Je doet voorkomen alsof de muziekmix per programma flink verschilt, terwijl Radio 2 toch een muziekredactie (muziekpolitie, zou Henk Westbroek zeggen) heeft, die zorgt en waarborgt voor een consistente zenderbrede muziekmix. Iedere jock zal een vrije keuzeplaat hebben, maar grote verschillen, zeker tijdens de daguren, zijn minimaal.
Als ik de muziek die gisterenochtend tussen 7 en 8 uur gedraaid is erbij neem, vraag ik me af welke nummers jij als progressief ziet?DavyGer schreef: ↑19 sep 2020 12:22 De ochtendshow vind ik progressiever klinken dan andere ochtendshows in Nederland, maar dat komt ook waarschijnlijk omdat ik veel tussen 7 en 8 luister waar er wat meer aandacht is voor nieuwe muziek die niet persé op de playlist staat. Kijk toch altijd even naar wat op de radar staat van Roodbeen.
Bitter Sweet Symphony - The Verve
Head & Heart (Jwso) - Joel Corry & Mnek
Hip To Be Square - Huey Lewis & The News
Mon Amour - Bzn
Notorious - Duran Duran
Better Off Alone - Alice Deejay
One Too Many - Keith Urban & P!nk
Somebody's Watching Me - Rockwell
Ook hier doe je voorkomen alsof een programma/jock zijn eigen muziek samenstelt, terwijl de muziekredactie bepaalt.
Ook hier pak ik even een willekeurig uurtje De Staat van Stasse erbij. Namelijk eergisteren tussen 20 en 21 uur. Als ik deze lijst bekijk classificeer ik deze niet als progressief en de vingerafdruk van Stenders herken ik ook niet in het bijzonder.
La Grange - Zz Top
Something Got Me Started - Simply Red
We Could Start A Thing - Twan Ray
Belgie - Het Goede Doel
Heart Of Stone - Jonathan Jeremiah
Sara Smile - Hall & Oates
Save Your Tears - The Weeknd
Steppin' Out - Joe Jackson
Embarrassment - Madness
Echte Mannen - Guus Meeuwis
Door de muziek die Staverman de afgelopen dagen heeft gedraaid ben ik even heen gescrolld. Gisteren heeft hij Snelle gedraaid, maar verder zie ik vooral muziek die in de lijn ligt met bovengenoemde lijstjes.
In zijn geheel herken ik geen progressieve muziekmix bij Radio 2. Wel een zeer brede muziekmix die ook nog eens goed uitgebalanceerd is. Er kan eens een vreemde eend of gedurfde keuze tussen zitten, maar direct daarna volgt weer een hele veilige keuze om ervoor te waken dat de luisteraar wegzapt.