Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Herman ven Schippers

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Herman ven Schippers »

Mooi! Zou me niks verbazen wanneer dit 3FM weer echt goede luistervink geeft, omdat dit een doel is wat het hele land aan gaat. Prima initiatief van 3FM!

SB92

Bericht door SB92 »

Mooi. Ben benieuwd hoe persoonlijk en sfeervol ze het weten te maken in deze ingewikkelde tijd.

martheijn

Bericht door martheijn »

Dit is wel een goed initiatief en fijn dat het vanuit de studio is en er gewoon radio gemaakt gaat worden. Dat was in mijn ogen ook altijd de oorsprong van SR, lekker live kijken hoe er radio gemaakt wordt.

Ben heel erg benieuwd!
Hier had uw advertentie kunnen staan

Smid70

Bericht door Smid70 »

Pot schreef:
30 mar 2020 00:02
@Smid70, ik denk dat we elkaar misgelopen zijn in de discussie, mijn schuld. Ik had het over inkomsten van reclame en de 9 miljoen van de NPO die ze kregen. Ik probeerde te zeggen dat de 9 miljoen goed besteed zou moeten worden. Daar kunnen we een discussie over voeren. De ster-inkomsten niet omdat we daar, zover ik weet, geen cijfers van hebben.
👍

Kar

Bericht door Kar »

Mooi initiatief, maar het is wel dubbel. Het lijkt meer op een luistercijfer stunt.
Nu kan 3fm wel wat extra publiciteit gebruiken,.maar omdat over de rug van een pandemie te doen. Klinkt misschien wat zuur allemaal, maar de stunt van Sander Hoogendoorn was een mooi initiatief, nu lijkt het alsof dit verzilverd moet worden.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Kar schreef:
30 mar 2020 10:51
Mooi initiatief, maar het is wel dubbel. Het lijkt meer op een luistercijfer stunt.
Nu kan 3fm wel wat extra publiciteit gebruiken,.maar omdat over de rug van een pandemie te doen. Klinkt misschien wat zuur allemaal, maar de stunt van Sander Hoogendoorn was een mooi initiatief, nu lijkt het alsof dit verzilverd moet worden.
Het vasthouden aan de jaarlijkse Serious Request lijkt het vasthouden van luistercijfers tot doel te hebben. Dit is een actie met een landelijke noodzaak, terwijl reguliere SR acties gericht zijn op vergeten rampen in het buitenland.
Juist in dit soort acties en thema's kan en moet 3FM zich onderscheiden van commerciële radio.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

density1

Bericht door density1 »

Ze hadden beter als NPO de handen ineen kunnen slaan door het NPO breed te trekken, dus ook met Radio 2 erbij. Dat is het vlaggenschip. Door het nu te houden op een zeer marginale zender als 3FM verliest het zijn aandacht vind ik.

SB92

Bericht door SB92 »

density1 schreef:
30 mar 2020 12:32
Ze hadden beter als NPO de handen ineen kunnen slaan door het NPO breed te trekken, dus ook met Radio 2 erbij. Dat is het vlaggenschip. Door het nu te houden op een zeer marginale zender als 3FM verliest het zijn aandacht vind ik.
Op die manier blijft het marginaal natuurlijk. Al had ik een samenwerking zoals nu met Radio 10/Veronica en 538 ook wel leuk gevonden.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

density1 schreef:
30 mar 2020 12:32
Niet mee eens, Serious Request is 3FM.

Radio 2 kan daarna mooi aanhaken met een actie met alleen Top 2000 muziek op aanvraag.

Een top 2000 request ofzo....

density1

Bericht door density1 »

Dan had het ook niet onder de noemer Serious Request gemoeten maar gewoon onder de overkoepelende naam 'Bonanza'.

Orange

Bericht door Orange »

Kar schreef:
Mensen, hou toch eens op. Talpa komt met een top 100 en dat is te commercieel en had een goed doel aan gekoppeld moeten worden. 3FM doet het voor de luistercijfers en had het met Radio 2 moeten doen. De beste stuurlui staan duidelijk aan wal.

Het zijn stuk voor stuk leuke initiatieven. Geniet er van ipv suggesties aan te dragen die zogenaamd beter zouden zijn. Ik zou niet weten waarom die suggesties beter zijn dan de initiatieven die er al komen. Hooguit iets met persoonlijke voorkeur.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Kar schreef:
Als deze actie op radio 2 was geweest of het was beter gegaan met 3fm, had je deze vragen dan ook gesteld?

Prima actie van 3fm. Zelfs in de laatste jaren, waarin het echt niet zo best gaat met 3 brengt de actie nog ruim een miljoen euro op, geld dat het Rode kruis echt prima kan gebruiken en ik sluit niet uit dat de opbrengt dit jaar nog een stuk hoger zal zijn omdat dit iets is dat iedereen aangaat.

Klein minpuntje vind ik de shifts van zes uur, had graag iets meer djs gehoord.

SB92

Bericht door SB92 »

Mooi om te horen dat het weer wat beter gaat met Ramon. Wel lijkt mij dat het nog wel even duurt voordat hij bij Mark gaat aansluiten.

Daan!

Bericht door Daan! »

De Nachtwacht schreef:
30 mar 2020 21:00
Kar schreef:
Als deze actie op radio 2 was geweest of het was beter gegaan met 3fm, had je deze vragen dan ook gesteld?

Prima actie van 3fm. Zelfs in de laatste jaren, waarin het echt niet zo best gaat met 3 brengt de actie nog ruim een miljoen euro op, geld dat het Rode kruis echt prima kan gebruiken en ik sluit niet uit dat de opbrengt dit jaar nog een stuk hoger zal zijn omdat dit iets is dat iedereen aangaat.

Sterker nog. De nieuwe programmering aanhouden, had er voor gezorgd dat het hele dj-team direct bekend werd bij de luisteraar op de tijdstippen waar ze normaal zitten. Net zoals bij de Top 2000.

Pot

Bericht door Pot »

Daan! schreef:
31 mar 2020 23:33
Sterker nog. De nieuwe programmering aanhouden, had er voor gezorgd dat het hele dj-team direct bekend werd bij de luisteraar op de tijdstippen waar ze normaal zitten. Net zoals bij de Top 2000.
Inderdaad jammer dat ze blokken van zes uur hebben gedaan. Te lang. 2×3 uur per jock(team), van 6-24 uur was al genoeg geweest op een dag wat mij betreft.
De normale tijdsloten is ook wel logisch, maar alles moet ook nog klaar voorbereid. Om dat bij acht jocks overdag en alle nachtjocks te doen is wat veel denk ik.
Bovendien vraag ik me af wat het voor gaat stellen: alleen plaatjes voor geld? Of nog een 'tegenprestatie'?
SB92 schreef:
31 mar 2020 23:09
Mooi om te horen dat het weer wat beter gaat met Ramon. Wel lijkt mij dat het nog wel even duurt voordat hij bij Mark gaat aansluiten.
Hij klonk gelukkig ook wel goed vond ik. Het zal nog even duren dat hij terug is. Bovendien verwacht ik niet dat hij direct vier avonden in de week zal gaan doen, maar rustig op zal gaan bouwen.
Oren open!

Plaats reactie