Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 » 21 apr 2019 19:41

Dat zal te maken hebben met het commerciële karakter van festivals. Ze mogen ook geen kaarten meer weggeven er voor. Daar moet een KINK nu gaan inspringen maar die zijn net begonnen dus dat zal nog wel even duren voor dat dit de festivalzender wordt en ze daar ook echt relevant aanwezig zijn.

Beekie80

Bericht door Beekie80 » 21 apr 2019 21:08

density1 schreef:
21 apr 2019 19:41
Dat zal te maken hebben met het commerciële karakter van festivals. Ze mogen ook geen kaarten meer weggeven er voor. Daar moet een KINK nu gaan inspringen maar die zijn net begonnen dus dat zal nog wel even duren voor dat dit de festivalzender wordt en ze daar ook echt relevant aanwezig zijn.
Klopt Ik ben vanaf de start van KINK vaste luisteraar, en hun zijn nu aanwezig op paaspop, ze geven voor alle festivals kaartjes weg. Ik zou het heeel vet vinden als KINK Airplay gaat krijgen binnen nu en paar jaar.

Theimon

Bericht door Theimon » 22 apr 2019 06:18

Bij 3FM hadden ze nog wel een paar tickets voor Paaspop te winnen afgelopen week, dus dat mag best. Ze mogen ze alleen niet krijgen van de organisator. Dus er zal vast wel weer een constructie zijn zodat het toch mogelijk is zonder geld te kosten.

Dat ze niet vanaf Paaspop uitzenden begrijp ik ook niet. Ik heb dat al een keer eerder aangegeven in dit topic. Vorig jaar hadden ze aan het eind van de dag een soort round-up. Maar geen vol weekend knallen vanaf een festival. En met de huidige festivalsetups kan je lachend van 12:00 tot 04:00 live gaan. Dat een deel van de artiesten geen rechten vrij geven, daar kan 3FM niet zoveel aan doen, maar kijk bijvoorbeeld naar een Lowlands. Daar treden dermate veel bands/artiesten op dat je de dag zeker vol kan krijgen.

Zeker met de hoeveelheid festivals in Nederland en daarbuiten; gooi er een mobiele studio neer en zendt het hele weekend uit. Dan ben je gewoon een maand of 5 onder de pannen. En als het budget dat niet toelaat: pak de grote Nederlandse festivals plus Sziget en Werchter (m.a.w. alle festivals waar ze kaarten voor uitdelen).

Daarom begrijp ik de 3FM Festival Top 999 ook niet. Een willekeurige verzameling nummers, waarvan de bulk niet eens live is.

Ze kunnen als voorbeeld ook kijken naar de BBC coverage van Glastonbury. TV, radio en online met interviews, losse nummers en complete sets. Ook al is daar zeker niet alles mijn smaak, het is wel erg leuk om naar te kijken/luisteren.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 22 apr 2019 12:07

Theimon schreef:
22 apr 2019 06:18
Bij 3FM hadden ze nog wel een paar tickets voor Paaspop te winnen afgelopen week, dus dat mag best. Ze mogen ze alleen niet krijgen van de organisator. Dus er zal vast wel weer een constructie zijn zodat het toch mogelijk is zonder geld te kosten.

Dat ze niet vanaf Paaspop uitzenden begrijp ik ook niet. Ik heb dat al een keer eerder aangegeven in dit topic. Vorig jaar hadden ze aan het eind van de dag een soort round-up. Maar geen vol weekend knallen vanaf een festival. En met de huidige festivalsetups kan je lachend van 12:00 tot 04:00 live gaan. Dat een deel van de artiesten geen rechten vrij geven, daar kan 3FM niet zoveel aan doen, maar kijk bijvoorbeeld naar een Lowlands. Daar treden dermate veel bands/artiesten op dat je de dag zeker vol kan krijgen.
3FM mag gewoon nog kaarten weggeven, maar ze moeten die gewoon zelf kopen. Ze mogen geen tickets van commerciële festivals gratis krijgen en weggeving, dat heeft met concurrentievervalsing te maken.

Waarom er geen verslag vanaf Paaspop was weet ik ook niet; 3FM is volgens mij enkele jaren de mediapartner van Paaspop geweest maar dit jaar kennelijk niet. Misschien moeten ze gewoon keuzes maken in de festivals waar ze staan; als je daar met een mobiele studio staat maar je mag nauwelijks live uitvoeringen laten horen dan heeft het weinig toegevoegde waarde. Wellicht horen we er binnenkort wat over
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

HawkEye

Bericht door HawkEye » 23 apr 2019 12:38

JulesKluivert schreef:
22 apr 2019 12:07
Theimon schreef:
22 apr 2019 06:18

3FM mag gewoon nog kaarten weggeven, maar ze moeten die gewoon zelf kopen. Ze mogen geen tickets van commerciële festivals gratis krijgen en weggeving, dat heeft met concurrentievervalsing te maken.

Waarom er geen verslag vanaf Paaspop was weet ik ook niet; 3FM is volgens mij enkele jaren de mediapartner van Paaspop geweest maar dit jaar kennelijk niet. Misschien moeten ze gewoon keuzes maken in de festivals waar ze staan; als je daar met een mobiele studio staat maar je mag nauwelijks live uitvoeringen laten horen dan heeft het weinig toegevoegde waarde. Wellicht horen we er binnenkort wat over
Eerder een kostenplaatje dingen. Locatie uitzending kost bakken met geld, Paaspop is dan niet bepaald core-3FM als het gaat om artiesten dus niet gek dat je daar dan ook niet full force aanwezig bent. Dit jaar was er enkel een team die foto's en filmpjes maakte voor social media. Vorig jaar was zelfs dat er niet.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 30 apr 2019 19:14

Voor de winactie met Mumford & Sons (1 luisteraar wint een privéconcert voor 50 man) hebben ze deze week de line-check: drie luisteraars moeten t/m 6 mei aan de lijn blijven hangen met 3FM en binnen 10 seconden laten horen dat ze er zijn. Als een luisteraar ophangt of niet binnen 10 seconden reageert, valt diegene af en is er ruimte voor een nieuwe luisteraar. Wie op 6 mei het langst aan lijn hangt wint dus.

Ik vind het best een grappige actie, dan weet je in elk geval dat het een die-hard fan zijn die uiteindelijk zal winnen :wink:
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

cassie127

Bericht door cassie127 » 06 mei 2019 08:25

Finale is net geweest. Jasper heeft gewonnen na 138 uur en 10 minuten aan de lijn te zijn geweest bij 3fm (en dan ook nog bijna elk uur gecontroleerd moeten worden). En nu na 138 uur en 23 minuten mocht Jasper de verbinding live op de radio verbreken.

Tegelijkertijd heeft Jasper ook een wereldrecord verbroken door 3,5 keer langer aan de telefoon te hangen dan de vorige houder van dit record

aapdedino

Bericht door aapdedino » 06 mei 2019 11:21

Wist niet eens dat aan de telefoon blijven hangen een officieel record was. Grappig dat dit een officieel wereldrecord is. Ik vraag me wel af hoe hij dit heeft geflikt. Heeft hij geslapen?

HawkEye

Bericht door HawkEye » 06 mei 2019 12:30

"3FM snijdt in aantal live-uitzendingen op festivals"

>> https://www.radiofreak.nl/3fm-snijdt-in ... festivals/

Vreemd artikel.

Dit jaar doet 3FM net zoveel live-uitzendingen t.o.v. vorig jaar. Daarnaast voegen ze Paaspop, Dauwpop en We Are Electric toe t.o.v. vorig jaar met een redactieteam. Het artikel had dus beter kunnen heten: "3FM doet verslag van meer festivals" volgens mij.

Smid70

Bericht door Smid70 » 06 mei 2019 18:18

HawkEye schreef:
06 mei 2019 12:30

Vreemd artikel.

Dit jaar doet 3FM net zoveel live-uitzendingen t.o.v. vorig jaar. Daarnaast voegen ze Paaspop, Dauwpop en We Are Electric toe t.o.v. vorig jaar met een redactieteam. Het artikel had dus beter kunnen heten: "3FM doet verslag van meer festivals" volgens mij.
Ze staan maar op 4 festivals met een studio. Denk dat dat bedoeld wordt.

HawkEye

Bericht door HawkEye » 06 mei 2019 19:19

Smid70 schreef:
06 mei 2019 18:18
HawkEye schreef:

Vreemd artikel.

Dat stonden ze vorig jaar ook!

Smid70

Bericht door Smid70 » 06 mei 2019 19:20

HawkEye schreef:
06 mei 2019 19:19
Smid70 schreef:
06 mei 2019 18:18
HawkEye schreef:

Vreemd artikel.

Dat stonden ze vorig jaar ook!
Wellicht minder uren dan? Anders zou ik het ook niet weten.

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 06 mei 2019 19:27

Vorig jaar waren de festivals op 3FM ook al heel karig. Vanaf die vier festivals zonden ze toen ook een stuk minder lang uit dan dat ze eerdere jaren deden. Bij de andere festivals was alleen het programma van Frank live vanaf het festivalterrein, de rest was gewoon een normaal weekend met af en toe een verslagje er tussendoor gemixt. Erg jammer, zeker omdat 3FM zich altijd als dé festivalzender profileerde.

castmember

Bericht door castmember » 06 mei 2019 19:38

Zou dit ergens niet ook te maken hebben met de beperkingen die zijn opgelegd door het Commisariaat van de Media rond het weggeven van tickets en het promoten van dergelijke festivals? Als je er minder exposure aan kan / mag geven dan is het voor een zender ook minder relevant om er veel energie in te steken lijkt mij. Al blijft het jammer, ik vond die echte festival radio altijd wel leuk. Ik kon Giel normaal nooit zo waarderen, maar Giel's Lowlands Camping Radio was goud!
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 06 mei 2019 22:25

aapdedino schreef:
06 mei 2019 11:21
Wist niet eens dat aan de telefoon blijven hangen een officieel record was. Grappig dat dit een officieel wereldrecord is. Ik vraag me wel af hoe hij dit heeft geflikt. Heeft hij geslapen?
Hij deed het voor zijn schoonfamilie, wat ik hoorde bleven zijn vriendin en haar zus hem helpen. Maar als hij werd aangeroepen door een DJ moest hij wel binnen 10 seconden antwoorden. Vrij pittig weekje voor die knul maar welverdiend :wink:

Plaats reactie