Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 »

En terecht.

SB92

Bericht door SB92 »

Ik was vereerd door de aandacht die ik kreeg en was mij toen niet bewust van de implicaties van mijn gedrag", aldus Kaj. "Ik bied daarvoor mijn oprechte excuses aan, in de eerste plaats aan de jonge vrouwen die het betreft. Daarnaast besef ik dat ik mijn omgeving ernstig heb teleurgesteld. Ik hoop dat zowel de jonge vrouwen als anderen mij kunnen vergeven. Maar ik snap het ook dat organisaties op dit moment niet meer met mij willen samenwerken."

"Ik hoop dat mensen willen begrijpen dat ik behalve een bekende mediapersoonlijkheid ook een gewone jonge man ben die een aantal fouten heeft gemaakt en daar lessen uit wil trekken", gaat Kaj verder in zijn statement. "Seksueel getint verkeer met minderjarigen heb ik achter mij gelaten, en ik kan verzekeren dat het ook niet meer zal gebeuren. Het feit dat ik via social media enkele seksueel getinte contacten heb gehad, wil echter niet zeggen dat alles wat over mij wordt beweerd ook juist is."

"Wat ik verkeerd heb gedaan, kan ik helaas niet ongedaan maken", vindt Kaj. "Wel kan ik proberen om met behulp van mijn bekendheid en mijn ervaring anderen te behoeden voor het maken van dezelfde fouten. Op die manier wil ik graag ook nog iets positiefs halen uit een bijzonder nare episode met grote gevolgen." BNNVARA heeft inmiddels besloten de stekker uit het programma Proefkonijnen en zijn radioprogramma Skaj is the Limit te trekken. Ook het Rode Kruis, waarvoor hij ambassadeur is, wil onderzoek doen naar de aantijgingen.
https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... eb-gemaakt

Moorkop

Bericht door Moorkop »

Terecht dat hij uit de programmering wordt gehaald na dit hele gebeuren. Desondanks Vond ik zijn radioshow best aardig om naar te luisteren: Het was anders, soms op of over het randje. Het pastte wel op de late vrijdagavond. Je houd er van of je houdt er niet van maar ik vond het vaak vermakelijk om naar te luisteren. Maar wat hij gedaan heeft is onvergefelijk en dom. Kaj heeft zijn toekomst vergooid en komt nergens meer aan de bak. Hij heeft enorme spijt maar dit is de enige juiste beslissing van BNN/VARA. Ik kijk nu toch heel anders tegen hem aan. Ik ben benieuwd wie de zendtijd op de late vrijdagavond op NPO 3FM gaat vullen.

Broniuz

Bericht door Broniuz »

Na dit alles heb ik de hoop dat 3FM nu op die late vrijdagavond buiten de lijntjes gaat kleuren en iets tofs neer zal zetten.

Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Zijn pagina is ook verwijderd. Die komt niet meer terug (voor zover dat nog niet duidelijk was).

https://www.npo3fm.nl/skaj-is-the-limit ... an-der-ree

cassie127

Bericht door cassie127 »

Echter is vrijwel alles wat op deze pagina stond of hieraan gekoppeld was gewoon terug te vinden en staat hij nog gewoon in de programmering op de website. Maar ja die lijst van de programmering klopt de laatste weken vrijwel niets meer van.

Bijvoorbeeld deze uitzending (zonder Kaj) van afgelopen vrijdag
https://www.npo3fm.nl/popronde-top-100/ ... -the-limit

aapdedino

Bericht door aapdedino »

Angelique Houtveen:
'Ik vind het verschrikkelijk dat er meiden zijn die nu met trauma, schaamte en andere rotgevoelens lopen dankzij Kaj. Blij dat ze zich hebben uitgesproken. Ik support ze volledig. Ook blij dat 3FM direct actie heeft genomen. Much love en kracht naar de meiden die hun verhaal doen'

https://twitter.com/Angelique3FM/status ... 9780318214

jessica

Bericht door jessica »

aapdedino schreef:
19 jan 2020 23:05
Angelique Houtveen:
'Ik vind het verschrikkelijk dat er meiden zijn die nu met trauma, schaamte en andere rotgevoelens lopen dankzij Kaj. Blij dat ze zich hebben uitgesproken. Ik support ze volledig. Ook blij dat 3FM direct actie heeft genomen. Much love en kracht naar de meiden die hun verhaal doen'

https://twitter.com/Angelique3FM/status ... 9780318214
Ik denk dat deze hele situatie de luistercijfers van 3FM ook niet ten goede gaat komen. Vind het ook vreemd dat collega's over elkaar gaan oordelen voor de hele situatie precies duidelijk is.

Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef:
20 jan 2020 01:36
Ik denk dat deze hele situatie de luistercijfers van 3FM ook niet ten goede gaat komen.
Dat zegt natuurlijk helemaal niets. Hij heeft tenslotte maar een vrijdagavondprogramma. Buiten dat heeft 3FM zijn programma stopgezet en hebben ze daar, voor nu, het enige juiste gedaan. Maar niet altijd alles slaat door in de luistercijfers. Frank Dane over vrouwen? 538 niet (opvallend) gekelderd. Nee, dan slaan we een beetje door.
Vind het ook vreemd dat collega's over elkaar gaan oordelen voor de hele situatie precies duidelijk is.
Inderdaad
Oren open!

castmember

Bericht door castmember »

Ik denk dat een idiote opmerking over vrouwen niet in verhouding staat tot het foute gedrag van Kaj als het allemaal waar blijkt te zijn. Ookal was dat al even terug. Aan de ene kant is Angelique haar reactie voor 3FM misschien minder handig, maar haar reactie kwam na de bekentenis van Kaj waarin hij toegaf dat dit gebeurd was, dus het voordat de hele situatie precies duidelijk is gaat op dat moment niet meer helemaal op. Je hebt hier een mini #metoo te pakken, en dat is vervelend voor Kai, want je bent als landelijke radio DJ gewoon een publiek persoon.

Ik ben vooral benieuwd wat 3FM/NPO hiermee gaan doen . . . podcasts over de gevolgen van chantage via social media? Komt Kaj uberhaupt nog terug?
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Hilversum. De media. Luisteraars.

Feit is dat er iets gebeurd is tussen Kaj en jonge meiden, wat die meiden (achteraf) niet leuk vonden en dat Kaj heeft aangegeven dat hij daarin te ver is gegaan.

Of het ook strafrechtelijk fout is, dat valt nog maar te bezien. Voor zover het mij nu duidelijk is, is er nog geen strafrechtelijk onderzoek geopend. Zolang dat niet gebeurd zou de man het voordeel van de twijfel moeten krijgen. Iets met goed opdrachtgeverschap van, in dit geval, BNNVARA.

Als er wel een strafrechtelijk onderzoek zou plaatsvinden, dan zou dat zeker aanleiding zijn om hem op de reservebank te zetten. Gewoon uit de wind houden en zien waar het op uit draait. Wordt de man veroordeeld, dan zou je hem kunnen ontslaan, wordt hij vrijgesproken, dan per direct weer op zender.

Wat mij meer stoort is de hysterische en overtrokken reacties van velen. Vooropgesteld, er zijn er hier veel die niet begrepen waarom hij op 3FM te horen was. Dat mag, niets mis mee. Daar gaat de discussie uiteindelijk ook niet over.

Maar mensen die iemand een prima radiomaker vinden, maar na openbaring van vermeende jeugdzonden ineens niet meer. Dat zegt heel veel over de persoon die zoiets zegt. Let wel, er is nog helemaal niets bewezen, je mening is gebaseerd op een mogelijk valse beschuldiging. Ook het excuus van de man in kwestie doet er nog niet toe, dat is er ook enkel en alleen omdat er enormer maatschappelijke druk komt te staan op zo iemand. En al wordt de man veroordeeld, dan nog doet het niets af van zijn kwaliteiten als radiomaker.

Als laatste. En daar is de Hilversumse baggermedia heel goed in. Het keer op keer oprakelen van vermeende misstappen van individuen. Al een bn-er voor de rechter gebracht is zie je maandenlang zijn gezicht schitteren in de RTL Boulevards, SBS Shownieuws', Privé's en Story's van deze wereld. Wordt die persoon vrijgesproken, dan besteed men er een paar minuten aan en is het klaar. Ondertussen staat Google vol met het vermeende wangedrag van de persoon in kwestie en verschuilen de "journalisten" zich achter vrije media, terwijl ze maandenlang bezig zijn geweest om iemand kapot te maken. En om een andere situatie te noemen. Als er dan een getrouwde presentator is die met een presentatrice ligt te vozen in een hotel, dan hoeft dat niet steeds opgerakeld te worden. Ook niet als hij de vrijdageditie van haar radioprogramma gaat presenteren.

Er werken in de media zoveel mensen die zichzelf zo interessant vinden dat ze graag anderen kapot maken. Met zo'n walgelijk politiek correct toontje het overigens totaal overbodige "nieuws" brengen. Beter nemen die figuren een voorbeeld aan Albert Verlinde. Die blies ook altijd heel hoog van de toren, brak carrières, wroette in privélevens. Maar wie hoog vliegt kan diep vallen, daar weet Albert Verlinde alles van.

WinnaarRadioring2023

castmember schreef:
20 jan 2020 09:44
Ik denk dat een idiote opmerking over vrouwen niet in verhouding staat tot het foute gedrag van Kaj als het allemaal waar blijkt te zijn. Ookal was dat al even terug. Aan de ene kant is Angelique haar reactie voor 3FM misschien minder handig, maar haar reactie kwam na de bekentenis van Kaj waarin hij toegaf dat dit gebeurd was, dus het voordat de hele situatie precies duidelijk is gaat op dat moment niet meer helemaal op. Je hebt hier een mini #metoo te pakken, en dat is vervelend voor Kai, want je bent als landelijke radio DJ gewoon een publiek persoon.

Ik ben vooral benieuwd wat 3FM/NPO hiermee gaan doen . . . podcasts over de gevolgen van chantage via social media? Komt Kaj uberhaupt nog terug?
Ik denk dat Kaj niet meer terug komt, daarvoor is hij teveel beschuldigd. Als er achteraf blijkt dat alles is gelogen, of totaal uit zijn verband gerukt, dan is dat geen enkele aanleiding om hem serieus eerherstel te geven.

Als er een podcast gemaakt moet worden, dan is Angelique Houtveen daar de aangewezen persoon voor, over de volgende 3 onderwerpen. :))

- Hoe wordt ik een goede radiomaker?
- Waarom uit ik een oncollegiale mening op basis van een gerucht?
- Waarom maak ik me druk over het gedrag van collega's, terwijl ik zelf een slecht radioprogramma aflever.
Laatst gewijzigd door WinnaarRadioring2023 op 20 jan 2020 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

castmember

Bericht door castmember »

Die podcast was meer een sneer naar een "straf" die 538 gaf aan een DJ die op een zaterdag ochtend lachend 2 mensen bijna aanreed tijdens een baldadige autorit.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

WinnaarRadioring2023

castmember schreef:
20 jan 2020 10:22
Die podcast was meer een sneer naar een "straf" die 538 gaf aan een DJ die op een zaterdag ochtend lachend 2 mensen bijna aanreed tijdens een baldadige autorit.
Snap ik ja. Maar een podcast over chantage, ik weet het niet.

Als hij een podcast maakt, dan zou het misschien beter zijn dat er eens een podcast komt over het 'waarom hij meisjes heeft gechanteerd'. Eerlijk gezegd denk ik dat die informatie veel waardevoller is om te voorkomen dat het nog eens gebeurd.

Odeon

Bericht door Odeon »

LokaleSter schreef:
20 jan 2020 10:03
Of het ook strafrechtelijk fout is, dat valt nog maar te bezien. Voor zover het mij nu duidelijk is, is er nog geen strafrechtelijk onderzoek geopend. Zolang dat niet gebeurd zou de man het voordeel van de twijfel moeten krijgen. Iets met goed opdrachtgeverschap van, in dit geval, BNNVARA.
Bijna volledig mee eens, al quote ik je natuurlijk niet voor niks. Als goed werkgever (of hoe je de werkrelatie ook maar wilt noemen) vind ik dat je in dit geval Kaj wél van de zender af dient te halen. Puur uit bescherming.

Plaats reactie