Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Herman ven Schippers

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Herman ven Schippers »

Pot schreef: 27 okt 2020 07:03
Herman ven Schippers schreef: 27 okt 2020 00:36
Pot schreef: 26 okt 2020 22:38 Als je weet dat Thijs Boontjes de ochtendshow glans moet geven, dan kun je beter stoppen met dit concept...
Mwoah, ben ik het niet helemaal mee eens. 3FM heeft wel een historie van mensen op de zender zetten die geen old-school radioverleden hebben, dat pakte in sommige gevallen ook prima uit. En als bijrol maakt het helemaal niks uit.
Ja maar Thijs Boontjes? Naar mijn gevoel trekt hij de aandacht behoorlijk naar zichzelf.
Ik ken hem niet als side-kick bij het programma, maar als artiest en gast bij talkshows, vind ik het wel een leuke vlotte verschijning die me toch altijd wel laat glimlachen.
SB92

Bericht door SB92 »

Sorry hoor, maar iedereen in de radiowereld roept al jaren dat Sander Hoogendoorn een groot talent is. Nou, als dat zo is dan moet hij met Thijs Boontjes en Dieuwke Teerstra gewoon een goede radioshow neer kunnen zetten. De ingrediënten zijn er nu volop.

''Naar mijn gevoel trekt hij de aandacht behoorlijk naar zichzelf.''

Mooie uitdaging voor Sander dus.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

SB92 schreef: 27 okt 2020 14:00 Sorry hoor, maar iedereen in de radiowereld roept al jaren dat Sander Hoogendoorn een groot talent is. Nou, als dat zo is dan moet hij met Thijs Boontjes en Dieuwke Teerstra gewoon een goede radioshow neer kunnen zetten. De ingrediënten zijn er nu volop.

Eens, ik vond Sander echt leuk voorheen, maar zijn show trek ik erg slecht
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Henkjan2016 schreef: 27 okt 2020 14:03
SB92 schreef: 27 okt 2020 14:00 Sorry hoor, maar iedereen in de radiowereld roept al jaren dat Sander Hoogendoorn een groot talent is. Nou, als dat zo is dan moet hij met Thijs Boontjes en Dieuwke Teerstra gewoon een goede radioshow neer kunnen zetten. De ingrediënten zijn er nu volop.

Dave Minneboo zei toen ook dat hij goed begeleid moet worden. We kunnen wel stellen dat dit nog onvoldoende is gebeurd.

En ja, die ingrediënten zijn er, maar als Thijs Boontjes (die ik prima als side-kick vindt) er niet permanent blijft zitten kun je ook nooit echt ingespeeld raken en de volle potentie benutten.

Het zijn zulke simpele dingen. Bij Mattie en Marieke hebben ze toch ook niet dat hun sidekicks (Joe de Stagiair) er de ene week dagelijks zijn en een week later maar 1 dag?

Noortje Veldhuizen was misschien niet de allerbeste side-kick, maar ze was er wel élke dag. Die vastigheid is heel belangrijk
SB92

Bericht door SB92 »

Henkjan2016 schreef: 27 okt 2020 14:03

Oh, dit heb ik trouwens niet. Ik vind het een erg fijne ochtendshow. Maar het kan af en toe wel een beetje energie gebruiken.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/390678 ... uitzending

Toch al de tweede keer in korte tijd dat ik moet zeggen dat 3FM een goed initiatief heeft.

(Nu zouden we dat alleen ook eens mogen gaan doen voor de verkiezingen van onze Duitse oosterburen, maar dat is een andere discussie)
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Even ter verduidelijking, wat was het eerste goede initiatief? Ik heb jouw bericht van dat moment niet onthouden en weet niet waar ik moet zoeken.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

aapdedino schreef: 29 okt 2020 23:35 Even ter verduidelijking, wat was het eerste goede initiatief? Ik heb jouw bericht van dat moment niet onthouden en weet niet waar ik moet zoeken.
DavyGer schreef: 23 okt 2020 19:20 Leuk initiatief.
Ik vraag me af hoe Sander en 3FM de vertaling naar de relevantie van de Amerikaanse verkiezingen kunnen maken voor hun doelgroep? Het zijn toch vooral Amerikaanse thema's bij de huidige verkiezingen. Radio 1 zal er ongetwijfeld ook aandacht aan besteden, dus hoe gaat 3FM zich hierin onderscheiden zonder van Amerikaanse thema's Nederlandse thema's te maken (zoals eerder bij BLM)?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
DavyGer

Bericht door DavyGer »

aapdedino schreef: 29 okt 2020 23:35 Even ter verduidelijking, wat was het eerste goede initiatief? Ik heb jouw bericht van dat moment niet onthouden en weet niet waar ik moet zoeken.
De top 1000 van dit millennium. Een keer wat anders.

@phoenix ben ik benieuwd naar, maar het moet wel kunnen. Radio 1 is toch wel vaak voor een veel ouder publiek.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Top 1000 vind ik ook een leuk idee.

Ik hoor net dat Harry Styles - Golden de Megahit is, en tevens ook de Topsong op Radio 2. Nog zo'n artiest die de airplay echt nodig heeft haha
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 30 okt 2020 08:02 [@phoenix ben ik benieuwd naar, maar het moet wel kunnen. Radio 1 is toch wel vaak voor een veel ouder publiek.
Tuurlijk, maar ik ben benieuwd naar de uitvoering. Soms vind ik dat 3FM op een verkeerde manier doorslaat in bepaalde thema's. BLM was er één van. Dat is hier uitgebreid besproken. Op dat vlak verwacht ik niet dat we in Nederland Amerikaanse toestanden krijgen, waarbij politie excessief geweld toepassen op zwarte mensen. Terwijl wat bijvoorbeeld nu in Frankrijk speelt ik wel eerder in Nederland verwacht. Daar mis ik de balans in onderwerpen die 3FM brengt voor haar publiek. Vandaar ook dat ik me afvraag hoe 3FM de Amerikaanse thema's gaat vertalen naar relevantie voor de (Nederlandse) doelgroep van 3FM. De thema's die nu in Amerika spelen zijn voornamelijk binnenlandse thema's, zoals economie, migratie, BLM, gezondheidszorg, e.d.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Phoenix schreef: 30 okt 2020 09:05
DavyGer schreef: 30 okt 2020 08:02 [@phoenix ben ik benieuwd naar, maar het moet wel kunnen. Radio 1 is toch wel vaak voor een veel ouder publiek.
Tuurlijk, maar ik ben benieuwd naar de uitvoering. Soms vind ik dat 3FM op een verkeerde manier doorslaat in bepaalde thema's. BLM was er één van. Dat is hier uitgebreid besproken. Op dat vlak verwacht ik niet dat we in Nederland Amerikaanse toestanden krijgen, waarbij politie excessief geweld toepassen op zwarte mensen. Terwijl wat bijvoorbeeld nu in Frankrijk speelt ik wel eerder in Nederland verwacht. Daar mis ik de balans in onderwerpen die 3FM brengt voor haar publiek. Vandaar ook dat ik me afvraag hoe 3FM de Amerikaanse thema's gaat vertalen naar relevantie voor de (Nederlandse) doelgroep van 3FM. De thema's die nu in Amerika spelen zijn voornamelijk binnenlandse thema's, zoals economie, migratie, BLM, gezondheidszorg, e.d.
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dit objectief gaan proberen te illustreren. Of gaat het goedkoop Trump bashen worden? (Ik vind zowel Biden als Trump clowns, alsmede het gehele Amerika een overhypte poppenkast, maar dit terzijde)

Daar hadden ze bij de PO zeker meer aandacht aan mogen en moeten geven, het vrije woord is verworven in de gehele cultuursector binnen de PO en onthoofd in Frankrijk. Maar is blijkbaar niet zo belangrijk als iemand die wordt neergeschoten in Amerika.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Herman ven Schippers schreef: 30 okt 2020 10:21 Daar hadden ze bij de PO zeker meer aandacht aan mogen en moeten geven, het vrije woord is verworven in de gehele cultuursector binnen de PO en onthoofd in Frankrijk. Maar is blijkbaar niet zo belangrijk als iemand die wordt neergeschoten in Amerika.
Nee, het nieuws uit Frankrijk is geen ruimte meer voor omdat er paniek moet worden gezaaid over Corona. Inderdaad bizar dat er zo weinig aandacht voor is. Wel goed dan Sander deze nachtuitzending maakt trouwens.
Rock 'n roll is better than music!
petoi

Bericht door petoi »

Zit wel een groot verschil in wat er nu in Frankrijk gebeurd en wat er in Amerika gebeurd.

Frankrijk zijn nu 2-3 vrij kleinschalige incidenten waar een extremistische minderheid een paar gruwelijke moorden pleegt.

In Amerika ging het tussen een clash tussen 2 culturen waar iedereen in Amerika werd gedwongen om partij te kiezen. En wat het niet 1 incidenten maar een systematisch wangedrag van Amerikaanse politie waar een deel van het volk in opstand kwam met honderden protesten, clashes, plunderingen en zelf Militair ingrijpen tot gevolg.
Waar op de achtergrond ons eigen Zwarte Piet discussie en slavernij verleden ook nog wat aan actuele dimensie gaven

Totaal niet te vergelijken.

Al neemt dat niet weg dat er nu wel een discussie op 3FM gevoerd mag worden in hoe ver de vrijheid van meningsuiting gaat vs vrijheid in Godsdienst.
petoi

Bericht door petoi »

Over de Amerikaanse verkiezingen, Veenstra is in 2008 natuurlijk een paar maanden in de USA geweest met de verkiezingen, dacht dat er daarna altijd wel aandacht was met Wijnand die ook een aantal rapportage maakte voor ik meen 3voor12 (of wel de hele zender).
Plaats reactie