Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Pot »

density1 schreef:
11 feb 2020 11:05
Dat is gewoon 3FM muziek.
Je weet dus overduidelijk niet waar je het over hebt. De muziek in haar programma is anders toz van de rest van de dag.
Oren open!

density1

Bericht door density1 »

Valt wel mee toch. Het is in ieder geval de muziek die 3FM zou moeten draaien m.i.

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Als ze 3FM nou even een snoepreisje geven naar onze zuiderburen met hun Studio Brussel, dan weet je zeker dat het ooit nog wat wordt met deze put.

Geen Tones and I en Ed Sheeran flauwekul meer, laat dat maar aan Talpa over.

Pot

Bericht door Pot »

Ikbenroy schreef:
11 feb 2020 23:12
Als ze 3FM nou even een snoepreisje geven naar onze zuiderburen met hun Studio Brussel, dan weet je zeker dat het ooit nog wat wordt met deze put.

Geen Tones and I en Ed Sheeran flauwekul meer, laat dat maar aan Talpa over.
StuBru draait ook gewoon hits en ook Ed Sheeran en Tones & I :wink:
Oren open!

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik vermoed dat de vergelijking met StuBru vooral gelinkt is aan hoe StuBru 10 jaar terug klonk.

density1

Bericht door density1 »

Dat klopt, maar het gaat om de manier van presenteren. Nu zit er niet zo veel verschil meer met hoe 3FM nu klinkt en StuBru het verjongingsvirus heeft daar ook toegeslagen. Ik hoor daar b.v. ook De Jeugd voorbij komen.

castmember

Bericht door castmember »

Maar welke muziek je hoort heeft toch verder weinig te maken met de presentatie stijl en de boodschap die een station wil uitstralen?

Bedoel, een Q Music en 538 zijn echte hitstations waar je zoveel mogelijk platen hoort en alleen op specifieke tijdsloten (ochtendshow / middagshow) veel geneuzel, maar buiten dat is het gewoon hits rammen en weinig inhoud verder. Als je een progressief station wil zijn waar nieuwe dingen moeten worden ontdekt dan zal je je luisteraar ook mee moeten nemen in dat verhaal en ervoor zorgen dat je keuzes begrepen worden. Dus als je de nieuwe plaat van artiest X draait dat men ook weet waarom je voor die plaat gekozen hebt en waar om je vindt dat de rest van nederland hem moet horen. Je zal je dus moeten richten op sterke presentatie en motivatie van je keuzes. Dat is veel belangrijker bij alternative muziek dan wanneer je top 40 en hits uit de jaren 90 / 00 / 10 draait.

Maar dat presentatie talent mist soms wel bij 3FM, ik vind vele DJ's goed maar ze weten me vaak niet te overtuigen waarom ik ook iets nieuws moet horen en waarom ik het goed zou moeten vinden. En ik denk dat daar een alternative station bij valt of staat. En als je dat op orde hebt kan je ook tussendoor best Ed Sheeran, Michael Jackson of de Spice Girls draaien.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

aapdedino

Bericht door aapdedino »

Heeft Timur alweer afscheid genomen bij 3FM? Hoor dat Wijnand weer terug is naast Mark en hij staat ook ingepland voor de komende periode.

SB92

Bericht door SB92 »

aapdedino schreef:
13 feb 2020 18:57
Heeft Timur alweer afscheid genomen bij 3FM? Hoor dat Wijnand weer terug is naast Mark en hij staat ook ingepland voor de komende periode.
Ja, Timur was er alleen in januari.

SB92

Bericht door SB92 »

density1 schreef:
12 feb 2020 11:04
Dat klopt, maar het gaat om de manier van presenteren. Nu zit er niet zo veel verschil meer met hoe 3FM nu klinkt en StuBru het verjongingsvirus heeft daar ook toegeslagen. Ik hoor daar b.v. ook De Jeugd voorbij komen.
De Jeugd van Tegenwoordig heeft toch ook wel een plek op een zender als 3FM?

Laten we niet doordraaien met z'n allen. Ik heb soms het vermoeden dat sommige mensen een ideaalbeeld van een alternatieve popzender hebben dat niet helemaal gelijk staat met de werkelijkheid. Een zender met alleen maar alternatieve rock en indie.. nee dankjewel. Een beetje popmuziek hoort er ook bij.

Als DJVT een nieuwe plaat uitbrengt, wil ik die graag horen. Net als bijv. Billie Eilish haar 007 plaat. Dat wordt vast een hit, maar die verwacht ik ook op 3FM.

density1

Bericht door density1 »

DJVT past daar nog wel, en Billie Elish ook, draait op Kink ook zelfs mee.

Zender

Bericht door Zender »

JulesKluivert schreef:
10 feb 2020 19:57
Iets anders: Sander heeft toch wel een succesje met de cover van Thijs Boontjes in zijn ochtendshow, die gaat best goed (net nog bij DWDD)
Nog een succesje: de cover van Froukje.

Dat zijn dan misschien successen van artiesten... Sander doet het ook erg goed. Net als Rob, Mark, Herman, Eva, Frank, Jorien, etc.
Niets persoonlijks (ik betreur de reden van haar afwezigheid) maar ik signaleer dat 3fm zonder Angelique beter is.

cassie127

Bericht door cassie127 »

3fm is vandaag sinds 06:00 bij de start van Sanders Vriendentram (met Frank van der Lende) overgegaan op de nieuwe audiovormgeving.

pietervandamstra

Bericht door pietervandamstra »

Wat een vreselijke jingles niet om aan te horen

SB92

Bericht door SB92 »

Hebben we een zipje?

Plaats reactie