Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Pot » 20 mei 2019 22:12

Zat even op YouTube te kijken bij trending, zie ik dat Mark & Rámon met hun 'alternatieve commentaar' tweede staan :lol:.
Oortjes open!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 21 mei 2019 08:38

Pot schreef:
20 mei 2019 22:12
Zat even op YouTube te kijken bij trending, zie ik dat Mark & Rámon met hun 'alternatieve commentaar' tweede staan :lol:.
Doen ze goed ja :wink:
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Moorkop

Bericht door Moorkop » 27 mei 2019 06:10

Heb het idee dat ik de laatste dagen wat vaker een plaat uit de jaren 80 voorbij hoor komen. Het lijkt alsof ze af en toe een oudere klassieker tussen de muziek gooien. Is dat mijn gevoel of ervaren jullie dat ook zo?

density1

Bericht door density1 » 27 mei 2019 11:08

Als het alternative classics uit de 80's zijn vind ik dat wel goed en kun je beter dat draaien dan al die 'compensatie platen'. Dan hoor ik liever dat als compensatie plaat dan b.v. Ariane Grande en noem maar op. Past ook meer bij het overwegend 'alternatievere' format van 3FM.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 27 mei 2019 18:41

Deze week vervangt Olivier Bakker Jorien Renkema tussen 10:00 u en 13:00 u op NPO 3 FM. Wat een slechte DJ vind ik dat! Begrijp werkelijk niet waarom juist hij Jorien vervangt terwijl je Herman Hofman en Rob Janssen hebt. Olivier heeft een verschrikkelijke stem en hij heeft werkelijk niets zinnigs te melden. In het weekend luister ik ook nooit naar hem. Deze man heeft het in mijn ogen echt niet! Waar hebben ze hem in godsnaam ooit vandaan gehaald?

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 27 mei 2019 18:53

Moorkop schreef:
27 mei 2019 18:41
Deze week vervangt Olivier Bakker Jorien Renkema tussen 10:00 u en 13:00 u op NPO 3 FM. Wat een slechte DJ vind ik dat! Begrijp werkelijk niet waarom juist hij Jorien vervangt terwijl je Herman Hofman en Rob Janssen hebt. Olivier heeft een verschrikkelijke stem en hij heeft werkelijk niets zinnigs te melden. In het weekend luister ik ook nooit naar hem. Deze man heeft het in mijn ogen echt niet! Waar hebben ze hem in godsnaam ooit vandaan gehaald?
2 vragen:

Waarom vind je het nodig om dit in 2 topics te melden?
Houdt het je echt al 8 a 9 uur bezig? (zie tijd tussen de posts)

Moorkop

Bericht door Moorkop » 27 mei 2019 19:13

Dat vind ik inderdaad nodig ja, omdat ik niet begrijp dat dit soort mensen op de radio te horen zijn. Er lopen zoveel betere rond bij de zender.

Pot

Bericht door Pot » 27 mei 2019 19:14

Ben het grotendeels met Moorkop eens. Hij hoort absoluut niet thuis op dat tijdstip. Ik heb hem een paar keer aangehoord in het weekend, maar was echt slecht (kan er niets anders van maken, helaas). Rob op dat tijdstip zou ik geen goede optie vinden. Zijn manier van presenteren past daar niet echt. Herman zal wel weer bezig zijn met klussen of is op vakantie. Als AVROTROS iemand van zijn eigen omroep wil, zijn zelfs Lieke de Kok en Sophie Hijlkema een optie. Maar laten we niet vergeten dat hij volgens mij rond de 21/22 jaar is. Dan kan er nog genoeg potentie in zitten, maar de zaterdag en zondag middag 14-16 is hem nog een behoorlijk maatje te groot. Zeker doordeweeks als invaller. Ze hadden hem, wat mij betreft met Kevin moeten wisselen in het weekend.
Oortjes open!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 27 mei 2019 19:31

density1 schreef:
27 mei 2019 11:08
Als het alternative classics uit de 80's zijn vind ik dat wel goed en kun je beter dat draaien dan al die 'compensatie platen'. Dan hoor ik liever dat als compensatie plaat dan b.v. Ariane Grande en noem maar op. Past ook meer bij het overwegend 'alternatievere' format van 3FM.
Heb je titels van die classics? Is me niet opgevallen, ik zal er op letten de komende dagen
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 27 mei 2019 19:35

Pot schreef:
27 mei 2019 19:14
Ben het grotendeels met Moorkop eens. Hij hoort absoluut niet thuis op dat tijdstip. Ik heb hem een paar keer aangehoord in het weekend, maar was echt slecht (kan er niets anders van maken, helaas). Rob op dat tijdstip zou ik geen goede optie vinden. Zijn manier van presenteren past daar niet echt. Herman zal wel weer bezig zijn met klussen of is op vakantie. Als AVROTROS iemand van zijn eigen omroep wil, zijn zelfs Lieke de Kok en Sophie Hijlkema een optie. Maar laten we niet vergeten dat hij volgens mij rond de 21/22 jaar is. Dan kan er nog genoeg potentie in zitten, maar de zaterdag en zondag middag 14-16 is hem nog een behoorlijk maatje te groot. Zeker doordeweeks als invaller. Ze hadden hem, wat mij betreft met Kevin moeten wisselen in het weekend.
Volgens mij is het probleem bij Olivier dat hij zeker wel de kennis heeft, maar dat hij het gewoon nog niet goed kan vertellen. Hij is nog geen personality. Olivier werkt ook op de muziekredactie dus verstand van muziek heeft hij zeker, maar hij kan het gewoon niet goed vertellen. Hij is nog vrij jong dus kan zich zeker nog ontwikkelen, maar ik had eerder iemand anders op dat tijdstip gezet.

Wat dat betreft is dat omroep-gezeur wel echt nadelig voor je zender. Had daar gewoon Wijnand, Herman of Vera neer gezet, die hadden dat prima kunnen doen.

density1

Bericht door density1 » 27 mei 2019 20:20

JulesKluivert schreef:
27 mei 2019 19:31
density1 schreef:
27 mei 2019 11:08
Heb je titels van die classics? Is me niet opgevallen, ik zal er op letten de komende dagen
Nee want het was ook een reactie op 'Moorkop' die gaf aan meer 80's classics te horen sinds kort.

alex..

Bericht door alex.. » 27 mei 2019 23:20

Moorkop schreef:
27 mei 2019 18:41
Ik ben het hier volkomen mee eens. Alles wat hij vertelt komt nogal zeikerig over. Het is een manier van langzame uitspraak met een te hoge stem die niet geschikt is voor de radio, waarbij opgeteld wordt dat wat hij zegt, alles behalve interessant is. Niks zeggende feitjes, persoonlijke referenties die verder geen humor of spannende elementen bevatten.

Er zijn momenten dat ik in het weekend luister en hij op de radio is, maar daarmee direct een reden om weg te schakelen. Ook de avonden dat hij Kevin vervangt of hoe hij de Mega Top 50 presenteert zijn zo ongeïnteresseerd, met als ergste als hij wel overtuigend wilt zijn, wat klinkt als een groot stuk sarcasme, haast gênant.

Hij is nog jong, maar in mijn ogen staat hij nog mijlen ver van een goede DJ zijn. Hij heeft de skill niet om verhalen te brengen en de stem niet om hit DJ te zijn. Terug naar de redactie en andere mensen doorschuiven.
(excuus voor het directe aanvallen, maar hij is een van de zwakste schakels op de zender en mijn argumenten spreken waarom)

Feivel

Bericht door Feivel » 28 mei 2019 10:52

Nou, Alex. Stuur eens een demo naar NPO Campus. Ik ben erg benieuwd of we straks Alex op de plek van Olivier hebben. Je bijdrage is inderdaad wel erg op de man. Het lijkt wel alsof Olivier niéts goed doet. Dat kan ik me niet voorstellen. Bij 3FM horen ze een zeer groot talent in hem, anders zouden ze hem niet op zender laten.

Bo Lus

Bericht door Bo Lus » 28 mei 2019 11:41

Als hij al 22 is en het echt zo slecht doet als jullie beweren, wordt het nooit wat. De "grote jongens" waren op hun 22ste ook al goed!

castmember

Bericht door castmember » 28 mei 2019 12:19

Da's niet helemaal waar natuurlijk, er zijn ook genoeg laatbloeiers geweest die ook de nodige vlieguren moesten maken voor ze écht van de grond kwamen. Het stuk stemcontrole en intonatie is bij hem nog niet helemaal geland, maar ook daarin is coaching belangrijk. De grote jongens op de radio nu hadden er niet geweest als ze geen groter voorbeeld hadden waar ze zich aan op konden trekken. Verder is het natuurlijk wel zo dat we intussen bijna overal een mening over hebben en dat iedereen die langs de zijlijn staat precies weet hoe er radio gemaakt moet worden.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Plaats reactie