Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 »

3FM heeft een heel ander probleem en dat los je niet met 1 oud gediende meer of minder.

Patrick1989

Bericht door Patrick1989 »

Moorkop schreef:
14 jul 2020 18:17
Ik zou niet weten waarom niet: Je hebt een mix van nieuw talent en ervaring nodig net als in een voetbalelftal.
Dat denk ik ook..het is nu allemaal net niet op Jorien na..Timur ook niet slecht maar voor de rest...als je dan een grote naam terug hebt in de ochtendshow dan trek je weer luisteraars, en met Jorien erna blijven ze hopelijk de rest van de dag ook hangen.

Patrick1989

Bericht door Patrick1989 »

Pot schreef:
14 jul 2020 18:01
Patrick1989 schreef:
14 jul 2020 17:54
Pot schreef:
14 jul 2020 17:45

Haha, dat vraag ik me af. Als je op Veronica ook niet uitzonderlijk goed presenteert, waarom zou je dat dan wel op 3FM doen?
Heb je een punt maar ik denk toch dat je dan meer luisteraars trekt dan nu met Sander. Zouden ze in ieder geval wel weer een ‘boegbeeld’ in huis halen. En dan Sander een ander tijdstip geven waar hij wellicht beter tot zijn recht komt.
Giel zou makkelijk, qua bekendheid dan, meer luisteraars kunnen trekken. Het probleem is wel dat er rondom Giel steeds meer 'haat' is. Ik zit net reacties te lezen: ongeveer 75% van de reacties is al negatief rondom de transfer naar Radio 2.
Dat tweede (over Sander) ben ik het met je eens.
Het is met Giel inderdaad wel you love him or hate him..maar wist niet dat het zo erg was. Misschien niet helemaal zijn publiek dan..werd net al gezegd maar vind hem ook beter bij 3FM passen dan bij NPO2
Laatst gewijzigd door Patrick1989 op 14 jul 2020 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Patrick1989 schreef:
14 jul 2020 17:39
Giel Beelen vanaf 5 oktober op NPO2. Die had de ochtendshow van 3FM kunnen redden..
Ja vast, de persoon die zelf de luistercijfers niet vast kon houden.

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Ik blijf bezig....... Nu ben ik gisteren gaan luisteren naar Frank en Eva met ook zo’n gekke club naam....

Ze hebben een fietsvakantie. Presenteren fietsend. Vaak hijgend, slecht te verstaan. Ze doen de hele tijd “stemmetjes”. Vaak om te verbloemen dat een grapje of gesprek niet zo leuk is. Pierre Wind is dan weer eens van stal gehaald vanwege etenstijd. Volgens mij kost dit best wat geld qua verbinding en huren van apparatuur en als ik na 2 dagen hoor wat je er voor terug krijgt stelt het me teleur. Het klinkt als een half idee net als Frank en Eva in de middag.

Alles bij elkaar opgeteld...... ochtendprogramma is matig en uitzichtloos en middagprogramma heeft nog een lange weg te gaan......... conclusie: 3FM mist personaliteiten die de belangrijke uren van het station kunnen dragen. Echter hoort daar de basis van je radiostation te staan.

jessica

Bericht door jessica »

RadioLove95 schreef:
15 jul 2020 08:34
Ik blijf bezig....... Nu ben ik gisteren gaan luisteren naar Frank en Eva met ook zo’n gekke club naam....

Ze hebben een fietsvakantie. Presenteren fietsend. Vaak hijgend, slecht te verstaan. Ze doen de hele tijd “stemmetjes”. Vaak om te verbloemen dat een grapje of gesprek niet zo leuk is. Pierre Wind is dan weer eens van stal gehaald vanwege etenstijd. Volgens mij kost dit best wat geld qua verbinding en huren van apparatuur en als ik na 2 dagen hoor wat je er voor terug krijgt stelt het me teleur. Het klinkt als een half idee net als Frank en Eva in de middag.

Alles bij elkaar opgeteld...... ochtendprogramma is matig en uitzichtloos en middagprogramma heeft nog een lange weg te gaan......... conclusie: 3FM mist personaliteiten die de belangrijke uren van het station kunnen dragen. Echter hoort daar de basis van je radiostation te staan.
De zogenaamde basis van 3FM kan de zender niet dragen. Als dit bij een voetbalclub gebeurt gaan ze op zoek naar nieuwe spelers.

density1

Bericht door density1 »

Het blijft rommelen in de marge bij 3FM. Als de basis niet goed is, en dat is de muziek komt het andere, de invulling met DJ's ook niet goed. Het is een samenspel van allerlei factoren waar het mis gaat. Het klopt gewoon niet meer dit 3FM, maar dat is een understatement.

SB92

Bericht door SB92 »

Nee, Frank en Eva hebben het voor mij ook nog niet helemaal. De sfeer in het programma is goed, de interactie met de nieuwslezer is prima, de muziek is oké (misschien soms iets te alternatief voor een middagshow).

Maar de leegheid van het alles wordt teveel gecompenseerd met het maken van grapjes en opmerkingen die niet aanslaan, waar dan Eva heel erg hard om moet grinniken. Daarnaast zijn de items echt verschrikkelijk. Voor mij dan ook wel een verbazing dat we het hier hebben over Sander zijn show, die in mijn ogen veel beter in elkaar zit. Leuke items, goede chemie tussen Sander en Dieuwke en goede muziek.

Waar Sander zijn show soms wat te saai en grijs is, is de show van Frank en Eva veel te veel over de top zonder inhoud.

rocks

Bericht door rocks »

Enige wat ik goed vindt en luister van 3FM is 3voor12 en Sophie.

SB92

Bericht door SB92 »

Ik vind dat de rest van de programmering vrij aardig nu, dat hebben ze goed gedaan. De middagshow houdt de programmering wat frisser. En Jorien maakt een mooie show. Sophie doet het ook erg goed.

Weet niet of Mark van der Molen past bij de doelgroep die 's avonds luistert, maar hij maakt wel een erg prettige show. Mijn grootste pijnpunt zit toch wel bij de middagshow. En wat mij betreft wordt Thijs Boontjes een vaste sidekick van Sander. (Al vraag ik mij af of dat te combineren is met een carrière als zanger.

RadioLove95

SB92 schreef:
15 jul 2020 11:36
Nee, Frank en Eva hebben het voor mij ook nog niet helemaal. De sfeer in het programma is goed, de interactie met de nieuwslezer is prima, de muziek is oké (misschien soms iets te alternatief voor een middagshow).

Maar de leegheid van het alles wordt teveel gecompenseerd met het maken van grapjes en opmerkingen die niet aanslaan, waar dan Eva heel erg hard om moet grinniken. Daarnaast zijn de items echt verschrikkelijk. Voor mij dan ook wel een verbazing dat we het hier hebben over Sander zijn show, die in mijn ogen veel beter in elkaar zit. Leuke items, goede chemie tussen Sander en Dieuwke en goede muziek.

Waar Sander zijn show soms wat te saai en grijs is, is de show van Frank en Eva veel te veel over de top zonder inhoud.
Graag vergelijk ik liever met een programma hoe het beter kan dan met hoe het slechter kan.

Ze hebben volgens mij bij 3fm het probleem dat het ochtendprogramma het niet gaat lukken en middagprogramma het niet gaat lukken het tij te keren. Dat moet je enige doel zijn en dat doel ga je niet halen door goede kantooruren te hebben. Tussen 14 en 16 uur zit nu ook nog een onzekere plek. Nog maar de vraag hoe Herman terug komt en of ze hem de kans nog gaan geven op die plek. Weekend is veel rustiger voor het weder keren na burnout klachten lijkt me persoonlijk.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

SB92 schreef:
15 jul 2020 11:36

Ik vond Frank en Eva vorig jaar tijdens de vakantie zo'n sterk duo, omdat ze een hele goede interactie hadden. Maar de middagshow mist nu inderdaad meer body. Frank is goed in het voeren van gesprekken (met BN'ers) en Eva vond ik bij 3voor12 op haar plek vanwege haar passie voor nieuwe muziek, maar dat komt er nu gewoon niet uit.

En voor wat betreft de ochtendshow vind ik Luc Sarneel gewoon weinig toevoegen, Dieuwke pakt daarin veel meer haar rol. En een Thijs Boontjes die op donderdag komt vind ik ook een beetje vreemd... kies of voor 1 goede side-kick (naast de nieuwslezer) of niemand.

Radiooo

Bericht door Radiooo »

Waarom geven ze Rob niet gewoon de ochtend of middagshow? Ik vind hem op dit moment echt wel de beste dj die daar rond loopt...

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Radiooo schreef:
15 jul 2020 21:26
Waarom geven ze Rob niet gewoon de ochtend of middagshow? Ik vind hem op dit moment echt wel de beste dj die daar rond loopt...
Omdat schuiven met poppetjes de afgelopen 5 jaar nog geheel nix heeft opgeleverd.

RadioLove95

Henkjan2016 schreef:
16 jul 2020 00:25
Radiooo schreef:
15 jul 2020 21:26
Omdat schuiven met poppetjes de afgelopen 5 jaar nog geheel nix heeft opgeleverd.
Dat zegt wat over de mensen die de poppetjes verschuiven.....

Plaats reactie