Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
waterveenmos

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door waterveenmos »

Herman ven Schippers schreef:
06 feb 2020 11:05
Ik vind Angelique niks, niet omdat ze een vrouw is, maar omdat ik haar stijl van radiomaken niks vind. Zo vind ik Gijs Staverman, Joram Kaat en Corné Klein ook ronduit kut. Maar dan hoor je niemand over het feit dat het mannen zijn. Beoordeel iemand op zijn kwaliteit, ipv geslacht.
Zou dat, gezien hun geslacht, dan niet "ronduit klote" moeten zijn? :wink:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

waterveenmos schreef:
06 feb 2020 12:01
Herman ven Schippers schreef:
06 feb 2020 11:05
Ik vind Angelique niks, niet omdat ze een vrouw is, maar omdat ik haar stijl van radiomaken niks vind. Zo vind ik Gijs Staverman, Joram Kaat en Corné Klein ook ronduit kut. Maar dan hoor je niemand over het feit dat het mannen zijn. Beoordeel iemand op zijn kwaliteit, ipv geslacht.
Zou dat, gezien hun geslacht, dan niet "ronduit klote" moeten zijn? :wink:
Had ik de ballen niet voor.

Pot

Bericht door Pot »

waterveenmos schreef:
06 feb 2020 09:54
Pot schreef:
05 feb 2020 22:17
Maar iets anders; willen alle vrouwen (met een gezin) wel 5 dagen in de week werken?
Wat is dat voor ouderwetse instelling? Willen alle mannen (met een gezin) wel 5 dagen in de week werken dan? Ik in ieder geval niet, en heb daar prima afspraken over met mijn werkgever. Daarbij: als dj maak je een programma van 2 a 3u per dag, met daarnaast nog voorbereidingen en andere werkzaamheden. Met name dat tweede deel van het werk kan je volgens mij zo flexibel indelen dat je dat prima kan combineren met kinderen naar de opvang of school brengen. En dat geldt voor beide geslachten, me dunkt. Michiel Veenstra heeft kinderen, Annemieke Schollaardt ook, en beide delen hun radiodag zo in dat de gezinnen volgens mij niks te kort komen.
Ik had deze reactie al verwacht. Ik zeg ook niet dat alle vrouwen niet vijf dagen in de week willen of kunnen werken. Toch werkt het grootste deel van de vrouwen nog minder dan hun partner, daar zijn redenen voor.
Jorien en Angelique, denk ik geen gezin(?), voor hun zou het ook logischer zijn dat ze wel 5x per week kunnen werken.
Oren open!

aapdedino

Bericht door aapdedino »

Herman doet wel de items van Angelique

aapdedino

Bericht door aapdedino »

Vrijdagavond weer een special op 3FM. Dat zal de komende zeven vrijdagavonden zo zien in de zendtijd van 22.00 tot 0.00.

Vrijdag 7 februari - Drugs: legaliseren ja of nee?
Jongeren zien drugsgebruik in hun omgeving toenemen. In Nederland is het gebruiken niet illegaal, maar de verkoop en het maken van drugs wel. Wat voor gevolgen heeft het voor Nederland als drugs worden gelegaliseerd? 3FM-dj Luc Sarneel gaat in deze special in gesprek met gasten die vanuit hun eigen expertise hun licht laten schijnen op het Nederlandse drugsbeleid. Ook Luc gaat met de billen bloot.

Vrijdag 14 februari - Schulden bij jong volwassenen
Het hebben van schulden levert veel stress op bij jonge mensen. Een te dure studie, impuls aankopen, creditcardrekeningen of een stapel ongeopende brieven kunnen er voor zorgen dat jongeren in een uitzichtloze financiële situatie terecht komen. Hoe komt het dat veel jongeren het moeilijk vinden om hun portemonnee goed te beheren? 3FM-dj Jamie Reuter onderzoekt het in deze special.

Vrijdag 21 februari - Burn out/overspannen
Mensen lijken tegenwoordig met bosjes te worden getroffen door een burn-out. Prestatiedruk, stress en perfectionisme zijn veelgehoorde redenen voor een burn-out. 3FM-dj Sophie Hijlkema heeft zelf twee jaar lang last gehad van oververmoeidheid en vraagt in deze special aandacht voor dit verschijnsel.

Vrijdag 28 februari - 75 jaar bevrijding
3FM-dj Frank van der Lende, wiens oma de oorlog van dichtbij heeft gezien, kaart samen met zijn gasten het thema vrijheid aan. 75 jaar geleden werd Nederland bevrijd en kwam er een einde aan de Tweede Wereldoorlog. Dit klinkt best lang geleden en weinig mensen die nu leven weten nog hoe het is om in oorlog te leven, voor hen is vrijheid de norm. Maar wat betekent vrijheid anno 2020 eigenlijk en waarom is herdenken nog belangrijk?

Vrijdag 6 maart - Stamceldonatie
Tijdens deze special vraagt 3FM-dj Wijnand Speelman aandacht voor mensen met lymfklierkanker die op zoek zijn naar een stamceldonor. Stamceltransplantatie kan bij deze patiënten voor genezing zorgen. Met ‘Wijnie 2020’ voert Wijnand campagne als ware het voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Met als verschil dat hij niet op zoek is naar stemmen, maar stammen. Het doel: 2020 nieuwe potentiele stamceldonoren.

Vrijdag 13 maart - #Openup
In de week van vrijdag 13 maart is het de #openup-week op 3FM. In deze week worden jongeren gestimuleerd om te praten over psychische problemen zoals burn-out, prestatiedruk, angststoornissen, paniekaanvallen en depressieve klachten. Er hangt vaak een groot taboe rondom deze thema’s en 3FM-dj Joram Kaat wil juist daarom tijdens deze special het gesprek hierover opengooien

Vrijdag 20 maart - Klimaatverandering
Klimaatverandering, klimaatcrisis en global warming. De termen vliegen je om de oren in het nieuws, in gesprekken met vrienden en op social media. Greta Thunberg luidt de noodklok, Donald Trump ontkent en veel mensen lijken hun koppen massaal in het zand te steken. Hoe ernstig is het eigenlijk allemaal, staat de wereld echt in de fik of gaat onze aardbol nog wel even mee? 3FM-dj Olivier Bakker zoekt het samen met luisteraars en experts uit in deze special.

Vrijdag 27 maart - Seks, liefde & kutvoorlichting
Seksuele voorlichting op school gaat vooral over de minder leuke kanten van seks. Denk aan soa's, anticonceptie en ongewenst zwanger raken. Maar waarom leren we zo weinig over de leuke kanten? Genot, je grenzen aangeven, de werking van de vulva en seksuele diversiteit zouden ook besproken moeten worden! Dat gebeurt wel in de special over #kutvoorlichting. De presentatie is in handen van 3FM-dj Eva Koreman.

Bron: https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/389401 ... ijdagavond

alex..

Bericht door alex.. »

Klinkt als het begin van een podcast experiment.
Vind het wel eerder iets voor een zondag dan voor een vrijdag. Zulke zware onderwerpen na iets feestelijks.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Pot schreef:
06 feb 2020 15:15
waterveenmos schreef:
06 feb 2020 09:54
Pot schreef:
05 feb 2020 22:17
Maar iets anders; willen alle vrouwen (met een gezin) wel 5 dagen in de week werken?
Wat is dat voor ouderwetse instelling? Willen alle mannen (met een gezin) wel 5 dagen in de week werken dan? Ik in ieder geval niet, en heb daar prima afspraken over met mijn werkgever. Daarbij: als dj maak je een programma van 2 a 3u per dag, met daarnaast nog voorbereidingen en andere werkzaamheden. Met name dat tweede deel van het werk kan je volgens mij zo flexibel indelen dat je dat prima kan combineren met kinderen naar de opvang of school brengen. En dat geldt voor beide geslachten, me dunkt. Michiel Veenstra heeft kinderen, Annemieke Schollaardt ook, en beide delen hun radiodag zo in dat de gezinnen volgens mij niks te kort komen.
Ik had deze reactie al verwacht. Ik zeg ook niet dat alle vrouwen niet vijf dagen in de week willen of kunnen werken. Toch werkt het grootste deel van de vrouwen nog minder dan hun partner, daar zijn redenen voor.
Jorien en Angelique, denk ik geen gezin(?), voor hun zou het ook logischer zijn dat ze wel 5x per week kunnen werken.
Maar ook deze stelling is eigenlijk even stereotype als dat vrouwen slechtere DJs zijn dan mannen.

Tegenwoordig wordt het huishouden meer verdeeld, ondanks dat er meer vrouwen zijn die parttime werken. Anyhow: bij 3FM is het volgens mij niet echt een issue. Eva, Angelique, Jorien, Sophie, Lieke, Jamie... allemaal nog geen kinderen :))
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

SB92

Bericht door SB92 »

Ja, ik zou dit ook eerder op een zondagavond programmeren. Het contrast tussen de Partij voor de Vrijdag en dit is wel groot.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Inderdaad meer iets voor de zondagavond, maar het initiatief en ook de onderwerpen zijn wel erg goed

Pot

Bericht door Pot »

Het tijdslot was tenslotte op vrijdag, maar had daar dan iemand als Joram neergezet en op zondag dit (wat is de naam van het programma?). Partij voor de Vrijdag is lollig en dit serieus. Op vrijdag zitten de meesten al wat meer in het weekendsfeertje, op zondagavond toch minder. Wel erg goed dat ze dit doen. Alleen gek dat ze wel een speciaal (actueel) maatschappelijk programma gaan doen en in de ochtend-, middag- en avondshow er weinig aandacht voor is.
Oren open!

aapdedino

Bericht door aapdedino »

Bart144 schreef:
05 feb 2020 00:33
Opvallend dat KRO-NCRV hiermee akkoord gaat. Ze leveren een hoop (doordeweekse) uren in. Van 15 uur naar 6 uur. En AVROTROS heeft nu dan een blok van 6 uur.
Volgens het schema vallen de uren van Herman gewoon onder KRO-NCRV, net als de uren van Angelique in het weekend, inclusief alle items van Angelique - dus ze worden er alleen maar beter van bij KRO-NCRV. Misschien nemen ze Herman binnenkort wel helemaal over van AVROTROS, volgens mij heeft hij wel wat met het geloof, dus dat lijkt me prima.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

aapdedino schreef:
06 feb 2020 23:33
Bart144 schreef:
05 feb 2020 00:33
Opvallend dat KRO-NCRV hiermee akkoord gaat. Ze leveren een hoop (doordeweekse) uren in. Van 15 uur naar 6 uur. En AVROTROS heeft nu dan een blok van 6 uur.
Volgens het schema vallen de uren van Herman gewoon onder KRO-NCRV, net als de uren van Angelique in het weekend, inclusief alle items van Angelique - dus ze worden er alleen maar beter van bij KRO-NCRV. Misschien nemen ze Herman binnenkort wel helemaal over van AVROTROS, volgens mij heeft hij wel wat met het geloof, dus dat lijkt me prima.
Herman heeft veel met het geloof. Vader predikant, volgt zelf bijbelstudie. (Bron: aflevering Deventer bij Lifeline)

martheijn

Bericht door martheijn »

Herman is echt een toffe peer, ik kan erg van zijn shows genieten en heeft een eigen geluid. Ik vind hem echt de beste dj bij 3fm, hoe hij in de zomer ook de middagshow overneemt is echt erg leuk, met leuke eigen items. Hij zou prima in de vaste middagprogrammering passen wat mij betreft.
Hier had uw advertentie kunnen staan

Moorkop

Bericht door Moorkop »

Ben het met je eens martheijn. Herman betrekt de luisteraar bij zijn programma waardoor het programma ook een stukje van de luisteraar wordt. Ook ik luister erg graag naar hem. Hij en Jorien zijn wat mij betreft de beste DJ’s van NPO 3FM. Maar ook in Kevin van Arnhem en Sophie Hijlkema hoor ik talent. Als deze verder in hun ontwikkeling zijn kunnen het toppertjes worden.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Moorkop schreef:
07 feb 2020 20:30
Ben het met je eens martheijn. Herman betrekt de luisteraar bij zijn programma waardoor het programma ook een stukje van de luisteraar wordt. Ook ik luister erg graag naar hem. Hij en Jorien zijn wat mij betreft de beste DJ’s van NPO 3FM. Maar ook in Kevin van Arnhem en Sophie Hijlkema hoor ik talent. Als deze verder in hun ontwikkeling zijn kunnen het toppertjes worden.
Ik ben inderdaad ook gecharmeerd van Sophie, vind ik echt een talent.

Off-topic: Zeg... wordt het niet tijd dat jij je profielnaam eens gaat aanpassen? :))
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Plaats reactie