Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
JulesKluivert

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door JulesKluivert »

Sharid Alles laat op haar Instagram weten dat ze ondanks elk marktaandeel gewoon doorgaat bij 3FM
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Smid70

Bericht door Smid70 »

JulesKluivert schreef:
23 feb 2020 20:10
Sharid Alles laat op haar Instagram weten dat ze ondanks elk marktaandeel gewoon doorgaat bij 3FM
Ik begrijp hieruit dat ze het hebben opgegeven.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Smid70 schreef:
23 feb 2020 22:40
JulesKluivert schreef:
Wat hebben "ze" opgegeven? Ligt het lage marktaandeel aan de zendermanager, het doel of de doelgroep van de zender?

Het lage marktaandeel is natuurlijk zonde van zo een schitterend bereik, maar of dat aan Sharid ligt? Het kan zomaar omroeppolitiek zijn, alles voor het succes van Radio 2.
Rock 'n roll is better than music!

Moorkop

Bericht door Moorkop »

Het gene wat eerst zou moeten gebeuren in mijn ogen is continuïteit. Afgelopen zaterdag ontbraken er maar liefst 5 DJ’s in de programmering. Dit kan in mijn ogen niet. Je hele fundament is weg.Een hoog luistercijferpercentage gaat NPO 3FM nooit meer halen of je zou er vanaf morgen een hitstation van moeten maken. Haal Veenstra, Stenders, Beelen en Ekdom terug en je luistercijfers zullen als een komeet omhoog schieten. Alleen gaat dit nooit gebeuren, zo realistisch moet je zijn! NPO 3FM richt zich op een kleine groep en ook die groep moet bediend worden. Ik heb het vaker verkondigd hier: Alles is maar negatief aan NPO 3FM. Als we het maar vaak genoeg gaan roepen dan is het ook negatief. Er kleeft gewoon een negatief beeld aan de zender. Jammer, ze doen hun best. Ik hoor echt goede dingen maar er zijn ook dingen die verbeterd kunnen worden. Herman naar het tijdslot 13:00 u - 16:00 u doordeweeks is mijns inziens een verbetering. Angelique Houtveen zou het tijdslot 16:00 u - 19:00 u in het weekend gaan doen naar is meteen al drie weken op vakantie waardoor er verschillende DJ’s het tijdslot vervangen. Met dat tijdslot blijft het rommelen. Zet daar Sophie Hijlkema neer. Klassen beter dan Yoeri Leeflang en Luc Sarneel die de afgelopen weken het tijdslot gepresenteerd hebben. Het onlogische geschuif met DJ’s irriteert me omdat er geen logica in zit. Er is de laatste maanden geen week geweest dat iedere DJ op zijn/haar plek zat. De muziekkeuze is goed. Alternatief is er genoeg te horen aangevuld met enkele bekendere nummers. Maar pas de programmering links en rechts aan en zorg voor structuur en vastigheid en dan moet het goed komen met NPO 3FM.

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Moorkop schreef:
23 feb 2020 23:22
Het gene wat eerst zou moeten gebeuren in mijn ogen is continuïteit. Afgelopen zaterdag ontbraken er maar liefst 5 DJ’s in de programmering. Dit kan in mijn ogen niet. Je hele fundament is weg.Een hoog luistercijferpercentage gaat NPO 3FM nooit meer halen of je zou er vanaf morgen een hitstation van moeten maken. Haal Veenstra, Stenders, Beelen en Ekdom terug en je luistercijfers zullen als een komeet omhoog schieten. Alleen gaat dit nooit gebeuren, zo realistisch moet je zijn! NPO 3FM richt zich op een kleine groep en ook die groep moet bediend worden. Ik heb het vaker verkondigd hier: Alles is maar negatief aan NPO 3FM. Als we het maar vaak genoeg gaan roepen dan is het ook negatief. Er kleeft gewoon een negatief beeld aan de zender. Jammer, ze doen hun best. Ik hoor echt goede dingen maar er zijn ook dingen die verbeterd kunnen worden. Herman naar het tijdslot 13:00 u - 16:00 u doordeweeks is mijns inziens een verbetering. Angelique Houtveen zou het tijdslot 16:00 u - 19:00 u in het weekend gaan doen naar is meteen al drie weken op vakantie waardoor er verschillende DJ’s het tijdslot vervangen. Met dat tijdslot blijft het rommelen. Zet daar Sophie Hijlkema neer. Klassen beter dan Yoeri Leeflang en Luc Sarneel die de afgelopen weken het tijdslot gepresenteerd hebben. Het onlogische geschuif met DJ’s irriteert me omdat er geen logica in zit. Er is de laatste maanden geen week geweest dat iedere DJ op zijn/haar plek zat. De muziekkeuze is goed. Alternatief is er genoeg te horen aangevuld met enkele bekendere nummers. Maar pas de programmering links en rechts aan en zorg voor structuur en vastigheid en dan moet het goed komen met NPO 3FM.
Kan ik me in vinden.
Wat is volgens jou de juiste programmering?

density1

Bericht door density1 »

JulesKluivert schreef:
Ik had niet anders verwacht dat ze met dit antwoord zou komen...damage control.
Laatst gewijzigd door density1 op 24 feb 2020 02:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

3FM is wel klaar nu, dat is hetzelfde lot beschreven als Veronica. Een naam met nostalgie, maar de successen van weleer gaan niet meer terugkomen. Omdat het radiolandschap is veranderd en 3FM te wisselvallig is geworden waardoor mensen van mijn leeftijd (tussen de 30 en 40) mee zijn gegaan met Ekdom en Stenders naar Radio2. Waar nu een soort 3FM light bezig is, nog steeds leuk, maar niet zo scherp als 3FM een jaar of tien geleden qua nieuwe muziek.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

density1 schreef:
24 feb 2020 00:39
JulesKluivert schreef:
Ik had niet anders verwacht dat ze met dit antwoord zou komen...damage control.
En dat siert haar.

castmember

Bericht door castmember »

Damage control?

Waar je vroeger een uitspraak kon doen waarbij hij mogelijk na een paar dagen alweer naar de achtergrond zou verdwijnen wordt je nu als "BN-er" of mediapersoon na jaren nog over die ouwe koeien bevraagd. En nu is dat hier misschien niet helemaal aan de orde maar ik denk dat Sharid toentertijd alleen maar wilde aangeven dat ze er vol voor ging en dat ze daarin wel targets voor ogen had. En ik denk dat het goed is om doelen te stellen, en dan ook doelen te stellen die realistisch zijn. En ik denk dat 3FM naar boven de 3% een realistisch doel is, nog steeds. En of dat er over een jaar al staat weet ik niet, maar ik denk dat 3FM meer verdient dan dat het nu krijgt. En als je als zendermanager dat geloof al niet meer uitspreekt dan kan het alleen nog maar slechter gaan toch?

Dus ja, damage control? Ik weet het niet . . .
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

castmember schreef:
24 feb 2020 10:00
Damage control?

Waar je vroeger een uitspraak kon doen waarbij hij mogelijk na een paar dagen alweer naar de achtergrond zou verdwijnen wordt je nu als "BN-er" of mediapersoon na jaren nog over die ouwe koeien bevraagd. En nu is dat hier misschien niet helemaal aan de orde maar ik denk dat Sharid toentertijd alleen maar wilde aangeven dat ze er vol voor ging en dat ze daarin wel targets voor ogen had. En ik denk dat het goed is om doelen te stellen, en dan ook doelen te stellen die realistisch zijn. En ik denk dat 3FM naar boven de 3% een realistisch doel is, nog steeds. En of dat er over een jaar al staat weet ik niet, maar ik denk dat 3FM meer verdient dan dat het nu krijgt. En als je als zendermanager dat geloof al niet meer uitspreekt dan kan het alleen nog maar slechter gaan toch?

Dus ja, damage control? Ik weet het niet . . .
Niemand in de media hoor ik over haar vertrek of uitspraak. Ook niet wanneer ik google. Ze begint er nu zelf over uit het niets. Dat geeft alleen maar aan dat er onzekerheid is en dat het speelt in haar hoofd op dit moment. Roept meer vragen op dan “damage control” als je het mij zo vraagt.

density1

Bericht door density1 »

Zou kunnen, afwachten.

Moorkop

Bericht door Moorkop »

RadioLove95, ik denk dat er veel forumleden niet op zitten wachten maar ik zou deze programmering hanteren:
Maandag t/m donderdag:
-06:00 u t/m 09:00 u......Frank van der Lenden & Eva Koreman.
-09:00 u t/m 12:00 u......Jorien Renkema.
-12:00 u t/m 14:00 u......Radio op een Broodje met Rob Janssen.
-14:00 u t/m 16:00 u......Sander Hoogendoorn.
-16:00 u t/m 19:00 u......Herman Hofman.
-19:00 u t/m 21:00 u......Mark van der Molen(Zonder Ramon).
-21:00 u t/m 00:00 u......3 Voor 12-Radio met Sagid Carter.
-00:00 u t/m 06:00 u......Nieuw talent(Jamie Reuter, Vera Siemons en Luc Sarneel).

Vrijdag:
-06:00 u t/m 09:00 u....Frank van der Lenden & Eva Koreman.
-09:00 u t/m 12:00 u....Jorien Renkema./
-12:00 u t/m 14:00 u....Radio op een Broodje met Rob Janssen.
-14:00 u t/m 16:00 u....Sander Hoogendoorn.
-16:00 u t/m 19:00 u....Herman Hofman.
-19:00 u t/m 22:00 u....Vrijdagavondborrel met Mark van der Molen en Wijnand Speelman.
-22:00 u t/m 00:00 u....Sophie Hijlkema.
-00:00 u t/m 06:00 u.....Nieuw talent(Jamie Reuter, Vera Siemons en Luc Sarneel).

Zaterdag/zondag:
-06:00 u t/m 09:00 u...Olivier Bakker.
-09:00 u t/m 12:00 u...Wijnand Speelman.
-12:00 u t/m 14:00 u...Lieke de Kok.
-14:00 u t/m 16:00 u...Mega Top 30(zaterdag)/Kevin(Zondag) met Kevin van Arnhem.
-16:00 u t/m 19:00 u...Sophie Hijlkema.
-19:00 u t/m 22:00 u...Angelique Houtveen.
-22:00 u t/m 00:00 u...Kaat tot Laat met Joram Kaat.
-00:00 u t/m 06:00 u...Nieuw talent(Joost Schulte, Andres Odijk en Yoeri Leeflang).

Toelichting: Frank van der Lenden en Eva Koreman hebben in de zomer van 2019 bewezen dat ze een leuke ochtendshow kunnen neerzetten samen. De chemie tussen die twee is perfect en het is leuk om naar te luisteren. Sander Hoogendoorn vind ik meer een strakke muziekjock vandaar mijn keuze om hem in de middag te zetten doordeweeks. Herman Hofman heb ik het tijdslot 16:00 u - 19:00 u gegeven omdat hij dat in het weekend ook altijd leuk en goed invulde. Zijn interactie met luisteraars is super. Weg met die schijtlolligheid van Mark en Ramon. Mark van der Molen solo is goed te doen. Net als Sander vind ik hem een strakke muziekjock en past goed in de vroege avond. Sagid Carter kan 3 Voor 12-Radio prima invullen. Eva deed dit super maar is hier dan niet meer te programmeren vanwege de ochtendshow. Ook heb ik de tijdsloten aangepast waardoor er plaats is voor Rob Janssen in de lunchuren. Na 3 strakke muziekuren van Jorien past er een wat luchtige lunchshow tussen. Dit breekt de dag een beetje. Op vrijdagavond heb ik de boel wat anders geprogrammeerd om het weekendgevoel te creeeren. Met Mark van der Molen en Wijnand Speelman zoals destijds Ekdom en Veenstra het weekend in te luiden met wat brutalere radio. Sophie Hijlkema sluit de vrijdagavond af.

Dan het weekend: Olivier verving afgelopen weekend Lieke de Kok en hoewel ik normaal geen fan van Olivier ben vind ik hem wel passen op deze vroege uren in het weekend. Ik vond het prettig luisteren. Lieke de Kok vind ik meer de gezellige vriendin die een leuk gesprek met je heeft en een kop koffie met je drinkt. Ik vind haar geen supergoede DJ maar vind haar wel passen op de lunchuren in het weekend van 12:00 u tot 14:00 u.Ze is altijd superenthousiast waardoor ik haar een plekje in het weekend gun. Kevin van Arnhem vind ik te goed om in de nacht weg te stoppen vandaar mijn keuze om hem in de dagprogrammering van het weekend te zetten. Kevin heeft een fijne vlotte stem en is prettig beluisterbaar. Met het wegvallen van Herman Hofman in het weekend tussen 16:00 u en 19:00 u vind ik het tijd worden om daar Sophie te programmeren. Ze heeft bewezen dat ze Herman goed kan vervangen. Ik vind haar echt een talent en daarom gaat mijn voorkeur naar haar uit in plaats van Angelique Houtveen. Daarom heb ik Angelique na Sophie geprogrammeerd waarmee Vera Siemons gedegradeerd is naar de nacht. Ik vind haar echt niet goed, ze is in mijn ogen nog niet klaar voor dit tijdslot. Joram Kaat heb ik horizontaal geprogrammeerd: doorsneejock, niets bijzonders, maar prima voor de late zaterdag- en zondagavond.

Tot slot: De muziekmix vind ik prima zoals het nu is, Gooi er eens in het uur nog een oude classic doorheen om de luisteraar vast te houden. Ik ben benieuwd naar jullie meningen en programmeringen. Deel ze: Vind ik leuk!

Smid70

Bericht door Smid70 »

Oortjes schreef:
23 feb 2020 22:55
Smid70 schreef:
23 feb 2020 22:40
JulesKluivert schreef:
Wat hebben "ze" opgegeven? Ligt het lage marktaandeel aan de zendermanager, het doel of de doelgroep van de zender?

Het lage marktaandeel is natuurlijk zonde van zo een schitterend bereik, maar of dat aan Sharid ligt? Het kan zomaar omroeppolitiek zijn, alles voor het succes van Radio 2.
Een hoop aannames, feit is dat Sharif Alles verantwoordelijk is en dat ze niets heeft gedaan wat ook maar enigszins vooruitgang heeft opgeleverd.

Smid70

Bericht door Smid70 »

Moorkop schreef:
23 feb 2020 23:22
Een gloedvol betoog met goede argumenten. Alleen stel je best veel wijzigingen voor en dan kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat ook jij een negatief beeld hebt over 3FM.

Moorkop

Bericht door Moorkop »

Klopt Smid70, ik ben negatief door de constante wisseling van DJ,s dat klopt. Toch luister ik op bepaalde uren graag naar de zender omdat er toch veel nieuwe en alternatieve muziek te horen is. Daarom heb ik in mijn vorige post een programmering voorgesteld. Hierin geef ik aan wat er mijns inziens beter kan en dat is meer continuïteit. Dus geen 5 DJ’s tegelijkertijd afwezig op 1 dag. Dan doe je niet aan klantenbinding. Maar over het algemeen ben ik wel positief over NPO 3FM hoor: Sla mijn eerdere Posts er maar op na. Hoe zou jij NPO 3FM programmeren Smid70? Ik ben er oprecht in geïnteresseerd!

Plaats reactie