Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Theimon

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Theimon » 11 feb 2019 09:16

offtopic: @JulesKluivert Afro-Europees dan toch neem ik aan ;) /offtopic

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 feb 2019 09:43

Theimon schreef:
11 feb 2019 09:16
offtopic: @JulesKluivert Afro-Europees dan toch neem ik aan ;) /offtopic
Scherp :wink:
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

density1

Bericht door density1 » 11 feb 2019 11:04

JulesKluivert schreef:
11 feb 2019 08:23
density1 schreef:
10 feb 2019 19:10
Vraag me trouwens wel af wat zo'n Angelique daar nog doet in de programmering. Is er nu al weken niet en verder voegt ze qua tone of voice nu niet echt veel meer toe aan het steeds alternatiever wordende 3FM.
Ho ho, even nuanceren. Angelique was afgelopen week afwezig vanwege vakantie. Dus dat ze er al 'weken niet is' is schromelijk overdreven. Tone of voice, je bedoelt dat je een afro-Europese vrouw niet vindt passen bij een alternatieve popzender? Ik vind dat Angelique tot één van de betere 3FM-DJs behoort die nieuwe muziek aan de luisteraar laat horen en kennis van zaken heeft. Haar expertise ligt wellicht wat meer bij de r&b en hiphop, maar goed, ook de alternatieve muziek binnen die genres wordt gedraaid op 3FM.
Alternative muziek binnen hiphop en r&b, die snap ik even niet. Hiphop en r&b zijn behoorlijk urban, of je moet The Oppposites en Extince bedoelen en qua r&b kan ik geen voorbeelden geven.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 feb 2019 11:34

Je hebt toch ook alternatieve hiphop/r&b?
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

density1

Bericht door density1 » 11 feb 2019 11:35

Die voorbeelden droeg ik toch aan.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 feb 2019 13:22

Jay-Way, D'Angelo, Anderson Paak, Jarreau Vandal, Willem (ex-Opposites), Childish Gambino, Kali Uchis, Terrace Martin, SZA... zomaar wat acts die 3FM graag draait. Als Angelique daar veel van weet dan past ze toch goed bij 3FM? Of vind je van niet

density1

Bericht door density1 » 11 feb 2019 13:29

Maar dat is juist de muziek die 3 FM nu minder draait omdat de focus nu wat meer is gaan liggen op alternative/indie gitaarmuziek. Angelique in het 2016/2017 van 3FM toen het erg urban en hiphop georiënteerd was vind ik beter passen bij het 3FM van nu wat zo af en toe die muziek nog draait. Dat is m.i. dan niet zo relevant. En bovendien het feit dat ik 2 vrouwelijke DJ's teveel vind na elkaar in de programmering, staat nog steeds overeind. Het is nu beter verdeeld met deze invaller.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 feb 2019 13:56

Dat probeer ik juist aan te geven. 3FM staat voor alternatieve muziek in alle genres: pop, rock, indie en r&b. Alternatieve muziek is niet alleen gitaarbandjes zoals je weet. R&B maakt ook nu nog een groot deel uit van de playlist.

En twee vrouwen achter elkaar in de programmering als een probleem zien, dat vind ik een vrij achterhaald idee. Je luistert toch naar de DJ en niet of het een man of een vrouw is. Als je als luisteraar niet naar een vrouw wilt luisteren, moet je maar 538 opzetten. Maar zeker bij Jorien en in mindere mate bij Angelique hoor je de passie voor muziek terug - en daar draait het toch om?

Pot

Bericht door Pot » 11 feb 2019 14:20

JulesKluivert schreef:
11 feb 2019 13:56
En twee vrouwen achter elkaar in de programmering als een probleem zien, dat vind ik een vrij achterhaald idee. Je luistert toch naar de DJ en niet of het een man of een vrouw is. Als je als luisteraar niet naar een vrouw wilt luisteren, moet je maar 538 opzetten. Maar zeker bij Jorien en in mindere mate bij Angelique hoor je de passie voor muziek terug - en daar draait het toch om?
Hoezo achterhaald?
Het is simpelweg niet tactsich om twee vrouwen achter elkaar neer te zetten. En ik vind Angelique de mindere t.o.z. van Jorien. Dus als ik 3fm was had ik Angelique vervangen voor Wijnand of Kevin en haar samen met Eva 3voor12 laten doen, daar kan ze misschien nog wat aan toevoegen.

density1

Bericht door density1 » 11 feb 2019 14:40

Pot schreef:
11 feb 2019 14:20
JulesKluivert schreef:
11 feb 2019 13:56
Hoezo achterhaald?
Het is simpelweg niet tactsich om twee vrouwen achter elkaar neer te zetten. En ik vind Angelique de mindere t.o.z. van Jorien. Dus als ik 3fm was had ik Angelique vervangen voor Wijnand of Kevin en haar samen met Eva 3voor12 laten doen, daar kan ze misschien nog wat aan toevoegen.
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Jorien zit inderdaad uitstekend op haar plek en past helemaal in de nieuwe wind die er waait bij 3FM, dat vind ik van Angelique niet of het nu een vrouw is of niet. Het is gewoon qua programmeren van een zender niet handig. Wellicht dat ze in een ander deel van de dag beter tot haar recht komt

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 feb 2019 14:52

Pot schreef:
Het is simpelweg niet tactsich om twee vrouwen achter elkaar neer te zetten.
Leg uit.

Pot

Bericht door Pot » 11 feb 2019 16:26

JulesKluivert schreef:
11 feb 2019 14:52
Pot schreef:
Leg uit.
De meeste luisteraars (over het algemeen) luisteren liever naar mannen. En om dan een vrouw er tussen te zetten varieert het beter maar twee vrouwen achter elkaar, in 6 uur tijd, is gewoon te veel (naar mijn mening).

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 feb 2019 16:49

Pot schreef:
11 feb 2019 16:26
JulesKluivert schreef:
Pot schreef:
Leg uit.
De meeste luisteraars (over het algemeen) luisteren liever naar mannen. En om dan een vrouw er tussen te zetten varieert het beter maar twee vrouwen achter elkaar, in 6 uur tijd, is gewoon te veel (naar mijn mening).
Dat de meeste luisteraars liever naar mannen luisteren is gewoon een fabeltje. Lees dit maar eens: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bad2d9a6/

Sterker, hier is zelfs een claim dat mannen liever naar vrouwen luisteren: https://www.gezondheidenco.nl/309315/ma ... gle.com%2F

Dus je kunt zeker een persoonlijke voorkeur hebben, dan begrijp ik je zeker. En ik vind zes uur vrouwelijke DJ ook vrij lang. Maar wetenschappelijk bewijs voor dat mannen liever naar mannen luisteren op de radio is er niet

Smid70

Bericht door Smid70 » 11 feb 2019 19:38

JulesKluivert schreef:
11 feb 2019 16:49
Pot schreef:
11 feb 2019 16:26
JulesKluivert schreef:

Leg uit.
Dat de meeste luisteraars liever naar mannen luisteren is gewoon een fabeltje. Lees dit maar eens: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bad2d9a6/

Sterker, hier is zelfs een claim dat mannen liever naar vrouwen luisteren: https://www.gezondheidenco.nl/309315/ma ... gle.com%2F

Dus je kunt zeker een persoonlijke voorkeur hebben, dan begrijp ik je zeker. En ik vind zes uur vrouwelijke DJ ook vrij lang. Maar wetenschappelijk bewijs voor dat mannen liever naar mannen luisteren op de radio is er niet
Wel goed lezen er staat niet dat het een fabeltje is. Er staat dat er geen bewijs voor is en dat is niet hetzelfde.

Het is eigenlijk niet goed onderzocht ook niet door het onderzoeken dat jij aanhaalt ;de Volkskrant heeft het over waar vrouwen het liefst naar zouden luisteren en daar blijkt helemaal geen onderzoek naar te zijn geweest. En dat zegt natuurlijk niet dat het een fabeltje zou zijn.

Er is nogal een verschil over wat voor medium je praat.
Een luisteraar van luisterboeken, podcasts of praatprogramma's is een heel andere als de luisteraar van een muziek station.

Mij maakt het niet zoveel uit hoor man of vrouw als ze maar kundig zijn en een enthousiasme kunnen overbrengen.

Smid70

Bericht door Smid70 » 11 feb 2019 19:44

En dan vind ik dit dan toch wel weer grappig:
Stemexpert Rob Stallinga, van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, traint radiopresentatoren. Volgens hem is het soms noodzakelijk dat mensen hun stem aanpassen. Dat kan door melodie aan te brengen of het tempo aan te passen. 'Als je opgewonden raakt, gaat je stem omhoog', zegt Stallinga. 'Voor vrouwen kan dat sneller problematisch worden, omdat ze gemiddeld net iets hoger spreken. Het kan dan pinnig overkomen. Maar met training en met de equalizer kun je de scherpe kantjes weg polijsten, waardoor de blend van hoge en lage stemkleuren mooi uitkomt.'

Dus lage stemmen doen het beter ;-)

Plaats reactie