Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RadioLove95

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door RadioLove95 »

density1 schreef: 25 sep 2020 16:53 Ik zou zeker niet opteren voor een Rob Jansen in de ochtend. Ik zou hem graag in het rijtje zien van figuren die jij liever ziet vertrekken. Past totaal niet bij 3FM, is te schijtlollig en neem ik niet serieus als iemand die mij moet gaan vertellen wat een goede nieuwe plaat is. Ik vind hem meer passen op een ietwat volksere zender, 100%NL en misschien ook wel een Slam FM. Ik associeer hem zeker niet bij het toch wat alternatievere 3FM.
Dat gevoel heb ik ook. Wel vreemd eigenlijk want in de top jaren waren de grappige dj’s en alternatieve muziek juist het succes en een leuke combi.
density1

Bericht door density1 »

Ja klopt, maar die tijden zijn toch echt veranderd.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Tsja, dat kan natuurlijk. Ik vind het altijd wel leuk, tenminste niet zo cliché/afgeraffeld als de rest in het rijtje dat ik noemde. Er zijn ook volksstammen die kunnen lachen om Rob van Someren, is een beetje dezelfde meligheid als ik bij Rob hoor. En ik denk dat meer mensen een creatieve dj waarderen op drivetime dan een man van in de dertig die nog op een skateboard staat en denkt dat ie zich daarmee moet onderscheiden. Maar ieder zijn eigen smaak, zo is het ook!
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

RadioLove95 schreef: 25 sep 2020 16:57
density1 schreef: 25 sep 2020 16:53 Ik zou zeker niet opteren voor een Rob Jansen in de ochtend. Ik zou hem graag in het rijtje zien van figuren die jij liever ziet vertrekken. Past totaal niet bij 3FM, is te schijtlollig en neem ik niet serieus als iemand die mij moet gaan vertellen wat een goede nieuwe plaat is. Ik vind hem meer passen op een ietwat volksere zender, 100%NL en misschien ook wel een Slam FM. Ik associeer hem zeker niet bij het toch wat alternatievere 3FM.
Dat gevoel heb ik ook. Wel vreemd eigenlijk want in de top jaren waren de grappige dj’s en alternatieve muziek juist het succes en een leuke combi.
Bij 3FM bedoel je? Gerard Ekdom, Coen Swijnenberg, Sander Lantinga en Giel Beelen draaiden echt niet zoveel alternatieve muziek hoor.

Rob Jansen wegsturen is wel het domste wat je kunt doen, want hij is één van de meest eigenzinnige DJs en heeft echt een eigen stijl. Ik vind hem ook niet geschikt voor de ochtendshow maar meer voor een lunch- of middagshow
density1

Bericht door density1 »

Ja maar waarom moet het perse allemaal maar 'eigenzinnig' zijn, dat vond ik Frank van der Lende in het begin ook maar dat pakt ook niet goed uit op 3FM. Doe gewoon een beetje normaal en laat de muziek spreken en vertel relevante dingen over muziek. Ik zit niet te wachten op allerlei persoonlijke dingen van een DJ. Ik bedoel het hoeft allemaal niet echt personality driven te zijn op de radio, zeker bij een station wat eigenlijk een zender moet zijn voor muziekliefhebbers.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik volg je niet meer, eerst was 3fm niet alternatief in de topjaren, nu ineens wel weer?
RadioLove95

Henkjan2016 schreef: 25 sep 2020 18:49
Ik volg je niet meer, eerst was 3fm niet alternatief in de topjaren, nu ineens wel weer?
3fm had een alternatieve uitstraling in de top jaren. Dat imago hadden ze opgebouwd. In werkelijkheid hoorde je ook Blof en Ilse de Lange in combinatie met Artic Monkeys en Killers. Dus uitstraling bleef alt. Dj’s waren veel meer amusement dan nu.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

density1 schreef: 25 sep 2020 18:37 Ja maar waarom moet het perse allemaal maar 'eigenzinnig' zijn, dat vond ik Frank van der Lende in het begin ook maar dat pakt ook niet goed uit op 3FM. Doe gewoon een beetje normaal en laat de muziek spreken en vertel relevante dingen over muziek. Ik zit niet te wachten op allerlei persoonlijke dingen van een DJ. Ik bedoel het hoeft allemaal niet echt personality driven te zijn op de radio, zeker bij een station wat eigenlijk een zender moet zijn voor muziekliefhebbers.
Omdat je niet een hele dagprogrammering wilt hebben met alléén maar DJs die feitjes over de muziek vertellen. Ik zeg ook niet dat alle DJs 'eigenzinnig' moeten zijn, juist niet, maar je wilt wel een aantal uitgesproken figuren hebben met een eigen stijl. Ik vind Rob Jansen juist een DJ die helemaal niet heel veel over zichzelf vertelt, maar wel toffe vormgeving maakt en een grappige interactie met luisteraars heeft. Dat maakt het leuk om naar te luisteren.
density1

Bericht door density1 »

Je kunt ook een eigen stijl hebben zonder uitgesproken eigenzinnig te zijn. Als je het maar relevant is voor de zender waar je zit en welke muziek het draait. Het moet wel in het plaatje passen zeg maar.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

density1 schreef: 25 sep 2020 19:27 Je kunt ook een eigen stijl hebben zonder uitgesproken eigenzinnig te zijn. Als je het maar relevant is voor de zender waar je zit en welke muziek het draait. Het moet wel in het plaatje passen zeg maar.
Eens. Ik vind Bart Arens (radio 2) daar echt een uitstekend voorbeeld van.
RadioLove95

density1 schreef: 25 sep 2020 19:27 Je kunt ook een eigen stijl hebben zonder uitgesproken eigenzinnig te zijn. Als je het maar relevant is voor de zender waar je zit en welke muziek het draait. Het moet wel in het plaatje passen zeg maar.
Zoals welke dj’s?
density1

Bericht door density1 »

Rob Stenders om er maar 1 te noemen, eigenzinnig maar het gaat wel over muziek en dus relevant.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

RadioLove95 schreef: 25 sep 2020 19:22
Henkjan2016 schreef: 25 sep 2020 18:49

3fm had een alternatieve uitstraling in de top jaren. Dat imago hadden ze opgebouwd. In werkelijkheid hoorde je ook Blof en Ilse de Lange in combinatie met Artic Monkeys en Killers. Dus uitstraling bleef alt. Dj’s waren veel meer amusement dan nu.
Dat is wel zo inderdaad
alex..

Bericht door alex.. »

Rob zijn lunchshow is, tussen de items door, ook doorspekt van veel muziek kennis. Juist zijn 'trapper van de week' is het perfecte voorbeeld dat hij goed op de hoogte is van de nieuwe muziek buiten het pop genre.

Rob heeft simpelweg het geluk dat hij op tijdsloten zit waar hij meer mag praten en proberen van items. Dat is een keuze van de zendermanager en kan je hem niet op afrekenen. Evengoed als van Jorien wordt verwacht dat ze wel die strakke radio maakt.
RadioLove95

density1 schreef: 25 sep 2020 19:47 Rob Stenders om er maar 1 te noemen, eigenzinnig maar het gaat wel over muziek en dus relevant.
Noem er daar maar eens 5 van 🤣 Van Rob is er maar een en eigenlijk de enige die op die manier radio maakt
Plaats reactie