Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 » 14 mar 2019 12:54

Wat is er trouwens met de webcam pagina's van de NPO aan de hand, ook bij Radio 2. Als je een ander tabblad opent stopt de stream ineens zowel in FireFox als Safari.

IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD » 14 mar 2019 14:17

Weet ik niet, ik kijk de webcams niet meer, ik voel me daar niet serieus genomen. Een keer was ik op een avond via de webcam aan het kijken en toen gingen ze allemaal gekke bekken trekken in de camera.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 mar 2019 14:47

density1 schreef:
14 mar 2019 12:54
Wat is er trouwens met de webcam pagina's van de NPO aan de hand, ook bij Radio 2. Als je een ander tabblad opent stopt de stream ineens zowel in FireFox als Safari.
Heb het ook al bij ze aangekaart... lijkt een bug te zijn van de NPO Player inderdaad. Ik heb ze gemaild, hopelijk lossen ze het op
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 mar 2019 14:51

density1 schreef:
14 mar 2019 11:22
En verder vind ik de programmering met de vele uitval van DJ's nou niet echt een hele stabiele indruk maken. En niet echt de indruk geven; we gaan er met zijn alle wat van maken en we zetten de schouders er onder. De indruk van 3 FM is wat 'gelaten' nog steeds.
Ik vind dit wat makkelijk. Die indruk die je van ze moet krijgen van 'we gaan ervoor', die heb ik zeker wel ervaren in de maanden van september t/m januari. Daarna zijn er wat mensen op vakantie geweest (Frank, Eva, Angelique, Sander) en momenteel zijn Jorien en Herman voor SXSW in de VS. De dagprogrammering zit (als iedereen er is) vind ik goed in elkaar en ook over de muziekmix is duidelijkheid. Maar als er het komende halfjaar weinig gebeurt in de luistercijfers, ja dan moet je toch weer eens om de tafel denk ik
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

density1

Bericht door density1 » 14 mar 2019 15:51

Ik heb het dan ook over de laatste maanden/weken.

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 14 mar 2019 16:05

Ik vind vooral de periode vanaf januari belangrijk omdat toen Evers gestopt is. Daar zijn zeker wel wat zoekende luisteraars uit te halen. Ik ben het daarom eens met density1 dat je de eerste maanden het beste kunt proberen om de programmering zoveel mogelijk intact te houden. Dat Jorien nu een weekje vrij is zal daarin waarschijnlijk niet zoveel uitmaken, maar vooral de vakantie van Sander vorige maand vond ik niet zo slim gepland in deze periode.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 mar 2019 18:48

Dat is waar, maar je moet natuurlijk keuzes maken. 3FM heeft er voor gekozen om het hele team paraat te hebben voor Serious Request, dan is het logisch dat er in de maanden daarna een paar DJs vrij nemen. Zeker Sander, die sinds mei/juni vorig jaar geen vakantie meer had gehad.

Achteraf kun je zeggen dat die keuze niet goed heeft uitgepakt omdat Serious Request niet voor meer luisteraars heeft gezorgd. Maar ja, da's achteraf

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 14 mar 2019 19:53

JulesKluivert schreef:
14 mar 2019 18:48
Dat is waar, maar je moet natuurlijk keuzes maken. 3FM heeft er voor gekozen om het hele team paraat te hebben voor Serious Request, dan is het logisch dat er in de maanden daarna een paar DJs vrij nemen. Zeker Sander, die sinds mei/juni vorig jaar geen vakantie meer had gehad.

Achteraf kun je zeggen dat die keuze niet goed heeft uitgepakt omdat Serious Request niet voor meer luisteraars heeft gezorgd. Maar ja, da's achteraf
Had hij niet ook nog een week vrij tijdens kerst en nieuw jaar? Volgens mij had hij in januari een extra week vanwege glazen huis, februari ook a skivakantie een weekje. 3 weken in mei/juni en nog een week in december. Dat is bij elkaar toch heel veel? Alleen een slechte verdeling die 6 weken. (30 dagen) plus alle feestdagen wanneer ze bij 3fm de zondag programmering doen.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 17 mar 2019 18:44

Kaj van der Ree over zijn plek bij 3FM: "Ik vind radiomaken heel leuk, maar het is niet mijn grootste ambitie. Ik ambieer bijvoorbeeld geen tijdsslot in de dagprogrammering. Ik vind video's maken tot nu toe leuker dan radio maken." https://www.youtube.com/watch?v=qylhsaiGGqs

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 18 mar 2019 08:45

Een ronkende column van Vincent Bijlo over 3FM en Eva Koreman: https://www.ad.nl/show/zet-je-oren-open ... ~a9b3c531/

Zaterdagavond zat ik op te bouwen naar het uitgaan bij Club Carter. Niet dat ik van plan was uit te gaan, maar ik dacht: hoe is het eigenlijk met 3FM. Je hoort daar alleen maar honende berichten over, in de trant van: ,,Haha, weer minder luisteraars, ze staan nu zelfs achter de seniorenzender, Radio 5! Het is niks meer sinds Giel en Coen en Sander en Gerard en Paul en Michiel en al die anderen weg zijn.” ,,De dalende STER-inkomsten zijn de schuld van 3FM!” Mensen vinden het altijd fijn als anderen in de shit zitten, daar gaan ze zich wat beter door voelen.

Dus zaterdagavond, nadat ik op Radio 1 Feyenoord-Willem II had aangehoord, een stukje opera op 4 tot mij had genomen en op 2 al snel was uitgefunkt, dacht ik: Hoe klinkt 3FM. Vandaar dus Club Carter. Maar niet met Carter, Sagid Carter, die zat ergens te chillen, effe een avondje vrij.

Haar vervanger was Eva Koreman, die kennen we ook als doordeweekse deejay. Ze praat niet te hard, in tegenstelling tot veel mannelijke deejays. Ze staat, deejays staan tegenwoordig, dat klinkt beter, ze staat vanzelfsprekend achter de microfoon. Ze verkoopt geen lulpraatjes. Jawel, dat kunnen vrouwen ook, maar Eva Koreman niet. Ze lacht op de radio, en niet om haar eigen grapjes, nee, ze maakt geen flauwe grapjes. Ze is zichzelf.

Ze verkoopt geen lulpraat­jes. Jawel, dat kunnen vrouwen ook, maar Eva Koreman niet
Ze draaide zaterdagavond een beetje mellow met af en toe een ‘pomperd’ om wakker te blijven. Ooit van Billie Eilish gehoord? Wish you were gay? Ik niet, tot zaterdagavond, ik heb de track meteen in mijn playlist gezet. Anderson Paak, zegt je dat wat? The Parquet Courts? Zeg nou niet dat vroeger alles beter was, zet je oren eens open en luister eens naar 3FM.

Club Carter klonk vrolijk en vrouwelijker dan je het bijna op alle zenders hoort. Er werd gebeld met collega-deejay Jorien, ze was op SXSW in Austin, Texas, een giga-event waar nieuwe muziek wordt gepresenteerd, er zijn 3000 optredens in een week tijd. Ze hoorde en zag daar Your Smith, een artieste die met laptop, sampler en elektrische gitaar een mooie set speelde en zong. Ook meteen aan mijn playlist toegevoegd.

Ik hoorde jonge, moderne radio, zaterdagavond. Ik had om 12 uur, toen Club Carter was afgelopen, onwijs veel zin om uit te gaan.

Ik ben benieuwd of 3FM altijd zo klinkt, dat ga ik checken, komende week. Daar ga je nog van lezen.

Smid70

Bericht door Smid70 » 18 mar 2019 08:52

Toch geinig, iemand van buiten de doelgroep (Bijlo is 53) die Eva Koreman goed vond. Onbewust heeft Bijlo laten zien dat ze in ieder geval op de verkeerde zender zit.

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 18 mar 2019 09:01

Smid70 schreef:
18 mar 2019 08:52
Toch geinig, iemand van buiten de doelgroep (Bijlo is 53) die Eva Koreman goed vond. Onbewust heeft Bijlo laten zien dat ze in ieder geval op de verkeerde zender zit.
Wat een bullshit weer. Het is inmiddels wel duidelijk wat je van 3fm vindt. Iedere journalist die iets negatiefs heeft geschreven over 3fm is ouder dan 40 jaar, dus dan zijn ze bij 3fm juist lekker bezig volgens jouw theorie de laatste tijd -bier

Smid70

Bericht door Smid70 » 18 mar 2019 09:24

Dorus82 schreef:
18 mar 2019 09:01
Smid70 schreef:
Wat een bullshit weer. Het is inmiddels wel duidelijk wat je van 3fm vindt. Iedere journalist die iets negatiefs heeft geschreven over 3fm is ouder dan 40 jaar, dus dan zijn ze bij 3fm juist lekker bezig volgens jouw theorie de laatste tijd -bier
Goh, Dorus82 de 3FM fanboy :wink: , daarom ben je zo tegen KINK. Ik vroeg me al af waarom je dagelijks aangeeft KINK niets te vinden.
Ik heb trouwens niets tegen 3fm, ik vind alleen Eva Koreman zeer matig.

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 18 mar 2019 09:43

Smid70 schreef:
18 mar 2019 09:24
Dorus82 schreef:
18 mar 2019 09:01
Smid70 schreef:
Goh, Dorus82 de 3FM fanboy :wink: , daarom ben je zo tegen KINK. Ik vroeg me al af waarom je dagelijks aangeeft KINK niets te vinden.
Ik heb trouwens niets tegen 3fm, ik vind alleen Eva Koreman zeer matig.
Inhoudelijk niet echt een reactie op mijn woorden. Snap ik ook wel. Kan me voorstellen dat je een bepaalde dj minder leuk vindt echter wanneer 3fm eindelijk lovende woorden krijgt is het raar om daar met dit argument mee te slaan, maar dat vind je zelf ook al, zie ik als ik jouw reactie op mij lees gelukkig :)

3fm gaat weer de goede kant op. Sander, Mark en Ramon, Jorien. Als zij nog 3 tot 4 jaar blijven dan staat 3fm weer aan de top.

Smid70

Bericht door Smid70 » 18 mar 2019 10:26

Nou, hij (Bijlo) heeft 1 programma gehoord, met de minste dj (naar mijn smaak) die een beetje mellow met hier en daar een "pommperd" draaide en zacht sprak.
Die laatste 2 kwalificaties horen juist niet bij 3FM de jongerenzender maar meer bij Radio 2. Dat was wat ik bedoelde te zeggen met mijn post.

Positief is dan dus dat het zomaar zou kunnen betekenen dat hij stijl achterover slaat van de andere dj's (die, vind ik, met kop en schouders boven Koremans uitsteken).

Plaats reactie