Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
WinnaarRadioring2023

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Odeon schreef:
20 jan 2020 10:31
LokaleSter schreef:
20 jan 2020 10:03
Of het ook strafrechtelijk fout is, dat valt nog maar te bezien. Voor zover het mij nu duidelijk is, is er nog geen strafrechtelijk onderzoek geopend. Zolang dat niet gebeurd zou de man het voordeel van de twijfel moeten krijgen. Iets met goed opdrachtgeverschap van, in dit geval, BNNVARA.
Bijna volledig mee eens, al quote ik je natuurlijk niet voor niks. Als goed werkgever (of hoe je de werkrelatie ook maar wilt noemen) vind ik dat je in dit geval Kaj wél van de zender af dient te halen. Puur uit bescherming.
In het geval van Kaj is BNNVARA zijn opdrachtgever, maar als werkgever geldt uiteraard hetzelfde verhaal.

Vanuit dat oogpunt bezien zou het inderdaad verstandig zijn om hem een paar weken vrijaf te geven. Even de wind uit de zeilen halen, dat kan nooit kwaad. Zo had ik het niet bekeken.

castmember

Bericht door castmember »

Toch twijfel ik of dergelijke aantijgingen tegenwoordig nog overwaaien of dat Kaj nu het stickertje heeft gekregen en die niet meer kwijt raakt . . .
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Orange

Bericht door Orange »

castmember schreef:
20 jan 2020 09:44
Je hebt hier een mini #metoo te pakken, en dat is vervelend voor Kai, want je bent als landelijke radio DJ gewoon een publiek persoon.
Lees deze zin nog eens terug castmember en vraag je dan eens af voor wie dit vervelend is.

castmember

Orange schreef:
20 jan 2020 11:05
castmember schreef:
20 jan 2020 09:44
Je hebt hier een mini #metoo te pakken, en dat is vervelend voor Kai, want je bent als landelijke radio DJ gewoon een publiek persoon.
Lees deze zin nog eens terug castmember en vraag je dan eens af voor wie dit vervelend is.
Uiteraard voor de slachtoffers, maar ook voor Kaj . . .

Stel, jij of ik maken deze fout, dan heb wij ook een heel traject om doorheen te gaan en zat het ook zeker vervelend zijn. Maar uiteindelijk loopt het af (veroordeling / schikking / niets) en dat kan je weer gaan bouwen. Dat laatste is voor een publiek persoon wel een heel stuk lastiger, daar krijg je toch een #metoo sticker op geplakt en het is dan toch lastiger om aan de bak te komen. Ik ben zelf nooit in die situatie gekomen en hoop dat het mij ook nooit gaat gebeuren maar ik vermoed dat het op dat moment mocht het zo zijn niet op de voorpagina's staat van alle grote media met een Peter R de Vries die roept dat het echt heel schunnig was . . .

Dat maakt wel een verschil naar mijn idee.

Orange

Bericht door Orange »

Interessant dat jij het framed als een 'fout'. Het is strafbaar handelen en de betreffende handelingen deed hij bewust. Lijkt mij meer dan een fout. Daarom viel het mij nogal op dat je het vervelend vindt voor Kaj en de slachtoffers niet eens benoemt. Het lijkt mij vooral dat Kaj de veroorzaker is van de ellende waar hij in terecht is gekomen.

Smid70

Bericht door Smid70 »

Niet om het een of het ander hoor, maar hij geeft toe dat hij seksueel getint verkeer met minderjarigen heeft gehad.
Willens en wetens.
En daarmee is het niet interessant meer of je moet wachten op een strafrechtelijk onderzoek. Of het schadelijk voor hem is interesseert me geen ene reet.

castmember

Orange schreef:
20 jan 2020 12:13
Interessant dat jij het framed als een 'fout'. Het is strafbaar handelen en de betreffende handelingen deed hij bewust. Lijkt mij meer dan een fout. Daarom viel het mij nogal op dat je het vervelend vindt voor Kaj en de slachtoffers niet eens benoemt. Het lijkt mij vooral dat Kaj de veroorzaker is van de ellende waar hij in terecht is gekomen.
Haal eruit wat je eruit halen wil Orange . . .

Ik denk dat dergelijke verhalen regelmatig uit hun verband worden gerukt ja, zeker als de media als Boulevard en Peter R de Vries erop duiken. En nee, dat keurt op geen enkele wijze goed wat hij gedaan heeft. Sterker nog ik keur het af. Of het bestaft moet worden is echt niet aan mij, om te bestraffen moet er eerst een aanklacht zijn, en die dien je meestal niet in bij RTL Boulevard. Wel denk ik dat hij door alle media aandacht die ervoor is dat hij al aardig afgestraft wordt. Verder is het niet benoemen van het leed van slachoffers onbewust geweest. Had het idee dat ik het al eerder had gezegd en ik zie de noodzaak niet om die pijn iedere post te herhalen omdat daar de kern van mijn opmerking niet heen ging.

Orange

Bericht door Orange »

Ik ging in mijn tweede reactie niet in op het niet benoemen van het leed van de slachtoffers (had ik al gezegd en heb jij op gereageerd), maar op het woord 'fout'. En dat die framing bagatellisering is van wat hij gedaan heeft.
Daarbij ging ik overigens niet in op of het bestraft moet worden. Dat haal jij er dan weer bij.

Durashift

Bericht door Durashift »

Even iets anders:

Luisteren medewerkers van radiostations wel naar wat hun eigen station de ether in zend?
Vanochtend op radio 3, tijdens Sanders Vriendenteam was de nieuwslezer van dienst telkens van mening dat de drukke ochtendspits kwam door de mist en gladheid door nachtvoorst.. terwijl dat dan door de filelezer van de ANWB ontkracht werd.. want het kwam vooral door ongelukken op de wegen.
Dat ging zo een aantal bulletins door.. heel apart dat daar dan niet op ingegrepen wordt..

Zijn die NOS op 3 bulletins allemaal vooraf ingesproken?

SB92

Bericht door SB92 »

Zijn overdag allemaal live. In het halve uur zelfs in de studio.. ;)

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Onvoorstelbaar en onbegrijpelijk dat er hier blijkbaar mensen zijn die het vervelend vinden voor Kai en hem nog een soort van in bescherming nemen omdat "nog niet bekend is hoe het allemaal zit" terwijl hij het zelf al bekend heeft.

martheijn

Bericht door martheijn »

De luistercijfers van december waren gelijk aan december vorig jaar. Nog steeds geen piek tijdens de lifeline periode. Ben benieuwd hoe lang Sharid de tijd krijgt om het tij te keren. Ik merk ook, op basis van meerdere interviews, dat Sander haar paradepaardje is.. tel uit je winst :)
Hier had uw advertentie kunnen staan

cassie127

Bericht door cassie127 »

maar ook geen daling zoals bij alle andere zenders wel het geval was tussen al dat hitlijsten geweld. Ik gok dat 3FM zonder The Lifeline (of een ander evenement in die periode) een daling had laten zien in december

Moorkop

Bericht door Moorkop »

Als ik het programmaschema nakijk zie ik dat aanstaande vrijdagavond Sophie Hijlkema ingepland staat tussen 22:00 u en 02:00 u. Zij neemt dus de uren van Kaj van der Ree voor haar rekening. Geen idee of dit definitief of tijdelijk is. Wel doet NPO 3FM er goed aan om op die uren een onderscheidende show in te plannen zodat er het echte weekendgevoel ontstaat. Wie het zou moeten doen, geen idee. Wie zouden jullie graag op dat tijdslot zien waar Kaj voorheen zat? En los van wat Kaj gedaan heeft: Wat vonden jullie van zijn show? Ik vond het wel een vermakelijke onderscheidende radioshow en ik vind het oprecht jammer dat hij niet meer te horen is op NPO 3FM maar uiteraard heb ik wel begrip voor de situatie. Het is de enige en juiste beslissing dat ze hem weggehaald hebben. Ik hoop voor de slachtoffers dat ze hulp krijgen en verder kunnen met hun leven maar ook voor Kaj hoop ik dat hij geholpen wordt en behandeld wordt. Want die jongen is ziek in zijn hoofd. Hij heeft zijn eigen toekomst vergooid.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Ik vind Sophie geen verkeerde keuze, die heeft zich het afgelopen jaar echt goed ontwikkeld vind ik. Ik kan me ook voorstellen dat ze er een duoshow neerzetten.

Ik heb de show van Kaj een paar keer kort opgezet, ik had er vrij weinig mee maar dat is voor iedereen anders. Wat ik nog een bijzondere zin in het Radiofreak-artikel vond was: "Het is nog maar de vraag of hij terugkeert op 3FM." Tuurlijk komt hij niet meer terug. Er zijn al DJs van 3FM die zich publiekelijk erover hebben uitgesproken, dus die komt echt niet meer terug hoor
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Plaats reactie