Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
JulesKluivert

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door JulesKluivert » 02 jun 2019 14:28

Phoenix schreef:
02 jun 2019 13:06
JulesKluivert schreef:
02 jun 2019 12:21
Phoenix schreef:
02 jun 2019 11:57

Maar de discussie over playlist is de afgelopen anderhalve pagina niet gevoerd. Jij haalt dat aan. Tot dat moment ging de discussie enkel en alleen over een eventuele re-branding van 3FM zonder de inhoud daarbij ter discussie te stellen.
Oh ja?

"We kunnen nu toch wel concluderen dat het niet meer goed komt met het 3FM zoals dat nu opereert. Zelfs de nieuwe muziekmix slaat niet aan."

"Binnenkort kunnen ze iedere luisteraar persoonlijk een USB stick met de geluisterde minuten sturen als het zo doorgaat."

Allemaal leuk om te roepen hoor, maar daar breng je de discussie echt niet verder mee.
De opmerking over de USB-sticks is van voor de discussie over de re-branding.
De andere opmerking is van density1 en grotendeels negeer ik de opmerkingen van dit forumlid. Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, opmerkingen die een discussie niet verder helpen negeren.
Doe ik ook, maar soms moet ik er wel even op reageren. Dank voor je advies :wink:
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 02 jun 2019 14:33

Moorkop schreef:
02 jun 2019 13:53
Er zijn misschien te veel DJ's ineens vertrokken maar er zit in mijn ogen echt wel talent. Geef ze eens een kans. Jorien Renkema, Rob Janssen, Herman Hofman en Sander Hoogendoorn trekken nu de kar in mijn ogen. Eva Koreman is beter geworden sinds ze naar het tijdslot 21:00 u - 00:00 u is gegaan. Ook deze DJ's moeten groeien.
Ik ben vertrokken omdat ze weer eens een muzikale switch maakten om toen meer Nederlandse urban te draaien, dat icm met het vertrek van Ekdom naar Radio2 en Rob Stenders op radio2, heeft mij doen besluiten om 3FM vaarwel te zeggen. Tegenwoordig zapp ik er weer langs, maar uiteindelijk keer ik altijd weer terug op Radio2. Of KinKDNA.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 02 jun 2019 14:34

jessica schreef:
02 jun 2019 14:15
density1 schreef:
02 jun 2019 14:04
Zullen we het gewoon inhoudelijk houden en niet op de persoon want dat brengt de discussie al helemaal niet verder en zorgt enkel voor 'ruis'. Laat iedereen in zijn waarde en ieder zijn mening geven.
Eens
Hier ben ik het ook mee eens. Ik geef iedereen de ruimte om zijn mening te geven en ik laat hierbij iedereen in zijn waarde. Wanneer posts of bepaalde vormen waarop meningen gebracht worden mij niet aanstaan negeer ik deze. Daar merkt verder niemand iets van. Ik spreek dit nu één keer hardop uit waarbij de naam van density1 valt. Mocht density1 zich hier niet prettig bij voelen dat spijt mij dat.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 02 jun 2019 14:37

Heeft iemand inzicht in de kern doelgroep van 3FM?
Volgens mij richt 3FM zich op jongeren (welke leeftijdsgroep specifiek?) met een voorkeur voor alternatieve muziek. Dit is volgens mij een erg selecte groep en is mogelijk een marktaandeel van 3% het maximaal haalbare.
28-01-08 / 22-04-10

Phoenix

Bericht door Phoenix » 02 jun 2019 14:43

JulesKluivert schreef:
02 jun 2019 14:27
Exact, je analyse klopt ook denk ik. Maar dan blijf ik bij mijn punt: als het DJ-team hetzelfde blijft en de muziekmix voorlopig zo blijft, dan los je toch niks op met een andere naam en een andere huisstijl?
Ik denk dat voor een grote groep het momenteel onduidelijk is waar het hedendaagse 3FM voor staat. Re-branding zou dan weleens de oplossing kunnen zijn.

De branding van 3FM ten tijden van Active Radio en Serious Radio was bijster goed. Dat ontbreekt nu mijn inziens.
28-01-08 / 22-04-10

Don90

Bericht door Don90 » 02 jun 2019 14:46

Phoenix schreef:
02 jun 2019 14:34
jessica schreef:
02 jun 2019 14:15
density1 schreef:
02 jun 2019 14:04
Zullen we het gewoon inhoudelijk houden en niet op de persoon want dat brengt de discussie al helemaal niet verder en zorgt enkel voor 'ruis'. Laat iedereen in zijn waarde en ieder zijn mening geven.
Eens
Hier ben ik het ook mee eens. Ik geef iedereen de ruimte om zijn mening te geven en ik laat hierbij iedereen in zijn waarde. Wanneer posts of bepaalde vormen waarop meningen gebracht worden mij niet aanstaan negeer ik deze. Daar merkt verder niemand iets van. Ik spreek dit nu één keer hardop uit waarbij de naam van density1 valt. Mocht density1 zich hier niet prettig bij voelen dat spijt mij dat.
Je bent de boel hier wel aan het domineren. Beetje respect voor de rest ook al hebben ze een andere mening.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 02 jun 2019 15:28

Phoenix schreef:
02 jun 2019 14:43
JulesKluivert schreef:
Exact, je analyse klopt ook denk ik. Maar dan blijf ik bij mijn punt: als het DJ-team hetzelfde blijft en de muziekmix voorlopig zo blijft, dan los je toch niks op met een andere naam en een andere huisstijl?
Ik denk dat voor een grote groep het momenteel onduidelijk is waar het hedendaagse 3FM voor staat. Re-branding zou dan weleens de oplossing kunnen zijn.

De branding van 3FM ten tijden van Active Radio en Serious Radio was bijster goed. Dat ontbreekt nu mijn inziens.
Zeker, ik zou het toejuichen als ze Florent Luijckx weer terughalen - die had die payoffs destijds verzonnen. Die is nu: Music Starts Here. Daar kun je zeker goed over nadenken en aanpassen. Maar om de hele naam aan te passen die voor veel mensen (ondanks het feit dat de luistercijfers slecht zijn) heel herkenbaar is lijkt me gewoon niet slim
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Phoenix

Bericht door Phoenix » 02 jun 2019 16:13

JulesKluivert schreef:
02 jun 2019 15:28
Phoenix schreef:
JulesKluivert schreef:

Zeker, ik zou het toejuichen als ze Florent Luijckx weer terughalen - die had die payoffs destijds verzonnen. Die is nu: Music Starts Here. Daar kun je zeker goed over nadenken en aanpassen. Maar om de hele naam aan te passen die voor veel mensen (ondanks het feit dat de luistercijfers slecht zijn) heel herkenbaar is lijkt me gewoon niet slim
Alleen Serious Radio is van Florent Luyckx. Active Radio komt uit de tijd van Paul van der Lugt.
28-01-08 / 22-04-10

Phoenix

Bericht door Phoenix » 02 jun 2019 16:14

Don90 schreef:
02 jun 2019 14:46
Je bent de boel hier wel aan het domineren. Beetje respect voor de rest ook al hebben ze een andere mening.
Waaruit blijkt mij disrespect?
28-01-08 / 22-04-10

Don90

Bericht door Don90 » 02 jun 2019 16:53

Phoenix schreef:
02 jun 2019 16:14
Don90 schreef:
Doordat je hier gaat roepen iemand te negeren omdat je het niet met hem eens bent. Het is hier een forum. Voordat het weer uitloopt op een chatbox laten we het weer over 3fm hebben en geen mensen buiten sluiten of kwetsen. Dankjewel alvast.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 02 jun 2019 17:13

Don90 schreef:
02 jun 2019 16:53
Phoenix schreef:
02 jun 2019 16:14
Don90 schreef:
Doordat je hier gaat roepen iemand te negeren omdat je het niet met hem eens bent. Het is hier een forum. Voordat het weer uitloopt op een chatbox laten we het weer over 3fm hebben en geen mensen buiten sluiten of kwetsen. Dankjewel alvast.
🤣
Serieus?
Nee, dat heb ik niet gezegd !! Jij hebt blijkbaar mijn opmerking verkeerd begrepen.
Het oneens zijn met elkaar houdt een discussie levendig. Dat vind ik alleen maar prettig.
Ik heb enkel proberen aan te geven dat wanneer iemand op een, voor jou, onprettige manier de discussie voert je dergelijke posts links kunt laten liggen. Daar is niks mis mee.
28-01-08 / 22-04-10

jessica

Bericht door jessica » 02 jun 2019 17:33

JulesKluivert schreef:
02 jun 2019 15:28
Phoenix schreef:
JulesKluivert schreef:
Volgens mij hebben ze de hele Music Start Here campagne direct gekopieerd van BBC Radio1. Ik vind hem niet erg sterk en het getuigd ook niet van eigen creativiteit bij 3FM. Dat is waar het op dit moment ook aan ontbreekt. Aan creativiteit en durf om een tijd je eigen weg te gaan. Nu is het steeds wisselen en weer bijsturen. Dan kom je niet vooruit. Visie daar heeft het jaren aan ontbroken bij 3FM en dat dreunt nog een tijdje na.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 02 jun 2019 19:11

Ik sluit me volledig aan bij Astrid de Jong. Voor de totale PO zou dit de beste oplossing zijn.

Astrid de Jong: Maak van 3FM een onlineplatform zonder FM-frequentie

Astrid de Jong pleit ervoor om van 3FM een onlineplatform te maken en de FM-frequentie aan Radio 5 te geven. Dat vertelt de ‘Nachtzuster’-presentatrice in gesprek met Patrick Kicken, waar ze uitgebreid ingaat op haar visie over 3FM. “Begin eens met het omwisselen van de FM-frequentie met Radio 5. Zodra Radio 5 een FM-frequentie heeft, dan verdubbelen de luistercijfers en gaan Gijs Staverman en Stefan Stasse er naartoe.”

Volgens Astrid is het onzin dat 3FM zich geslachtofferd zou voelen als het de FM-frequentie kwijtraakt. “Maar zo voelt het wel bij 3FM: ‘dan pakken ze ons ook nog de FM-frequentie af’. Er moet juist veel meer op onlineradio worden ingezet bij de NPO. Het zou toch onzinnig om dat met Radio 5 te gaan doen. Online en podcast: daar zit de kracht van 3FM, want daar zitten de jongeren.”

Volledig inzetten op online
Astrid, die haar landelijke carrière begon bij 3FM, vindt dat de jongerenzender volledig moet inzetten op online. “Met een reclamecampagne die gericht is op online: wij gaan nu als publieke omroep nieuwe radio maken. Met de mensen die ook snappen hoe het in elkaar steekt. Nu zitten er bij 3FM mensen voor twee sms’jes per uur radio te maken. En er moet ook weer meer liefde voor muziek komen. Daar ben je voor als publieke zender.”

De Radio 1-presentator noemt het ‘heel makkelijk’ om 3FM, dat al langere tijd met dalende luistercijfers kampt, constant te bashen. “Er heerst een negatieve vibe, zeker over 3FM. Maar het is the sign of the times. Het 3FM van nu is niet meer het 3FM van Giel, Gerard en Coen en Sander.”
28-01-08 / 22-04-10

HitradioOe3

Bericht door HitradioOe3 » 02 jun 2019 20:09

Phoenix schreef:
02 jun 2019 19:11
Ik sluit me volledig aan bij Astrid de Jong. Voor de totale PO zou dit de beste oplossing zijn.
Ik ook.
En ook goed onderbouwd.

ik denk dat er genoeg zijn binnen de NPO die er ook zo over denken. Echter in een politiek bolwerk als de NPO gaat het wellicht nog jaren duren voordat het ook echt een feit is.

Laten we voor 3FM en voor Radio 5 hopen dat het sneller gebeurd.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 02 jun 2019 20:29

Welke publieke functie heeft 3FM te vervullen en hoe kan dit online gerealiseerd worden? Antwoord op deze vraag mis ik toch echt in het verhaal van Astrid de Jong.

Dat Radio 5 op FM meer gaat bereiken dan 3FM, lijkt mij ook. Ik verwacht dat luisteraars weggehaald gaan worden bij Radio 2 en, meer nog, de publieke regionalen. Wat heeft dat kannibalisme voor zin?

Zou het een idee zijn te stoppen met beide zenders en de regionalen wat meer budget te geven?
Rock 'n roll is better than music!

Plaats reactie