Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 »

No worries. Eens met Phoenix. Maar iedereen is maar naar elkaar aan het wijzen in deze tijd naar wat iemand of iemanden allemaal verkeerd doen, het wordt er niet gezelliger op allemaal zo en de media laait het vuurtje graag verder op. Maar dit is gewoon echt onzin om hier een probleem van te maken. Punt.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

RadioLove95 schreef: 21 sep 2020 22:04
Phoenix schreef: 21 sep 2020 21:40
JulesKluivert schreef: 21 sep 2020 21:14 Nieuwe coronaperikelen: Mark van der Molen is gisteren met zijn vriendin via Parijs naar huis gereden, is daar naar eigen zeggen "90 seconden" de auto uit geweest om een foto te maken en toen naar huis gereden. Volgens het kabinet/RIVM moet je nu 10 dagen in thuisquarantaine, maar hij presenteerde vanavond 'gewoon' zijn programma.

Volgens mij zijn dit soort grappen juist de reden dat mensen er steeds lakser mee omgaan en de cijfers oplopen...
De cijfers lopen niet op als je 90 seconden de auto uit gaat om een foto te maken. Feesten in privésfeer, BBQ's, e.d. waarbij de 1,5 meter afstand niet wordt gerespecteerd doen de besmettingen stijgen. Het verder aanscherpen van de beperkingen heeft ook geen zin als men de huidige maatregelen al niet respecteert. Als iedereen de sociale contacten beperkt tot het hoogst noodzakelijke en de 1,5 meter afstand respecteert is er niets aan de hand.
Tja en zo maken we dus allemaal zelf onze regeltjes. Hebben we allemaal onze eigen interpretatie. Voor de een is dit de grens voor de ander het andere. Daarom zijn er duidelijke regels gemaakt daar hoort iedereen zich aan te houden. Ook als radio dj.

Code oranje is quarantaine en daarmee basta.
Precies dit; juist vanwege dat grijze gebied zijn er duidelijke richtlijnen en regels.

Ik geloof ook niet dat hij in 90 seconden besmet kan raken (als dat ook klopt). Dat is mijn punt niet.

Als iedereen er zo over denkt (ook genoeg vakantievierders die we hebben gezien en niet in quarantaine gingen) dan loopt het natuurlijk op. En die laksheid geldt ook voor bbq's/feestjes/et cetera.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

3fm gaat op zijn eigen manier met Corona om.

Eerst janken, want het is allemaal zo erg. (Serious Request)
Vervolgens maken ze iedereen af die zich bemoeit met (BLM-Dam) Corona bestaat ineens niet meer.
Daarna zijn ze ineens besmet (naar mijn mening omdat je de regels aan je laars lapt)

Lekker consequent gedrag.
SB92

Bericht door SB92 »

Had gewoon thuis moeten werken.
jessica

Bericht door jessica »

De regels zijn weer net iets anders als je door een gebied heenrijdt zonder echt ergens te stoppen althans naar binnen te gaan een hotel, restaurant of pompstation of zo. Als je de auto even aan de kant stil zet waar niemand is en je stapt even uit is er niets aan de hand.

De 2 uur rijden een kwartier rust regel geldt ook nog steeds voor veilig autorijden. Anders gaat de concentratie aanzienlijk naar beneden. Dus hier zou ik niet meer van maken dan het is.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

We moeten ons natuurlijk allemaal aan de richtlijnen houden om het virus zo veels mogelijk in te dammen. Maar intussen schieten we steeds meer in een krampachtige reflex. Waren eerst het beschermen van ouderen en kwestbaren en het ontlasten van de zorg leidend voor het beleid, nu lijkt het alsof we ons blind staren op de dagelijkse besmettingscijfers. Terwijl de druk op de zorg nog ver afstaat van de piek in maart en april. Nog steeds zijn we enkel een kleine groep ouderen en kwetsbaren aan het beschermen, maar wat zijn de lange termijneffecten op de rest van Nederland. Het sociale effect op kinderen en jongeren. Leerachterstanden op deze groep. Effect op de economie. Economische krimp. Groeiende werkloosheid. Mensen met gezondheidklachten die nu wegblijven van artsen en ziekenhuizen. En zo verder. Dit wordt totaal niet besproken. Deze schade lijkt voor mij vele malen groter dan de beperkingen die nu soms in stand worden gehouden met als 'excuus' de besmettingscijfers. De discussie van gisteren over de drukte in voetbalstadions was ook weer typerend. Terwijl nergens is aangetoond dat voetbalstadions brandhaarden zijn wil men deze alweer gaan uitsluiten van publiek. En we gaan er in mee in plaats van het debat aan te gaan. Stel men zou besluiten een landelijk verbod op autorijden op leggen, omdat sommigen nog te hard en door rood blijven rijden? Want dat is wat gebeurd.

Ik ben absoluut geen viruswaanzingekkie, maar het verder beperken van de samenleving is geen oplossing. Het houden aan en handhaven van de huidige regels is dat wel. Met ruimte voor het gezonde verstand.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Henkjan2016

Goed verhaal, en zo is het ook.
deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

JulesKluivert schreef: 21 sep 2020 21:14 Nieuwe coronaperikelen: Mark van der Molen is gisteren met zijn vriendin via Parijs naar huis gereden, is daar naar eigen zeggen "90 seconden" de auto uit geweest om een foto te maken en toen naar huis gereden. Volgens het kabinet/RIVM moet je nu 10 dagen in thuisquarantaine, maar hij presenteerde vanavond 'gewoon' zijn programma.
Hopelijk had hij wel een Franse sticker voor de Parijse milieuzone, anders krijgt hij ook nog een boete thuisgestuurd!

Afbeelding
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

-love
Phoenix schreef: 22 sep 2020 07:36 We moeten ons natuurlijk allemaal aan de richtlijnen houden om het virus zo veels mogelijk in te dammen. Maar intussen schieten we steeds meer in een krampachtige reflex. Waren eerst het beschermen van ouderen en kwestbaren en het ontlasten van de zorg leidend voor het beleid, nu lijkt het alsof we ons blind staren op de dagelijkse besmettingscijfers. Terwijl de druk op de zorg nog ver afstaat van de piek in maart en april. Nog steeds zijn we enkel een kleine groep ouderen en kwetsbaren aan het beschermen, maar wat zijn de lange termijneffecten op de rest van Nederland. Het sociale effect op kinderen en jongeren. Leerachterstanden op deze groep. Effect op de economie. Economische krimp. Groeiende werkloosheid. Mensen met gezondheidklachten die nu wegblijven van artsen en ziekenhuizen. En zo verder. Dit wordt totaal niet besproken. Deze schade lijkt voor mij vele malen groter dan de beperkingen die nu soms in stand worden gehouden met als 'excuus' de besmettingscijfers. De discussie van gisteren over de drukte in voetbalstadions was ook weer typerend. Terwijl nergens is aangetoond dat voetbalstadions brandhaarden zijn wil men deze alweer gaan uitsluiten van publiek. En we gaan er in mee in plaats van het debat aan te gaan. Stel men zou besluiten een landelijk verbod op autorijden op leggen, omdat sommigen nog te hard en door rood blijven rijden? Want dat is wat gebeurd.

Ik ben absoluut geen viruswaanzingekkie, maar het verder beperken van de samenleving is geen oplossing. Het houden aan en handhaven van de huidige regels is dat wel. Met ruimte voor het gezonde verstand.
Dat is een andere discussie vind ik. Helemaal mee eens. Echter zijn dit nu de regels en daar hoor je je gewoon aan te houden. Code Oranje is Code Oranje. De grens wordt nu bepaald door RIVM en de overheid niet door de burger. De een vind iets minder gevaarlijk dan de ander. Of je geloofd in Corona of niet. Wereldwijd zijn er nogal wat slachtoffers van het virus.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

deradioluisteraar schreef: 22 sep 2020 07:59
Hopelijk had hij wel een Franse sticker voor de Parijse milieuzone, anders krijgt hij ook nog een boete thuisgestuurd!

Afbeelding
Het is maar waar je je druk om maak.

Zo kan ik er meer verzinnen, rijbewijs, id/paspoort enz

Niet te moeilijk doen hoor
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Phoenix schreef: 22 sep 2020 07:36 Ik ben absoluut geen viruswaanzingekkie, maar het verder beperken van de samenleving is geen oplossing. Het houden aan en handhaven van de huidige regels is dat wel. Met ruimte voor het gezonde verstand.
Maar de regel is toch dat voetbalsupporters wedstrijden mogen bezoeken zonder te schreeuwen en te zingen?

En de regel is toch dat je in thuisquarantaine gaat als je in een oranje gebied bent geweest?

Dan heeft het toch juist met het handhaven van regels te maken?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

JulesKluivert schreef: 22 sep 2020 09:54 Maar de regel is toch dat voetbalsupporters wedstrijden mogen bezoeken zonder te schreeuwen en te zingen?
Juist! Dat is de regel. Dus daar moet je op handhaven. En niet zeggen de regel wordt niet nageleefd, dus we verbieden toeschouwers volledig in stadions. Daarom ook mijn vergelijk met het door het rode licht rijden. Dat gebeurt ook, terwijl het niet mag. Het zou krom zijn als er daarom een totaal verbod komt op autorijden.
Daarbij komt dat ik de indruk heb dat er bewust de focus op de dagelijkse besmettingscijfers wordt gelegd om bepaalde nieuwe, verscherpte maatregelen te kunnen verantwoorden. Terwijl eerder het ontlasten van de zorg en het beschermen van ouderen en zwakkeren als uitgangspunt voor het beleid is genomen.
Ook moet gekeken worden of het deels opstellen van stadions leidt tot nieuwe besmettingshaarden. Als dat niet het geval is (wat ik sterk geloof) kun je verder versoepelen. Nu wordt te sterk gekeken naar het niet naleven van de regels, terwijl er ook gekeken moet worden na de effecten wanneer bepaalde versoepelingen in werking treden. Zoals destijds is gedaan met besmettingsoverdracht door kinderen.
Het op slot gooien is de makkelijkste oplossing, maar heeft veel nadelige bijeffecten, die nauwelijks aandacht krijgen. Ik heb ze eerder benoemd.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Freddie Mercuryfan

Bericht door Freddie Mercuryfan »

Ik zie dat we aardig wat virologen en corona-experts op dit forum hebben, maar is dit nou het Radioforum of het Coronaforum?
Henkjan2016

Ik heb niet het idee dat iemand een virologenstoel heeft betreden overigens. Gaat over beleid.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Kan dit geneuzel over corona ergens anders plaatsvinden?

Graag weer over RADIO
Plaats reactie