jessica schreef: ↑01 aug 2020 02:15
Ik denk als 3FM weer verticale programmering gaat invoeren ze makkelijk meer luisteraars scoren dan nu. Misschien is het een idee. Avro maandag. Vara dindsdag, Kro woensdag, Tros donderdag en Veronica Vrijdag. Zoiets maar dan Anno 2020. Dus geef KRO-NCRV 2 dagen AVROTROS 2dagen en BNN VARA 2 dagen. Helaas is Veronica er niet meer. Dat was de beste dag samen met de VARA,
Dat is niet eens zo’n gek idee! DJ’s krijgen de kans om te pieken.
Ik bijvoorbeeld de afgelopen weken veel naar Rob als vervanger voor Frank&Eva geluisterd, maar hoewel ik dat goed vond denk ik dat zo’n dagelijks programma snel sleets raakt. Terwijl ik gisteren weer met volle teugen genoten heb van de ontregelradio in de Partij voor de Vrijdag (een gast uitnodigen is ook briljant voor zo’n impro-talent als Rob).
Ook een programma als wat Tim Hofman maakt past prima in een verticale programmering, de kans om af en toe journalistiek de diepte in te gaan (jongeren luisteren in ieder geval geen Radio 1...). Ik schakelde gisteren perongeluk in omdat mijn radio nog op 3 stond, en tot mijn eigen verwondering bleef ik hangen, mede omdat Tim even inhoudelijk op het nieuws inging (OK, ik ben natuurlijk geen jongere).
Als ik denk aan iconische programma’s kom ik ook vaak uit op programma’s die maar 1x per week op de radio waren: Curry & van Inkel etc., Dikvoormekaarshow, Ronflonflon, Ekstra Weekend / freaknacht, maar goed da’s misschien heel persoonlijk, ik hou ook van Spijkers met Koppen ;)