Precies.Oortjes schreef: ↑26 jan 2021 21:21(..)Orange schreef: ↑26 jan 2021 13:53 Patrick doet een Peter R. de Vriesje. (..)
Die rellen en plunderingen komen niet door 3FM en ook niet door het coronabeleid. Het komt omdat ouders hun kinderen niet opvoeden, bepaalde politieke partijen en ook een aantal wappies zorgen voor opruiing en het respect voor anderen (politie, leraren, winkeliers) er niet is. Daardoor is er een kleine kern klootzakken die georganiseerd geweld tegen o.a. de politie begint (met voetbal, corona of wat dan ook als aanleiding, is voor hun niet relevant) en een iets grotere groep die dat gaat kopieren of er omheen gaat staan.
Het is goedpraten van geweld door te suggereren dat er aanleiding voor is.
Nee, Orange, de avondklok is wel degelijk aanleiding tot rellen. Het coronabeleid kan je het mee eens zijn of niet, maar is wel de oorzaak van deze rellen. Zelfs een ziekenhuisdirecteur uit Amsterdam gaf aan dat een avondklok niet de juiste maatregel zou zijn, omdat met name jongeren meer vrijheid en perspectief nodig hebben. Wat komt er? Avondklok, direct de eerste minuut keiharde handhaving en demonstratieverbod. Dan is beelden inpakken zeker een beter antwoord dan plunderen en rellen, maar het valt niet te ontkennen dat het beleid oorzaak is van de heftige reactie.
Een leidinggevende van een bedreigde suoernarkt: "De kloof tussen Den Haag en onze wereld is veel te groot. De politici begrijpen ons niet meer. Ze hebben ons leven afgepakt. Let wel, ik keur geweld af, maar wij hebben geen enkel perspectief. Wij zitten opgesloten. Ik zie geen verbinding meer met wat ze in Den Haag doen.”
Tekenend ook dat er vanuit het OM vooral gewezen wordt op 'het oplopen van een strafblad' en wat dit doet voor de toekomst van de jongeren.
Ja, dat zou kunnen. Alleen, veel van die jongeren hebben nu al geen toekomstperspectief (al dan niet door eigen toedoen) dus het afschrikwekkende van het hebben van een strafblad dat je in de toekomst mogelijk kan belemmeren is wel het minste waar ze zich dezer dagen druk over maken, lijkt mij.
Of epidemioloog .. microbioloog..
Meneer Rutte / Meneer de Jonge moeten, wat mij betreft, eens vaart maken met het organiseren van een Economisch, Sociaal, Maatschappelijk (ESM) team. Zoals het OMT al meermaals aangegeven heeft: dát gaan zij niet organiseren.
Wellicht kan de radio hierin wat betekenen in het bij elkaar brengen van expertise? Ruil er 2 platen per uur voor in om het er in de uitzendingen over te hebben.