Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Ron van Beuningen

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Ron van Beuningen » 14 aug 2019 12:50

density1 schreef:
14 aug 2019 11:48
Ja, het is allemaal vreselijk wat Angelique moet ondergaan blijkbaar de laatste tijd waardoor ze veel afwezig is, maar daar heeft 3FM als zender geen boodschap aan. Die moeten door. Het beste zou zijn als ze weer terug komt en dan een ander tijdslot krijgt want dit is overmacht en kun je als zender niet echt op verder bouwen zo.
Dus wanneer iemand iets aan haar/zijn gezondheid heeft kan die persoon haar/zijn baan kwijt. Ik hoop niet dat jij een leidinggevende functie hebt.

Beoordeel iemand op kwaliteit in plaats van gezondheid. Wanneer Matthijs van Nieuwkerk plots ziek zou worden en een operatie zou moeten onder gaan is hij toch niet zo maar zijn baan of tijdstip kwijt. Zou wat zijn zeg.

density1

Bericht door density1 » 14 aug 2019 13:10

Nee, maar wel in ogenschouw nemend dat ze vaker uitvalt. Dat is allemaal niet echt handig als je als 3FM een consequent beleid wil voeren.

density1

Bericht door density1 » 14 aug 2019 13:11

castmember schreef:
14 aug 2019 11:44
Verklaart ook gelijk waarom ze er de afgelopen tijd wat vaker niet was. Ziekenhuis afspraken zijn soms lastig te plannen en laten zich niet altijd om je uitzendingen heen vallen. Hopelijk is ze snel weer de oude en kan ze zich weer volledig voor 3FM inzetten!

Over de vrouwen discussie in het algemeen . . .

Dat er meer diversiteit kwam in de bezetting in radiostudios is natuurlijk iets wat al jaren lang een discussiepunt is. Het blijft een opvallend gegeven dat de radiostudio voor 95% gevuld is met witte mannen van middelbare leeftijd. Dat daar wat meer vrouwen of mensen met een andere achtergrond worden neergezet snap ik. Alleen zal je ook die mensen moeten werven en begeleiden met als oorsprong de liefde voor muziek. Toen ik op een gegeven moment las dat 3FM zendtijd ging geven aan een youtuber (volgens mij is dat uiteinelijk niet door gegaan) toen had ik wel zoiets van goh, je bent dan toch wel aardig de weg kwijt. Het is een slecht teken naar het vakmanschap van een DJ. Maar dat neemt niet weg dat een DJ net zo goed een vrouw kan zijn met een kleurtje en een muzieksmaak die jou niet ligt.

Ik heb persoonlijk niets met R&B, en wat mij betreft had 3FM tot in 2054 de rock-zender gebleven, maar ik besef me ook wel dat tijden veranderend en dat 3FM met de trends mee moet. En dan is niet te ontkennen dat urban muziek echt een vlucht aan het maken is.
Voor Urban is er nu FunX.

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 14 aug 2019 13:17

density1 schreef:
14 aug 2019 13:10
Nee, maar wel in ogenschouw nemend dat ze vaker uitvalt. Dat is allemaal niet echt handig als je als 3FM een consequent beleid wil voeren.
Handig is het natuurlijk niet voor 3fm. Kort door de bocht is het wel van jou zonder dat je haar medische status weet dit als argument te gebruiken. Dat kun je niet anders dan met me eens zijn.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 14 aug 2019 13:21

JulesKluivert schreef:
14 aug 2019 11:43
Henkjan2016 schreef:
14 aug 2019 09:08
Eva en Angelique zijn inderdaad in de programmering gezet na het bommetje van Roosmarijn. Dit kun je los van elkaar zien, maar het is wel erg toevallig. Ook Annemiek moest toen ineens op radio 2 in de dagprogrammering. Jorien is later pas gekomen en heeft met deze discussie niets te maken.
Ze heeft er toch alles mee te maken? Ze is een vrouw, dat is de enige reden dat ze daar zit..
Dat vind ik te kort door de bocht. Ik geef enkel aan dat zij nog niet in beeld was toen de roosmarijndiscussie aan de gang was. Dus dat zij daar zit omdat ze vrouw is kun je daar niet direct aan relateren. Maar natuurlijk is dat een reeele mogelijkheid.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 14 aug 2019 13:26

Ron van Beuningen schreef:
14 aug 2019 13:17
density1 schreef:
Handig is het natuurlijk niet voor 3fm. Kort door de bocht is het wel van jou zonder dat je haar medische status weet dit als argument te gebruiken. Dat kun je niet anders dan met me eens zijn.
Ik ben het eens met density1. Wanneer je de zender opnieuw wilt opbouwen, dan is een al dan niet (tijdelijk) vertrek uit de middag een reële optie.

Zo werkt het in het bedrijfsleven zeker. Iedereen is vervangbaar. Er is zelfs een spreekwoord over.

jessica

Bericht door jessica » 14 aug 2019 13:27

14 aug 2019 12:50
density1 schreef:
Ja, het is allemaal vreselijk wat Angelique moet ondergaan blijkbaar de laatste tijd waardoor ze veel afwezig is, maar daar heeft 3FM als zender geen boodschap aan. Die moeten door. Het beste zou zijn als ze weer terug komt en dan een ander tijdslot krijgt want dit is overmacht en kun je als zender niet echt op verder bouwen zo.
Dus wanneer iemand iets aan haar/zijn gezondheid heeft kan die persoon haar/zijn baan kwijt. Ik hoop niet dat jij een leidinggevende functie hebt.

Beoordeel iemand op kwaliteit in plaats van gezondheid. Wanneer Matthijs van Nieuwkerk plots ziek zou worden en een operatie zou moeten onder gaan is hij toch niet zo maar zijn baan of tijdstip kwijt. Zou wat zijn zeg.
Dit heb ik al vaker gezegd hier dat mensen soms kort door de bocht oordelen. Tijdje geleden werd geschreven Angelique gaat wel erg vaak met vakantie. Mensen nemen aan dat iedere afwezigheid vakantie is. Ook vergelijken ze het vaak met hun eigen 9 to 5 baan. In dit soort beroepen worden soms hele andere afspraken over vakantie gemaakt. Dus oordeel niet te snel als iemand afwezig is. Het zou ook een medische of andere reden kunnen hebben. Dit is hier nu een voorbeeld van.

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 14 aug 2019 13:32

Henkjan2016 schreef:
14 aug 2019 13:26
14 aug 2019 13:17
density1 schreef:
Ik ben het eens met density1. Wanneer je de zender opnieuw wilt opbouwen, dan is een al dan niet (tijdelijk) vertrek uit de middag een reële optie.

Zo werkt het in het bedrijfsleven zeker. Iedereen is vervangbaar. Er is zelfs een spreekwoord over.
Wat heeft Angelique dan precies waarom ze op de kei moet?

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 14 aug 2019 13:33

jessica schreef:
14 aug 2019 13:27
density1 schreef:

Dit heb ik al vaker gezegd hier dat mensen soms kort door de bocht oordelen. Tijdje geleden werd geschreven Angelique gaat wel erg vaak met vakantie. Mensen nemen aan dat iedere afwezigheid vakantie is. Ook vergelijken ze het vaak met hun eigen 9 to 5 baan. In dit soort beroepen worden soms hele andere afspraken over vakantie gemaakt. Dus oordeel niet te snel als iemand afwezig is. Het zou ook een medische of andere reden kunnen hebben. Dit is hier nu een voorbeeld van.
Best schokkend en vooral heel kortzichtig. Komt over als heel leeg.

density1

Bericht door density1 » 14 aug 2019 13:36

jessica schreef:
14 aug 2019 13:27
density1 schreef:

Ik voel me niet aangesproken in deze. Ik geef enkel aan dat te vaak afwezig zijn al dan niet om gezondheidsredenen of vakantie gewoon niet handig is voor 3FM an sich.

castmember

Bericht door castmember » 14 aug 2019 13:37

Ik hoop vooral dat density1 zelf nooit ziek wordt . . . en als dat toch gebeurd dat hij/zij snel vervangen wordt door iemand die niet ziek is. Want ja, dat ziek zijn hoort niet en dat kan het bedrijf niet aan en dan moet je gewoon ontslaan en iemand anders neerzetten.

Belachelijke gedachte! Bah!
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 14 aug 2019 13:39

14 aug 2019 13:32

[/quote]

Dat is in principe niet belangrijk, maar als zij zoals hier aangegeven wordt er vaker niet is dan wel, dan moet je als zender keuzes maken. Een keuze voor het vervangen van een dj is dan een optie. Dit is wat density1 bedoelt.

Natuurlijk staat de gezondheid van Angelique voorop en hoop ook ik dat zij hier gezond uit mag komen.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 14 aug 2019 13:44

castmember schreef:
14 aug 2019 13:37
Ik hoop vooral dat density1 zelf nooit ziek wordt . . . en als dat toch gebeurd dat hij/zij snel vervangen wordt door iemand die niet ziek is. Want ja, dat ziek zijn hoort niet en dat kan het bedrijf niet aan en dan moet je gewoon ontslaan en iemand anders neerzetten.

Helaas werkt het in de commerciële sector zo. Ik begrijp deze verontwaardiging niet zo. Gelukkig zijn er wetten die de werkgever verplichten de betreffende werknemer in dienst te houden voor minimaal 2 jaar. Maar inderdaad, op jouw plek zal iemand anders geplaatst worden.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 14 aug 2019 13:48

14 aug 2019 13:42
Henkjan2016 schreef:
14 aug 2019 13:39
14 aug 2019 13:32

Dat is in principe niet belangrijk, maar als zij zoals hier aangegeven wordt er vaker niet is dan wel, dan moet je als zender keuzes maken. Een keuze voor het vervangen van een dj is dan een optie. Dit is wat density1 bedoelt.

Natuurlijk staat de gezondheid van Angelique voorop en hoop ook ik dat zij hier gezond uit mag komen.
Je kunt er pas over oordelen wanneer je haar medische situatie kent. Wanneer ze hierna beter zal zijn en weer volop aanwezig is ga je natuurlijk niet de complete koers aanpassen. Blijft dat het vervelend is voor haar en voor 3fm. Nogmaals het is te kort door de bocht om te oordelen over een situatie die je hoorbaar nauwelijks kent. Basta.
[/quote]

Als ze snel weer beter is, dan is dat prima. Dat wordt nergens beweerd. Wanneer ze langere tijd afwezig zal zijn, dan zullen er keuzes moeten worden gemaakt.

Een grotere discussie is er helemaal niet.

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 14 aug 2019 13:53

Henkjan2016 schreef:
14 aug 2019 13:44
castmember schreef:
14 aug 2019 13:37

Helaas werkt het in de commerciële sector zo. Ik begrijp deze verontwaardiging niet zo. Gelukkig zijn er wetten die de werkgever verplichten de betreffende werknemer in dienst te houden voor minimaal 2 jaar. Maar inderdaad, op jouw plek zal iemand anders geplaatst worden.
Helaas wat kort door de bocht wederom.

Evers had 3 maanden vakantie bij 538. Redelijk commercieel bedrijf is het niet? Dat red Angelique niet. Dit is een onvoorziene situatie. Vervelend voor 3fm. Lange termijn visie is belangrijk in deze. Zo werkt het bedrijftsleven. Niet wat populaire woordjes.

Plaats reactie