Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Stef99

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Stef99 » 15 aug 2019 20:14

Smid70 schreef:
15 aug 2019 19:15
Ron van Beuningen schreef:
15 aug 2019 17:23
Stef99 schreef:
15 aug 2019 17:14

Ik ben dan wel geen 3FM luisteraar, maar ik had tot 2015 echt nog nooit van Rámon gehoord totdat hij in de media kwam met dat hij de middagshow zou gaan doen. Kaj van de Ree is al helemaal geen bekende naam voor mij en voor degenen die (ook) niet zulke Nederlandse YouTubers volgen is hij al helemaal een onbekende naam
Dus wanneer jij iemand niet kent is het een onbekende nederlander? Kaj beriek miljoenen jongeren online. Komt veel voorbij op tv en heeft een grote following. Ramon deed met Sander Lantinga jaren lang een tv programma en ook tijdens glazen huis waar meer dan een miljoen mensen na keken. Zelfs op youtube en geenstijl komen er nog filmpjes van voorbij. Kwam in tv programma’s en mama appelsap is ook wel aardig bekend.
Nou, miljoenen jongeren ahem. Een beetje grootspraak dit.
Succes op YouTube of tv zegt niet dat je dan ook een goede DJ bent.
En het is dus al gebleken dat dat geen nieuwe luisteraars heeft opgeleverd voor 3fm en dat was toch wel de bedoeling.
Precies dit dus

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 15 aug 2019 20:32

Smid70 schreef:
15 aug 2019 20:13
15 aug 2019 19:53
Smid70 schreef:
15 aug 2019 19:15

Nou, miljoenen jongeren ahem. Een beetje grootspraak dit.
Succes op YouTube of tv zegt niet dat je dan ook een goede DJ bent.
En het is dus al gebleken dat dat geen nieuwe luisteraars heeft opgeleverd voor 3fm en dat was toch wel de bedoeling.
Precies wat ik eerder al zei.
Met de uitzondering dat ik denk dat het met de bekendheid van de radiomaker Kay wel tegenvalt.
In de ouderen doelgroep zeker. 389.000 volgers op insta geeft aan dat hij los van radio wel bekend is. Kun je niet ontkennen, los dat het wil zeggen dat het luisteraars zal opleveren of dat je een goede radiomaker bent natuurlijk. Spreekt voorzich.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 15 aug 2019 22:08

Pot schreef:
15 aug 2019 19:10
Edwin Evers is nou een dj die je wel echt BN'er kunt noemen, gevolgd door Ekdom, Beelen, Stenders, de Wild en Staverman. Hun zou ik allemaal BN'er noemen. Een aantal anderen zouden er eventueel nog in aanmerking voor komen. Frank en Eva zie ik niet echt als BN'er maar als bekende 3FM'er.
Jeroen van Inkel
Frits Spits
Adam Curry
Tineke de Nooij
Erik de Zwart
Mattie Valk
Wietze de Jager
Robert Jensen
Coen Swijnenberg
Sander Lantinga
Martijn Krabbé
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Pot

Bericht door Pot » 15 aug 2019 22:13

Phoenix schreef:
15 aug 2019 22:08
Pot schreef:
Edwin Evers is nou een dj die je wel echt BN'er kunt noemen, gevolgd door Ekdom, Beelen, Stenders, de Wild en Staverman. Hun zou ik allemaal BN'er noemen. Een aantal anderen zouden er eventueel nog in aanmerking voor komen. Frank en Eva zie ik niet echt als BN'er maar als bekende 3FM'er.
Jeroen van Inkel
Frits Spits
Adam Curry
Tineke de Nooij
Erik de Zwart
Mattie Valk
Wietze de Jager
Robert Jensen
Coen Swijnenberg
Sander Lantinga
Martijn Krabbé
Natuurlijk...
Het ging me metname om het verschil tussen de disjocks van 3FM en collega's van andere zenders (die nog actief zijn, Evers dan niet)
Oortjes open!

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 15 aug 2019 22:19

Pot schreef:
15 aug 2019 22:13
Phoenix schreef:
15 aug 2019 22:08
Pot schreef:
Jeroen van Inkel
Frits Spits
Adam Curry
Tineke de Nooij
Erik de Zwart
Mattie Valk
Wietze de Jager
Robert Jensen
Coen Swijnenberg
Sander Lantinga
Martijn Krabbé
Natuurlijk...
Het ging me metname om het verschil tussen de disjocks van 3FM en collega's van andere zenders (die nog actief zijn, Evers dan niet)
Als je regelmatig op tv komt of je hebt een groot bereik op social media dan ben je een bekende Nederlander. Niet alleen het marktaandeel van de radiozender. Check de reacties over Ramon eens bij dumpert reten waar hij onlangs was. Die krijgt een Wietze de Jager of Coen Swijnenburg echt niet. Ik denk dat deze op straat minder worden aangesproken.

Pot

Bericht door Pot » 15 aug 2019 22:49

15 aug 2019 22:19
Niet alleen het marktaandeel van de radiozender. Check de reacties over Ramon eens bij dumpert reten waar hij onlangs was. Die krijgt een Wietze de Jager of Coen Swijnenburg echt niet. Ik denk dat deze op straat minder worden aangesproken.
Eerste zin klopt helemaal. In principe zijn Eva en Frank (volgens Exp Robinson) BN'ers, ookal weet lang niet iedereen wie het zijn en ze een relatief laag marktaandeel hebben.
Nee maar wel andere bekendheid. Breuk tussen Mattie en Wietze? Daar werd toch behoorlijk over gesproken. Coen & Sander naar 538: 's avonds bij RTL Late Night, Boulevard en Shownieuws bleven doorgaan destijds. Toen Mark en Rámon naar de middag gingen werd er bijna niet over gesproken.
Oortjes open!

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 15 aug 2019 23:10

Pot schreef:
15 aug 2019 22:49
15 aug 2019 22:19
Niet alleen het marktaandeel van de radiozender. Check de reacties over Ramon eens bij dumpert reten waar hij onlangs was. Die krijgt een Wietze de Jager of Coen Swijnenburg echt niet. Ik denk dat deze op straat minder worden aangesproken.
Eerste zin klopt helemaal. In principe zijn Eva en Frank (volgens Exp Robinson) BN'ers, ookal weet lang niet iedereen wie het zijn en ze een relatief laag marktaandeel hebben.
Nee maar wel andere bekendheid. Breuk tussen Mattie en Wietze? Daar werd toch behoorlijk over gesproken. Coen & Sander naar 538: 's avonds bij RTL Late Night, Boulevard en Shownieuws bleven doorgaan destijds. Toen Mark en Rámon naar de middag gingen werd er bijna niet over gesproken.

Natuurlijk heb je verschillen qua bekendheid. Dat is de discussie niet. Het gaat er om wat een bn’er is.
Ik heb Ramon toevallig meermaals met Mama Appelsap bij dwdd gezien, ook bij rtl late night. Met verschillende acties bij shownieuws en Boulevard. Toen hij met mark de middag ging doen bij 3fm ook bij Rtl boulevard. Zag twee weken terug weer een fragmentje bij jinek en bij Art. Nou volgens mij snap je het inmiddels wel. Het is niet slechts een enkele keer dat hij voor grote groep kijkers of luisteraars staat.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 16 aug 2019 09:00

Volgens mij heeft toch ook niemand beweerd dat alle 3FM-DJ's BN'ers zijn?

Wat ik zei was dat Frank en Eva (denk ik) de meest bekende DJ's zijn. Frank is inderdaad regelmatig aangeschoven bij DWDD en is vaker gevraagd voor tv-programma's. Voor Eva Koreman hetzelfde, die zat laatst nog bij M en heeft het tv-programma Jules Unlimited gepresenteerd en doet dit weekend de tv-presentatie van Lowlands op NPO3. Dat maakt ze geen BN'ers zoals Gerard Ekdom of Edwin Evers, maar ze zijn van de huidige groep denk ik het meest bekend bij het grote publiek.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 16 aug 2019 11:16

JulesKluivert schreef:
16 aug 2019 09:00
Volgens mij heeft toch ook niemand beweerd dat alle 3FM-DJ's BN'ers zijn?

Wat ik zei was dat Frank en Eva (denk ik) de meest bekende DJ's zijn. Frank is inderdaad regelmatig aangeschoven bij DWDD en is vaker gevraagd voor tv-programma's. Voor Eva Koreman hetzelfde, die zat laatst nog bij M en heeft het tv-programma Jules Unlimited gepresenteerd en doet dit weekend de tv-presentatie van Lowlands op NPO3. Dat maakt ze geen BN'ers zoals Gerard Ekdom of Edwin Evers, maar ze zijn van de huidige groep denk ik het meest bekend bij het grote publiek.
Volgens de gids doen ze alleen zaterdagavond anderhalf uur, tussen 22:30 en middernacht. Zonde.

aapdedino

Bericht door aapdedino » 16 aug 2019 16:20

Volgende week deel 2 om dezelfde tijd als ik het goed begrepen heb

SB92

Bericht door SB92 » 16 aug 2019 16:33

Ben vooral benieuwd of ze met het huidige team de kans en de tijd krijgen om te bouwen. Wat mij betreft staat er nu best een leuk station. De DJ's moeten alleen nog wat bekender worden en de muziekmix kan nog een kleine aanscherping gebruiken. Mogen nog wel een klein beetje meer classics en alternatieve nummers in wat mij betreft. Maar het hoeft zeker geen KINK te worden.

Vooral naar Jorien, Frank, Mark+Ràmon en Rob luister ik graag. Kevin zijn nachtprogramma is wat mij betreft één van de betere in Nederland.

aapdedino

Bericht door aapdedino » 16 aug 2019 16:56

Klinkt prima trouwens met het duo Mark en Wijnand. Mooie mix van live optredens en platen die bewust zijn gekozen. Gelukkig geen normale playlist met 1 keer per uur een live track, zoals ze soms wel doen.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 16 aug 2019 18:57

SB92 schreef:
16 aug 2019 16:33
Ben vooral benieuwd of ze met het huidige team de kans en de tijd krijgen om te bouwen. Wat mij betreft staat er nu best een leuk station. De DJ's moeten alleen nog wat bekender worden en de muziekmix kan nog een kleine aanscherping gebruiken. Mogen nog wel een klein beetje meer classics en alternatieve nummers in wat mij betreft. Maar het hoeft zeker geen KINK te worden.
Eens. Ik vind ook dat de hits en recurrents een tikje minder mogen en nog wat meer classics (en vooral meer variatie daar binnen).
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

density1

Bericht door density1 » 16 aug 2019 19:02

Wat meer 80's alternative. Draai dit dan als compensatieplaat i.p.v. al die totaal niet relevante artiesten voor een 3FM.

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 16 aug 2019 19:15

density1 schreef:
16 aug 2019 19:02
Wat meer 80's alternative. Draai dit dan als compensatieplaat i.p.v. al die totaal niet relevante artiesten voor een 3FM.
Noem eens wat tracks dan? Ben benieuwd.

Plaats reactie