Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Durashift

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Durashift »

SB92 schreef: 16 jan 2021 16:17
density1 schreef: 16 jan 2021 16:07
SB92 schreef: 16 jan 2021 14:16 Afbeelding

Goed dat Olivier dit doet.

(..)
Waarom moet een DJ van 3FM een 'disclaimer' geven over een politieke spot?
Omdat foutieve reclame gevaarlijk is. En daar is normaal gesproken een reclame code commissie voor.

Als je je luisteraar serieus neemt bescherm je 'm ook tegen gevaarlijk nepnieuws.
Wat voor nepnieuws zit er dan precies in de boodschap van het FvD in de reclamespot?

Volgens mij niks. Zij stellen eenzelfde oplossingsrichting voor als bijvoorbeeld Herstel NL doet.

Bescherm de kwetsbaren, zodat andere kwetsbaren in de samenleving (kinderen, zelfstandigen etc.) weer een beetje open kunnen, zogezegd.
Achter Herstel NL staan niet de minste mensen, o.a. een oud CPB directeur.
Denk niet dat die allemaal van het padje af zijn, lijkt mij.

Maar goed, voor de mensen die pro corona maatregelen zijn is een snippertje kritiek erop al lastig te verteren, heb ik het idee.

Het lijkt mij verstandig als presentatoren in de media / de journalisten toch hun privé mening ff achterwege laten als ze aan het werk zijn.

Dat het Oliver rauw op zijn dak viel.. snap ik niet zo. De spotjes zijn al enkele dagen te horen, dus hij had het kunnen verwachten, op z'n minst.

Iemand al de vraag gesteld hoe FVD de spotjes financiert?
Als ik Wouter van de Goes mag geloven, dan kan je voor 3 mille al terecht bij de STER.
Peanuts voor Russische roebels natuurlijk. :smile:
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Olivier heeft het wel weer voor elkaar, net als bij BLM.

Niemand luistert naar hem, maar toch is hij de meest besproken dj
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 17 jan 2021 08:32 Olivier heeft het wel weer voor elkaar, net als bij BLM.

Is dit dezelfde Olivier die kritiek op het damprotest witte privilege noemde?
Olivier roeptoetert veel maar hij heeft weinig inhoud.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Phoenix schreef: 17 jan 2021 08:54
Henkjan2016 schreef: 17 jan 2021 08:32 Olivier heeft het wel weer voor elkaar, net als bij BLM.

Is dit dezelfde Olivier die kritiek op het damprotest witte privilege noemde?
Olivier roeptoetert veel maar hij heeft weinig inhoud.
Olivier Bakker van 3fm inderdaad.
Taco Zip

Bericht door Taco Zip »

Als het spotje binnen de STER wordt uitgezonden, moet het aan bepaalde regels voldoen. Zou er aantoonbaar onwaarheden verkondigd worden, dan komt zo'n spot er niet door of wordt heel snel gecanceld. Het FVD zal hier wel slim genoeg in zijn om niet te ver te gaan.
Binnenkort komt weer de zendtijd voor politieke partijen, daar krijgen ze meer speelruimte.
Het is sowieso not done vind ik om commentaar te leveren direct op je reclamespots. Maar ergens ook wel weer stoer van Olivier, omdat hij weet wat voor gezeik die over zich heen gaat krijgen...
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Taco Zip schreef: 17 jan 2021 10:36 Als het spotje binnen de STER wordt uitgezonden, moet het aan bepaalde regels voldoen. Zou er aantoonbaar onwaarheden verkondigd worden, dan komt zo'n spot er niet door of wordt heel snel gecanceld. Het FVD zal hier wel slim genoeg in zijn om niet te ver te gaan.
Binnenkort komt weer de zendtijd voor politieke partijen, daar krijgen ze meer speelruimte.
Het is sowieso not done vind ik om commentaar te leveren direct op je reclamespots. Maar ergens ook wel weer stoer van Olivier, omdat hij weet wat voor gezeik die over zich heen gaat krijgen...
Ik heb net een spotje van FVD met Baudet op Radio 2 gehoord. Daar is niets, maar dan ook helemaal niets, mis mee. Baudet zegt enkel zaken waar je het nu mee eens kunt zijn. Sterker nog ik denk dat Klaver (ik veronderstel dat dit de partij van Bakker is) dezelfde uitgangspunten heeft. Baudet zegt in het spotje dat hij de zorg wil opschalen, ouderen en zwakkeren wil beschermen tegen het coronavirus, en daarmee andere delen van de maatschappij weer wil gaan opstellen. Ik denk dat de meesten hier zo over denken. Niemand wil tekort in de zorg, niemand wil een langdurige lockdown, en niemand wil ouderen en zwakkeren bloot stellen aan het virus. Ik vraag me dan ook af wat Olivier Bakker precies tegen de inhoud van het spotje heeft. Maar ja, Olivier is niet een helder licht. Dat is inmiddels wel duidelijk.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
SB92

Bericht door SB92 »

Nouja... Gezeik?

Buiten wat complimenten op Twitter hoor ik er niemand over. Totdat ik het hier ter sprake bracht. Zegt misschien iets over het aantal luisteraars ;)

Ook mooi dat het radioforum zo'n beetje elke vrijdag wel benoemd wordt (vaak door luisteraars) tijdens Programmatitel Onbekend. Daar moet ik altijd wel om gniffelen. Dat hij hier niet geliefd is wordt daar zo langzamerhand een running gag.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 17 jan 2021 11:24 Baudet zegt in het spotje dat hij de zorg wil opschalen, ouderen en zwakkeren wil beschermen tegen het coronavirus, en daarmee andere delen van de maatschappij weer wil gaan opstellen. Ik denk dat de meesten hier zo over denken. Niemand wil tekort in de zorg, niemand wil een langdurige lockdown, en niemand wil ouderen en zwakkeren bloot stellen aan het virus. Ik vraag me dan ook af wat Olivier Bakker precies tegen de inhoud van het spotje heeft. Maar ja, Olivier is niet een helder licht. Dat is inmiddels wel duidelijk.
Het is wel heel anders dan het huidig beleid van Hugo de Jonge. Het opvallende is dat de rechter- en linkerflank van de oppositie het wel volledig eens zijn met bovenstaande, net als clubs als HerstelNL inderdaad. Waarschijnlijk hebben Olivier en de verpleegster in zijn tweetschermpje dat niet door. Het is FVD dus het is fout, dat is het niveau Olivier. Het is BLM dus het is goed, zelfde logica.
Durashift schreef: 17 jan 2021 00:41 Maar goed, voor de mensen die pro corona maatregelen zijn is een snippertje kritiek erop al lastig te verteren, heb ik het idee.
Exact dat.
Rock 'n roll is better than music!
SB92

Bericht door SB92 »

topradiofm

Bericht door topradiofm »

hij gaat weg , omdat coördinator productie word bij 3FM

"Ik zal dan ook maar duidelijk maken waarom ik stop, dan kan dat meteen in t artikelFace with tears of joy. Ik ga bij 3FM aan de slag als coördinator productie. Waarbij ik met een superleuk team me onder andere ga bezig houden met heel veel van de zenderbrede uitingen zoals SR, de Awards enz. enz.."
Mark Versteden

Bericht door Mark Versteden »

SB92 schreef: 18 jan 2021 14:37 https://www.radiofreak.nl/mark-verstede ... po-campus/

Dat is snel.
Ik ben ook heel snel.
SB92

Bericht door SB92 »

Mark Versteden schreef: 18 jan 2021 16:21
SB92 schreef: 18 jan 2021 14:37 https://www.radiofreak.nl/mark-verstede ... po-campus/

Dat is snel.
Ik ben ook heel snel.
De productie van Serious Request smaakte naar meer? ;)
Mark Versteden

Bericht door Mark Versteden »

SB92 schreef: 18 jan 2021 16:28
Mark Versteden schreef: 18 jan 2021 16:21

Dat is snel.
Ik ben ook heel snel.
De productie van Serious Request smaakte naar meer? ;)
Serious Request smaakt bij mij altijd naar meer;)
SB92

Bericht door SB92 »

Dat wandelen was beter voor de luistercijfers ..
petoi

Bericht door petoi »

SB92 schreef: 19 jan 2021 08:40 Dat wandelen was beter voor de luistercijfers ..
Niet heel vreemd, mijn verwachtingen waren voor SR heel erg laag.
Dus ik denk niet dat er nog mensen waren die aan het begin van de actie speciaal inschakelen
SR bleek pas tijdens het evenement dit jaar wel toffe radio te zijn, dan zijn er 3-4 dagen om dat nieuws rond te laten gaan.
Dat is niet veel en gezien de huidige luistercijfers en stigma wat 3FM kleeft gaat dat niet snel.

Het is niet de Top 2000 waar vooraf al een miljoen extra mensen naar luistert of de Top 4000 waar je na 2 weken nog kan aanhaken.
Plaats reactie