Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
SB92

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door SB92 »

Hebben we een zipje?

jessica

Bericht door jessica »

pietervandamstra schreef:
17 feb 2020 14:23
Wat een vreselijke jingles niet om aan te horen
Ja en van 7 uur per dag Frank van Ellende wordt je ook niet vrolijk. Gaat lekker daar bij 3FM. Ik zeg opheffen. Dient geen enkel doel meer.

SB92

Bericht door SB92 »

Frank van der Lende is toch een prima DJ?

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

jessica schreef:
17 feb 2020 18:58
pietervandamstra schreef:
17 feb 2020 14:23
Wat een vreselijke jingles niet om aan te horen
Ja en van 7 uur per dag Frank van Ellende wordt je ook niet vrolijk. Gaat lekker daar bij 3FM. Ik zeg opheffen. Dient geen enkel doel meer.
Haha jemig, dit is wel heel kort door de bocht.

- De nieuwe vormgeving is slecht
- Frank van der Lende presenteert tijdelijk twee programma's omdat Sander Hoogendoorn twee weken vakantie heeft
- Conclusie: doek heel 3FM maar op

:lol:

Ik vind de nieuwe vormgeving ook niet mooi trouwens, had van mij melodieuzer gemogen. Misschien dit keer niet door VHU gemaakt?
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

SB92

Bericht door SB92 »

Ja, vind de vormgeving niet echt passen bij wat 3FM de laatste paar maanden juist heeft uitgestraald.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Heel benieuwd hoe het klinkt, maar de website van topformat is onbereikbaar.

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

2.2%. Wiens schuld is dit?

SB92

Bericht door SB92 »

De muziek is sinds januari beter geworden. En Herman in plaats van Angelique is ook geen achteruitgang.

De nieuwe vormgeving is wel ontzettend matig en niet passend bij het huidige 3FM.

Pot

Bericht door Pot »

SB92 schreef:
18 feb 2020 11:05
De muziek is sinds januari beter geworden.
Inmiddels weer minder classics (tenminste gisteren)
En Herman in plaats van Angelique is ook geen achteruitgang.
Dat klopt wel
De nieuwe vormgeving is wel ontzettend matig en niet passend bij het huidige 3FM.
Inderdaad, klinkt niet fijn en duidelijk
Oren open!

Pot

Bericht door Pot »

RadioLove95 schreef:
18 feb 2020 08:52
2.2%. Wiens schuld is dit?
NPO met aan roer Jurre Bosman en 3FM zelf.
Jurre Bosman wou van Radio 2 het grote merk maken binnen de NPO en moest concureren met 3FM. Dit is niet gelukt. 3FM is te lang doorgegaan met hetzelfde team, zonder wijzigingen aan te brengen in de laatste, succesvolle jaren. Maar vooral het constant veranderende muziekbeleid en jocks op verschillende plaatsen neerzetten doet niet veel goeds.

Toch mag er best wel eens een keuze komen:
- 3FM laten blijven zoals het nu is, maar weten dat er niet veel stijging zal gaan komen en (nog) meer inzetten op jongeren en dit alternatieve beleid houden, of:
- 3FM minder alternatief maken. Meer maken zoals in de topjaren, maar dan toch wat jonger en een beetje alternatiever, wat toen miste. Radio 2 wat 'ouder' laten klinken, voor 40+. Dan zal de 30 tot 40-jarige hopelijk wat sneller teruggaan naar 3FM, omdat het ze meer zal aanspreken. Maar daarmee zullen ze bij 3FM ook het muziekbeleid opnieuw (gedeeltelijk) aan moeten passen. Maar ook kritisch gekeken moeten worden naar de jocks. Sharid Alles prijst, in de media, al het talent wat er zit, maar in de praktijk valt het (in mijn ogen) nog tegen en kan er meer uitgehaald worden. Ook ga je van Radio 10 echt weinig luisteraars terugkrijgen, Radio 2 lijkt me makkelijker.
Mijn advies: haal wat andere creatieve jocks, zet een aantal kritische radiokenners op alle jocks en kijk wat er beter kan, met of zonder de huidige zendermanager.

In de praktijk zal dit waarschijnlijk niet gaan gebeuren. Er zijn 5 stations, zonder subkanalen, binnen de NPO waar allemaal aandacht naar uit moet gaan. Maar het lijkt me logisch dat er op dit moment in 3FM het meeste aandacht moet worden gestoken.
Oren open!

density1

Bericht door density1 »

Wat mij betreft mag 3FM die alternatieve muziekzender blijven maar dan met meer aansprekende namen. Echt 'geloofwaardige' DJ's die muziek kunnen 'verkopen' van die jonge gastjes neem je toch niets aan als luisteraar, de jongeren ook niet dat blijkt nu wel. Je wil serieus genomen worden als luisteraar door de DJ's en zo ook de muziek. Ik merk weinig passie. Dat jongeren denken laten varen en wat meer op de BBC Radio 6 Music manier. Dat is een niche station wat enkel op DAB en online uitzend en dat is pretentieloze radio en draait al jaren, en erg succesvol las ik laatst.

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

density1 schreef:
18 feb 2020 12:46
Wat mij betreft mag 3FM die alternatieve muziekzender blijven maar dan met meer aansprekende namen. Echt 'geloofwaardige' DJ's die muziek kunnen 'verkopen' van die jonge gastjes neem je toch niets aan als luisteraar, de jongeren ook niet dat blijkt nu wel. Je wil serieus genomen worden als luisteraar door de DJ's en zo ook de muziek. Ik merk weinig passie. Dat jongeren denken laten varen en wat meer op de BBC Radio 6 Music manier. Dat is een niche station wat enkel op DAB en online uitzend en dat is pretentieloze radio en draait al jaren, en erg succesvol las ik laatst.
Welke dj’s zouden 3fm nog kunnen en vooral willen redden?

density1

Bericht door density1 »

Mensen als Giel Beelen, Gerard Ekdom maar ook Rob Stenders waren goud voor 3FM. Die terug halen zal onmogelijk gaan maar het is misschien wel een idee om gevestigde namen te betrekken bij de zender en niet alleen te varen op jong talent zoals nu gebeurd. In een voetbalelftal zijn er ook 1 of 2 oudere spelers die de jongeren spelers onder hun vleugels nemen, ik zou me bij 3FM ook zoiets kunnen voorstellen.
Gerucht ging dat Stenders zich al met de muziek bemoeid tegenwoordig dus dat mag nog wel wat meer naar voren komen.

Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef:
18 feb 2020 13:15
Mensen als Giel Beelen, Gerard Ekdom maar ook Rob Stenders waren goud voor 3FM. Die terug halen zal onmogelijk gaan maar het is misschien wel een idee om gevestigde namen te betrekken bij de zender en niet alleen te varen op jong talent zoals nu gebeurd. In een voetbalelftal zijn er ook 1 of 2 oudere spelers die de jongeren spelers onder hun vleugels nemen, ik zou me bij 3FM ook zoiets kunnen voorstellen.
Inderdaad.
Gerucht ging dat Stenders zich al met de muziek bemoeid tegenwoordig dus dat mag nog wel wat meer naar voren komen.
Een gerucht ja, meer niet denk ik zo.
Oren open!

Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef:
18 feb 2020 12:46
Wat mij betreft mag 3FM die alternatieve muziekzender blijven maar dan met meer aansprekende namen. Echt 'geloofwaardige' DJ's die muziek kunnen 'verkopen' van die jonge gastjes neem je toch niets aan als luisteraar, de jongeren ook niet dat blijkt nu wel
Wat mij betreft mag 3FM juist wel wat minder alternatief, als het wil stijgen. Ik vraag me af of ze er meer luisteraars mee krijgen. Wat mij betreft terugbrengen naar ca twee nummers per uur.
Een beetje aansprekende namen zijn dat in mijn ogen Stenders en Giel. Bart Arens kan mij net zoveel over muziek vertellen als Jorien. Als ze iets willen vertellen moet je de status van Stenders hebben of een steengoed verhaal. In mijn ogen hebben weinig zenders en programma's dat. Bovendien wordt er bij te veel zenders, ook 3FM, de muziek te heilig gemaakt. Ik vraag me af of de gemiddelde luisteraar wel zit te wachten op een verhaal over de muziek. Gewoon draaien, afkondigen en (hooguit) een zinnetje uitspreken, maar niet al die verhalen over wat een dj er van vindt. Er wordt gedaan alsof het hogere wiskunde is.
Je wil serieus genomen worden als luisteraar door de DJ's en zo ook de muziek. Ik merk weinig passie.
Aan passie zal het bij veel niet liggen, hooguit het verhaal.
Oren open!

Plaats reactie