Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Henkjan2016 »

Begrijp ik het goed dat een extra spelletje op de radio mij door de avondklok heen moet helpen?

Ik mocht toch al nergens naartoe en heb mij blijkbaar het hele jaar al moeten vermaken zonder dit extra spelletje.

Je luistert toch omdat je de zender en dj’s leuk vindt, daar heeft een spelletje toch geen invloed op?
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Henkjan2016 schreef: 23 jan 2021 09:05 Begrijp ik het goed dat een extra spelletje op de radio mij door de avondklok heen moet helpen?

Ik mocht toch al nergens naartoe en heb mij blijkbaar het hele jaar al moeten vermaken zonder dit extra spelletje.

Je luistert toch omdat je de zender en dj’s leuk vindt, daar heeft een spelletje toch geen invloed op?
Je mocht het hele jaar gewoon naar buiten als je zou willen, wandelen, hardlopen,fietsen, toeren op een motorfiets, zolang het maar binnen de richtlijnen viel. Dat mag nu dus niet meer, logisch dat 3FM er op inspeelt.
RadioPoesPas

Bericht door RadioPoesPas »

Herman ven Schippers schreef: 23 jan 2021 10:46
Henkjan2016 schreef: 23 jan 2021 09:05 Begrijp ik het goed dat een extra spelletje op de radio mij door de avondklok heen moet helpen?

Je mocht het hele jaar gewoon naar buiten als je zou willen, wandelen, hardlopen,fietsen, toeren op een motorfiets, zolang het maar binnen de richtlijnen viel. Dat mag nu dus niet meer, logisch dat 3FM er op inspeelt.
Het is inspelen op de actualiteit. Gewoon prima dus.
RadioPoesPas

Zanger Kafke was vrijdag bij Rob te gast.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

alex.. schreef: 22 jan 2021 17:45
SB92 schreef: 19 jan 2021 12:51 Ik luister met veel plezier naar 3FM. Ik denk dat de programmering aardig staat.
- De ochtendshow heeft nu een betere dynamiek met Sander, Thijs en Dieuwke. Luistert prima weg
Hier ben ik het zeker mee eens.
Eerst kon het mij echt niet vasthouden en was het nog wel is switchen tussen andere zenders voor actualiteit en humor, maar het is nu een show met veel muziek, wat focus op actualiteit (zonder te veel BN'ers te bellen voor ellenlange promopraatjes) en een fijne dynamiek.
Zeker de moeite waard om het een nieuwe kans te geven.
En betere muziek dan bij Radio 2. Daar draaiden ze net Michael Bublé met It's A Beautiful Day :))
RadioPoesPas

alex.. schreef: 22 jan 2021 17:45
SB92 schreef: 19 jan 2021 12:51 Ik luister met veel plezier naar 3FM. Ik denk dat de programmering aardig staat.
- De ochtendshow heeft nu een betere dynamiek met Sander, Thijs en Dieuwke. Luistert prima weg
Hier ben ik het zeker mee eens.
Eerst kon het mij echt niet vasthouden en was het nog wel is switchen tussen andere zenders voor actualiteit en humor, maar het is nu een show met veel muziek, wat focus op actualiteit (zonder te veel BN'ers te bellen voor ellenlange promopraatjes) en een fijne dynamiek.
Zeker de moeite waard om het een nieuwe kans te geven.
Daar denken de luisteraars wel anders over na 2 jaar. Zag laatst een grafiek. Die is nog nooit zo slecht geweest. Prima is niet goed genoeg voor een ochtendshow. Ze moeten nu een grote naam halen voor de ochtend. Anders gaat de 3fm naar de haaien.
alex..

Bericht door alex.. »

Giel was ook niet groot toen hij begon, niet meer of minder dan Sander alleszins.
Juist omdat hij bij DWDD flink in de aandacht kwam en later nog wat shock radio maakte, kwam de bekendheid.

Hierin schiet de NPO als organisatie eerder tekort (naar mijn mening).
Als je kijkt tussen RTL en Q Music hoe ze elkaar promoten, of binnen Talpa, dan zie je veel kruisbestuiving van het personeel tussen de afdelingen.
Bij de NPO valt het vooral op tijdens de Top2000, maar los daarvan blijft Radio/TV/Online redelijk gescheiden.

Als de NPO een grote naam wilt, hebben ze alle middelen om iemand groot te maken, maar dan moeten ze dat wel doen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

alex.. schreef: 25 jan 2021 11:21 Giel was ook niet groot toen hij begon, niet meer of minder dan Sander alleszins.
Juist omdat hij bij DWDD flink in de aandacht kwam en later nog wat shock radio maakte, kwam de bekendheid.
Zullen wij het omdraaien? Giel was al een paar keer ontslagen (vanwege zijn gedrag) voordat hij in de ochtend terecht kwam. DWDD begon pas nadat hij in de ochtend zat en ik heb niet het idee dat hij daar nu zo bekender door geworden is.
RadioPoesPas

Henkjan2016 schreef: 25 jan 2021 11:54
alex.. schreef: 25 jan 2021 11:21 Giel was ook niet groot toen hij begon, niet meer of minder dan Sander alleszins.
Zullen wij het omdraaien? Giel was al een paar keer ontslagen (vanwege zijn gedrag) voordat hij in de ochtend terecht kwam. DWDD begon pas nadat hij in de ochtend zat en ik heb niet het idee dat hij daar nu zo bekender door geworden is.
Daar kan ik mij in vinden. Sander is niet iemand die je uitnodigt voor tv of een interview. Hij heeft nooit echt iets spannends te vertellen in de interviews die ik gelezen of gezien heb.
petoi

Bericht door petoi »

Ik weet niet dat 3FM er goed aan doet een succesvolle 35+er te "kopen".
Ik bedoel je haalt grote naam van elders maar dan haal je ook zijn publiek binnen en denk dat het maar beperkt aansluit bij de muziek van 3FM en denk ook niet het publiek is dat je bij 3FM wel hebben (35-).
RadioPoesPas

petoi schreef: 25 jan 2021 13:43 Ik weet niet dat 3FM er goed aan doet een succesvolle 35+er te "kopen".
Ik bedoel je haalt grote naam van elders maar dan haal je ook zijn publiek binnen en denk dat het maar beperkt aansluit bij de muziek van 3FM en denk ook niet het publiek is dat je bij 3FM wel hebben (35-).
Coen en Sander gaan richting de 50 en scoren nog steeds meer jongeren dan de jonge 3fm djs. Edwin Evers deed dit ook. Dus die vlieger gaat niet op.
castmember

Bericht door castmember »

RadioPoesPas schreef: 25 jan 2021 13:59
petoi schreef: 25 jan 2021 13:43 Ik weet niet dat 3FM er goed aan doet een succesvolle 35+er te "kopen".
Coen en Sander gaan richting de 50 en scoren nog steeds meer jongeren dan de jonge 3fm djs. Edwin Evers deed dit ook. Dus die vlieger gaat niet op.
Weet je zeker dat de luisteraarsdemografie van 538 nog steeds in de jongeren categorie valt? Dat is toch ook de klacht geweest, dat de jongerenzender meer een jong volwassenen zender was geworden.

Zie dat nog steeds niet als een probleem overigens.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
RadioPoesPas

castmember schreef: 25 jan 2021 14:13
Weet je zeker dat de luisteraarsdemografie van 538 nog steeds in de jongeren categorie valt? Dat is toch ook de klacht geweest, dat de jongerenzender meer een jong volwassenen zender was geworden.

Zie dat nog steeds niet als een probleem overigens.
Zelfs Radio2 scoort beter in 18-35 jaar. Dus ik denk dat er altijd winst te halen is met een grote naam. Al heb je er maar 5 jaar wat aan.
petoi

Bericht door petoi »

Dat komt natuurlijk ook doordat het aantal jongere dat naar 3FM luistert vrij laag is. Gemiddelde leeftijd dat naar 3FM luister lag een tijd terug rond de 35.

Maar punt is je haalt geen C&S of Evers of wie dan ook omdat je 20% van die luisteraars wil waar waarschijnlijk ook nog vast veel van niet blijft.

Naast het feit dat de NPO met het salarisplafond waarschijnlijk veel grote namen niet kan betalen. Daarnaast is het ook totaal niet des NPO om DJ's elders weg te kopen, 3FM bestaat ook wel een beetje omdat ze DJ's een kans geven op landelijke radio.
Janno

Bericht door Janno »

"Coen en Sander gaan richting de 50" :???: Coen is 40 en Sander 44. Maar goed, als we niet vroegtijdig sterven gaan we allemaal eens richting de 50.
Plaats reactie