Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Ingebruik

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Ingebruik »

Domien schreef: 25 jul 2018 21:01 Ik heb 12 weken vakantie per jaar.
Eindelijk iemand die Evers aftroeft! ;-)

benieuwd naar je show op Q trouwens, good luck Do!
iJeroen

Bericht door iJeroen »

Domien schreef: 25 jul 2018 21:01 Ik heb 12 weken vakantie per jaar.
Well done, dat haal ik als ambtenaar niet. Bijna een kwart van het jaar vakantie 👍🏻.
Opgegroeid met Veronica op 2 en 3
jessica

Bericht door jessica »

Is toch een heel ander soort werk hoor. Een ochtendshow. Logisch dat je dan meer vakantie hebt. Waarschijnlijk ben je dan een tijdje van de radio af, maar ben je wel de show aan het voorbereiden voor een nieuw seizoen. Ook bijvoorbeeld met speciale events als serieus request. Dat wordt in een ander gedeelte van het jaar gecompenseerd.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Daan! schreef: 25 jul 2018 14:04 Dat snap ik, maar dat 3FM hiermee tijd koopt om wijzigingen te realiseren, zie ik niet.
Als Sander een maand eerder met de ochtendshow moet starten, moet je al een maand eerder je hele ochtendprogramma hebben bedacht, jingles geproduceerd, team samengesteld, et cetera. Nu hebben ze nog de tijd om dat te regelen.

Overigens vind ik het wel raar dat Sander dit zegt:

Over de invulling van zijn nieuwe show zegt Sander nog geen ‘tactisch plan’ te hebben. “Ik maak de radio die ik zelf gaaf vind. Ik heb een eigen kijk op de wereld, als een kind in een volwassen lichaam. Mijn verwondering deel ik.”

Dit lijkt me juist het moment om de boel weer eens goed vlot te trekken, een frisse start, en op basis van hetgeen wat je als 3FM uit wil stralen een goede, onderscheidende ochtendshow neerzetten. Waarin je wordt bijgepraat over het nieuws van de dag, maar vooral veel muziek om mee wakker te worden. Ik vond de ochtendshow van Domien de laatste tijd erg goed; behalve de spelletjes 'tankbonnenbingo' en 'keihard cashen'.. laat geld verdienen bij de commercielen, en geef als 3FM juist vette muzikale prijzen weg. De luisteraar moet voor de vetste muziekprijzen toch bij 3FM zijn?
2unlimited

Bericht door 2unlimited »

Gaan we het hier serieus hebben over de vakantiedagen van de dj's? Lekker belangrijk! What's next hun salaris?
JulesKluivert

density1 schreef: 25 jul 2018 00:37 Denk dat ze dat hele jongeren denken moeten laten varen bij 3 FM. Ze hebben dat in het verleden ook niet expliciet gedaan terwijl iedereen luisterde, ook jongeren. Het gaat om de muziek, die moet goed zijn en voor muziekliefhebbers. Dat hebben ze altijd gedaan. De echte urban/rap jongerenzender is FunX van de NPO dat moet je niet willen benaderen met 3 FM. 3 FM moet juist het station zijn van de festivals, en dan met name Lowlands en zulks en in mindere maten Pinkpop want dat is gewoon een uit de kluiten gewassen Koningsdag festival geworden met veel commerciële acts.
Ik snap niet dat hier nog over gediscussieerd wordt. 3FM heeft een taak hè; ze MOETEN radio voor jongeren maken..
density1

Bericht door density1 »

Niets moet, staat nergens beschreven anders had dit in de jaren 80, 90 en zero's ook wel zo geweest. Ze hebben zich altijd op een brede doelgroep gericht, met name jongeren. Er wordt teveel in hokjes gedacht de laatste tijd bij de NPO waardoor ze nu de bietenbrug op gaan. Bij Radio 2 pakt dit goed uit maar dat komt omdat oud 3 FM luisteraars naar deze zender zijn overgestapt.
JulesKluivert

density1 schreef: 26 jul 2018 10:39 Niets moet, staat nergens beschreven anders had dit in de jaren 80, 90 en zero's ook wel zo geweest. Ze hebben zich altijd op een brede doelgroep gericht, met name jongeren. Er wordt teveel in hokjes gedacht de laatste tijd bij de NPO waardoor ze nu de bietenbrug op gaan. Bij Radio 2 pakt dit goed uit maar dat komt omdat oud 3 FM luisteraars naar deze zender zijn overgestapt.
Ik citeer van de site van de NPO: "NPO 3FM is de zender die staat voor nieuwe muziek en het ontwikkelen van nieuw talent in alle geuren en kleuren. NPO 3 FM is een volwaardig jongerenmerk, dat je behalve op de radio en alle online platforms ook op festivals en bij concerten tegenkomt. Kortom, overal waar jongeren te vinden zijn die gek zijn van muziek."

Jij suggereert dat 3FM kan bepalen dat ze voor een hele andere doelgroep kunnen gaan, maar dat kunnen ze helemaal niet. Dat moet de NPO dan eerst bepalen. Dus als de NPO daar niks in wijzigt blijft dat gewoon zo
density1

Bericht door density1 »

Waar lees je dat ze voor een andere doelgroep moeten gaan? Ik geef enkel aan dat ze zich niet zo, in mijn ogen spastisch, moeten richten op jongeren alleen. Het moet meer om de muziek gaan in mijn ogen, voor muziekliefhebbers die van nieuwe muziek houden, festival muziek zoals ze zelf pretenderen. En wie er luistert, maakt niet zoveel uit. Zo is het jaren gegaan op 3 FM, ook in hun glorie dagen, en zou ook nu weer zo moeten gaan.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Frank gaat naar de uren van Sander (in de avond). Dat heeft hij zojuist live op 3fm bekend gemaakt. Tijdslot blijft 18 - 21
https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/385694 ... ndshow-3fm
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Hoorde het ook op de radio. Top voor hem. Hij past daar wel. Nu Jorien nog naar 09:00 u - 12:00 u, Rob naar 12:00 u - 14:00 u en Herman naar 16:00 u - 18:00 u. Topprogrammering zo. Mark en Ramon naar het weekend wat mij betreft. Herman doet het zoveel beter op die uren.
RadioRambo

Bericht door RadioRambo »

Waarom zou Frank nu ineens wel scoren onder autorijdend Nederland? Gekke keuze die alleen maar tot stand komt omdat BNNVARA deze uren heeft. Weer geen plek voor Herman.
JulesKluivert

RadioRambo schreef: 26 jul 2018 12:25 Waarom zou Frank nu ineens wel scoren onder autorijdend Nederland? Gekke keuze die alleen maar tot stand komt omdat BNNVARA deze uren heeft. Weer geen plek voor Herman.
Drivetime is 16-18 toch?
marbles

Bericht door marbles »

waarom zou Frank het nu ineens wel goed gaan doen? echt bizar, die macht van Vara BNN.
Minder eenheidsworst op de radio please
timmjanssen97

Bericht door timmjanssen97 »

Helaas weer geen Herman Hofman die naar voren word geschoven. Hij is echt goed genoeg voor de dag programmering...
Plaats reactie