Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Oortjes »

Tone schreef: 15 jan 2021 22:11 https://www.radiofreak.nl/column-over-r ... -niet-mee/

Wat vind je hiervan? Daarmee doel ik op elk forumlid individueel.
Ramon reageert verstandig.

De radio dj is niet morsdood. Ik zag de collumn op google nieuws en ben na een paar zinnen doogeklikt. Het kon me niet boeien.

Er zijn voldoende radiomakers die verschil maken. De oude garde, zoals Bart van Leeuwen, Felix Meurders, Rene Verkerk en Jos van Heerden, doet nog steeds goed mee. Maar gelukkig zijn zij niet de enigen. Ook dj's als Stephan Jacobs en Thomas van Empelen weten boeiende, creatieve radio te maken. Ook binnen formats kunnen deze mensen gewoon creatief zijn.

Dat de voormalige chef creatief van Talpa dat niet hoort, verbaast deze oortjes dan weer niet.
Rock 'n roll is better than music!
pietdevries

Bericht door pietdevries »

SB92 schreef: 15 jan 2021 17:25
Pot schreef: 15 jan 2021 16:07
SB92 schreef: 15 jan 2021 13:27

En zo zie je maar dat 3FM het niet makkelijk goed kan doen.
Ze doen het in dit geval ook niet goed. Zeker als dit de omschrijving is van de Megahit:
De 3FM Megahit is een recent uitgebrachte of te brengen single met mogelijke hitpotentie
Er zit al jaar en dag geen lijn meer in. In voorgaande jaren hebben artiesten zoals Kensington, U2, Anouk, Justin Timberlake, Green Day, Adele, Foo Fighters en Coldplay de Megahits gepakt. Een aantal van deze artiesten kwamen met een aantal nummers toen in o.a. de Top 40 te staan; waren geliefd bij het publiek en werden (te) vaak gedraaid.
Als ik dan zie wat er vorig jaar in stond, zie ik op de bovengenoemde namen (Billie Eilish, Harry Styles) na, geen nummers waar echt hitpotentie inzat. Daarbij komt ook nog dat ik me afvraag hoe geliefd, met alle respect, Bicep, Froukje en Eut zijn bij het publiek. Zeker als je ze tegenover Coldplay of Foo Fighters zet.
De Megahit is te gebruiken als promotiemiddel voor 3FM met een kans op een hitnotering. Als ze de Megahit veel draaien, zou ik betere nummers uitkiezen dan Froukje of Someone. Die zijn nu beter geschikt als talent en zullen de Top 40 niet halen.
Ja, hier kan ik je wel in volgen. Door het gezwabber van de zender is de Megahit misschien ook wel gaan zwabberen. Misschien dat een herdefinitie van de Megahit op zijn plaats is. Want het is nu een beetje de 'een alternatief, maar net niet, nummer met hitpotentie(ongeveer).' ;)
De megahit wordt door de DJs gekozen als plaat waar ze met zijn allen hebben gestemd in de DJ vergadering wat ze een vette nieuwe plaat vinden. Dat is het al deze hele eeuw (daarvoor kan ik weinig over zeggen) en dat moet het lekker blijven! Straal maar uit wat je vet vind als DJ. Als ze met zijn allen de nieuwe Froukje goed vinden (en daar kan ik mij in vinden), lekker megahit maken. Als het Katy Perry is ook en als het iemand is die nog minder bekend is, ook prima. De megahit is het nummer waarvan de DJs (niet de zender) zeggen: DIT moet je echt gehoord hebben!

En ja, vroeger werden platen die megahit waren sneller een hit omdat het bereik van 3FM groter was. Toen konden ze ook daadwerkelijk nummers tot hit maken. Nu even niet, maar dat zegt niets over de megahits zelf.
MFM

Bericht door MFM »

Ik kan me er wel in vinden.
Radio is zwaar onderhevig aan verandering.
Op mijn leeftijd vind je in eerste instantie zo een gehypte Marieke met dat rare sjjprrjjaakgubrek reuze irritant.
Of zo een Verkoeijen juist een goede jock en Krikke not my cup of tea.

In die context is de column wel logisch, hij signaleert dat de radio aan verandering onderhevig is en dat de vroeger gedoodverfde talenten tegenwoordig slechts de technieker is.
BoogieKnight

Bericht door BoogieKnight »

Over de Column: de schrijver had op dit forum waarschijnlijk binnen de kortste keren een ban vanwege onnodig op de man spelen. Volgens mij was het zinniger geweest om het breder te trekken en is het onnodig grievend om je te richten op een specifieke DJ op een bij tijd en wijle noodlijdend radiostation.

Ik op mijn beurt zeg, wie de fuck is Bram Krikke nou eigenlijk?

De radio verandert inderdaad, maar het lijkt alsof de meeste mensen elke vorm van diversiteit afwijzen. Laat het gewoon naast elkaar bestaan, het een is niet beter dan het ander, alleen anders. Voor elk wat wils.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Henkjan2016 schreef: 15 jan 2021 10:28 Ze vergeten dat de geschiedenis is gemaakt op basis van 1 programma in de week op dagen die een verademing waren t.o.v de rest van de week.
Ik had dit al gepost eerder deze week.
SB92

Bericht door SB92 »

Afbeelding

Goed dat Olivier dit doet.

Kan zijn programma van vrijdag op zaterdagnacht ook aanraden trouwens. 'Programmatitel Onbekend' is echt freakradio zoals het hoort te zijn wat mij betreft. Het gaat alle kanten op, veel luisteraars die meedoen en een heerlijke ouwehoershow.

Ik weet dat Olivier niet erg gewaardeerd wordt hier, maar ik vind het een erg leuke show.
SB92

Bericht door SB92 »

Tone schreef: 15 jan 2021 22:11 https://www.radiofreak.nl/column-over-r ... -niet-mee/

Wat vind je hiervan? Daarmee doel ik op elk forumlid individueel.
Tsja, wat mij betreft kan die columnist zijn punt ook op een andere manier maken dan iemand die net terug is van een verschrikkelijke periode zo persoonlijk aan te vallen.
density1

Bericht door density1 »

SB92 schreef: 16 jan 2021 14:16 Afbeelding

Kan zijn programma van vrijdag op zaterdagnacht ook aanraden trouwens. 'Programmatitel Onbekend' is echt freakradio zoals het hoort te zijn wat mij betreft. Het gaat alle kanten op, veel luisteraars die meedoen en een heerlijke ouwehoershow.

Ik weet dat Olivier niet erg gewaardeerd wordt hier, maar ik vind het een erg leuke show.
Waarom moet een DJ van 3FM een 'disclaimer' geven over een politieke spot?
SB92

Bericht door SB92 »

density1 schreef: 16 jan 2021 16:07
SB92 schreef: 16 jan 2021 14:16 Afbeelding

Waarom moet een DJ van 3FM een 'disclaimer' geven over een politieke spot?
Omdat foutieve reclame gevaarlijk is. En daar is normaal gesproken een reclame code commissie voor.

Als je je luisteraar serieus neemt bescherm je 'm ook tegen gevaarlijk nepnieuws.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Ik verbaas me dan weer dat FvD adverteert bij de 'ultiem linkse en onbetrouwbare' NPO :)) beetje alsof Wilders flyers gaat uitdelen in de moskee
SB92

Bericht door SB92 »

JulesKluivert schreef: 16 jan 2021 16:25 Ik verbaas me dan weer dat FvD adverteert bij de 'ultiem linkse en onbetrouwbare' NPO :)) beetje alsof Wilders flyers gaat uitdelen in de moskee
Ook onder Spijkers met Koppen, wat mij niet echt een programma voor FvD-aanhangers lijkt. :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouja, positief is dat mensen wel op de reclame's letten. :lol:
density1

Bericht door density1 »

Als het foutieve reclame betreft, waarom wordt hij dan überhaupt uitgezonden?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

density1 schreef: 16 jan 2021 16:29 Als het foutieve reclame betreft, waarom wordt hij dan überhaupt uitgezonden?
Het is gewoon reclame, geen foutieve reclame. Ik stem ook niet op die partij en in de spot wordt natuurlijk max. 1% van het gedachtengoed gebracht, maar dat is altijd met reclame.
Rock 'n roll is better than music!
density1

Bericht door density1 »

Dan is een disclaimer geven dus ook niet nodig.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Tsjah, extreem links 3FM strikes again. Wanneer Groenlinks onzin verkoopt wordt een disclaimer er niet bij gezet. Ben je rechts dan heb je niets te zoeken op deze zender.

Zeg ik als FVD hater.
Plaats reactie