Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Pot »

Herman ven Schippers schreef:
04 jan 2020 21:33
Pot schreef:
03 jan 2020 11:12
Bij zowel Radio 2 als 3FM is 'Trouble' van Chef' Special Topsong als Megahit. Weer fántastische communicatie binnen de NPO...
Sowieso in mijn ogen complete onzin dat deze band zo'n voorkeursbehandeling krijgt, wordt toch normaal ook al gedraaid? Freek en Suzanne is niet mijn ding, maar ik vind het wel mooi wanneer ze Topsong worden bij 2 bijvoorbeeld. Maar dat is Chef' Special toch niet meer nodig joh?
Suzan en Freek hebben inmiddels ook wel een redelijke naam, misschien wat minder dan Chef'Special, maar er zijn genoeg andere onbekende artiesten die ook een podium verdienen. Ik snap ook niet waarop de Topsong gebaseerd is; het kan de ene week Ed Sheeran, Coldplay of Calvin Harris zijn en de volgende week is het Joe Buck of Ed Struijlaart. Het is afgestemt op de muziek die op de zender gedraaid wordt, maar vind het niet logisch dat de eerstgenoemde net zoveel aandacht als opkomende artiesten. Daarvoor is het toch niet bedoeld? Bij de megahit hetzelfde verhaal.
Oren open!

jessica

Bericht door jessica »

Er waren nog veel meer schijven in het verleden. Iedere omroep had zijn eigen schijf. Avro had de Radio en Televisie Tip, De Vara had de dag LP, De KRO had de Speciale aanbieding, de NCRV had de Favorietschijf. De Tros had de Paradeplaat en Veronica had de Alarmschijf. Dan was er ook nog de Steunplaat van Frits Spits.

Moorkop

Bericht door Moorkop »

Bij de VARA-dinsdag heette die schijf toch “ de Parkeerschijf”? Dit herinner ik me tenminste nog. En je had ook nog de troetelschijf: Alleen weet ik niet meer van welke omroep deze was.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Moorkop schreef:
05 jan 2020 08:03
Bij de VARA-dinsdag heette die schijf toch “ de Parkeerschijf”? Dit herinner ik me tenminste nog. En je had ook nog de troetelschijf: Alleen weet ik niet meer van welke omroep deze was.
De troetelschijf was het antwoord van Hilversum 3 op Veronica's alarmschijf. VARA had ook nog de Verrukkelijke hittip. Verder nog KRO’s Kiesschijf, de NCRV Exclusiefschijf en VPRO’s Disque pop de la semaine. Vergeet ik dan nog iets?
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

aapdedino

Bericht door aapdedino »

Iedere dj heeft wel weer een andere plaat die hij of zij aandacht geeft en in iedere uitzending draait. Rob Janssen heeft de Trapper van de Week, volgens mij hebben Frank en Eva samen een plaat die ze in twee achtereenvolgende programma's draaien, wat betreft 3FM . Rob Stenders heeft de Egotip, Annemieke Schollaardt de AAP en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

aapdedino schreef:
05 jan 2020 09:59
Iedere dj heeft wel weer een andere plaat die hij of zij aandacht geeft en in iedere uitzending draait. Rob Janssen heeft de Trapper van de Week, volgens mij hebben Frank en Eva samen een plaat die ze in twee achtereenvolgende programma's draaien, wat betreft 3FM . Rob Stenders heeft de Egotip, Annemieke Schollaardt de AAP en zo kan ik nog wel even doorgaan.
De favoruudschijf is toch van De Wild?
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

aapdedino schreef:
05 jan 2020 09:59
Klopt Coen & Sander hebben de harde schijf bvb

Dennis Dekker

Bericht door Dennis Dekker »

Tros en Bnn hadden nog een tijdje de 3FM Dance Cracker als schijf. Dit was ergens rond 2001/2002. Toendertijd o.a. in het programma van Ruud de Wild.
'Mesdames, monsieurs, Le disc-jockey ... est de retour'

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Ingebruik schreef:
04 jan 2020 17:31
density1 schreef:
04 jan 2020 17:11
Waarom kun je dit niet invullen? Je kunt toch je gedachten er over hebben en die ventileer ik. Mijn gedachten is juist dat een Jorien en Vera beter zouden aarden bij een KINK.
'Ik denk dat Jorien en Vera beter zouden aarden bij Kink'.
Bij voorkeur gevolgd door een toelichting waarom je dat denkt.

Zo ventileer je je gedachten over zaken. Jij brengt het als feit dat die dames niet op hun plek zitten daar, de playlist niks zouden vinden en dat zij ook vinden dat het station op 2 gedachten hinkt. Wat dat laatste dan ook zou mogen betekenen.

Ik denk dat Jules dat bedoelt :smile:
Ja, plus de aanname dat Jorien en Vera ook vinden dat 3FM op 'twee gedachten hinkt'.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef:
05 jan 2020 09:55
Moorkop schreef:
05 jan 2020 08:03
De troetelschijf was het antwoord van Hilversum 3 op Veronica's alarmschijf. VARA had ook nog de Verrukkelijke hittip. Verder nog KRO’s Kiesschijf, de NCRV Exclusiefschijf en VPRO’s Disque pop de la semaine. Vergeet ik dan nog iets?
Wow ik had er een paar vergeten ja. Parkeerschijf komt nu ook weer boven ja. :D

density1

Bericht door density1 »

JulesKluivert schreef:
05 jan 2020 10:42
Ingebruik schreef:
04 jan 2020 17:31
density1 schreef:
04 jan 2020 17:11
Waarom kun je dit niet invullen? Je kunt toch je gedachten er over hebben en die ventileer ik. Mijn gedachten is juist dat een Jorien en Vera beter zouden aarden bij een KINK.
'Ik denk dat Jorien en Vera beter zouden aarden bij Kink'.
Bij voorkeur gevolgd door een toelichting waarom je dat denkt.

Zo ventileer je je gedachten over zaken. Jij brengt het als feit dat die dames niet op hun plek zitten daar, de playlist niks zouden vinden en dat zij ook vinden dat het station op 2 gedachten hinkt. Wat dat laatste dan ook zou mogen betekenen.

Ik denk dat Jules dat bedoelt :smile:
Ja, plus de aanname dat Jorien en Vera ook vinden dat 3FM op 'twee gedachten hinkt'.
Dat schrijf ik helemaal niet.

Pot

Bericht door Pot »

Toch zie ik voor Sander 2020 als erop of eronder. Zoals al vaker gezegd is in dit onderwerp, is Sander een beetje matig. Daar voeg ik me bij aan.
Sander heeft wat eigens in zich zitten, is creatief en komt sympatiek over, terwijl er ook een ruw randje aanzit. Maar ik vind het na 17 maanden ochtendshow saai overkomen. Met Noortje (sidekick) erbij was het al niet erg goed, zonder haar wordt het er ook niet beter van. In 2020 zal ik Sander graag wat losser willen zien, lekker eigen, wat vlugger en energieker. Het is nu wat saai, zeker voor een ochtendshow van vier uur. Het heet Sanders Vriendenteam. Sander zit er in, dus dat klopt. Maar vriendenteam? Ik vind het sowieso een naam van niets, maar het heeft ook niet echt een betekenis. Ja, vriend van de show, maar dat ben je tegenwoordig overal. Gewoon weer lekker CroisSanderShow noemen, creatief en past bij het tijdstip. Ik luister, jammer genoeg, niet meer naar Sander in de ochtend. Hij weet me gewoonweg niet genoeg te boeien. Weinig actualiteit, weinig sfeer en creativiteit. Ik vind het een groot talent, maar het komt er helaas niet uit. Een sidekick als Kaj vd Ree zou ik logisch vinden of natuurlijk iemand anders die wat toe kan voegen. Ook Dieuwke Teertstra vind ik geen vreemde keuze. Ze zit nu nog bij NOS en kan dus niet echt haar mening geven, maar geeft de ochtendshow wel meer levendigheid. Zit er geen verbetering in, dan zou ik iemand anders willen zien; Rob Janssen of Frank en Eva.
Oren open!

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Voor de liefhebbers --> zonder nieuws, reclame en vervelende 3fm-muziek :-)

Mark + Timur met Mark Van Der Molen en Timur Perlin

joostpas

Bericht door joostpas »

Timur blijft een goede radiomaker.
In een duo goed, maar als hij alleen presenteert staat hij ook z'n mannetje.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Pot schreef:
06 jan 2020 00:30
Toch zie ik voor Sander 2020 als erop of eronder. Zoals al vaker gezegd is in dit onderwerp, is Sander een beetje matig. Daar voeg ik me bij aan.
Sander heeft wat eigens in zich zitten, is creatief en komt sympatiek over, terwijl er ook een ruw randje aanzit. Maar ik vind het na 17 maanden ochtendshow saai overkomen. Met Noortje (sidekick) erbij was het al niet erg goed, zonder haar wordt het er ook niet beter van. In 2020 zal ik Sander graag wat losser willen zien, lekker eigen, wat vlugger en energieker. Het is nu wat saai, zeker voor een ochtendshow van vier uur. Het heet Sanders Vriendenteam. Sander zit er in, dus dat klopt. Maar vriendenteam? Ik vind het sowieso een naam van niets, maar het heeft ook niet echt een betekenis. Ja, vriend van de show, maar dat ben je tegenwoordig overal. Gewoon weer lekker CroisSanderShow noemen, creatief en past bij het tijdstip. Ik luister, jammer genoeg, niet meer naar Sander in de ochtend. Hij weet me gewoonweg niet genoeg te boeien. Weinig actualiteit, weinig sfeer en creativiteit. Ik vind het een groot talent, maar het komt er helaas niet uit. Een sidekick als Kaj vd Ree zou ik logisch vinden of natuurlijk iemand anders die wat toe kan voegen. Ook Dieuwke Teertstra vind ik geen vreemde keuze. Ze zit nu nog bij NOS en kan dus niet echt haar mening geven, maar geeft de ochtendshow wel meer levendigheid. Zit er geen verbetering in, dan zou ik iemand anders willen zien; Rob Janssen of Frank en Eva.
Het is sowieso het jaar van de waarheid voor Sharid Alles en daarmee ook voor de ochtendshow met Sander. Jouw analyse strookt ook met die van Dave Minneboo (Qmusic): ook hij noemt Sander het grootste talent van de zender, maar "ook hij moet goed begeleid worden. Hij is, vind ik, ook niet altijd even slim in uitingen naar buiten toe.”

Dieuwke zat na het vertrek van Noortje in elk geval wel vaker in de studio maar vervult niet de side-kickrol als Noortje daarvoor deed. Ik vind inderdaad wel dat de ochtendshow een side-kick nodig heeft. Maar mijn ideale ochtendkoppel blijft Frank met Eva, die hebben een hele goede chemie (gezien tijdens het Vakantieteam van de zomer en ook tijdens de Lifeline).
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Plaats reactie