Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Smid70

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Smid70 »

Pot schreef: 27 sep 2020 14:56
density1 schreef: 27 sep 2020 14:25
Pot schreef: 27 sep 2020 14:06

Dus dan moet je het maar gewoon doen? Volgens mij moet 3FM eerst kijken wat de luisteraars er zelf van vinden (deze programmering en muziek) en dan wat aanpassen. En het kan zeker slechter.
Dat hebben ze al eens onderzocht maar dat legt ze behoorlijk wat windeieren tot nu toe. Weinig succesvol.
Als ze het onderzocht hebben en ze de programmering daarop gebaseerd hebben, dan is de conclusie toch dat de (huidige) 3FM luisteraar niet de hele dag op een muziekprogramma zit te wachten.
Als ze alleen de 3FM luisteraars hebben ondervraagd krijg je natuurlijk nooit gedegen onderzoeksuitslag. Die paar mensen die nog we lang genoeg luisteren vinden het uiteraard nu ok. Beetje “wij van wc eend”
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 27 sep 2020 15:48 Het is maar net hoe dat onderzoek gedaan is en welke vraagstelling gebruikt is. Daar valt of staat elk onderzoek mee.
Smid70 schreef: 27 sep 2020 15:56 Als ze alleen de 3FM luisteraars hebben ondervraagd krijg je natuurlijk nooit gedegen onderzoeksuitslag. Die paar mensen die nog we lang genoeg luisteren vinden het uiteraard nu ok. Beetje “wij van wc eend”
Het onderzoek die ze gedaan hebben is, uit m'n hoofd, onder huidige 3FM luisteraars, ex-3FM luisteraars en ik dacht ook mensen die nooit luisterden naar de zender. Daaruit kwam de conclusie dat alle groepen wel (redelijk) positief waren.

Maar ik verwijs jullie hiervoor naar het laatste interview van de huidige zendermanager van BM Talk. Kortom:
RadioFreak schreef: ‘Flow’ in de dag
Als Sharid gevraagd wordt hoe het nu met 3FM gaat, antwoordt ze: “Wel goed eigenlijk. We zijn ontzettend hard aan het werk en we zijn heel leuke dingen aan het doen. De nieuwe programmering zorgt er echt voor dat we een heel goede flow hebben in de dag, daar ben ik heel erg blij mee.”

Ook aan het muziekformat is de afgelopen tijd gesleuteld, onder leiding van Roosmarijn Reijmer. “De muziekmix is echt precies wat we willen. Het is ver weg van 538 en Q, het hangt ook niet tegen Radio 2 aan en KINK zit weer in een heel andere hoek. We hebben echt een eigen geluid. We zijn alternatiever, maar toch niet té alternatief.”

Lange weg
Het gaat beter met de zender, stelt Sharid. En dat zegt ze ook terug te zien in het aantal reacties van luisteraars. “We krijgen ontzettend veel respons van luisteraars, sinds een half jaar ongeveer. Dat was daarvoor echt niet. Die mensen zijn blij met de zender”, vertelt de zendermanager. “We zijn heel lekker op weg, maar het gaat echt nog een heel lange adem nodig hebben.”
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Ja, ik heb niet zoveel met die quotjes van mevrouw Alles eigenlijk. Loze kreten vaak.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Weet je Density1,

Ik ga er mee stoppen met reageren op 3fm zaken. Het is een onbegonnen zaak en lost niets meer op.

Het is alleen maar negatieviteit
SB92

Bericht door SB92 »

Ja, ik ben er ook wel klaar mee.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Pot schreef: 27 sep 2020 16:18
Smid70 schreef: 27 sep 2020 15:56 Als ze alleen de 3FM luisteraars hebben ondervraagd krijg je natuurlijk nooit gedegen onderzoeksuitslag. Die paar mensen die nog we lang genoeg luisteren vinden het uiteraard nu ok. Beetje “wij van wc eend”
Het onderzoek die ze gedaan hebben is, uit m'n hoofd, onder huidige 3FM luisteraars, ex-3FM luisteraars en ik dacht ook mensen die nooit luisterden naar de zender. Daaruit kwam de conclusie dat alle groepen wel (redelijk) positief waren.
Inderdaad... ze kregen een muziekmix te horen en ook een programmering te zien zonder dat ze wisten dat het om 3FM ging. Dus dat heeft niet zoveel met wc eend te maken :wink:

En dat sommige forumleden nooit (maar dan ook echt nooit) iets postiefs over 3FM kunnen zeggen, dat is al langer bekend :))
density1

Bericht door density1 »

Dan moet het wel positief ZIJN.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

density1 schreef: 27 sep 2020 17:38 Dan moet het wel positief ZIJN.
Nee, je moet positieve zaken alleen WILLEN zien/horen. Niet alleen over 3FM, maar in z'n algemeenheid. Maar sommige mensen is het helaas niet gegeven dit te kunnen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik wil er nog een schepje bovenop doen. We zien toch dat 3fm overbodig is, luisteraars haken af. Nieuwe programmering werken niet en hebben geen effect en toch proberen ze om er iets van te maken.

De belastingcenten gaan er toch al heen, doe er dan ook iets nuttigs mee. Er is een grote groep radioluisteraars die ook graag bediend willen worden en deze worden in het huidige Npo niet bediend.

Ik zeg 1 en 1 is 2. Hoe spijtig het ook is van een ooit zo een mooi merk 3fm
density1

Bericht door density1 »

Zo is dat. Amen.
density1

Bericht door density1 »

Ingebruik schreef: 27 sep 2020 17:41
density1 schreef: 27 sep 2020 17:38 Dan moet het wel positief ZIJN.
Nee, je moet positieve zaken alleen WILLEN zien/horen. Niet alleen over 3FM, maar in z'n algemeenheid. Maar sommige mensen is het helaas niet gegeven dit te kunnen.
Dat heeft niets met willen te maken, dat heeft met constateringen te maken en daar geef ik en een ieder hier een mening over.
Pot

Bericht door Pot »

Berichten zijn verwijderd. Beter zo, bedankt admin(s)!
Oren open!
JulesKluivert

-bier
JulesKluivert

Wat ik wel interessant vind, is dat de nieuwe 'merkstrategie' en programmering die 3FM heeft ingezet sinds het voorjaar nog niet werkt. Misschien dat je daar over een halfjaar nog wat meer over kan/mag zeggen. (Maar ze hebben daar vast lang over nagedacht, en misschien dat die strategie ook wel lastig te realiseren is, dat is hier ook wel aangegeven).

Maar stel 3FM zou zich echt willen herpositioneren (andere doelgroep, minder 'linkse' onderwerpen, nog meer music-driven) dan moet de NPO daar iets van vinden, denk ik?
Smid70

Bericht door Smid70 »

JulesKluivert schreef: 27 sep 2020 17:35
Pot schreef: 27 sep 2020 16:18
Inderdaad... ze kregen een muziekmix te horen en ook een programmering te zien zonder dat ze wisten dat het om 3FM ging. Dus dat heeft niet zoveel met wc eend te maken :wink:
Ik vroeg al eens eerder waar ik dat kan nalezen. Ook toen geen antwoord dan “heb ergen gehoord dat”
Heeft iemand dat onderzoek? Ik zou dan wel eens willen vergelijken of die programmering en muziekmix overeenkomen. Anders is het nog steeds een canard
Plaats reactie