Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Phoenix »

aapdedino schreef: 23 sep 2020 18:36 Zou de VPRO er niet van balen dat hun logo op dit puberale programma van Frank & Eva is geplakt? Ik luister vaak (alleen tijdens de Tour even niet), maar nu het weer over k*tjes en v*lva's ging, ben ik afgehaakt.
Weten we zeker dat VPRO Theo en Thea niet van stal heeft gehaald en zich ditmaal vermomd hebben als Frank en Eva?

Wie, wat, waar gaat het eigenlijk over?
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
density1

Bericht door density1 »

Pot schreef: 23 sep 2020 21:19
density1 schreef: 23 sep 2020 21:15 Ze denken bij 3FM dat ze er nog helemaal toe doen bij jongeren en gaan dan ook dat soort onderwerpen bespreken. Maar ze moeten zich toch echt realiseren dat het bereiken van jongeren het doel niet meer moet zijn dat zit er echt nooit meer in. Dus dat ze zullen uit een ander vaatje moeten tappen. Een wat volwassener vaatje en de luisteraar niet meer zo tof zitten doen alsof ze het tegen pubers hebben.
Hoe zie je dat voor je?
In ieder geval die schijtlollige types van de zender af en de muziek daar op ook aanpassen.
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

density1 schreef: 23 sep 2020 22:16
Pot schreef: 23 sep 2020 21:19
density1 schreef: 23 sep 2020 21:15 Ze denken bij 3FM dat ze er nog helemaal toe doen bij jongeren en gaan dan ook dat soort onderwerpen bespreken. Maar ze moeten zich toch echt realiseren dat het bereiken van jongeren het doel niet meer moet zijn dat zit er echt nooit meer in. Dus dat ze zullen uit een ander vaatje moeten tappen. Een wat volwassener vaatje en de luisteraar niet meer zo tof zitten doen alsof ze het tegen pubers hebben.
Hoe zie je dat voor je?
In ieder geval die schijtlollige types van de zender af en de muziek daar op ook aanpassen.
Het is zo jammer dat mensen die de lach niet mee hebben (de drive-time jocks op dit moment) steeds denken grappig te moeten doen. Waarom is dat toch? Ze gaan ineens “leuk spelen”.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Dat doet Frank al sinds dag 1 en hij wordt erom geprezen door Jan en Alleman en zelfs door mensen als Rob Stenders en Fred Siebelink. Als je jezelf neerzet als een karikatuur en je zo kinderachtig mogelijk gedraagt, ben je vanzelf "hele spannende radio aan het maken" en dus is Frankie "een talent".
Sander Hoogendoorn overigens idem, Frank van 't Hof vind ik ook in dat rijtje passen. Timur is helaas anno 2020 ook niet veel beter, die doet ook hopeloos zijn best om de originele hippe man uit te hangen. Gek doen om het gek doen, want dan ben je goed. En natuurlijk zo controversieel mogelijk zijn, dus vaak over vieze dingen praten, want dan ben je "gevaarlijk".

Een vermoeiend circus waar luisteraars duidelijk niet op zitten te wachten. Je bent grappig of je bent het niet, dat hebben Evers, Van Someren en Sander Lantinga wel bewezen. Wat dat betreft snappen Mattie en Marieke vele malen beter dat je ook jezelf kunt zijn en dan een leuk programma kunt maken. Niet lachen, gieren, brullen, maar gewoon een sterk programma maken dat past bij wie je bent. Geldt ook voor Domien trouwens.
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Lotte van der Neven schreef: 23 sep 2020 23:13 Dat doet Frank al sinds dag 1 en hij wordt erom geprezen door Jan en Alleman en zelfs door mensen als Rob Stenders en Fred Siebelink. Als je jezelf neerzet als een karikatuur en je zo kinderachtig mogelijk gedraagt, ben je vanzelf "hele spannende radio aan het maken" en dus is Frankie "een talent".
Sander Hoogendoorn overigens idem, Frank van 't Hof vind ik ook in dat rijtje passen. Timur is helaas anno 2020 ook niet veel beter, die doet ook hopeloos zijn best om de originele hippe man uit te hangen. Gek doen om het gek doen, want dan ben je goed. En natuurlijk zo controversieel mogelijk zijn, dus vaak over vieze dingen praten, want dan ben je "gevaarlijk".

Een vermoeiend circus waar luisteraars duidelijk niet op zitten te wachten. Je bent grappig of je bent het niet, dat hebben Evers, Van Someren en Sander Lantinga wel bewezen. Wat dat betreft snappen Mattie en Marieke vele malen beter dat je ook jezelf kunt zijn en dan een leuk programma kunt maken. Niet lachen, gieren, brullen, maar gewoon een sterk programma maken dat past bij wie je bent. Geldt ook voor Domien trouwens.
Dit onderteken ik volledig. Had niet verwacht dat ik dit gevoel bij Timur ook zou hebben. Was vroeger toch een van de grootste talenten. Hij lijkt een soort identiteitscrisis te hebben tussen alle jonkies. Gek en raar doen om aandacht te krijgen van zijn jonge collegas lijkt het soms. Zonde.

Doen ze bij Q veel beter. Terwijl je juist bij een commerciële zender geforceerde jockeys zou verwachten.
Pot

Bericht door Pot »

Lotte van der Neven schreef: 23 sep 2020 23:13 Dat doet Frank al sinds dag 1 en hij wordt erom geprezen door Jan en Alleman en zelfs door mensen als Rob Stenders en Fred Siebelink. Als je jezelf neerzet als een karikatuur en je zo kinderachtig mogelijk gedraagt, ben je vanzelf "hele spannende radio aan het maken" en dus is Frankie "een talent".
Opzich zit er best wel een kern van waarheid in rondom 'hip doen'.

Rob was, dacht ik althans, betrokken bij van de opleiding van Sander bij KX. Hetzelfde geldt voor Frank. Dus helemaal objectief kun je ze ook niet beoordelen.
Dave Minneboo (Qmusic) en Sharid Alles zien Sander ook als grootste talent bij 3FM. Volgens Minneboo moest Sander alleen meer begeleiding krijgen en dat lijken ze nu te doen (dat zorgt er mede voor dat het budget van 3FM omhoog is gegaan). Deze mensen hebben stuk voor stuk toch echt wel ervaring en kennis binnen de radiowereld en dachten/denken dat hij op dit moment binnen 3FM het grootste talent is. Daar ben ik het opzich wel mee eens. Alleen vind ik dat het er niet uitkomt mede doordat zijn programma niet al te best in elkaar zit en Sander ook niet degene is die de kar kan trekken.

Zo heb ik jaren naar Sander geluisterd tijdens de weekendochtenden en -lunch, later ook naar de avond en vond hem echt goed. Nergens specifiek een uitblinker in, maar ook niet ergens heel slecht in.

Alleen is hij op deze manier niet geschikt voor de ochtendshow. Om in de ochtend te kunnen blijven zou, wat mij betreft, zijn programma echt goed in elkaar moeten zitten: en dat zit het niet. Een andere optie is om iemand als Frank erbij zetten. Daar zul jij het dan niet mee eens zijn :lol:

Wat mij betreft past Sander nu het beste tijdens bijvoorbeeld de lunch of in de avond.
Oren open!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Pot schreef: 24 sep 2020 16:52
Opzich zit er best wel een kern van waarheid in rondom 'hip doen'.

Rob was, dacht ik althans, betrokken bij van de opleiding van Sander bij KX. Hetzelfde geldt voor Frank. Dus helemaal objectief kun je ze ook niet beoordelen.
Dave Minneboo (Qmusic) en Sharid Alles zien Sander ook als grootste talent bij 3FM. Volgens Minneboo moest Sander alleen meer begeleiding krijgen en dat lijken ze nu te doen (dat zorgt er mede voor dat het budget van 3FM omhoog is gegaan). Deze mensen hebben stuk voor stuk toch echt wel ervaring en kennis binnen de radiowereld en dachten/denken dat hij op dit moment binnen 3FM het grootste talent is. Daar ben ik het opzich wel mee eens. Alleen vind ik dat het er niet uitkomt mede doordat zijn programma niet al te best in elkaar zit en Sander ook niet degene is die de kar kan trekken.

Zo heb ik jaren naar Sander geluisterd tijdens de weekendochtenden en -lunch, later ook naar de avond en vond hem echt goed. Nergens specifiek een uitblinker in, maar ook niet ergens heel slecht in.

Alleen is hij op deze manier niet geschikt voor de ochtendshow. Om in de ochtend te kunnen blijven zou, wat mij betreft, zijn programma echt goed in elkaar moeten zitten: en dat zit het niet. Een andere optie is om iemand als Frank erbij zetten. Daar zul jij het dan niet mee eens zijn :lol:

Wat mij betreft past Sander nu het beste tijdens bijvoorbeeld de lunch of in de avond.
Sander en Frank hebben ze al gehad. Zijn ze blijkbaar niet tevreden over geweest.

Ik vond Sander voorheen leuk, maar trek hem tegenwoordig niet meer. Reden? Geen idee.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Timur vind ik zwaar overschat. Jorien Renkema, Sophie Hijlkema, Mark van der Molen en Sagid Carter vind ik goed te beluisteren. De rest van de doordeweekse programmering is uitermate zwak. Hoop dat Herman Hofman snel terugkomt. Die wordt in mijn ogen gemist. Zodra Herman terugkomt hem programmeren tussen 16:00 u en 19:00 u en Sophie laten zitten tussen 14:00 u en 16:00 u als het aan mij ligt. Eventueel kan ze ook naar het tijdslot 16:00 u - 19:00 u en Herman tussen 14:00 u en 16:00 u. Sander Hoogendoorn naar tijdslot 12:00 u en 14:00 u en Rob Janssen naar de ochtend. Timur naar het weekend: Laat hem daar maar zijn ding doen tussen 12:00 u en 14:00 u. Frank solo naar het weekend en ook Eva naar het weekend. Eva was op haar best toen ze “3 Voor 12” presenteerde. Met Frank nu is het kleuterradio: Verschrikkelijk!! Eva zou de uren van Olivier Bakker kunnen overnemen tussen 14:00 u en 16:00 u. Olivier hoort niet op de radio. Frank zou naar de zaterdag- en zondagavond kunnen waar Vera Siemons zit die ik ook absoluut ongeschikt vind voor de radio. Zo zou ik het doen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Moorkop schreef: 24 sep 2020 18:20 Timur vind ik zwaar overschat. Jorien Renkema, Sophie Hijlkema, Mark van der Molen en Sagid Carter vind ik goed te beluisteren. De rest van de doordeweekse programmering is uitermate zwak. Hoop dat Herman Hofman snel terugkomt. Die wordt in mijn ogen gemist. Zodra Herman terugkomt hem programmeren tussen 16:00 u en 19:00 u en Sophie laten zitten tussen 14:00 u en 16:00 u als het aan mij ligt. Eventueel kan ze ook naar het tijdslot 16:00 u - 19:00 u en Herman tussen 14:00 u en 16:00 u. Sander Hoogendoorn naar tijdslot 12:00 u en 14:00 u en Rob Janssen naar de ochtend. Timur naar het weekend: Laat hem daar maar zijn ding doen tussen 12:00 u en 14:00 u. Frank solo naar het weekend en ook Eva naar het weekend. Eva was op haar best toen ze “3 Voor 12” presenteerde. Met Frank nu is het kleuterradio: Verschrikkelijk!! Eva zou de uren van Olivier Bakker kunnen overnemen tussen 14:00 u en 16:00 u. Olivier hoort niet op de radio. Frank zou naar de zaterdag- en zondagavond kunnen waar Vera Siemons zit die ik ook absoluut ongeschikt vind voor de radio. Zo zou ik het doen.
Ik kan mij er wel in vinden. Mooie lineup. Timur weer naar 2.
Smid70

Bericht door Smid70 »

Henkjan2016 schreef: 24 sep 2020 19:15 Timur weer naar 2.
Nee! Alsjeblieft niet, ik mis die vervelende kwal daar niet.
Voor de rest helemaal met Moorkop eens.
radiodaan

Bericht door radiodaan »

Smid70 schreef: 24 sep 2020 19:34
Henkjan2016 schreef: 24 sep 2020 19:15 Timur weer naar 2.
Nee! Alsjeblieft niet, ik mis die vervelende kwal daar niet.
Voor de rest helemaal met Moorkop eens.
Ik vond zijn show op 2 altijd te gek juist, maar dat werd eigenlijk al minder vanaf het moment dat hij tijdelijk voor Ramon inviel op 3FM, begin dit jaar.
Ik vermoed dat er toen in Timur zijn ideeën wat zijn veranderd qua hoe die radio wil maken. Luister nu af en toe wel een stukje naar zijn show, maar klinkt voor mij veel minder creatief. Bij zijn weekendshow had je echt altijd het gevoel dat die weer een weekje op wat itempjes heeft zitten broeden (al dan niet voorgeproduceerd).
jessica

Bericht door jessica »

Moorkop schreef: 24 sep 2020 18:20 Timur vind ik zwaar overschat. Jorien Renkema, Sophie Hijlkema, Mark van der Molen en Sagid Carter vind ik goed te beluisteren. De rest van de doordeweekse programmering is uitermate zwak. Hoop dat Herman Hofman snel terugkomt. Die wordt in mijn ogen gemist. Zodra Herman terugkomt hem programmeren tussen 16:00 u en 19:00 u en Sophie laten zitten tussen 14:00 u en 16:00 u als het aan mij ligt. Eventueel kan ze ook naar het tijdslot 16:00 u - 19:00 u en Herman tussen 14:00 u en 16:00 u. Sander Hoogendoorn naar tijdslot 12:00 u en 14:00 u en Rob Janssen naar de ochtend. Timur naar het weekend: Laat hem daar maar zijn ding doen tussen 12:00 u en 14:00 u. Frank solo naar het weekend en ook Eva naar het weekend. Eva was op haar best toen ze “3 Voor 12” presenteerde. Met Frank nu is het kleuterradio: Verschrikkelijk!! Eva zou de uren van Olivier Bakker kunnen overnemen tussen 14:00 u en 16:00 u. Olivier hoort niet op de radio. Frank zou naar de zaterdag- en zondagavond kunnen waar Vera Siemons zit die ik ook absoluut ongeschikt vind voor de radio. Zo zou ik het doen.
Helemaal hiermee eens. In de daluren en in de avond zitten in principe de beste radiomakers bij 3FM. Doen niet gek, maar laten de muziek spreken. Misschien moeten ze dit ook doortrekken naar de ochtend, lunch en middag. Juist deze programma's zijn stuk voor stuk uitermate zwak. Zet hier normale programmamakers neer die niet geforceerd lollig gaan zitten te doen en je hebt al veel gewonnen. De muziekmix van 3FM is wel verbeterd de laatste tijd.
castmember

Bericht door castmember »

Tegelijkertijd is avond radio heel anders dan dag radio . . . ik denk dat dit een reden is waarom de avond radiomakers zo goed uit de verf komen. Kijk naar Frank, de middagshow die hij nu doet vind ik niet geweldig, terwijl ik zijn programma in de avond goed kon waarderen, dus ik weet niet of het verstandig is om (weer) te gaan husselen.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Het wordt gewoon tijd dat de 3FM inziet dat Frank de zender niks brengt. Laat hem artiesten interviewen interviewen en de festivals verslaan voor online. Afscheid nemen van Olivier Bakker, Angelique Houtveen en Vera Siemonds. Die hoorde ik laatst voor het eerst, brrrr. Tegen wie zit zij te praten, zichzelf? Ik hoorde een in de basis mooie stem, maar als je zo monotoon spreekt is dat niet heel aantrekkelijk.

Ik zou opteren voor Rob Jansen in de ochtend, die gezelligheid van hem doet me denken aan Edwin Evers, maar dan op een andere manier. En dat is natuurlijk goed, zo'n eigen stijl. Hij zou met Liedeke een tegenhanger van Mattie en Marieke kunnen zijn, wat uitbundiger en gekker dan Mattie en Marieke. Daarna Jorien, die doet het prima op dat tijdstip. Lunch met Timur kan best blijven, maar dan moet hij weer gaan doen wat hij vroeger in het weekend deed met Open Radio. Dan 14u-16u Sander Hoogendoorn (met 14 liedjes per uur, even terug naar de basis) en dan 16u-19u misschien eens iets heel anders proberen dan een klassieke middagshow. Waarom geen beste fragmenten van de podcastseries die 3FM maakt? Aangevuld met fragmenten van sterke online series (die ze ook moeten gaan maken natuurlijk), lekker doorverwijzen naar al die andere kanalen. Dat geheel aankleden met live optredens die de laatste maanden geweest zijn en veel blokjes NOS Op 3-nieuws uit de doelgroep. Dit alles kun je dan prima laten presenteren door Mark van der Molen, Sagid Carter of Wijnand. Dan doe je iets heel anders dan andere zenders, dus dat is mooi en nu is het moment!
density1

Bericht door density1 »

Ik zou zeker niet opteren voor een Rob Jansen in de ochtend. Ik zou hem graag in het rijtje zien van figuren die jij liever ziet vertrekken. Past totaal niet bij 3FM, is te schijtlollig en neem ik niet serieus als iemand die mij moet gaan vertellen wat een goede nieuwe plaat is. Ik vind hem meer passen op een ietwat volksere zender, 100%NL en misschien ook wel een Slam FM. Ik associeer hem zeker niet bij het toch wat alternatievere 3FM.
Plaats reactie