Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
SB92

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door SB92 »

petoi schreef: 19 jan 2021 08:51
SB92 schreef: 19 jan 2021 08:40 Dat wandelen was beter voor de luistercijfers ..
Niet heel vreemd, mijn verwachtingen waren voor SR heel erg laag.
Dus ik denk niet dat er nog mensen waren die aan het begin van de actie speciaal inschakelen
SR bleek pas tijdens het evenement dit jaar wel toffe radio te zijn, dan zijn er 3-4 dagen om dat nieuws rond te laten gaan.
Dat is niet veel en gezien de huidige luistercijfers en stigma wat 3FM kleeft gaat dat niet snel.

Het is niet de Top 2000 waar vooraf al een miljoen extra mensen naar luistert of de Top 4000 waar je na 2 weken nog kan aanhaken.
Nee, dat is waar. Maar dat je bereik bijna 100 duizend luisteraars minder(-11%) is tijdens zo'n actieweek is wel heel pijnlijk. Zeker omdat ze in de periode ervoor juist in de lift zaten.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik hoor bij Rick Van V dat een deel van de luisteraars (12 januari 2021) na de uitzending van Rick overstappen naar Luc.
Doet Luc dan netjes.
joostpas

Bericht door joostpas »

Jammer dat 3FM wederom mindere luistercijfers noteert.
Ik zei het vorige maand ook al, maar ik vind dat 3FM meer verdiend op basis van het beleid dat de laatste tijd gevoerd wordt.
Hopelijk betaalt zich dat een keer uit in de cijfers
Henkjan2016

Kans is zeer klein, aangezien de luisteraars bij de andere zenders al aan hun trekken komen.
density1

Bericht door density1 »

Het is altijd goed, hopen op goede cijfers, hoop moet er altijd zijn. Maar tot welke hoogte kun je dit nog blijven volhouden. Wat moet er nu nog allemaal gebeuren aan 3FM wat nog niet geprobeerd is. Alles wat ze zouden moeten doen, doen ze niet zoals enkel en alleen focussen op internet, DAB en social media en het FM kavel aan Radio 5 geven.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Misschien moeten ze eens stoppen met die opdringerige linkse DJ's en onderwerpen die iedereen die rechts is van het station wegjagen? (waarbij dat ook de doelstelling lijkt, je wordt continu als extreemrechts en een tokkie weggezet)
joostpas

Bericht door joostpas »

density1 schreef: 19 jan 2021 10:54 Het is altijd goed, hopen op goede cijfers, hoop moet er altijd zijn. Maar tot welke hoogte kun je dit nog blijven volhouden. Wat moet er nu nog allemaal gebeuren aan 3FM wat nog niet geprobeerd is. Alles wat ze zouden moeten doen, doen ze niet zoals enkel en alleen focussen op internet, DAB en social media en het FM kavel aan Radio 5 geven.
Ik denk dat dit niet echt een oplossing is, en zie dit ook niet gebeuren eerlijk gezegd.
Radio 5 scoort goed zonder FM kavel, en ik denk dat ze met een FM kavel niet veel hoger zullen scoren.
De overheid zal misschien eerder dit kavel willen verkopen aan een partij tijdens de herindeling.
3FM zit op een goed kavel, en geloof best dat er partijen zijn die daar geld voor neerleggen.
Henkjan2016

DavyGer schreef: 19 jan 2021 10:58 Misschien moeten ze eens stoppen met die opdringerige linkse DJ's en onderwerpen die iedereen die rechts is van het station wegjagen? (waarbij dat ook de doelstelling lijkt, je wordt continu als extreemrechts en een tokkie weggezet)
Dit speelde al ver voor het linkse geleuter op 3fm. Npo heeft het aan zichzelf te danken dat ze iedereen naar Radio 2 hebben gejaagd.
petoi

Bericht door petoi »

density1 schreef: 19 jan 2021 10:54 Het is altijd goed, hopen op goede cijfers, hoop moet er altijd zijn. Maar tot welke hoogte kun je dit nog blijven volhouden. Wat moet er nu nog allemaal gebeuren aan 3FM wat nog niet geprobeerd is. Alles wat ze zouden moeten doen, doen ze niet zoals enkel en alleen focussen op internet, DAB en social media en het FM kavel aan Radio 5 geven.
Stop toch eens met dat te zeggen!
Ik heb helemaal geen zin om een geluidinstallatie te kopen die werkt met DAB+ of internet. :cry:
Henkjan2016

joostpas schreef: 19 jan 2021 11:05
Ik denk dat dit niet echt een oplossing is, en zie dit ook niet gebeuren eerlijk gezegd.
Radio 5 scoort goed zonder FM kavel, en ik denk dat ze met een FM kavel niet veel hoger zullen scoren.
De overheid zal misschien eerder dit kavel willen verkopen aan een partij tijdens de herindeling.
3FM zit op een goed kavel, en geloof best dat er partijen zijn die daar geld voor neerleggen.
Dan hadden ze dat toch al lang gedaan. Wat moet een kavel opleveren, tov het geld dat zij er al jaarlijks ingepompt hebben?
density1

Bericht door density1 »

petoi schreef: 19 jan 2021 11:06
Ik heb helemaal geen zin om een geluidinstallatie te kopen die werkt met DAB+ of internet. :cry:
Ik stop nergens mee, ik onderbouw mijn mening met iets wat ze zouden kunnen doen. En daar ben ik echt de enige niet in als je de discussies rondom 3FM gevolgd heb.
SB92

Bericht door SB92 »

Ik luister met veel plezier naar 3FM. Ik denk dat de programmering aardig staat.
- De ochtendshow heeft nu een betere dynamiek met Sander, Thijs en Dieuwke. Luistert prima weg
- Jorien weet echt een goede show neer te zetten
- Timur zijn lunchshow is wat mat en saai. Een van de zwakkere plekken in de programmering wmb
- Sophie doet het erg leuk tussen 2 en 4. Zou ook niet Herman hier een programma laten maken, die past veel beter op 4-7 in het weekend
- De middagshow zal ik geen fan van worden. Ook een van de zwakkere plekken in de programmering wmb
- Vrij van Mark en Ramon klinkt goed. Leuk om naar te luisteren

De muziekmix is sterk verbeterd de afgelopen tijd. Ik hoor weinig urban, er is meer focus en toch probeert de zender te voldoen aan de doelstellingen wat betreft nieuwe muziek en het zijn van een popzender. Het klinkt best wel fris.

Dus wat is er nog te doen? Een grote reclamecampagne? Dat gaat alleen werken als uit marktonderzoek blijkt dat er mensen zijn die interesse hebben in het merk 3FM die dat nu nog niet veel luisteren. Dat betwijfel ik.

Als vaste, en best tevreden, luisteraar van 3FM zou ik ervoor kiezen om het merk 3FM te dumpen en FunX groot als jongerenmerk neer te zetten. En dat niet zozeer om veel luisteraars via de FM aan te trekken, maar om als NPO ook je doelstelling voor het bereiken van jeugd te kunnen halen. Met ruimte voor discussie over klimaatverandering, de woningnood en discriminatie. Met ruimte voor urban evenementen. Dan heb je misschien wel een sterker jongerenmerk dan dat je nu hebt met 3FM. Als ik kijk naar de toplijsten van jongeren qua muziek en YouTube-content dan speelt dat soort muziek een veel grotere rol in hun leven dan alternatieve poprock.

Dan moet je festivals als Pinkpop, de Zwarte Cross en Eurosonic/Noorderslag online ondersteunen via 3voor12 en op de radio via Radio 2.

De toegevoegde waarde van NPO Radio 5 op de FM zie ik niet. De NPO weet die doelgroep al meer dan prima te bereiken.
petoi

Bericht door petoi »

density1 schreef: 19 jan 2021 12:34
petoi schreef: 19 jan 2021 11:06
Ik stop nergens mee, ik onderbouw mijn mening met iets wat ze zouden kunnen doen. En daar ben ik echt de enige niet in als je de discussies rondom 3FM gevolgd heb.
Het was niet serieus bedoelt....
Dacht dat dat wel uit die tweede zin bleek. :oops:
Henkjan2016

Draait Sophie extreem veel dansbare beatmuziek in haar shift? Of draaien alle dj's dit.
SB92

Bericht door SB92 »

Valt wel mee toch?

Afgelopen uur:
Kensington - All for nothing
Billie Eilish - Everything I wanted
Disclosure - Watch your step
Bon Jovi - Living on a prayer
Krezip - You are not alone
Aaliyah/Timbaland - Try again
Harry Styles - Treat people with kindness
Di-Rect - Solder on
HVME - Goosebumps
Altin Gun - Supurgesi Yoncadan

Iets meer pop dan de uren van Jorien voor mijn gevoel. En misschien iets dansbaarder omdat Jorien meer classics draait?
Plaats reactie