Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jordiv30

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door jordiv30 »

aapdedino schreef:
25 mar 2020 21:42
Een ding begrijp ik niet. Er staat in het schema dat na de Dansbar het programma Parels van de Nacht komt. Dat betekent dat Kevin van Arnhem nu ook te horen is in de nacht van vrijdag op zaterdag. Waarschijnlijk in plaats van zondag op maandag dus. Achter Kaat tot Laat staat Lang Leve het Weekend met Yoeri Leeflang gepland, maar dat is na twaalven, maandag en dus geen weekend meer. Beetje raar dus
Ik denk dat dat een foutje is. Zou inderdaad wel raar zijn als het programma van zondag- op maandagnacht nog ‘Lang Leve Het Weekend’ heet.

Orange

Bericht door Orange »

Slimme zet om weer een lunchprogramma terug te halen. Ik denk dat dit zenders als Radio 10 en 538 ook kan helpen. Twee blokken van drie uur is wellicht fijn voor werkenden die op het werk de radio aan hebben als behang, maar buiten die doelgroep is een lunchprogramma denk ik toch een meerwaarde. En op ieder moment van de week zijn er altijd meer mensen niet aan het werk dan wel.

Persoonlijk zou ik de middagshow ook om 18u eindigen. Ik snap dat er tussen 18 en 19u nog mensen onderweg zijn naar huis, maar mijn beeld is dat bij middagshows van drie uur het laatste uur wat saaier is en de creativiteit er wat uit gaat. Ruud de Wild bij 538 bloedde altijd wat dood en nu is het 2 uur boeiend op Radio 2. Zet er om 18u dan een dj neer die de flow van de middagshow een beetje kan voortzetten en na 19u richting de avond opbouwt. Ik vind dat Wouter van der Goes dat goed kan op Radio 2 en in het verleden was dat ook op Q waar Menno Barreveld op 18u begon en dat ook goed deed. Zou ik als ik het voor het zeggen had, bij 3FM ook voor gekozen hebben.

Maar leuk al het verschuiven van de poppetjes. Gaat 3FM het hier mee winnen? Alles valt of staat bij de muziek, publiek van meerwaarde zijn en spraakmakende items/momenten creeren. Met als vertrekpunt een duidelijke keuze voor of jongeren of alternatief. Niet een halfbakken mix.

Feivel

Bericht door Feivel »

aapdedino schreef:
25 mar 2020 21:42
Een ding begrijp ik niet. Er staat in het schema dat na de Dansbar het programma Parels van de Nacht komt. Dat betekent dat Kevin van Arnhem nu ook te horen is in de nacht van vrijdag op zaterdag. Waarschijnlijk in plaats van zondag op maandag dus. Achter Kaat tot Laat staat Lang Leve het Weekend met Yoeri Leeflang gepland, maar dat is na twaalven, maandag en dus geen weekend meer. Beetje raar dus
Ik denk dat je moet beginnen tellen van zondag op maandag. Waar je dus ‘maandag’ leest, is het eigenlijk net maandag. Als je zo zou tellen, is het wel een weekendprogramma en klopt het weer ;).

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Orange schreef:
25 mar 2020 22:51
Persoonlijk zou ik de middagshow ook om 18u eindigen. Ik snap dat er tussen 18 en 19u nog mensen onderweg zijn naar huis, maar mijn beeld is dat bij middagshows van drie uur het laatste uur wat saaier is en de creativiteit er wat uit gaat. Ruud de Wild bij 538 bloedde altijd wat dood en nu is het 2 uur boeiend op Radio 2. Zet er om 18u dan een dj neer die de flow van de middagshow een beetje kan voortzetten en na 19u richting de avond opbouwt. Ik vind dat Wouter van der Goes dat goed kan op Radio 2 en in het verleden was dat ook op Q waar Menno Barreveld op 18u begon en dat ook goed deed. Zou ik als ik het voor het zeggen had, bij 3FM ook voor gekozen hebben.
Ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat twee van de grotere jocks bij elkaar worden gezet. Frank en Eva hebben nu allebei in hun eentje al 3 uur show, en het zou wel vreemd zijn als dat zou worden teruggebracht naar 2 uur samen.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

JulesKluivert schreef:
26 mar 2020 07:55
Orange schreef:
Ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat twee van de grotere jocks bij elkaar worden gezet. Frank en Eva hebben nu allebei in hun eentje al 3 uur show, en het zou wel vreemd zijn als dat zou worden teruggebracht naar 2 uur samen.
Ik vind middagshows tot 18:00 ook prettiger, maar minder storend dan ochtendshows die tot 10:00 duren. Mits ze echt heel goed zijn, wat helaas niet zo heel vaak voorkomt.

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

JulesKluivert schreef:
26 mar 2020 07:55
Orange schreef:
Vaak zijn er na zes uur in de avond nog files.

El rifle

Bericht door El rifle »

Ochtend en middag zien er goed uit qua bezetting. Sander is een oase van rust in de verdere schreeuwerige ochtend op andere stations. Frank ben ik pas gaan waarderen sinds hij niet meer op de middag zat. Heeft een herkenbaar stemgeluid waar je wel van moet houden. Herkenbaarheid is wel wat 3 FM nodig heeft op dit moment. Enige aandachtspunt voor Frank en Eva is dat ze niet te klef moeten worden zoals Mattie en Marieke, het gevoel dat ze het samen heel leuk hebben en het heel erg met elkaar eens zijn en dat jij heel blij moet zijn dat je daar getuige van mag zijn. Ze moeten de luisteraar meenemen in hun "samenwerking" Heb er alle vertrouwen in!

Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ik zit hier met verbazing al deze reacties te lezen.
Het is in elk geval duidelijk waar die paar 3FM luisteraars nog zitten, namelijk op dit enigszins wereldvreemde forum. :roll:

Gelukkig zei Sharid "op naar 2%" Alles het in het persbericht wel: "het voelt wel wat vreemd"
In deze barre tijden waarin de hele economie naar de mallemoeren gaat, weet de NPO nog wel even geld vrij te maken voor twee extra dj's in de dagprogrammering van een station wat de afgelopen jaren zowel kwalitatief als qua luistercijfers naar een absoluut nulpunt is gezakt. In plaats van dat ze de stekkers er eindelijk eens uit trekken, de zoveelste kans met hetzelfde clubje kneuzen waar geen hond in Nederland (behalve de mensen op dit forum blijkbaar) naar wil luisteren. Ik vind het ongehoord, we betalen hier allemaal aan mee. En je weet nu al zeker dat ze met deze programmering ook de 3% niet gaan halen. Ondertussen zitten er bij Q, Talpa en Radiocorp mensen te vrezen voor hun baan omdat de reclame inkomsten met 60% teruglopen...

Ben benieuwd of er op dit forum uberhaupt iemand hiermee het nog een beetje eens is...

Daan!

Bericht door Daan! »

Dat komt omdat er hier naar radio wordt gekeken door een liefhebbersbril. Als ik mijn radiobril opzet, ben ik ook blij dat 3FM dit doet. Ik hoop dat er weer een leuke lunchshow komt in het Nederlandse radiolandschap.

Maar inderdaad, als je kijkt door de bril van de belastingbetaler, is het inderdaad belachelijk. Zeker als straks blijkt dat alleen Radio2 last krijgt van de verbetering bij 3FM. Dan wordt het een broekzak-vestzak verhaal.
Toch hoop ik dat de luistercijfers van Radio 10, 538 en Q-music door een beter 3FM gaan dalen. Hopelijk worden zij dan aangezet tot een beter product dan dat zij nu doen. Tussen 10-16uur zijn deze zenders uiterst saai.

Pot

Bericht door Pot »

Daan! schreef:
26 mar 2020 10:31
Dat komt omdat er hier naar radio wordt gekeken door een liefhebbersbril. Als ik mijn radiobril opzet, ben ik ook blij dat 3FM dit doet. Ik hoop dat er weer een leuke lunchshow komt in het Nederlandse radiolandschap.

Maar inderdaad, als je kijkt door de bril van de belastingbetaler, is het inderdaad belachelijk. Zeker als straks blijkt dat alleen Radio2 last krijgt van de verbetering bij 3FM. Dan wordt het een broekzak-vestzak verhaal.
Toch hoop ik dat de luistercijfers van Radio 10, 538 en Q-music door een beter 3FM gaan dalen. Hopelijk worden zij dan aangezet tot een beter product dan dat zij nu doen. Tussen 10-16uur zijn deze zenders uiterst saai.

@Johanneke, de plannen zijn al eerder gemaakt, voor de corona-uitbraak. Dat het vanaf 1 april ingevoerd wordt is inderdaad gek, op dit moment, maar het was zo bedacht.
En zoals @Daan zegt, minder eenheidsworst. Ik heb twee weken geleden (voor het eerst sinds tijden) weer eens naar 538 geluisterd. Maar eerst Mark Labrand die zo gladjes doet en geilt op zijn eigen stem, maak je mij niet blij mee. Ivo was dan nog wel te doen. Vroeger was 538 in de kantooruren nog leuk, met o.a. Frank Dane, tegenwoordig helaas niet meer. Dus ik denk ook wel dat er behoefte aan is.
In ieder geval geeft het mij een reden om 3FM te luisteren tijdens de 12-14 (mits de muziek er ook wat erop vooruit gaat), hopelijk denken ze bij mn werk er ook zo over :lol:. Wouter en metname Paul doen Gijs 2.0 zo veel prettiger. Gijs programma is opzich qua items niet zo slecht en een enthousiastme mag wel, maar Gijs is toch wel echt een stuiterbal waar ik me nog meer aan ga irriteren.
Maar ze zijn nog niet eens begonnen, dus we kunnen ook nog niet oordelen.
Oren open!

El rifle

Bericht door El rifle »

3FM is de enige zender die muziek draait die je op andere stations niet hoort, dat is misschien ook een verklaring voor de lage luistercijfers... maar goed, daardoor heeft 3FM nog een (publieke) functie. Mensen kennis laten maken met nieuwe muziek. Zo heeft iedere publieke zender een functie (nieuws, sport, tijdloze muziek, opinie, klassiek e.d.) en bestaansrecht.
De discussie over het publieke geld van de afgelopen jaren snap ik niet helemaal, dat was tot een jaar of 10 geleden ook al het geval en toen werden er ook shit programma's op radio en tv gemaakt en werden presentatoren van deze programma's overbetaald. Dan zou de publieke moeten kiezen voor een sky radio model zonder presentatoren, lekker low budget maar volgens mij is dit niet waar behoefte aan is. Er is behoefte aan keuze en die is er. Zowel publiek en commercieel.

SB92

Bericht door SB92 »

Johanneke schreef:
26 mar 2020 10:24
Het is in elk geval duidelijk waar die paar 3FM luisteraars nog zitten, namelijk op dit enigszins wereldvreemde forum. :roll:

Gelukkig zei Sharid "op naar 2%" Alles het in het persbericht wel: "het voelt wel wat vreemd"
In deze barre tijden waarin de hele economie naar de mallemoeren gaat, weet de NPO nog wel even geld vrij te maken voor twee extra dj's in de dagprogrammering van een station wat de afgelopen jaren zowel kwalitatief als qua luistercijfers naar een absoluut nulpunt is gezakt. In plaats van dat ze de stekkers er eindelijk eens uit trekken, de zoveelste kans met hetzelfde clubje kneuzen waar geen hond in Nederland (behalve de mensen op dit forum blijkbaar) naar wil luisteren. Ik vind het ongehoord, we betalen hier allemaal aan mee. En je weet nu al zeker dat ze met deze programmering ook de 3% niet gaan halen. Ondertussen zitten er bij Q, Talpa en Radiocorp mensen te vrezen voor hun baan omdat de reclame inkomsten met 60% teruglopen...

Ben benieuwd of er op dit forum uberhaupt iemand hiermee het nog een beetje eens is...
Op een forum voor radiofreaks is dat toch niet gek? Nieuwe DJ's, nieuwe programmeringen en nieuwe programma's zijn spannend. Verfrissende ideeën op de radio zijn welkom.

Dat het in deze tijd vreemd is ben ik met je eens. Maar ik ga er vanuit dat deze plannen al ver voor Corona zijn bedacht. En het voordeel van de publieke omroep is dat ze minder afhankelijk zijn van de reclame inkomsten.

Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber »

Johanneke schreef:
26 mar 2020 10:24

Ik ben het helemaal met je eens. Waarom zoveel miljoenen besteden aan zoiets niet essentieels als 3FM. Het voegt totaal niets toe aan het radioland. Als het wel zo was dan was het een veel beluisterd stations, cijfers liegen niet. Inderdaad lopen hier een paar personen rond die met alle wil dit station willen behouden. Laten die dan lekker hun portemonnee trekken, nu betaald elke Nederlander hieraan mee. Dit jaar met al die festivals die wegvallen zal het einde verhaal zijn. Ik hoop toch dat de boekhouder van NPO een wijs persoon is en de stekker eruit wil trekken.

Laten ze op basis van de luistercijfers de bedragen toekennen aan een station. Dan is het onverantwoord dat 3FM zoveel geld krijgt.

density1

Bericht door density1 »

Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande kritieken. Nieuwe programmeringen zijn al zo vaak gemaakt maar alles valt of staat eenvoudig weg met de muziek en dan is de toevoeging van Timur aan de programmering enkel een noodgreep die niets uit zal halen ga ik vanuit. Elke keer maar weer dat wiel opnieuw proberen uit te vinden. Ik vind dat tegen beter weten in.

El rifle

Bericht door El rifle »

Eens (als 3FM fan) dat dit uitstel van executie is. Maar het argument dat "Inderdaad lopen hier een paar personen rond die met alle wil dit station willen behouden. Laten die dan lekker hun portemonnee trekken, nu betaald elke Nederlander hieraan mee." is een non argument. Alle Nederlanders betalen ook mee aan alle radio en tv uitzendingen waar ze geen gebruik van maken. Dat zou betekenen dat die dan komen te vervallen terwijl er wel een andere doelgroep baat heeft bij deze uitzendingen. Dat de luistercijfers blijven dalen is idd een signaal en er moet iets gebeuren maar om het nou op te heffen gaat me ook wat ver. Wellicht zou transparantie in de kosten van een station een goed begin zijn, geef ieder station hetzelfde budget, of een budget o.b.v. luistercijfers. Ze moeten er idd niet onnodig geld in blijven pompen maar kijken naar de (maatschappelijke) functie van een zender.

Plaats reactie