Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Lotte van der Neven

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Lotte van der Neven »

alex.. schreef:
06 jul 2020 18:06
Terug op de middagshow van Frank&Eva, ik vind dat ze beide nog steeds een sterk duo vormen en nog steeds vol potentie zitten. De items en opzet van de show zijn wel ver ondermaats.
Ruud/Coen&Sander/VI/Somertijd; allemaal vol van vaste rubrieken die inspelen op de actualiteit.
Bij Frank&Eva heb je 'het loket', 'audio rebus' en 'letterpret'. Los van dat 2 van de 3 simpelweg te lang duren en mij weinig info geven, is er totaal geen reden om langer te luisteren. Geen spellen die doenbaar zijn als je half luistert, bijna geen vaste waardes doorheen de show en geen link naar de actualiteit. Het blijft maar hangen en "het zal wel" is al snel mijn gedachte.

Hetzelfde heb ik ook bij Timur, bij iedere talk vraagt hij weer iets aan de luisteraars, maar echt ergens op terugkomen doet hij niet. Het voelt niet alsof je vooruit komt in zijn show tot aan het 'keten om kwart voor 2'.
Ja, dat krijg je met Frank en Eva. Wel het talent, maar de inzet is minimaal. Dat gevoel heb ik al jaren bij vooral Frank. "Niet teveel moeite instoppen, het is al prima zo. Ik zeg wel een keer poep, dan is het ook leuk".

OneMedia

Bericht door OneMedia »

Ik zap heel veel langs de radio, en wat me dan opvalt bij 3FM of de dj's zich afvragen na iedere spreek: was dit écht interessant? Je hoort ze zoooolang over niks lullen, vooral Eva kan dat heel goed. Nu heeft ze wel een fijne stem, dat maakt het in ieder geval wat minder 'erg' ;-)
Marketing & Mediabureau One Media Agency

Lotte van der Neven

OneMedia schreef:
07 jul 2020 14:33
Ik zap heel veel langs de radio, en wat me dan opvalt bij 3FM of de dj's zich afvragen na iedere spreek: was dit écht interessant? Je hoort ze zoooolang over niks lullen, vooral Eva kan dat heel goed. Nu heeft ze wel een fijne stem, dat maakt het in ieder geval wat minder 'erg' ;-)
Goed samengevat, dat is precies mijn punt. Veel 3FM-dj's vinden het heerlijk om te praten over allerlei zaken die zij zelf interessant vinden, maar waarvan de meeste mensen denken "Ja... en?". Het meest favoriete onderwerp van de gemiddelde 3FM dj is "ikzelf."

En de stem van Eva vind ik persoonlijk heel kinderlijk, maar dat is natuurlijk subjectief.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Concluderend zat eva dus goed op 21-00, zat frank goed op 18-21 en zat mark goed op 16-18.

Ik zeg: terugdraaien die programmering.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Henkjan2016 schreef:
07 jul 2020 19:14
Concluderend zat eva dus goed op 21-00, zat frank goed op 18-21 en zat mark goed op 16-18.

Het heeft geen zin meer joh. Het was ooit de Titanic als zinkend schip. Het schip heeft de bodem onderhand bereikt en zal daar tot in den diepe treuren blijven liggen.

Lotte van der Neven

Henkjan2016 schreef:
07 jul 2020 19:14

Concluderend zat Eva inderdaad goed op 21-00, Mark goed op 16-18 en Frank was het best in de nacht.

Ik zou 16-19 Rob Janssen doen, 19-21 Eva en 21-00 Sagid.
Maar zoals Herman zegt: het is allemaal te laat. Het heeft geen zin meer, dit is einde verhaal.

Wel een interessante discussie: hoe lang denken jullie dat 3FM onder 3% kan blijven totdat er een echt einde aan komt? Wanneer is genoeg ook genoeg? Belsuit de NPO zoiets of grijpt de overheid in? Hoe werkt zoiets?

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik gok nog zeker 10 jaar voer.voor discussie :-)

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Lotte van der Neven schreef:
07 jul 2020 19:43
Wel een interessante discussie: hoe lang denken jullie dat 3FM onder 3% kan blijven totdat er een echt einde aan komt? Wanneer is genoeg ook genoeg? Belsuit de NPO zoiets of grijpt de overheid in? Hoe werkt zoiets?
Niet. De overheid zal niet ingrijpen, in ieder geval niet om deze reden. Deze laat dat aan de NPO. De NPO heeft geen reden 3FM te minderen. Geld is r toch wel en het is toch goed om ook wat voor jongeren op de radio te doen?
Rock 'n roll is better than music!

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Oortjes schreef:
07 jul 2020 20:37
Lotte van der Neven schreef:
07 jul 2020 19:43
Niet. De overheid zal niet ingrijpen, in ieder geval niet om deze reden. Deze laat dat aan de NPO. De NPO heeft geen reden 3FM te minderen. Geld is r toch wel en het is toch goed om ook wat voor jongeren op de radio te doen?
Tijdens een financiële crisis geld geven aan een zender waar nauwelijks iemand naar luistert is een verkeerd signaal van de overheid. NPO zal misschien die discussie voor willen zijn en Radio5 gaan verplaatsen.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

RadioLove95 schreef:
07 jul 2020 21:32
Tijdens een financiële crisis geld geven aan een zender waar nauwelijks iemand naar luistert is een verkeerd signaal van de overheid. NPO zal misschien die discussie voor willen zijn en Radio5 gaan verplaatsen.
Er is jarenlang nauwelijks geluisterd naar Radio 4 en Radio 5. Er heeft zich nog nooit iemand bij de overheid druk om gemaakt.

Misschien moet de NPO bezuinigen en zal hier en daar geschrapt worden, maar zeker niet omdat 3FM slecht scoort.

RadioLove95

Oortjes schreef:
07 jul 2020 21:50
RadioLove95 schreef:
07 jul 2020 21:32
Er is jarenlang nauwelijks geluisterd naar Radio 4 en Radio 5. Er heeft zich nog nooit iemand bij de overheid druk om gemaakt.

Misschien moet de NPO bezuinigen en zal hier en daar geschrapt worden, maar zeker niet omdat 3FM slecht scoort.
Dat is wat kort door de bocht. De kosten van die zenders zijn ook al jaren wat lager.....

Tijden veranderen en de rol van radio daarin ook. De doelgroep van Radio5 zal blij zijn met een fm frequentie. Die luisteren wel.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

RadioLove95 schreef:
07 jul 2020 23:22
Dat is wat kort door de bocht. De kosten van die zenders zijn ook al jaren wat lager.....

Tijden veranderen en de rol van radio daarin ook. De doelgroep van Radio5 zal blij zijn met een fm frequentie. Die luisteren wel.
Ik weet niet of die kosten (veel) lager zijn, daar heb ik geen inzicht in. De doelgroep van Radio 5 zal zeker blij zijn met een FM frequentie, dat is ook een prima reden om Radio 5 i.p.v. 3FM op FM te zetten. Dat is echter wat anders dan dat de overheid gaan ingrijpen bij 3FM omdat er tijdens financiële crisis te weinig mensen luisteren. Ik stel alleen dat dat laatste niet gaat gebeuren.

RadioLove95

Oortjes schreef:
08 jul 2020 19:09
RadioLove95 schreef:
07 jul 2020 23:22

Ik weet niet of die kosten (veel) lager zijn, daar heb ik geen inzicht in. De doelgroep van Radio 5 zal zeker blij zijn met een FM frequentie, dat is ook een prima reden om Radio 5 i.p.v. 3FM op FM te zetten. Dat is echter wat anders dan dat de overheid gaan ingrijpen bij 3FM omdat er tijdens financiële crisis te weinig mensen luisteren. Ik stel alleen dat dat laatste niet gaat gebeuren.
Daar hoef je geen NPO boekhouder voor te zijn hoor om dat te weten 😅

SB92

Bericht door SB92 »

Eva Cleven gaat op zaterdagavond van 22-0 een programma maken op 3FM als vervanging van Club Carter: Club Cleven.

Vanaf 1 september.

RadioLove95

SB92 schreef:
09 jul 2020 17:14
Eva Cleven gaat op zaterdagavond van 22-0 een programma maken op 3FM als vervanging van Club Carter: Club Cleven.

Vanaf 1 september.
Is dat goed nieuws? Ik ken haar niet als radio dj. Iemand?

Plaats reactie