Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RadioPoesPas

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door RadioPoesPas »

SB92 schreef: 26 jan 2021 11:04 Ik zou Patrick Kicken het advies willen geven om eens op de YouTube-kanalen van de NPO te kijken. Ik denk dat de NPO nog nooit zo succesvol is geweest in het bereiken van de 12-18 jarigen als nu.

NOSop3, #BOOS, Vakkenvullers en Brugklas doen het gewoon heel goed bij de jongeren.

Verder een belachelijke kop voor een wat mildere column die alsnog kant noch wal slaat.
Wat dat betreft heeft Kicken wel gelijk. In die hele doelgroep speelt 3fm geen rol meer zoals je nu bevestigd. Daar zijn andere kanalen en middelen voor dan ouderwets radio. Ook doen ze niet hun best de jongeren te bereiken mensen te bereiken door juist discussies en verhalen. Dus ergens snap ik de column van Kicken wel.
Pot

Bericht door Pot »

Weer totale onzin van Kicken: zoals we gewend zijn. Als hij nou praat over de inhoud van een zender of zijn mening te geven (zonder direct weer Talpa of NPO te bashen) zijn zijn columns nog wel wat.

3FM doen veel dingen op hun manier niet goed, maar Patrick zelf ook niet.
Oren open!
Pot

Bericht door Pot »

Zin In! van Jorien Renkema gaat per februari verder als Het Betere Werk.
3FM schreef: (...) de naam van het programma per 1 februari ook aangepast van Zin in! naar Het Betere Werk. Want Het Betere Werk, dat is wat Jorien alleen maar draait!

Jorien hoor je elke werkdag met Het Betere Werk, van 09.00 tot 12.00 uur bij AVROTROS op NPO 3FM
Oren open!
SB92

Bericht door SB92 »

Pot schreef: 26 jan 2021 15:18 Zin In! van Jorien Renkema gaat per februari verder als Het Betere Werk.
3FM schreef: (...) de naam van het programma per 1 februari ook aangepast van Zin in! naar Het Betere Werk. Want Het Betere Werk, dat is wat Jorien alleen maar draait!

Jorien hoor je elke werkdag met Het Betere Werk, van 09.00 tot 12.00 uur bij AVROTROS op NPO 3FM
Ja, denk dat dit marketingtechnisch wel wat makkelijk is. Nu was 1/3 van het programma Het Betere Werk en 2/3 van het programma Zin in!
RadioPoesPas

Pot schreef: 26 jan 2021 15:18 Zin In! van Jorien Renkema gaat per februari verder als Het Betere Werk.

Whahahaha benieuwd hoe het in maart weer gaat heten
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

RadioPoesPas schreef: 26 jan 2021 16:47

Whahahaha benieuwd hoe het in maart weer gaat heten
'Jorien heeft zin in het betere werk.'
MFM

Bericht door MFM »

Patrick Kicken schreef: 26 jan 2021 11:30 Inhoudelijk ingaan op een stuk dat wel degelijk een pijnpunt in het Nederlandse radiolandschap aansnijdt is dat te moeilijk voor je Rutger, heb je er geen zin en tijd voor of zie je er werkelijk niet het nut van in? 3FM bereikt de jongeren absoluut niet meer, dus het verband met wat er nu in Nederland gebeurt is wel degelijk te leggen.
Vertel maar herr Kicken, wat is het verband tussen 3FM en de vooral allochtone oudere jongeren die liepen te rellen in Rotterdam gisteren?
#ikvraaghetvooreenvriend -smok
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Orange schreef: 26 jan 2021 13:53 Patrick doet een Peter R. de Vriesje. Volgens Patrick ligt het aan 3FM en volgens Peter ligt het aan het coronabeleid. Beide heren kan ik volgen in hun kritiek op respectievelijk 3FM en het coronabeleid. Ik ben het grotendeels met ze eens. Maar de kritiek daarop vermengen zij met de rellen en plunderingen van de afgelopen dagen.

Die rellen en plunderingen komen niet door 3FM en ook niet door het coronabeleid. Het komt omdat ouders hun kinderen niet opvoeden, bepaalde politieke partijen en ook een aantal wappies zorgen voor opruiing en het respect voor anderen (politie, leraren, winkeliers) er niet is. Daardoor is er een kleine kern klootzakken die georganiseerd geweld tegen o.a. de politie begint (met voetbal, corona of wat dan ook als aanleiding, is voor hun niet relevant) en een iets grotere groep die dat gaat kopieren of er omheen gaat staan.

Het is goedpraten van geweld door te suggereren dat er aanleiding voor is.
Wauw, geweldig verwoord Orange.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Orange schreef: 26 jan 2021 13:53 Patrick doet een Peter R. de Vriesje. Volgens Patrick ligt het aan 3FM en volgens Peter ligt het aan het coronabeleid. Beide heren kan ik volgen in hun kritiek op respectievelijk 3FM en het coronabeleid. Ik ben het grotendeels met ze eens. Maar de kritiek daarop vermengen zij met de rellen en plunderingen van de afgelopen dagen.

Die rellen en plunderingen komen niet door 3FM en ook niet door het coronabeleid. Het komt omdat ouders hun kinderen niet opvoeden, bepaalde politieke partijen en ook een aantal wappies zorgen voor opruiing en het respect voor anderen (politie, leraren, winkeliers) er niet is. Daardoor is er een kleine kern klootzakken die georganiseerd geweld tegen o.a. de politie begint (met voetbal, corona of wat dan ook als aanleiding, is voor hun niet relevant) en een iets grotere groep die dat gaat kopieren of er omheen gaat staan.

Het is goedpraten van geweld door te suggereren dat er aanleiding voor is.
Iedereen op dit forum weet dat Patrick Kicken en ik heel anders naar de wereld kijken. Toch doet dit geen recht aan de collumn van Patrick Kicken. Hij maakt een aantal hele terechte punten.

Nee, Orange, de avondklok is wel degelijk aanleiding tot rellen. Het coronabeleid kan je het mee eens zijn of niet, maar is wel de oorzaak van deze rellen. Zelfs een ziekenhuisdirecteur uit Amsterdam gaf aan dat een avondklok niet de juiste maatregel zou zijn, omdat met name jongeren meer vrijheid en perspectief nodig hebben. Wat komt er? Avondklok, direct de eerste minuut keiharde handhaving en demonstratieverbod. Dan is beelden inpakken zeker een beter antwoord dan plunderen en rellen, maar het valt niet te ontkennen dat het beleid oorzaak is van de heftige reactie.

Een leidinggevende van een bedreigde suoernarkt: "De kloof tussen Den Haag en onze wereld is veel te groot. De politici begrijpen ons niet meer. Ze hebben ons leven afgepakt. Let wel, ik keur geweld af, maar wij hebben geen enkel perspectief. Wij zitten opgesloten. Ik zie geen verbinding meer met wat ze in Den Haag doen.”

Deze man zegt niet veel anders dan Patrick Kicken. Een goede publieke omroep, waarin 3FM de connectie met jongeren is, zou die verbinding kunnen leggen. Door eens niet de zoveelste viroloog met een mening buiten zijn vakgebied uit te nodigen,, maar door politici te verbinden met jongeren. Door actuele thema's op een andere manier bespreekbaar te maken, door muziek te laten verbinden, door meerdere kanten van bet verhaal te belichten.

Ik ben het oneens dat FunX dat beter doet, deel die conclusie niet. Juist in die doelgroep gaat het volgens mij niet goed.

Dat wil niet zeggen dat de collumn alleen maar goedkoop scoren is. Er staan een aantal rake zinnen in. En ja, rellen en plunderen zijn niet goed. Dat getuigt niet van een goede opvoeding. Daf neemt niet weg dat er een aanleiding is en dat media daar ook een rol in heeft.

Kortom, ik deel het signaal wat Patrick Kicken wil geven.

@Patrick, zullen we daar dan allebei maar in volstrekte Corona-eenzaamheid een loempia op nemen? :wink:
Rock 'n roll is better than music!
SB92

Bericht door SB92 »

Dus als ik het goed begrijp hadden deze rellen niet, of in mindere mate, plaatsgevonden als 3FM nog het marktaandeel van 5 jaar geleden had? Of hoe moet ik dit allemaal interpreteren..
SB92

Bericht door SB92 »

3FM doet niks
- 3FM geen verbinding met de jongeren!

3FM doet iets
- Te klein marktaandeel, geen impact!

Afbeelding
Oortjes

Bericht door Oortjes »

SB92 schreef: 26 jan 2021 22:03 Dus als ik het goed begrijp hadden deze rellen niet, of in mindere mate, plaatsgevonden als 3FM nog het marktaandeel van 5 jaar geleden had?
Nee, dat lijkt me te kort door de bocht. Dat lees ik ook nergens.

De rellen waren misschien niet geweest als de kloof tussen Den Haag en jong Nederland minder groot was geweest. Daar hadden media zoals 3FM een rol in kunnen spelen.
SB92

Bericht door SB92 »

Oortjes schreef: 26 jan 2021 22:16
SB92 schreef: 26 jan 2021 22:03 Dus als ik het goed begrijp hadden deze rellen niet, of in mindere mate, plaatsgevonden als 3FM nog het marktaandeel van 5 jaar geleden had?
Nee, dat lijkt me te kort door de bocht. Dat lees ik ook nergens.

De rellen waren misschien niet geweest als de kloof tussen Den Haag en jong Nederland minder groot was geweest. Daar hadden media zoals 3FM een rol in kunnen spelen.
Ik snap dat Kicken clicks nodig heeft om stukjes te mogen blijven tikken, maar zet dit dan niet neer: ''Patrick Kicken: Rellende jongeren, mede de schuld van een falend 3FM''

Is niet fair naar de mensen die nu bij 3FM werken. Natuurlijk zou de kloof tussen Den Haag en jongeren kleiner moeten en wordt er tijdens deze coronaperiode te weinig aandacht besteed aan het leed van jongeren. Helemaal mee eens!

Maar de NPO heeft talloze kanalen waarmee ze in goed contact staan met jongeren. Denk aan FunX, #BOOS en NOSop3. Een alternatieve popzender heeft echt heel weinig te maken met deze rellen. Zelfs toen de zender 8% marktaandeel scoorde was de impact van de zender op jongeren waar nu de aandacht naar uit moet gaan miniem geweest.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

SB92 schreef: 26 jan 2021 22:21 Ik snap dat Kicken clicks nodig heeft om stukjes te mogen blijven tikken, maar zet dit dan niet neer: ''Patrick Kicken: Rellende jongeren, mede de schuld van een falend 3FM''
Eens dat de koppenmaker wel erg kort door de bocht gaat, zoals vaker. Dat neemt niet weg dat ik de collumn zelf op een aantal punten zeer raak vind.
RadioPoesPas

Oortjes schreef: 26 jan 2021 22:34
SB92 schreef: 26 jan 2021 22:21 Ik snap dat Kicken clicks nodig heeft om stukjes te mogen blijven tikken, maar zet dit dan niet neer: ''Patrick Kicken: Rellende jongeren, mede de schuld van een falend 3FM''
Eens dat de koppenmaker wel erg kort door de bocht gaat, zoals vaker. Dat neemt niet weg dat ik de collumn zelf op een aantal punten zeer raak vind.
Daar vind ik mezelf in. 3FM geeft duidelijk een klank en iemand met een andere gedachte is dom. Praat eens met je luisteraars ipv alles opleggen.
Plaats reactie