Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Moorkop

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Moorkop » 23 jul 2019 22:51

Ik heb ook geluisterd en moet ook zeggen dat ik het leuk vind om naar Frank en Eva te luisteren. Ik vind de show nu interessanter dan wanneer Sander het presenteert zonder dat ik hem te kort wil doen want Sander is een goede DJ. Alleen is Frank meer een personality waardoor de ochtendshow in combinatie met Eva beter klinkt. Sander is in mijn ogen meer een DJ die zich in dienst van de muziek opstelt waardoor hij beter tot zijn recht komt. De chemie tussen Frank en Eva is top! Laat het wat mij betreft maar zo! Sander zou dan 18:00 u - 21:00 u kunnen doen of 13:00 u - 16:00 u ten koste van Angelique. Ik denk dat een ochtendshow met Frank en Eva meer kans heeft van slagen. En dat te denken dat ik Eva verafschuwde toen ze nog de lunchshow deed doordeweeks van 12:00 u tot 14:00 u; Ik vond haar echt slecht, dat heb ik op dit forum regelmatig niet onder stoelen of banken gestoken maar sinds ze 3 Voor 12 is gaan doen ben ik haar gaan waarderen. En ook nu komt ze goed uit de verf. Eva is echt gegroeid in mijn ogen.

Pot

Bericht door Pot » 24 jul 2019 10:00

Ik heb (nog) niet geluisterd, maar Frank & Eva lijken me samen wel een goed duo. Sander doet het redelijk goed in de ochtend maar (zoals ik eerder gezegd heb) heeft hij een betere sidekick nodig die wat toevoegd (ipv Noortje).
Ik zou dan zeggen Frank (waarmee er wel een redelijk succesvol prorgramma weglaat) of Kaj (waarvan de kans niet groot is dat hij zich op radio wil focussen).
Oortjes open!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 24 jul 2019 13:51

Ik ben best wel benieuwd wat deze vakantiemaand met de luistercijfers gaat doen, met name in de ochtend. Als die significant hoger zijn ten opzichte van de rest van het jaar, geeft dat toch wel stof tot nadenken voor Sharid Alles...
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Phoenix

Bericht door Phoenix » 24 jul 2019 15:27

JulesKluivert schreef:
24 jul 2019 13:51
Ik ben best wel benieuwd wat deze vakantiemaand met de luistercijfers gaat doen, met name in de ochtend. Als die significant hoger zijn ten opzichte van de rest van het jaar, geeft dat toch wel stof tot nadenken voor Sharid Alles...
Als ......
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 24 jul 2019 18:37

Phoenix schreef:
24 jul 2019 15:27
JulesKluivert schreef:
Als ......
Zeker. Er is in elk geval een groot verschil ten opzichte van de 'gewone' ochtendshow. We zullen zien
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

alex..

Bericht door alex.. » 24 jul 2019 19:19

JulesKluivert schreef:
19 jul 2019 16:21
alex.. schreef:
19 jun 2019 21:19
Ik zou tot drie voorstellen komen;
- Sander aanvullen met een echte vriend waarmee het een volwaardig duo wordt. Geen producer die 'ook even praat'. Ten tijde van Frank zijn middagshow was er op vrijdag de editie van Frank en Sander, wat eigenlijk een schot in de roos was.
Voordeel; In eigen huis opgelost, Frank is meer een media persoon, echte gesprekken.
Nadeel; de avondprogrammering moet op de schop, Frank zal voor het team moeten kiezen ipv zijn eigen show hebben.
Vanaf komende week is er in elk geval voor een maand een experiment de helft van jouw voorstel Alex: de ochtendshow wordt namelijk gedaan door Frank van der Lende samen met Eva Koreman. Ik ben benieuwd hoe het gaat klinken. Ze houden allebei wel veel van praten dus ik hoop dat de muziek de boventoon blijft voeren, denk wel dat Frank de actualiteit en gesprekken met gasten goed kan doen
Ik heb tot dusver vooral stukjes kunnen luisteren. Het ene moment zijn het 2 collega's die relatief zakelijk de actualiteit bespreken en een volgend moment zijn ze heel persoonlijk. Ik vind dat een fijne verhouding, goede zet!

Bij Sander heb ik te vaak dat een gesprek niet interessant is en dan duurt dat echt te lang. Nergens is er nog een punt in een gesprek waarin je weer mee kan zijn met wat ze zeggen. Het hebben van iemand naast je (Eva naast Frank) zorgt voor fijne momenten waarin je in zo een gesprek weer kan aanhaken, omdat ze naar elkaar toe ook vragen stellen ipv enkel nog dieper op het onderwerp in te gaan.

Daarnaast vind ik dat Frank en Eva in topvorm zijn. Frank heeft het extreme 'hartjes' gedoe wat achter zich gelaten en kan beter schakelen tussen serieus en melig doen. Ook blijf ik het zeggen; Eva is in dat avondslot geroeid op alle vlakken. Technisch maar vooral het kunnen vertellen over haar liefde voor muziek.

Hopelijk ziet Sharid Alles ook in dat een duo op de ochtend een gouden zet kan zijn.

Tegelijk vind ik de hele vakantieprogrammerinng best sterk. Herman is ook op zijn plek in de avond. Rob heb ik helaas nog niet kunnen luisteren.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 24 jul 2019 19:26

JulesKluivert schreef:
24 jul 2019 18:37
Phoenix schreef:
JulesKluivert schreef:
Als ......
Zeker. Er is in elk geval een groot verschil ten opzichte van de 'gewone' ochtendshow. We zullen zien
Dat kan. Maar waarom zou de gewone luisteraar nu ineens 3FM opzetten. Het gaat aan de gewone luisteraar voorbij dat er een ander duo in de ochtend zit. Er zal dus geen significante stijging waarneembaar zijn. En Sander zit volgens mij ook al boven het zendergemiddelde.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 24 jul 2019 20:11

Phoenix schreef:
24 jul 2019 19:26
JulesKluivert schreef:
24 jul 2019 18:37
Phoenix schreef:

Als ......
Dat kan. Maar waarom zou de gewone luisteraar nu ineens 3FM opzetten. Het gaat aan de gewone luisteraar voorbij dat er een ander duo in de ochtend zit. Er zal dus geen significante stijging waarneembaar zijn. En Sander zit volgens mij ook al boven het zendergemiddelde.
Ik denk dat een gemiddelde luisteraar in de zomer meer geneigd is om eens een andere zender op te zetten dan tussen september en juni als iemand in het 'werk- of studieritme' zit. Zeker omdat vrijwel alle stations een andere ochtendshow hebben. En als je dan vrij weinig hebt met de vervanger, kun je best besluiten te schakelen.

Mooi dat jij al kunt vertellen hoe de komende meetperiode eruit gaat zien. Ik zeg ook niet dat het zo is, maar de mogelijkheid is er wel denk ik

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 25 jul 2019 21:46

Sanders vriendenteam kon me nooit zo boeien, Frank en Eva is wel leuker maar ook nog (logisch) vrij onwennig. De middagshow met Rob Janssen is wel genieten hoor, echt.

Pot

Bericht door Pot » 25 jul 2019 22:59

Herman ven Schippers schreef:
25 jul 2019 21:46
De middagshow met Rob Janssen is wel genieten hoor, echt.
Kwestie van tijd dat Rob doorgeschoven wordt. Het laatste deel geluisterd met Last Christmas, fantastisch :lol:
Oortjes open!

radiodaan

Bericht door radiodaan » 25 jul 2019 23:25

Pot schreef:
25 jul 2019 22:59
Kwestie van tijd dat Rob doorgeschoven wordt. Het laatste deel geluisterd met Last Christmas, fantastisch :lol:
Wij hoorden het ook op de werkvloer, 3FM was weer eens de ruisloze zender van de dag. (Verschilt per dag, enkel vrijgegeven FM radio is hier toegestaan)
Toch ging de radio uit, verschikkelijk. Elke minuut “Rob van de radio” horen werden we zat van, we weten welk apparaat naast ons staat....

Pot

Bericht door Pot » 25 jul 2019 23:43

radiodaan schreef:
25 jul 2019 23:25
Pot schreef:
Wij hoorden het ook op de werkvloer, 3FM was weer eens de ruisloze zender van de dag. (Verschilt per dag, enkel vrijgegeven FM radio is hier toegestaan)
Toch ging de radio uit, verschikkelijk. Elke minuut “Rob van de radio” horen werden we zat van, we weten welk apparaat naast ons staat....
Iedereen zo zijn smaak, maar het is een verfrissing tozv Mark & Rámon.
Oortjes open!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 26 jul 2019 12:42

Pot schreef:
25 jul 2019 23:43
radiodaan schreef:
25 jul 2019 23:25
Pot schreef:

Iedereen zo zijn smaak, maar het is een verfrissing tozv Mark & Rámon.
Ik kan er persoonlijk altijd maar moeilijk aan wennen wanneer sidekicks ineens bij een ander programma aanschuiven. Jelte van Stenders naar Frank? Pieter Kok van Ekdom naar Frank en nu bij Rob Janssen op de vrijdag, voor mijn gevoel ontbreekt er dan toch altijd iets.

Ed3guitar

Bericht door Ed3guitar » 26 jul 2019 13:18

Pot schreef:
24 jul 2019 10:00
Ik heb (nog) niet geluisterd, maar Frank & Eva lijken me samen wel een goed duo. Sander doet het redelijk goed in de ochtend maar (zoals ik eerder gezegd heb) heeft hij een betere sidekick nodig die wat toevoegd (ipv Noortje).
Ik zou dan zeggen Frank (waarmee er wel een redelijk succesvol prorgramma weglaat) of Kaj (waarvan de kans niet groot is dat hij zich op radio wil focussen).
Als ik Kaj zo een beetje hoor op de radio lijkt het alsof hij steeds meer de focus op radio legt, kan 't mis hebben, maar hij zei laatst dat hij tot het einde van 't jaar niet meer op vakantie gaat omdat hij geen 1 show meer wilt missen.

Pot

Bericht door Pot » 26 jul 2019 17:54

Ed3guitar schreef:
26 jul 2019 13:18
maar hij zei laatst dat hij tot het einde van 't jaar niet meer op vakantie gaat omdat hij geen 1 show meer wilt missen.
Volgens mij ook omdat hij genoeg vakantie heeft gehad.
Oortjes open!

Plaats reactie