Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pizzakoerier

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Pizzakoerier » 18 jul 2019 00:09

"De afgelopen jaren draaide 3FM veel hitmuziek en urban. Mijn mening is: als er concurrenten zijn die dat een stuk beter kunnen dan jij, dan moet je je daar niet aan wagen. Op alternatief gebied zijn we de enigen met een etherfrequentie, we moeten in die zin back to the roots."
Laten we dan ook even consequent zijn. Er is een concurrent die alternatief een stuk beter kan dan 3FM (=KINK). De enige met een etherfrequentie? Op FM ja, met belastinggeld. DAB+ is blijkbaar geen ether?

Ik vind dat 3FM zich, volgens de logica van Sharid Alles, niet moet wagen aan alternatief, dat kun je gerust overlaten aan KINK.

Radio 5 op FM lijkt me een stuk wenselijker.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 18 jul 2019 09:08

Smid70 schreef:
17 jul 2019 18:40
Jij zegt zelf dat 3fm in het verleden Ed Sheeran ook draaide, nou makker dat deden ze met Nick en Simon ook, of mogen jongeren Nick en Simon niet horen?

Voor de rest mag het wat minder aanmatigend.
Je hebt helemaal gelijk. Ed Sheeran Megahit maken en Nick en Simon draaien zijn precies hetzelfde, ik ben helemaal overtuigd.

Ik hoor zelf eigenlijk het verschil ook niet, dat doet niemand waarschijnlijk.

En met aanmatigend ben je zelf begonnen, je krijgt wat je verdient.

En nu ga ik KINK luisteren, hopelijk draaien ze Nick en Simon!
Alleen alternatief is echte muziek.

Pot

Bericht door Pot » 18 jul 2019 09:58

Pizzakoerier schreef:
18 jul 2019 00:09
Ik vind dat 3FM zich, volgens de logica van Sharid Alles, niet moet wagen aan alternatief, dat kun je gerust overlaten aan KINK.

En hoezo moeten ze zich niet wagen aan alternatief? Dat doen ze al gedeeltelijk. Kun je ook onderbouwen waarom Radio 5 op FM moet (waar ook een ander topic voor is :wink:).
Oortjes open!

Smid70

Bericht door Smid70 » 18 jul 2019 11:31

Luc van Ostade schreef:
18 jul 2019 09:08
Smid70 schreef:
17 jul 2019 18:40
Jij zegt zelf dat 3fm in het verleden Ed Sheeran ook draaide, nou makker dat deden ze met Nick en Simon ook, of mogen jongeren Nick en Simon niet horen?

Voor de rest mag het wat minder aanmatigend.
Je hebt helemaal gelijk. Ed Sheeran Megahit maken en Nick en Simon draaien zijn precies hetzelfde, ik ben helemaal overtuigd.

Ik hoor zelf eigenlijk het verschil ook niet, dat doet niemand waarschijnlijk.

En met aanmatigend ben je zelf begonnen, je krijgt wat je verdient.

En nu ga ik KINK luisteren, hopelijk draaien ze Nick en Simon!
Je hebt duidelijk niets begrepen van mijn voorbeelden en hebt de neiging om alles letterlijk te nemen.
Als je wat ouder en volwassen bent zal je hopelijk meer begrip kunnen opbrengen voor ander opinies.

Pizzakoerier

Bericht door Pizzakoerier » 18 jul 2019 11:56

Pot schreef:
18 jul 2019 09:58
Pizzakoerier schreef:

En hoezo moeten ze zich niet wagen aan alternatief? Dat doen ze al gedeeltelijk. Kun je ook onderbouwen waarom Radio 5 op FM moet (waar ook een ander topic voor is :wink:).
Wat betreft Radio 5, ik denk dat een traditionele techniek als FM een grotere meerwaarde heeft voor een wat ouder publiek dan voor een jongerenzender, maar goed, dat is off-topic :wink: Radio 5 heeft wel een format dat de concurrentie niet bedient, dus in zoverre heeft het objectieve meerwaarde.

Bij 3FM wagen ze zich inderdaad aan alternatief, en deels aan hits. Het is een beetje van beide. Ik vind dat hits beter worden gedaan door 538 en Q, en dat alternatief beter wordt gedaan door KINK, een concurrent. Wat Sharid Alles zegt over hits en de concurrentie, geldt dus wat mij betreft net zo goed voor alternatief. Wat ik in haar woorden lees is: onze meerwaarde is dat we een FM-frequentie hebben. Als publieke omroep vind ik dat niet helemaal eerlijk.

Ik vind persoonlijk de muzikale meerwaarde van 3FM sinds de terugkeer van KINK beperkt :???:

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 18 jul 2019 12:29

Smid70 schreef:
18 jul 2019 11:31
Je hebt duidelijk niets begrepen van mijn voorbeelden en hebt de neiging om alles letterlijk te nemen.
Als je wat ouder en volwassen bent zal je hopelijk meer begrip kunnen opbrengen voor ander opinies.
Ik heb veel begrip voor andere opinies. Maar dan moeten ze wel rationeel en goed onderbouwd worden en dat ontbreekt hier m.i.

Smid70

Bericht door Smid70 » 18 jul 2019 19:36

Luc van Ostade schreef:
18 jul 2019 12:29
Smid70 schreef:
18 jul 2019 11:31
Ik heb veel begrip voor andere opinies. Maar dan moeten ze wel rationeel en goed onderbouwd worden en dat ontbreekt hier m.i.
Ach, dan zou je misschien de moeite kunnen nemen om mijn eerdere posts over dit onderwerp te lezen.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 18 jul 2019 20:32

Even samengevat:
- Jij vindt dat Ed Sheeran niet gedraaid zou moeten worden op 3FM. Een van nature singer-songwriter die al sinds zijn start gesteund wordt door 3FM en wiens muziek perfect in het format past van 3FM. Als ik vraag waarom jij dat vindt, is je onderbouwing dat Ed Sheeran te bekend is en dat 3FM beter andere artiesten kan ondersteunen.
- Mijn mening is dat de muziek van Ed Sheeran prima in de muziekmix past van 3FM, een zender die overwegend alternatief draait, maar ook regelmatig wat bekends. Dan sluit de muziek van Ed Sheeran beter aan bij alternatieve muziek dan pak hem beet Alan Walker, Mabel of Luis Fonzi. Je kunt als radiostation niet uitsluitend onbekenden artiesten draaien, dan hou je geen luisteraar meer over.
- Ik geef aan dat sommige artiesten (let op sommige, niet allemaal) passen in meerdere doelgroepen en formats. Ed Sheeran is een artiest die populair is bij jong en oud. Dus kan hij zowel op 3FM als op Radio 2 gedraaid worden, zijn muziek past bij beiden formats. .
- Vervolgens lach je me compleet uit vanwege mijn mening. Je weigert aan te nemen dat sommige artiesten in meerdere doelgroepen en formats passen (terwijl dat gewoon een feit is, daar worden muziekonderzoeken naar gedaan).
- Je neemt ineens Nick en Simon als voorbeeld, want die heeft 3FM in het verleden wel eens gedraaid en noemt daarmee mijn punt belachelijk. “Ha ha ha, als ik jouw redenering volg, dan kun je net zo goed Nick en Simon gaan draaien op 3FM”.
Nou nee. Want dat zijn dus geen artiesten die in het format van 3FM passen. Ed Sheeran wel.

Radiostations hebben formats. De ene artiest past daar wel bij, de andere niet. Dat zuig ik niet uit mijn duim.

En verder weiger ik hier nog op in te gaan, mijn punt is nu gemaakt. Ik ga niet nog een week discussiëren of uitgelachen worden omdat ik vind dat Ed Sheeran op 3FM gedraaid kan worden. Als jij vindt dat Ed Sheeran niet bij het format van 3FM past, dan kan dat. Maar zet dan mijn mening niet weg alsof ik iets totaal belachelijks zeg.

Smid70

Bericht door Smid70 » 19 jul 2019 06:39

Luc van Ostade schreef:
18 jul 2019 20:32
Even samengevat:
- Jij vindt dat Ed Sheeran niet gedraaid zou moeten worden op 3FM. Een van nature singer-songwriter die al sinds zijn start gesteund wordt door 3FM en wiens muziek perfect in het format past van 3FM. Als ik vraag waarom jij dat vindt, is je onderbouwing dat Ed Sheeran te bekend is en dat 3FM beter andere artiesten kan ondersteunen.
- Mijn mening is dat de muziek van Ed Sheeran prima in de muziekmix past van 3FM, een zender die overwegend alternatief draait, maar ook regelmatig wat bekends. Dan sluit de muziek van Ed Sheeran beter aan bij alternatieve muziek dan pak hem beet Alan Walker, Mabel of Luis Fonzi. Je kunt als radiostation niet uitsluitend onbekenden artiesten draaien, dan hou je geen luisteraar meer over.
- Ik geef aan dat sommige artiesten (let op sommige, niet allemaal) passen in meerdere doelgroepen en formats. Ed Sheeran is een artiest die populair is bij jong en oud. Dus kan hij zowel op 3FM als op Radio 2 gedraaid worden, zijn muziek past bij beiden formats. .
- Vervolgens lach je me compleet uit vanwege mijn mening. Je weigert aan te nemen dat sommige artiesten in meerdere doelgroepen en formats passen (terwijl dat gewoon een feit is, daar worden muziekonderzoeken naar gedaan).
- Je neemt ineens Nick en Simon als voorbeeld, want die heeft 3FM in het verleden wel eens gedraaid en noemt daarmee mijn punt belachelijk. “Ha ha ha, als ik jouw redenering volg, dan kun je net zo goed Nick en Simon gaan draaien op 3FM”.
Nou nee. Want dat zijn dus geen artiesten die in het format van 3FM passen. Ed Sheeran wel.

Radiostations hebben formats. De ene artiest past daar wel bij, de andere niet. Dat zuig ik niet uit mijn duim.

En verder weiger ik hier nog op in te gaan, mijn punt is nu gemaakt. Ik ga niet nog een week discussiëren of uitgelachen worden omdat ik vind dat Ed Sheeran op 3FM gedraaid kan worden. Als jij vindt dat Ed Sheeran niet bij het format van 3FM past, dan kan dat. Maar zet dan mijn mening niet weg alsof ik iets totaal belachelijks zeg.
Ik zie dat je mijn punt gewoon niet begrijpt. Verder neem het je het allemaal wel heel persoonlijk.
Agree tot disagree

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 19 jul 2019 08:04

Pizzakoerier schreef:

"De afgelopen jaren draaide 3FM veel hitmuziek en urban. Mijn mening is: als er concurrenten zijn die dat een stuk beter kunnen dan jij, dan moet je je daar niet aan wagen. Op alternatief gebied zijn we de enigen met een etherfrequentie, we moeten in die zin back to the roots."
Laten we dan ook even consequent zijn. Er is een concurrent die alternatief een stuk beter kan dan 3FM (=KINK). De enige met een etherfrequentie? Op FM ja, met belastinggeld. DAB+ is blijkbaar geen ether?

3FM is geen alternatieve zender. 3FM is een toegankelijke popzender met het accent op alternatief, heel anders dan KINK. Als 3FM puur alternatieve muziek zou draaien had ik je gelijk gegeven

Buiten dat heeft 3FM zeker haar relevantie in het ontdekken van nieuw talent, nieuwe muziek, en daarnaast als jongerenplatform in het bespreekbaar maken van maatschappelijke problemen, allemaal zaken die niet of in mindere mate door andere zenders worden opgepakt.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 19 jul 2019 16:21

alex.. schreef:
19 jun 2019 21:19
Ik zou tot drie voorstellen komen;
- Sander aanvullen met een echte vriend waarmee het een volwaardig duo wordt. Geen producer die 'ook even praat'. Ten tijde van Frank zijn middagshow was er op vrijdag de editie van Frank en Sander, wat eigenlijk een schot in de roos was.
Voordeel; In eigen huis opgelost, Frank is meer een media persoon, echte gesprekken.
Nadeel; de avondprogrammering moet op de schop, Frank zal voor het team moeten kiezen ipv zijn eigen show hebben.
Vanaf komende week is er in elk geval voor een maand een experiment de helft van jouw voorstel Alex: de ochtendshow wordt namelijk gedaan door Frank van der Lende samen met Eva Koreman. Ik ben benieuwd hoe het gaat klinken. Ze houden allebei wel veel van praten dus ik hoop dat de muziek de boventoon blijft voeren, denk wel dat Frank de actualiteit en gesprekken met gasten goed kan doen
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 21 jul 2019 13:56

Ik neem afscheid van het forum. Mensen die meningen compleet belachelijk maken mogen alles zeggen wat ze willen. Er tegenin mag niet van de subjectieve admins. Dat is al jaren zo, niets veranderd.

Veel plezier allemaal hier en dank aan de wel leuke posters. Ik hoop dat jullie serieuze discussies niet worden verpest door de trollers, want je kunt er niet tegenin gaan.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 21 jul 2019 16:05

Luc van Ostade schreef:
21 jul 2019 13:56
Ik neem afscheid van het forum. Mensen die meningen compleet belachelijk maken mogen alles zeggen wat ze willen. Er tegenin mag niet van de subjectieve admins. Dat is al jaren zo, niets veranderd.

Veel plezier allemaal hier en dank aan de wel leuke posters. Ik hoop dat jullie serieuze discussies niet worden verpest door de trollers, want je kunt er niet tegenin gaan.
Jammer Luc, ik negeer altijd alle niet-serieuze opmerkingen en reageer alleen op posts die wat toevoegen aan de discussie, dat houdt het voor mij leuk.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 21 jul 2019 20:23

Zeker jammer Luc. Je had vaak goede inhoudelijke standpunten.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 23 jul 2019 09:18

Wat vinden jullie van Frank en Eva als vervangers van Sander in de ochtendshow op 3FM? Ik moet zeggen, ik vind het leuk om naar te luisteren. Ik denk ook dat een duo ervoor kan zorgen dat 3FM meer marktaandeel haalt met de ochtendshow, de ochtendshow met Sander + side-kick Noortje is wat saai. Nu zijn Frank en Eva wel praatgraag dus dat moet wel in balans blijven

Plaats reactie