Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Henkjan2016 »

Tim mag toch helemaal niet buiten het format.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pot schreef: 17 jul 2020 13:31
density1 schreef: 17 jul 2020 12:45 “Ik ben een ontzettende muziekliefhebber”, zegt Tim. Wat hij dan bij 3FM te zoeken heeft blijft onduidelijk... :roll:
Ik weet dat Tim fan is van Nirvana (:

Ik blijft het wel bijzonder vinden dat Tim, voordat hij überhaupt begonnen is, al wordt gemint. Als tv-maker is hij prima en past volgens mij prima bij de doelgroep, los wat we van die doelgroep vinden. Daarnaast werd eerder al geroepen dat 3FM meer met o.a. NPO3 en #Boos (van Tim Hofman) moest doen. Dus zo gek is het niet.
Rob doet maandag-donderdag, aangezien hij vrijdag al twee programma's heeft, die om dit programma heen zitten (12-14u en 19-22u)
Omdat het weer zo'n ontzettend links deugende oplossing is, zo veilig, zo binnen de bubbel, een rubberentegeltje.
Pier

Bericht door Pier »

3FM Veranderingen, even los gezien van Tim of andere DJ's.

Ik merk dat ik 3FM weer als vanouds muziek draait. Ik ben niet vertrokken als luisteraar bij 3FM vanwege de leegloop aan DJ's. Maar ik ben destijds vertrokken als luisteraar vanwege de muziek. Als ze elk uur Ronny Flex en Broederliefde draaien, haak ik af. Ik heb echt mn best gedaan maar ik kon hier niet meer naar luisteren. Daarna heb ik de overstap naar KINK gemaakt, zij zijn in het gat gesprongen, de muziek die ik bij 3FM mistte.

Momenteel hoor ik al geruime tijd dat er een verandering gaande is. 3FM is weer terug op de oude koers, misschien wel wat aan de late kant en mogelijk heeft dit enorm veel luisteraars gekost, maar ik luister momenteel weer met veel plezier naar 3FM. Kortom, ik ben tevreden over de veranderingen bij 3FM. :cool:
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Pier schreef: 17 jul 2020 14:28 3FM Veranderingen, even los gezien van Tim of andere DJ's.

Ik merk dat ik 3FM weer als vanouds muziek draait. Ik ben niet vertrokken als luisteraar bij 3FM vanwege de leegloop aan DJ's. Maar ik ben destijds vertrokken als luisteraar vanwege de muziek. Als ze elk uur Ronny Flex en Broederliefde draaien, haak ik af. Ik heb echt mn best gedaan maar ik kon hier niet meer naar luisteren. Daarna heb ik de overstap naar KINK gemaakt, zij zijn in het gat gesprongen, de muziek die ik bij 3FM mistte.

Momenteel hoor ik al geruime tijd dat er een verandering gaande is. 3FM is weer terug op de oude koers, misschien wel wat aan de late kant en mogelijk heeft dit enorm veel luisteraars gekost, maar ik luister momenteel weer met veel plezier naar 3FM. Kortom, ik ben tevreden over de veranderingen bij 3FM. :cool:
Voor mij is het 50/50. Muziek/DJ’s. Tijdens drivetime is er meer gepraat dus zijn de dj’s ook belangrijker.

Het invalschema is nog slechter dan de nachtprogrammering van de meeste andere zenders. Ik zou non-stop gaan.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

density1 schreef: 17 jul 2020 12:45 “Ik ben een ontzettende muziekliefhebber”, zegt Tim. Wat hij dan bij 3FM te zoeken heeft blijft onduidelijk... :roll:

Ik blijft het wel bijzonder vinden dat Tim, voordat hij überhaupt begonnen is, al wordt gemint. Als tv-maker is hij prima en past volgens mij prima bij de doelgroep, los wat we van die doelgroep vinden. Daarnaast werd eerder al geroepen dat 3FM meer met o.a. NPO3 en #Boos (van Tim Hofman) moest doen. Dus zo gek is het niet.
Rob doet maandag-donderdag, aangezien hij vrijdag al twee programma's heeft, die om dit programma heen zitten (12-14u en 19-22u)
Zeker, en ook groot fan van Dave Buddha. Ben wel benieuwd naar zijn voorkeuren.

Toen Dionne Stax en Herman van der Zand (NPO Radio 1) als tv-makers radio gingen doen was er geloof niet zoveel 'heisa'... :lol:
petoi

Bericht door petoi »

50/50 of En/En?

Ik wilde net typen dat weinig mensen hier naar een zender luisteren als de muziek niet goed maar de DJ wel of andersom. Maar dit topic is het bewijs dat mensen dat wel doen. 😂
Radiooo

Bericht door Radiooo »

Radiooo schreef: 15 jul 2020 21:26 Waarom geven ze Rob niet gewoon de ochtend of middagshow? Ik vind hem op dit moment echt wel de beste dj die daar rond loopt...
Er word toch naar me geluisterd! Fijn om te zien haha :)
RadioLove95

JulesKluivert schreef: 17 jul 2020 17:17

Zeker, en ook groot fan van Dave Buddha. Ben wel benieuwd naar zijn voorkeuren.

Toen Dionne Stax en Herman van der Zand (NPO Radio 1) als tv-makers radio gingen doen was er geloof niet zoveel 'heisa'... :lol:
Herman van der Zand was vroeger radio nieuwslezer. Dionne Stax hadden heel veel mensen het juist over. Het was namelijk in de Humberto Tan periode.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Radiooo schreef: 17 jul 2020 17:34
Radiooo schreef: 15 jul 2020 21:26 Waarom geven ze Rob niet gewoon de ochtend of middagshow? Ik vind hem op dit moment echt wel de beste dj die daar rond loopt...
Er word toch naar me geluisterd! Fijn om te zien haha :)
Haha -bier
Phoenix

Bericht door Phoenix »

JulesKluivert schreef: 17 jul 2020 17:17Toen Dionne Stax en Herman van der Zand (NPO Radio 1) als tv-makers radio gingen doen was er geloof niet zoveel 'heisa'... :lol:
Die heisa mag er van mij best zijn, want het duo Dionne en Toine is tergend slecht.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 17 jul 2020 13:23
walter12 schreef: 17 jul 2020 12:37 Wat een zuurpruimen hier zeg. Alsof drie weken Tim Hofman de absolute ondergang wordt van 3FM. Ik vind het wel leuk. Interessant persoon die behoorlijk succesvol televisieprogrammas presenteerde en nu ook eens wil voelen aan de radio. Leuke gast er naast, goede platen, ik zie er wel wat in.

Maar ik drink dan ook niet elke dag een vat azijn weg zoals de rest van de vaste commenters op dit topic.
Je kunt iedereen die een andere mening heeft als zuur bestempelen, daarmee maak je je zelf superieur boven de rest. Vind dit argument waarmee je het doet alleen minder superieur. Televisie maken is heel anders dan radio maken. Dus in het verleden gehaald resultaten zeggen niets over radio maak skills.

Voor de rest lekker door gaan met andere meningen bestempelen als zuur of azijn.
Deze reactie van walter12 is een puur zwaktebod en geeft aan dat walter12 niet met inhoudelijke argumenten kan discussiëren. Daarnaast mag je een andere mening ook respecteren.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik denk dat Tim Hofman een uitstekende zet is om op 3FM te programmeren, zijn #boos scoort als een malle op het internet (in tegenstelling tot de rest van de npo) en hij heeft een muzieksmaak die past bij het geen 3FM uitdraagt. Dat kan de zaak echt nog wel eens flink gaan opschudden in positieve zin, dat denk ik ook bij Dennis Schouten mocht hij het gaan doen.

Verder hiier wordt al langer gesproken dat men Bram Krikke maar naar 3FM had moeten halen, maar waarom Tim Hofman dan niet? Dan kun je komen aanzetten met het argument "maar die man is geen dj".. maar dat is Wilfred Genee ook niet van huis uit.

Sterker nog, de veel bejubelde Stefan Stasse heeft jarenlang zijn eigen programma niet geschoven. Dus dat is echt een kul argument.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 17 jul 2020 12:29
JulesKluivert schreef: 17 jul 2020 10:21 Tim Hofman gaat drie vrijdagen een programma maken.
Dit bevestigt nog eens de 'toon' die 3FM wil uitslaan. Daarmee zet het alle ambities om ooit nog boven de 3% marktaandeel uit te komen overboord.
Nieuw dieptepunt weer bij 3FM. Wat is dit toch een walgelijke zender geworden. Dit doet me pijn te zeggen als ex-luisteraar, maar het is waar.
SB92

Bericht door SB92 »

We hebben het hier vaak gehad over; voor wie is 3FM nu eigenlijk? De NPO heeft met Radio 2 al een mainstream zender. 3FM moet zich richten op de jeugd, festivals en alternatieve muziek. Met types als Tim Hofman en Dennis Schouten lukt ze het mogelijk om jongeren weer naar de zender te krijgen. Het Bram Krikke effect zeg maar.

Hopelijk zetten ze dit nu door en trekken ze zich vooral niks aan van de mensen op dit forum. Die kijken alleen naar 3FM van het verleden. Maar die tijd is geweest en komt niet meer terug. Ben benieuwd in hoeverre de populariteit van PowNed en #BOOS op YouTube zich weet te vertalen naar de zender.
RadioLove95

SB92 schreef: 17 jul 2020 20:47 We hebben het hier vaak gehad over; voor wie is 3FM nu eigenlijk? De NPO heeft met Radio 2 al een mainstream zender. 3FM moet zich richten op de jeugd, festivals en alternatieve muziek. Met types als Tim Hofman en Dennis Schouten lukt ze het mogelijk om jongeren weer naar de zender te krijgen. Het Bram Krikke effect zeg maar.

Hopelijk zetten ze dit nu door en trekken ze zich vooral niks aan van de mensen op dit forum. Die kijken alleen naar 3FM van het verleden. Maar die tijd is geweest en komt niet meer terug. Ben benieuwd in hoeverre de populariteit van PowNed en #BOOS op YouTube zich weet te vertalen naar de zender.
Wat is precies het Bram Krikke effect? 1,6% marktaandeel?
Plaats reactie