Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
SB92

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door SB92 »

Durashift schreef: 24 okt 2020 21:36 ^^^ kan het mij voorstellen, die stijl viel erg uit de toon, naar mijn mening. Zweden, in het uur erna, was prettiger om aan te horen.
Wel een leuk initiatief vond ik. 1e uur van de BBC was ook goed.

Jammer dat NL het een beetje verklote.
Ja, Yellowclaw.. je moet er van houden. Ik ben geen groot fan.
Matti538

Bericht door Matti538 »

Sander Hoogendoorn is weer terug van vakantie. Thijs Boontjes is deze week zijn vaste sidekick
Roy4

Bericht door Roy4 »

Ik begrijp nog niet waarom Thijs als sidekick nodig is. En helemaal nu gevraagd wordt zoveel mogelijk thuis te blijven toch elke keer mensen in studio uitnodigen. Lijkt mij volstrekt onnodig. Dit geldt voor meerdere zenders
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Roy4 schreef: 26 okt 2020 10:53 Ik begrijp nog niet waarom Thijs als sidekick nodig is. En helemaal nu gevraagd wordt zoveel mogelijk thuis te blijven toch elke keer mensen in studio uitnodigen. Lijkt mij volstrekt onnodig. Dit geldt voor meerdere zenders
Omdat niet iedere DJ een thuisstudio heeft waarmee je programma's kan maken die aan de kwaliteitseisen van het radio station voldoen.

En als radio station wil je ook zeker in deze tijd gewoon een dienst kunnen blijven leveren die niet anders is dan voor corona.
Roy4

Bericht door Roy4 »

DJ snap ik, niet elk programma kan vanuit huis. Wat ik niet begrijp is dat er daarnaast extra mensen worden uitgenodigd in een studio. Een sidekick als Thijs kwam op donderdag en juist nu extra dagen. Lijkt mij overdreven. Nu geef ik toe dat ik hem ook geen toegevoegde waarde vind.
SB92

Bericht door SB92 »

Leuk. Thijs geeft de show toch iets meer energie. Goede beslissing.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Ik vind Thijs wel een toevoeging, maar juist omdat het elke week anders is zorgt het voor onrust. Laat hem óf permanent aanschuiven óf helemaal niet. Luc Sarneel, Thijs Boontjes, Dieuwke Teertstra, of juist geen side-kick... ik vind het rommelig. Je wilt als luisteraar gewoon vastigheid hebben.

En over het uitnodigen van 'extra' gasten: tja, dat geldt denk ik voor heel veel andere plekken. Waarom zit er publiek bij Veronica Inside? Waarom zitten erbij Radio 538 permanent 4 side-kicks bij de ochtendshow? Is ook niet nodig. Ik weet dat ze bij 3FM met een soort roulatiesysteem werken waarbij ze een aantal dagen per week thuis werken een ook een enkele dag op kantoor zijn.
Feivel

Bericht door Feivel »

SB92 schreef: 24 okt 2020 23:50
Durashift schreef: 24 okt 2020 21:36 ^^^ kan het mij voorstellen, die stijl viel erg uit de toon, naar mijn mening. Zweden, in het uur erna, was prettiger om aan te horen.

Ik vond het echt bagger. Ook een zeer matige muziekkeuze van 3FM buiten de mix om. Veel oud werk, en als je als zender niet verder komt dan Armin van Buuren, moet je je achter de oren krabben of je er wel aan mee kunt doen. Genoeg andere Nederlandse (onbekendere) DJ’s die gedraaid kunnen worden. Denk maar eens aan MoTI uit Amsterdam, bijvoorbeeld. Annie Mac deed dat echt zichtbaar beter, zoals we ook van haar gewend zijn.

Qua DJ mix is Yellow Claw ook een nobody in het buitenland. En dan te bedenken dat een relatief kleine zender als NRK mP3 uitpakt met Alan Walker ;).
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Kan iemand me in een paar woorden uitleggen wat er precies speelde? 3FM op BBC?
SB92

Bericht door SB92 »

Herman ven Schippers schreef: 26 okt 2020 15:52

3FM deed weer mee met Europe's Biggest Dance Show. Hier doen verschillende Europese radiostations aan mee, waarbij elke zender een uurtje gebruikt om dancemuziek uit eigen land te laten horen. Dit hele programma van een aantal uur is op alle zenders tegelijk te horen. 3FM had het uurtje na de BBC met A. geen geweldige muziek line-up en B. een Yellow Claw mix vol met scheldwoorden. En dat werd dus uitgezet door de BBC.

https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/390652 ... dance-show
Herman ven Schippers

SB92 schreef: 26 okt 2020 16:33
Herman ven Schippers schreef: 26 okt 2020 15:52

3FM deed weer mee met Europe's Biggest Dance Show. Hier doen verschillende Europese radiostations aan mee, waarbij elke zender een uurtje gebruikt om dancemuziek uit eigen land te laten horen. Dit hele programma van een aantal uur is op alle zenders tegelijk te horen. 3FM had het uurtje na de BBC met A. geen geweldige muziek line-up en B. een Yellow Claw mix vol met scheldwoorden. En dat werd dus uitgezet door de BBC.

https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/390652 ... dance-show
Hahahaha, wauw. Maar hé, fotootje is straks wel lekker divers wanneer mevrouw Alles vertrekt.
alex..

Bericht door alex.. »

JulesKluivert schreef: 26 okt 2020 11:52 Ik vind Thijs wel een toevoeging, maar juist omdat het elke week anders is zorgt het voor onrust. Laat hem óf permanent aanschuiven óf helemaal niet. Luc Sarneel, Thijs Boontjes, Dieuwke Teertstra, of juist geen side-kick... ik vind het rommelig. Je wilt als luisteraar gewoon vastigheid hebben.
Ik ben het hier helemaal mee eens.

Thijs vind ik hierin ook met uitstek de beste keuze. Hij is evenwichtig aan Sander en kan daardoor wat spanning geven. Vaak is hij meer nuchter, durft te 'zeiken' (maar doet dat niet te veel) en heeft nog wel humor/zelfspot. Hierdoor kan Dieuwke ook iets neutraler blijven tijdens het nieuws.

Van mijn part gaat Thijs er 4 van de 5 dagen zitten, om vrijdag vrij te laten zodat hij kan optreden (in de toekomst). Of van 7 tot 9. In ieder geval in een vast ritme.

Sander en zijn show komt het in ieder geval ten goede naar mijn mening.
Pot

Bericht door Pot »

Als je weet dat Thijs Boontjes de ochtendshow glans moet geven, dan kun je beter stoppen met dit concept...
Oren open!
Herman ven Schippers

Pot schreef: 26 okt 2020 22:38 Als je weet dat Thijs Boontjes de ochtendshow glans moet geven, dan kun je beter stoppen met dit concept...
Mwoah, ben ik het niet helemaal mee eens. 3FM heeft wel een historie van mensen op de zender zetten die geen old-school radioverleden hebben, dat pakte in sommige gevallen ook prima uit. En als bijrol maakt het helemaal niks uit.
Pot

Bericht door Pot »

Herman ven Schippers schreef: 27 okt 2020 00:36
Pot schreef: 26 okt 2020 22:38 Als je weet dat Thijs Boontjes de ochtendshow glans moet geven, dan kun je beter stoppen met dit concept...
Mwoah, ben ik het niet helemaal mee eens. 3FM heeft wel een historie van mensen op de zender zetten die geen old-school radioverleden hebben, dat pakte in sommige gevallen ook prima uit. En als bijrol maakt het helemaal niks uit.
Ja maar Thijs Boontjes? Naar mijn gevoel trekt hij de aandacht behoorlijk naar zichzelf.
Oren open!
Plaats reactie