Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
JulesKluivert

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door JulesKluivert » 18 nov 2019 20:15

Pot schreef:
17 nov 2019 22:39
Kunnen we dit een open solicitatie noemen?
Lijkt me een mooie uitdaging na zijn middagshow op R2. Ik zie hem (nog) niet naar Radio 5 gaan, daarvoor vind ik hem te jong en te goed. Talpa en Ruud, lijkt me ook een lastig verhaal.

Radiofreak.nl:
Wat vindt Ruud van het huidige 3FM? “Ik heb heel veel tips, maar ik vind het niet verstandig om die zo uit te spreken. Als ik echt ga zeggen wat ik ervan vind, dan vind ik mezelf een ontzettend pedante lul en dat ga ik niet doen.”

Vervolgens: “Het gaat ook over welke dj op welke plek. M’n handen jeuken soms om iets te gaan doen. Aan de andere kant: wie ben ik? Ik zie het bij Radio 538 ook gebeuren; die zender wordt ook kleiner en dat gaat mij ook aan het hart.”
Ik zou, als ik 3FM was, Ruud eens langs laten komen op de koffie. Iemand met zoveel ervaring, kan iedereen wat van leren.
Zou zeker mooi zijn. Ik ben wel benieuwd wat hij er echt van vindt inderdaad. Maar ik denk sowieso dat de kennis die er nu bij Radio 2 zit sowieso wel van waarde kan zijn voor 3FM (ondanks dat daar ook wel ervaren krachten rondlopen, maar wel minder geloof ik)
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

cassie127

Bericht door cassie127 » 18 nov 2019 22:44

Eindshow van 3FM Serious Request 2019 is op de Ossenmarkt in Groningen en gratis toegankelijk. Met optredens van o.a. Snelle, Merol en Naaz

density1

Bericht door density1 » 19 nov 2019 00:00

cassie127 schreef:
18 nov 2019 22:44
Eindshow van 3FM Serious Request 2019 is op de Ossenmarkt in Groningen en gratis toegankelijk. Met optredens van o.a. Snelle, Merol en Naaz
Kortom de core 3FM artists... :cry:

Pot

Bericht door Pot » 19 nov 2019 09:01

density1 schreef:
19 nov 2019 00:00
cassie127 schreef:
18 nov 2019 22:44
Kortom de core 3FM artists... :cry:
Wie zouden ze wel moeten regelen, die haalbaar is? Ik denk dat mensen eerder op Snelle afkomen, dan een onbekend artiestje dat wel eens voorbij komt op 3FM.
Oortjes open!

density1

Bericht door density1 » 19 nov 2019 10:42

Nou, ze hebben in de afgelopen jaren tijdens finales van Serious Request altijd wel optredens gehad van artiesten die binnen het 3FM plaatje passen. Nu totaal niet.

jessica

Bericht door jessica » 19 nov 2019 10:49

Luistercijfers dramatisch voor 3FM een half procent minder dan vorig jaar rond deze tijd en toen was het al niet veel. Het is wachten tot 3FM door de ondergrens van 2 procent gaat zakken.

Pot

Bericht door Pot » 19 nov 2019 11:50

density1 schreef:
19 nov 2019 10:42
Nou, ze hebben in de afgelopen jaren tijdens finales van Serious Request altijd wel optredens gehad van artiesten die binnen het 3FM plaatje passen. Nu totaal niet.
Over Snelle kun je aan twijfelen. Maar hoezo is Naaz geen 3FM-artiest? Gewoon een popartiest.
Bovendien zijn Naaz en Snelle 3FM talent geweest, Merol weet ik zo niet. Dus dan snap ik dat zij uitgenodigd worden. Misschien willen/kunnen de standaardartiesten als de Staat en Kensington niet?
Oortjes open!

density1

Bericht door density1 » 19 nov 2019 12:07

Maar er is toch wel meer nieuw talent wat in de alternatieve hoek zit te boeken en wat dus meer de 3FM muziekkeuze valt. Weet niet of alleen De Staat het enige nieuwbakken talentvolle bandje is, want Kensington kun je geen nieuw talent meer noemen en is 3FM ontgroeid. Maar ja, ach, lekker belangrijk verder. Als je kijkt naar de luistercijfers maakt het geen hol meer uit wie je er neer zet.

Pot

Bericht door Pot » 19 nov 2019 12:27

density1 schreef:
19 nov 2019 12:07
Maar er is toch wel meer nieuw talent wat in de alternatieve hoek zit te boeken en wat dus meer de 3FM muziekkeuze valt. Weet niet of alleen De Staat het enige nieuwbakken talentvolle bandje is, want Kensington kun je geen nieuw talent meer noemen en is 3FM ontgroeid. Maar ja, ach, lekker belangrijk verder. Als je kijkt naar de luistercijfers maakt het geen hol meer uit wie je er neer zet.
Je hoeft niet alles met de luistercijfers te betrekken... wat heeft een eindshow met luistercijfers te maken?
Bovendien is 3FM een popzender waar alternatieve tracks voorbij komen (en wat dus na een jaar niet aanslaat). Bovendien wil je dat mensen komen op een eindshow, in een studentenstad zitten waarschijnlijk meer mensen op Snelle te wachten dan een artiest die in Nederland nauwelijks publiciteit heeft gekregen.
Oortjes open!

RadioRambo

Bericht door RadioRambo » 19 nov 2019 13:03

Het gaat gewoon niet meer goed komen, hoe jammer het ook is met zo’n rijke historie. 3FM is altijd versplinterd geweest qua beleid en muziek. Ook in de succesjaren was dat zo. Toen werden er ook hits gedraaid maar was rock muziek ook nog populairder én had 3FM het voordeel van een heel ander medialandschap. Acties als Het Glazen Huis waren nog uniek en de dj’s waren echte publiekstrekkers plus dat er destijds een frisse wachtrij aan nieuwe dj’s was. Ik luister nog steeds veel 3FM maar eerlijk gezegd snap ik niet wat daar in het talenten traject gebeurt. Al 3 jaar lang zitten daar dezelfde namen en wat moet je nou op de lange termijn met mensen als Joram Kaat, Tannaz, Jamie Joëlle, Joost Schulte, Lieke de Kok etc. Ze doen niks unieks, zijn radio technisch niet heel goed, gebruiken hun stem niet goed. Zit Timo Kamst daar nog steeds als begeleider?

Kortom, er zijn geen mensen om doordeweeks neer te zetten bij gebrek aan beter. Alleen Herman zou je kunnen verplaatsen en misschien Wijnand. Dan houdt het wel op. Sander z’n ochtendshow is een suffe ellende, Jorien maakt strakke radio maar met teveel hits uit de Top 40, Angelique is gewoon geen goede dj en als ze er niet is (wat vaak is), dan zit Olivier er en er is geen 1 volwassene die zich door zo’n puber aangesproken voelt. Ik ben trouwe luisteraar maar ze maken het me echt moeilijk. Hou op met Tiësto, Snelle, Katy Perry, enz. Kies voor kwaliteitsmuziek en zorg dat je niet iedereen boven de 20 jaar oud afschrikt.

martheijn

Bericht door martheijn » 19 nov 2019 14:32

amen
Hier had uw advertentie kunnen staan

jessica

Bericht door jessica » 19 nov 2019 16:05

RadioRambo schreef:
19 nov 2019 13:03
Het gaat gewoon niet meer goed komen, hoe jammer het ook is met zo’n rijke historie. 3FM is altijd versplinterd geweest qua beleid en muziek. Ook in de succesjaren was dat zo. Toen werden er ook hits gedraaid maar was rock muziek ook nog populairder én had 3FM het voordeel van een heel ander medialandschap. Acties als Het Glazen Huis waren nog uniek en de dj’s waren echte publiekstrekkers plus dat er destijds een frisse wachtrij aan nieuwe dj’s was. Ik luister nog steeds veel 3FM maar eerlijk gezegd snap ik niet wat daar in het talenten traject gebeurt. Al 3 jaar lang zitten daar dezelfde namen en wat moet je nou op de lange termijn met mensen als Joram Kaat, Tannaz, Jamie Joëlle, Joost Schulte, Lieke de Kok etc. Ze doen niks unieks, zijn radio technisch niet heel goed, gebruiken hun stem niet goed. Zit Timo Kamst daar nog steeds als begeleider?

Kortom, er zijn geen mensen om doordeweeks neer te zetten bij gebrek aan beter. Alleen Herman zou je kunnen verplaatsen en misschien Wijnand. Dan houdt het wel op. Sander z’n ochtendshow is een suffe ellende, Jorien maakt strakke radio maar met teveel hits uit de Top 40, Angelique is gewoon geen goede dj en als ze er niet is (wat vaak is), dan zit Olivier er en er is geen 1 volwassene die zich door zo’n puber aangesproken voelt. Ik ben trouwe luisteraar maar ze maken het me echt moeilijk. Hou op met Tiësto, Snelle, Katy Perry, enz. Kies voor kwaliteitsmuziek en zorg dat je niet iedereen boven de 20 jaar oud afschrikt.
Goede analyse. Op DJ gebied is het om te huilen de laatste 3 jaar. Geen goed talent is er meer bijgekomen. Ook de muziekmix laat nog te wensen over. Wel iets beter dan hiervoor. Zie daar het resultaat een zender waar niemand meer op zit te wachten die bijna door de ondergrens van 2 procent zakt.

density1

Bericht door density1 » 19 nov 2019 16:29

RadioRambo schreef:
19 nov 2019 13:03

Helemaal eens, en onderschrijf dit volledig.

aapdedino

Bericht door aapdedino » 19 nov 2019 17:18

Misschien moeten ze eens een keer een geforceerde schoonmaak houden en contracten met dj's die bij het publiek niet bevallen of geen progressie maken beëindigen. En een keer dj's van commerciëlen, regionalen of lokale omroepen met iets eigens of ervaren zijn aantrekken. Als je de nacht bekijkt, zie je veel dezelfde talenten, terwijl eerst iedere nacht een andere stem in het middelste blok te horen was.

En is het een idee om weer terug te gaan naar een lunchshow en de ochtendshow een uur korter maken?

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 19 nov 2019 19:33

3FM kan beter een geforceerde schoonmaak houden in het managementteam. Die zijn eindverantwoordelijk voor de platgeslagen radio die het huidige dj-team maakt.Authenticiteit en creativiteit zijn ver te zoeken. Helaas.

Desalniettemin, geef 3FM een ochtendshow met een radiomaker die schijt heeft aan politiek correcte gevoeligheden. Zo'n gast die regelmatig de media haalt omdat hij weer iets geroepen heeft waar de goegemeente niet tegen kan. Dan worden mensen nieuwsgierig, gaan luisteren en blijven hangen.

Scoort 3FM over 2 jaar weer 5%.

Plaats reactie