsterdam gaf aan dat een avondklok niet de juiste maatregel zou zijn, omdat met name jongeren meer vrijheid en perspectief nodig hebben. Wat komt er? Avondklok, direct de eerste minuut keiharde handhaving en demonstratieverbod. Dan is beelden inpakken zeker een beter antwoord dan plunderen en rellen, maar het valt niet te ontkennen dat het beleid oorzaak is van de heftige reactie.

Een leidinggevende van een bedreigde suoernarkt: "De kloof tussen Den Haag en onze wereld is veel te groot. De politici begrijpen ons niet meer. Ze hebben ons leven afgepakt. Let wel, ik keur geweld af, maar wij hebben geen enkel perspectief. Wij zitten opgesloten. Ik zie geen verbinding meer met wat ze in Den Haag doen.”
Precies.

Tekenend ook dat er vanuit het OM vooral gewezen wordt op 'het oplopen van een strafblad' en wat dit doet voor de toekomst van de jongeren.
Ja, dat zou kunnen. Alleen, veel van die jongeren hebben nu al geen toekomstperspectief (al dan niet door eigen toedoen) dus het afschrikwekkende van het hebben van een strafblad dat je in de toekomst mogelijk kan belemmeren is wel het minste waar ze zich dezer dagen druk over maken, lijkt mij.
Oortjes schreef: 26 jan 2021 21:21 (..)
Door eens niet de zoveelste viroloog met een mening buiten zijn vakgebied uit te nodigen, (..)
Of epidemioloog .. microbioloog..

Meneer Rutte / Meneer de Jonge moeten, wat mij betreft, eens vaart maken met het organiseren van een Economisch, Sociaal, Maatschappelijk (ESM) team. Zoals het OMT al meermaals aangegeven heeft: dát gaan zij niet organiseren.

Wellicht kan de radio hierin wat betekenen in het bij elkaar brengen van expertise? Ruil er 2 platen per uur voor in om het er in de uitzendingen over te hebben.
Orange

Bericht door Orange »

Oortjes schreef: 26 jan 2021 21:21 Nee, Orange, de avondklok is wel degelijk aanleiding tot rellen. Het coronabeleid kan je het mee eens zijn of niet, maar is wel de oorzaak van deze rellen. Zelfs een ziekenhuisdirecteur uit Amsterdam gaf aan dat een avondklok niet de juiste maatregel zou zijn, omdat met name jongeren meer vrijheid en perspectief nodig hebben. Wat komt er? Avondklok, direct de eerste minuut keiharde handhaving en demonstratieverbod. Dan is beelden inpakken zeker een beter antwoord dan plunderen en rellen, maar het valt niet te ontkennen dat het beleid oorzaak is van de heftige reactie.

Een leidinggevende van een bedreigde suoernarkt: "De kloof tussen Den Haag en onze wereld is veel te groot. De politici begrijpen ons niet meer. Ze hebben ons leven afgepakt. Let wel, ik keur geweld af, maar wij hebben geen enkel perspectief. Wij zitten opgesloten. Ik zie geen verbinding meer met wat ze in Den Haag doen.”

Deze man zegt niet veel anders dan Patrick Kicken. Een goede publieke omroep, waarin 3FM de connectie met jongeren is, zou die verbinding kunnen leggen. Door eens niet de zoveelste viroloog met een mening buiten zijn vakgebied uit te nodigen,, maar door politici te verbinden met jongeren. Door actuele thema's op een andere manier bespreekbaar te maken, door muziek te laten verbinden, door meerdere kanten van bet verhaal te belichten.

Ik ben het oneens dat FunX dat beter doet, deel die conclusie niet. Juist in die doelgroep gaat het volgens mij niet goed.

Dat wil niet zeggen dat de collumn alleen maar goedkoop scoren is. Er staan een aantal rake zinnen in. En ja, rellen en plunderen zijn niet goed. Dat getuigt niet van een goede opvoeding. Daf neemt niet weg dat er een aanleiding is en dat media daar ook een rol in heeft.

Kortom, ik deel het signaal wat Patrick Kicken wil geven.

@Patrick, zullen we daar dan allebei maar in volstrekte Corona-eenzaamheid een loempia op nemen? :wink:
Er staan in de column best rake zinnen in als het gaat om kritiek op bijvoorbeeld het coronabeleid of 3FM. Net als in jouw tekst hierboven over zowel corona als 3FM. Ook ik heb kritiek op beide zaken. Dan is het overigens behoorlijk selectief om alleen een ziekenhuisdirecteur te benoemen die tegen de avondklok is, want er zijn ook deskundigen die voor zijn en een effectiviteit van 8 tot 13% inschatten. Moet je dan ook noemen.

En het klopt ook dat de avondklok de aanleiding is voor de rellen. Dus nog een rake zin van jouw kant.

Maar het punt dat Kicken en De Vries maken, is dat 3FM en het kabinetsbeleid zorgen voor die rellen en dat bestrijd ik. Waar er in Amsterdam op het Museumplein nog mensen waren die kwamen demonstreren tegen het kabinetsbeleid (vaak met vreselijk onzinnige argumentatie, opgedaan in de fabeltjesfuik), begonnen zich daar ook de mensen aan toe te voegen die er vooral zijn om te rellen. En in Urk, Eindhoven en vervolgens meerdere steden is het reljeugd die een aanleiding (avondklok) hebben gevonden om te rellen en plunderen. Daar had beter kabinetsbeleid, meer contact tussen politiek en jongeren en een ander 3FM echt geen sier in geholpen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 26 jan 2021 22:34 Eens dat de koppenmaker wel erg kort door de bocht gaat, zoals vaker. Dat neemt niet weg dat ik de collumn zelf op een aantal punten zeer raak vind.
Kicken zegt: "“Ik heb vandaag geen 3FM geluisterd, maar ..." :lol:

Een voetbalanalist die de wedstrijd niet heeft gezien, maar wel een kritisch oordeel velt over de wedstrijd, nemen we toch ook niet serieus?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
RadioPoesPas

Bericht door RadioPoesPas »

Phoenix schreef: 27 jan 2021 16:11
Oortjes schreef: 26 jan 2021 22:34 Eens dat de koppenmaker wel erg kort door de bocht gaat, zoals vaker. Dat neemt niet weg dat ik de collumn zelf op een aantal punten zeer raak vind.

Een voetbalanalist die de wedstrijd niet heeft gezien, maar wel een kritisch oordeel velt over de wedstrijd, nemen we toch ook niet serieus?
Johan Cruyff deed dit regelmatig. Voor miljoenen 🤣🤣
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioPoesPas schreef: 27 jan 2021 16:18

Ik zou Patrick Kicken niet de Johan Cruyff van de radio willen noemen. :lol:
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
RadioPoesPas

Bericht door RadioPoesPas »

Phoenix schreef: 27 jan 2021 16:40

Ik zou Patrick Kicken niet de Johan Cruyff van de radio willen noemen. :lol:
Whahahaha ik ook niet. Feit blijft hetzelfde.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Hier moet ik toch even inbreken: Cruyff die analyseerde nooit wedstrijden die hij niet had gezien, wél was het zo dat hij pas 1 minuut voor ze live gingen wisten welke ploegen er zouden spelen en dus flink blufte bij de voorbeschouwing :))

On-topic: de redenering van Kicken klopt toch ook gewoon niet. 3FM haalt een laag marktaandeel en bereikt weinig jongeren. Jongeren voelen zich niet gehoord en kampen met mentale problemen door de coronacrisis. Dan zijn het toch juist de zenders waar wél heel veel jongeren naar luisteren (Radio 2, Qmusic, SLAM) die gefaald hebben? Zij bereiken immers de jeugd en zijn er niet in geslaagd om hun ruimte te bieden aan hun verhalen.
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Sinds wanneer zouden Radio 2 en Qmusic de jeugd moeten bereiken?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Orange schreef: 27 jan 2021 10:22 Dan is het overigens behoorlijk selectief om alleen een ziekenhuisdirecteur te benoemen die tegen de avondklok is, want er zijn ook deskundigen die voor zijn en een effectiviteit van 8 tot 13% inschatten. Moet je dan ook noemen.
Nee, want Maurice vd Bosch ontkent die percentages niet. Hij zit op de plek waar de druk extreem hoog is, kent de cijfers en komt tot een afweging. Dat mensen in die positie tot die afweging komen, is veelzeggend. Dat is echt een ander signaal dan de cijfers van de zoveelste deskundoloog.
Orange schreef: 27 jan 2021 10:22 En het klopt ook dat de avondklok de aanleiding is voor de rellen. Dus nog een rake zin van jouw kant.

Maar het punt dat Kicken en De Vries maken, is dat 3FM en het kabinetsbeleid zorgen voor die rellen en dat bestrijd ik.
Als het beleid de aanleiding is, zorgt dat er toch ook voor dat er rellen zijn? Dat verschil zie ik niet zo.

Natuurlijk is het indirect. Verbinding ontbreekt, daardoor komt er kabinetsbeleid wat niet aansluit, dat leidt tot protesten en die lopen uit op rellen.
Orange schreef: 27 jan 2021 10:22 Daar had beter kabinetsbeleid, meer contact tussen politiek en jongeren en een ander 3FM echt geen zier in geholpen.
Dat zijn we dus oneens. Laten wij er niet om gaan rellen :???:
Rock 'n roll is better than music!
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

3FM-programma Jorien Renkema krijgt andere naam
Medianieuws
Het dagelijkse radioprogramma van Jorien Renkema op NPO 3FM krijgt een andere naam. Vanaf maandag (1 februari) verandert “Zin in” in “Het Betere Werk.” De uitzendtijden blijven hetzelfde: elke werkdag tussen 9 en 12 uur.

3FM-programma Jorien Renkema krijgt andere naam“Het Betere Werk was voorheen de titel van het eerste uur waarin luisteraars hun favoriete plaat konden aanvragen, maar eigenlijk bestaat de hele uitzending uit goede nummers”, aldus AvroTros in een persbericht. “Daarom verdient het hele programma de naam Het Betere Werk.”

Nieuw is ook dat elke vrijdag tussen 9 en 10 uur “De Jorien Karaokemachien” aan gaat. Een uur lang komen alleen maar meezingers voorbij. Gelijktijdig zijn via de videostream van 3FM alle songteksten van de vrolijke meezinghits te vinden en kan er ongegeneerd meegeblèrd worden.

“Meezingen doe ik zelf al elke da”, aldus Renkema. “Hoe leuk is het om te weten dat je niet de enige bent die helemaal losgaat. De ideale manier om de laatste werkdag in te gaan. Het wordt met recht een feestje op de radio met heel veel vrolijke meezingmuziek.'' [Radio.NL]

Wat een onzin tussen 09.00-10 uur laten we het foute uur nadoen dachten ze daar!
SB92

Bericht door SB92 »

Meezingers =/= foute uur
BoogieKnight

Bericht door BoogieKnight »

SB92 schreef: 27 jan 2021 21:17 Meezingers =/= foute uur
Da’s maar de vraag, keihard meezingen met Creep van Radiohead, Heya van black eyed Peas of Smells like Teen Spririt van Nirvana. Aangezien nergens staat dat het een verzoekprogramma is kan het met platte foute nummers best meevallen.
Eerst maar eens afwachten voordat het gestickerd en afgebrand wordt.

Vind het betere werk trouwens de beste keuze van alle mogelijke titels die het programma (of delen daarvan) heeft gehad, misschien las Jorien mee :wink:
marce1

Bericht door marce1 »

Op 21 augustus was de Jorien Karaokemachien ook al een keer te horen. De playlist daarvan is te vinden op: https://www.npo3fm.nl/muziek/gedraaid/2 ... 1?start=14
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Radiofan500 schreef: 27 jan 2021 18:33 Sinds wanneer zouden Radio 2 en Qmusic de jeugd moeten bereiken?
Wie zegt dat?
BoogieKnight

Bericht door BoogieKnight »

marce1 schreef: 28 jan 2021 09:13 Op 21 augustus was de Jorien Karaokemachien ook al een keer te horen. De playlist daarvan is te vinden op: https://www.npo3fm.nl/muziek/gedraaid/2 ... 1?start=14
Oh wauw! Ook echt met tekst op de webcam! Top concept!
Niks geen fout uur, als ik de playlist zo zie.
Plaats reactie