Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
pietervandamstra

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door pietervandamstra » 15 mei 2019 11:17

JulesKluivert schreef:
15 mei 2019 08:03
Smid70 schreef:
15 mei 2019 07:12
JulesKluivert schreef:
14 mei 2019 11:56
Dit soort discussies zijn al tig keer in dit topic gevoerd, of 3FM wel alternatief genoeg is. Volgens mij heeft 3FM al sinds september 2018 een andere playlist waarbij ze als popzender meer alternatieve acts zijn gaan draaien. Dat betekent dat 3FM dus popmuziek draait, en daarnaast focust op alternatieve acts en talent. Ik vind dat de ideale balans. Wil je meer pop, luister je Radio 2. Wil je meer alternatief, luister je KINK.
Dat kun jij vinden, maar dat is niet wat de zendermanager loopt te roeptoeteren. Als je focust houdt dat niet in dat je 3 alternatieve plaatjes per draait en dan gaat beweren dat alternatief dus centraal staat.

btw, ik vind dus wel dat 3fm beter is dan de afgelopen jaren. Maar Alternatief centraal, my ass
De zendermanager wil 3FM neerzetten als alternatieve popzender tegenover 538, Qmusic, Radio 2. Dan moet je dus de verschillen uitlichten en misschien wat overdrijven, maar in eerdere interviews heeft ze ook al gezegd dat ze hits van dit moment blijven draaien, omdat ze vindt dat ook die muziek relevant is.
Smid70 schreef:
15 mei 2019 07:06
JulesKluivert schreef:
14 mei 2019 07:49

Dat is jouw mening. Dat ze verder dat uur ook De Staat, Billie Eilish, Foals en Tame Impala draaiden en je die verder niet noemt zegt mij al genoeg.
Jules je mist mijn punt.
De verhouding zou andersom moeten zijn als je beweerd dat alternatief centraal staat.
Ik kan hier gewoon niet zoveel mee. Toen 3FM in het najaar meer alternatieve acts ging draaien werd hier ook steeds de nadruk gelegd op Ariana Grande en Katy Perry die nog voorbijkwamen.

Ik luister 3FM en ik merk (ook aan mijn eigen muziekvoorkeur) dat ik naar veel meer artiesten ben gaan luisteren die niet in de hitlijsten te vinden zijn. Maar ik vind het ook fijn als er een herkenbare plaat voorbijkomt van Douwe Bob, de RHCP of Coldplay. Dus binnen de huidige playlist ligt de nadruk (voor mij persoonlijk) wel degelijk op nieuwe en alternatieve acts.
Ben jij familie van Patrick?

cassie127

Bericht door cassie127 » 15 mei 2019 12:19

Joh, kijk gewoon eens in de playlist "3fm Now Playing"op Spotify... Daar zie je de platen die ze deze week het meest voorbij (gaan) komen. Daar staat genoeg nieuwe muziek, festival muziek en alternatief tussen

Don90

Bericht door Don90 » 15 mei 2019 13:50

Smid70 schreef:
15 mei 2019 10:46
Don90 schreef:
15 mei 2019 10:03
Smid70 schreef:
15 mei 2019 07:12

Dat kun jij vinden, maar dat is niet wat de zendermanager loopt te roeptoeteren. Als je focust houdt dat niet in dat je 3 alternatieve plaatjes per draait en dan gaat beweren dat alternatief dus centraal staat.

btw, ik vind dus wel dat 3fm beter is dan de afgelopen jaren. Maar Alternatief centraal, my ass
Even verder uit gezocht hoor. De tracks die je noemde van Anouk was bijvoorbeeld The Dark. Super gave plaat die niemand anders draait en super alto is. 3fm klassieker pure sang. Dus je kleurt de werkelijkheid.
Jij hebt werkelijk geen idee wat alternatief is.
Maar goed joh, als jij er blij van wordt. Prima toch?
Ik luister weer met plezier naar 3fm, maar Anouk met The Dark is geen alternatieve muziek (wel goed)
En dat het draaien van een live-track van Mumford cool is bestrijd ik niet, goeie muziek maar niet alternatief. -bier
Wat is alternatief wel dan? Zonder titels te noemen?

Don90

Bericht door Don90 » 15 mei 2019 14:01

Don90 schreef:
15 mei 2019 13:50
Smid70 schreef:
Don90 schreef:
15 mei 2019 10:03

Even verder uit gezocht hoor. De tracks die je noemde van Anouk was bijvoorbeeld The Dark. Super gave plaat die niemand anders draait en super alto is. 3fm klassieker pure sang. Dus je kleurt de werkelijkheid.
Ik luister weer met plezier naar 3fm, maar Anouk met The Dark is geen alternatieve muziek (wel goed)
En dat het draaien van een live-track van Mumford cool is bestrijd ik niet, goeie muziek maar niet alternatief. -bier
Heb het even voor je opgezocht. De term alternatief staat voor afwijkend van wat anderen doen. Nieuwe Mumford draait geen andere zender evenals Anouk The dark.

Ook qua sound past het heel mooi. Dus je vergist je in deze. Geen probleem natuurlijk. We blijven mensen met ons allen :)

Smid70

Bericht door Smid70 » 15 mei 2019 15:05

Don90 schreef:
15 mei 2019 14:01
Don90 schreef:
Smid70 schreef:

Heb het even voor je opgezocht. De term alternatief staat voor afwijkend van wat anderen doen. Nieuwe Mumford draait geen andere zender evenals Anouk The dark.

Ook qua sound past het heel mooi. Dus je vergist je in deze. Geen probleem natuurlijk. We blijven mensen met ons allen :)
Tja, niet helemaal. Geeft niks ik help je even:
"alternative music
Definition of alternative music
: music that is produced by performers who are outside the musical mainstream, that is typically regarded as more eclectic, original, or challenging than most popular music (such as conventional rock, pop, or country), and that is often distributed by independent record labels"

Don90

Bericht door Don90 » 15 mei 2019 15:13

Smid70 schreef:
15 mei 2019 15:05
Don90 schreef:
Don90 schreef:

"alternative music
: music that is produced by performers who are outside the musical mainstream, that is typically regarded as more eclectic, original, or challenging than most popular music (such as conventional rock, pop, or country), and that is often distributed by independent record labels"
Dan klopt Mumord dus precies hahahahahahahah Nou punt gemaakt haha

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 16 mei 2019 08:56

pietervandamstra schreef:
15 mei 2019 11:16
JulesKluivert schreef:
14 mei 2019 18:46
pietervandamstra schreef:
14 mei 2019 17:12

Daar zitten toch jongens van Pure Jingles? Maar wie precies weet ik niet. Echt hele goed vormgeving maken ze daar
Hahaha, ik vind dit echt 3x niks hoor - veel te schreeuwerig. Ik vind de vormgeving van Partij voor de Vrijdag - vooral de TOTH - echt klasse.

Ze werken inderdaad met Pure Jingles, Tjitse (Tjibbe Tjibsma) die doet dat oa
TOTH is bij elk programma hetzelfde haha :D
Ja ik bedoel de tune van de show in elk geval, rond 19.13 na de eerste twee platen.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Smid70

Bericht door Smid70 » 16 mei 2019 09:40

Don90 schreef:
15 mei 2019 15:13
Smid70 schreef:
Don90 schreef:

"alternative music
Mumford & Sons is mainstream😂🤣😂🤣😂🤣😂😂😂

cassie127

Bericht door cassie127 » 16 mei 2019 10:11

Tja, maar niet al hun titels zijn mainstream... Want ik zie hier zovaak alleen maar de artiesten voorbij komen die ze draaien, in plaats van artiest en nummer... Want daar kun je veel meer van afleiden van alleen de artiest.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 16 mei 2019 10:12

Smid70 schreef:
16 mei 2019 09:40
Don90 schreef:
15 mei 2019 15:13
Smid70 schreef:

"alternative music
Mumford & Sons is mainstream😂🤣😂🤣😂🤣😂😂😂
Worden ze ook met regelmaat gedraaid op Sky, Q en 538? In mijn optiek is dat meer de maatstaaf voor mainstream.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 16 mei 2019 10:17

cassie127 schreef:
16 mei 2019 10:11
Tja, maar niet al hun titels zijn mainstream... Want ik zie hier zovaak alleen maar de artiesten voorbij komen die ze draaien, in plaats van artiest en nummer... Want daar kun je veel meer van afleiden van alleen de artiest.
Eens ja!
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

cassie127

Bericht door cassie127 » 16 mei 2019 11:08

ja een voorbeeld, gisteren tussen 10:00 en 11:00 werden de volgende artiesten gedraaid op 3fm:
The Black Keys, The Chainsmokers, Kooks, Dermot Kennedy, Jungle, Lizzo, Mumford & Sons,
Billie Eilish, Imagine Dragons, Kings of Leon, Ariana Grande, Bastille, KT Tunstall, Beyoncé, Hozier.

op deze manier lijkt men veel mainstream liedjes te draaien. Als je dan naar de titels gaat kijken valt dat dan nog best mee:
The Black Keys - Gold on the Ceiling,
The Chainsmokers - Side Effects,
Kooks - Pamela,
Dermot Kennedy - Power over Me,
Jungle - Busy Earnin', Lizzo - Juice,
Mumford & Sons - Woman,
Billie Eilish - Bad Guy,
Imagine Dragons - Radioactive,
Kings of Leon - Radioactive,
Ariana Grande - Break up with you girlfriend, I'm Bored,
Bastille - Joy (3fm Megahit)
KT Tunstall - Suddenly I See,
Beyoncé - Hold Up,
Hozier - Movement

Dan valt het eigenlijk nog best mee en zie je dat de titel veer meer zegt dan alleen een artiest noemen. Dus als iemand hier nog eens artiesten zonder de titels opnoemt ben je eigenlijk appels met peren aan het vergelijken.

density1

Bericht door density1 » 16 mei 2019 11:30

Tja, ik vind het rijtje nou niet bepaald alternatief en spectaculair. Er zitten een hoop liedjes tussen die je eerder verwacht bij Radio 2 zoals KT Tunstall en Beyonce en zelfs Ariane Grande.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 16 mei 2019 11:36

density1 schreef:
16 mei 2019 11:30
Tja, ik vind het rijtje nou niet bepaald alternatief en spectaculair. Er zitten een hoop liedjes tussen die je eerder verwacht bij Radio 2 zoals KT Tunstall en Beyonce en zelfs Ariane Grande.
Lees je nu ook wel wat er geschreven wordt dan? Dat de titels het alternatief maken, niet de artiest.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 16 mei 2019 11:50

density1 schreef:
16 mei 2019 11:30
Nogmaals: 3FM heeft al sinds september 2018 een andere playlist waarbij ze als popzender meer alternatieve acts zijn gaan draaien. Dat betekent dat 3FM dus popmuziek draait, en daarnaast focust op alternatieve acts en talent. Ik vind dat de ideale balans. Wil je meer pop, luister je Radio 2. Wil je meer alternatief, luister je KINK.

Plaats reactie