Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
JulesKluivert

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door JulesKluivert »

alex.. schreef: 25 jan 2021 11:21 Giel was ook niet groot toen hij begon, niet meer of minder dan Sander alleszins.
Juist omdat hij bij DWDD flink in de aandacht kwam en later nog wat shock radio maakte, kwam de bekendheid.

Hierin schiet de NPO als organisatie eerder tekort (naar mijn mening).
Als je kijkt tussen RTL en Q Music hoe ze elkaar promoten, of binnen Talpa, dan zie je veel kruisbestuiving van het personeel tussen de afdelingen.
Bij de NPO valt het vooral op tijdens de Top2000, maar los daarvan blijft Radio/TV/Online redelijk gescheiden.
Dat hebben ze wel jarenlang gedaan. Frank van der Lende, Angelique Houtveen en Eva Koreman zijn regelmatig bij DWDD geweest als tafelheer/dame. Angelique Houtveen heeft ook regelmatig bij M gezeten. Rondom Serious Request worden altijd DJ's uitgenodigd bij Radio 1 (en ook Radio 2 trouwens). Het grote verschil is: ze worden nu niet voor grote programma's gevraagd zoals WIDM, maar ze zitten tegenwoordig op zaterdagavond bij ZAPP! Live...
RadioPoesPas

Bericht door RadioPoesPas »

JulesKluivert schreef: 26 jan 2021 07:27
alex.. schreef: 25 jan 2021 11:21 Giel was ook niet groot toen hij begon, niet meer of minder dan Sander alleszins.
Juist omdat hij bij DWDD flink in de aandacht kwam en later nog wat shock radio maakte, kwam de bekendheid.

Hierin schiet de NPO als organisatie eerder tekort (naar mijn mening).
Als je kijkt tussen RTL en Q Music hoe ze elkaar promoten, of binnen Talpa, dan zie je veel kruisbestuiving van het personeel tussen de afdelingen.
Bij de NPO valt het vooral op tijdens de Top2000, maar los daarvan blijft Radio/TV/Online redelijk gescheiden.
Dat hebben ze wel jarenlang gedaan. Frank van der Lende, Angelique Houtveen en Eva Koreman zijn regelmatig bij DWDD geweest als tafelheer/dame. Angelique Houtveen heeft ook regelmatig bij M gezeten. Rondom Serious Request worden altijd DJ's uitgenodigd bij Radio 1 (en ook Radio 2 trouwens). Het grote verschil is: ze worden nu niet voor grote programma's gevraagd zoals WIDM, maar ze zitten tegenwoordig op zaterdagavond bij ZAPP! Live...
Zapp komt op zaterdagochtend heel vroeg. Wanneer de doelgroep slaapt 😴
petoi

Bericht door petoi »

Nee joh, je moet ze jong inpalmen, bouwen aan je toekomst. Die les hebben ze wel geleerd nu. :lol: :wink:
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Misschien is kleuterradio wel de gat in de markt waar de NPO nog niet aan gedacht heeft!
RadioPoesPas

Bericht door RadioPoesPas »

DavyGer schreef: 26 jan 2021 08:54 Misschien is kleuterradio wel de gat in de markt waar de NPO nog niet aan gedacht heeft!
Hoorde Frank&Eva gisteren en zij zijn er al mee begonnen whahahahahah
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Patrick is nu wel erg doorgeslagen. Hij geeft in zijn meest recente column 3FM mede de schuld van de rellende jongeren. Ik heb met stijgende verbazing de column gelezen. Dat je wilt stellen dat 3FM de connectie met jongeren kwijt is begrijp ik volledig, maar je kunt 3FM niet verwijten schuldig te zijn aan de avondklokrellen. Dat zou enkel gelden wanneer 3FM opruiende oproepen gedaan zou hebben of iets dergelijks. 3FM of welke zender dan ook is niet verantwoordelijk voor de daden van deze relschoppers.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
SB92

Bericht door SB92 »

Ik zou Patrick Kicken het advies willen geven om eens op de YouTube-kanalen van de NPO te kijken. Ik denk dat de NPO nog nooit zo succesvol is geweest in het bereiken van de 12-18 jarigen als nu.

NOSop3, #BOOS, Vakkenvullers en Brugklas doen het gewoon heel goed bij de jongeren.

Verder een belachelijke kop voor een wat mildere column die alsnog kant noch wal slaat.
SB92

Bericht door SB92 »

rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Kicken wil je alleen maar laten clicken. Trap toch niet in die klikbeet columns van hem. Alles wat je aandacht geeft groeit, dus negeren van deze trol werkt het best.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken »

Inhoudelijk ingaan op een stuk dat wel degelijk een pijnpunt in het Nederlandse radiolandschap aansnijdt is dat te moeilijk voor je Rutger, heb je er geen zin en tijd voor of zie je er werkelijk niet het nut van in? 3FM bereikt de jongeren absoluut niet meer, dus het verband met wat er nu in Nederland gebeurt is wel degelijk te leggen.
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

RadioPoesPas schreef: 26 jan 2021 08:39
JulesKluivert schreef: 26 jan 2021 07:27 ...maar ze zitten tegenwoordig op zaterdagavond bij ZAPP! Live...
Zapp komt op zaterdagochtend heel vroeg. Wanneer de doelgroep slaapt 😴
Zapplive is tegenwoordig niet meer in de ochtend te zien maar op zaterdagmiddag op NPO Zapp van 17.25 uur t/m 18.10 uur.
Orange

Bericht door Orange »

Patrick doet een Peter R. de Vriesje. Volgens Patrick ligt het aan 3FM en volgens Peter ligt het aan het coronabeleid. Beide heren kan ik volgen in hun kritiek op respectievelijk 3FM en het coronabeleid. Ik ben het grotendeels met ze eens. Maar de kritiek daarop vermengen zij met de rellen en plunderingen van de afgelopen dagen.

Die rellen en plunderingen komen niet door 3FM en ook niet door het coronabeleid. Het komt omdat ouders hun kinderen niet opvoeden, bepaalde politieke partijen en ook een aantal wappies zorgen voor opruiing en het respect voor anderen (politie, leraren, winkeliers) er niet is. Daardoor is er een kleine kern klootzakken die georganiseerd geweld tegen o.a. de politie begint (met voetbal, corona of wat dan ook als aanleiding, is voor hun niet relevant) en een iets grotere groep die dat gaat kopieren of er omheen gaat staan.

Het is goedpraten van geweld door te suggereren dat er aanleiding voor is.
Janno

Bericht door Janno »

Geheel eens!
topradiofm

Bericht door topradiofm »

mooi gezegd Orange
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Patrick Kicken schreef: 26 jan 2021 11:30 Inhoudelijk ingaan op een stuk dat wel degelijk een pijnpunt in het Nederlandse radiolandschap aansnijdt is dat te moeilijk voor je Rutger, heb je er geen zin en tijd voor of zie je er werkelijk niet het nut van in? 3FM bereikt de jongeren absoluut niet meer, dus het verband met wat er nu in Nederland gebeurt is wel degelijk te leggen.
De trend is dat zenders de commectie met jongeren verliezen omdat die op andere manieren muziek consumeren en dat de luisteraar steeds ouder wordt. Dit geldt ook voor 538, SLAM, Q-Music en alle andere Nederlandse landelijke radiozenders.

Waarom krijgen die niet ook de schuld?

Kicken probeert hier de publieke omroep iets in de schoenen te schuiven. Spreekbuis wordt natuurlijk ook veel door PO mensen gelezen, dus gegarandeerd aandacht. Absurde bewering dit en het getuigt van een verwrongen wereldbeeld bij Kicken en ik denk dat ie uit z'n social bubbel moet. De volgende stap is roepen dat de NOS fakenews is nameljk.

En nu besteed ik er geen aandacht meer aan want zoals ik al zei alles wat je aandacht geeft groeit en dit is al teveel geweest.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Plaats reactie